Tutkija Posted December 26, 2009 Posted December 26, 2009 mahtuu 92:set ja on niit 94:akin laitettu 10mm pinnoille ei kyl hyvä kun pinna ei jousta ja lämpölaajeneminenkin on mitä sattuu tos paksummassa pinnassa verrattuna sylinteriputkeen... Quote
Guest Mikal Posted December 26, 2009 Posted December 26, 2009 Hyvin mahtuu 10mm pinnoilla 90,5 tai 92 pytyt. Kuvassa 8mm saverit, jokka tarvii 12mm kierteen ja tavaraa jää vielä jonki verran. Quote
mikan Posted December 27, 2009 Posted December 27, 2009 Pyttyjen alapäästä voi myös sorvata matskua pois niin että lohkoon jää enemmän tavaraa pinnapulttien ympärille. Karkaakohan tämä keskustelu nyt tuosta alkuperäisestä viestistä? t. Mika Quote
Guest Posted December 27, 2009 Posted December 27, 2009 Viestiketju elää... Ei se huono asia oo.. Tärkeetä infoa tulee... Pitää funtsia asiaa.. Quote
Jooo Posted December 27, 2009 Posted December 27, 2009 Myydään osiossa joku nyt kaupittelee hyviä kansia ja pyttyjä mäntineen... Quote
Guest Posted December 28, 2009 Posted December 28, 2009 Joo mutta 94mm kaupittelee... Ei mahru ilman konstailuja... Taidan tässä tilanteessa painaa alakerran kasaan 88mm sarjalla ja kattelen toisen kaasarin kun rahoihin taas pääsen.. Kun kaikkineen koneistukset ja muut alkaa nostaan rojekti hintaa niin taidan pitää sen nyt aisois... Vaikka mieli kyllä tekis... Vaikka mitä ;) !! Ikuisuus ongelma tuo nälkä... Quote
Guest Posted January 19, 2010 Posted January 19, 2010 Noniin... Kertokaas vielä että Aircooletin kannet vai Hot carssin streetit?? Siin samalla euron kintaalla keikkuu.. Ja laittakaa mielipiteenne vaikka privaattina niin ei tuu mitään kauheeta sotaa... Quote
Guest Toheltaja Posted January 21, 2010 Posted January 21, 2010 eiköhän hotmatsi myy samoja kansia ku muutkin, mut melko reilummalla voitolla vaan, eli likipitäen mistä vaan muualta saat samat halvemmalla :D Ja itte kallistuisin kuuledin kansien puolelle, niissä on imusarjan nurkilla huomattavasti enemmän matskua koneistaa, jos vertaat kuvista keskenään... Miks hommata samalla hintaa sitten "vakiompivaluiset" kannet, joissa tulee tiivistepinta onnettoman pieneks, jos aletan jatkossa kairaamaan kanavia. Quote
Guest Posted January 26, 2010 Posted January 26, 2010 Oliko muilla mielipiteitä.. pari olen saanut.. mutten keltään jolla olis noi kannet.. Eli nää: Street Eliminator Uuden sukupolven superkannet. Kansissa on erittäin paksut seinät ja sallivat jopa 94 mm mäntien käytön. Kanavat suunniteltu tietokoneen avulla sekä testattu virtauspenkissä parhaan tehon aikaansaamiseksi. Kansiin sopivat myös vakio-osat kuten venttiilikopat, keinuvivustot, pakosarjat ja imusarjat. Suosittelemme kuitenkin Street Eliminator -imusarjoja parhaan tehon aikaansaamiseksi. 70% parempi virtaus Sopii ilman muutoksia alkuperäisten kansien tilalle Ainevahvuutta lisätty Ruostumattomat venttiilit Kaksinkertaiset venttiilijouset Chromoly-teräksiset venttiilijousilautaset Chromoly-teräksiset venttiilivarren lukituskappaleet Soveltuu erinomaisesti myös katukäyttöön Erinomainen laatu/hintasuhde vai: Street Pro BUGPACK'in valmistamat huippulaatuiset virityskannet. Street Pro1'sissä yksinkertaiset jäykät venttiilijouset ja Street Pro2'sissa tuplajouset kromimolylautasilla. Susiteltavat tulpat NGK D7EA tai NGK D8EA (suurempi numero - kylmempi tulppa). Yli 50% vahvemmat verrattuna alkuperäisiin Isommat kanavat Rosteriventtiilit Pitkät tulppakierteet 12mm tulpille (ainevahvuutta lisätty) vai aircooled 044 virit... Quote
Guest Keiteleen Kone Posted January 26, 2010 Posted January 26, 2010 Kannet eivät virtaa 70% paremmin, hyvä kuin edes 20%, riippuu tietenkin mihin verrataan. Muuan kansiseppä väitti tekemiensä kansien virtaavan 175 hp, mittasin ne ja lopputulos oli 119 hp. Quote
ARTO Posted January 26, 2010 Posted January 26, 2010 Nyrkkisäännöksi, mikään sarjatuotantovirikansi ei ole valmis kaupan hyllyltä koneeseen pultattuna. Virtausarvot heittää, venttiilityö vaatii viimeistelyä jne... Osta jotkut 40-35,5 virikannet ns vakiotyyppisenä ja saat hyvän jäähdytyskyvyn omaavat kannet ja silti omaavat virityspotenttiaalia yli 150 hepan koneeseen asti. Quote
JaniM Posted January 26, 2010 Posted January 26, 2010 Juu pitää rouhia.. http://www.porvwoo.fi/images/04012010636.jpg Seetin alla näkyvä kiiltävä rinkula on olake kanavaan. Rouhia saa huolella ja "pitäis" olla huippuvirikannet.. Comp eliminaattorit. No tämä nyt oli tiedossa kyllä, et ei sen kummempaa. Quote
Guest Toheltaja Posted January 26, 2010 Posted January 26, 2010 mulla oli aikanaan moiset street eliminaattorit 2,3 litrasessa koneessa ja ihan toimivat kyllä muuten, mutta siviiliautoon en laittais kun tota jäähdytysripaa on melko niukasti. Suoraan paketista voi laittaa kiinni, on viimeistelty kyllä, mutta varmasti pienellä käsityöllä ois huomattavasti paremmat. Aika usein muut vastaavat kannet on "aihioita" jotka tarttee kanavatyöt - Nämä ovat valmiiksi CNC portatut. Suosittelisin noita vakiotyylisiä parempia valuja pienellä tulpan reiällä, joissa varaa kairata. Voin kaivella kuviakin noista kasausvaiheesta jos löytäisin tosta romppukasasta... Quote
Ketsa Posted January 26, 2010 Posted January 26, 2010 Oliko sulla Jani CB:n Street Eliminatorit vai Bugbackin S/E:t? Näkyy Hotcarskin kutsuvan kansiaan väärällä nimellä... Olen koittanut molemmista malleista googlata kokemuksia, mutta ei mistään ole vastaan tullut mainintaa kokemuspohjaisista ongelmista lämpöjen kanssa. Mutta löytyyhän toki rakentajia, jotka saavat vakiomoottorinkin kanssa lämpöongelmia aikaan :-) Quote
Guest micco Posted January 26, 2010 Posted January 26, 2010 Oliko sulla Jani CB:n Street Eliminatorit vai Bugbackin S/E:t? Näkyy Hotcarskin kutsuvan kansiaan väärällä nimellä... Olen koittanut molemmista malleista googlata kokemuksia, mutta ei mistään ole vastaan tullut mainintaa kokemuspohjaisista ongelmista lämpöjen kanssa. Mutta löytyyhän toki rakentajia, jotka saavat vakiomoottorinkin kanssa lämpöongelmia aikaan :-) Katukikottimessa eliminaattorit ja aika paljon väännelty tai ainakin yritetty vääntää tehoa, eikä minkäänlaisia lämpöongelmia, tosin viimisenpäälle kansilämpöjä ei mitattu ja sumppu systeemi pitää nätisti öljynlämmötkin n. 80-85 asteessa vaikka oli lämmintä ja annettiin kaasua ja oli valoissa seisomisia. Tärkeimpiä juttuja kuitenkin ne kaikki pellit ja jäähdytysjutut kunnolla kondikseen tiivisteineen, niin auttaa hyvin pitkälle. T. Mikko Quote
Guest Toheltaja Posted January 26, 2010 Posted January 26, 2010 muistelen olleen CB:n tekeleet. Ei mullakaan lämpöongelmia ollu, mutta noin näppituntumalla huomattavasti kuumempana ne kyllä kävi vakioihin verrattuna (puristukset 9,5:1). Mulla tosin oli 911 puhallin vuotavalla kopalla, sumppukone myös ja melko isolla jäähdyttimellä. En muista lämpötiloja, mutta pistelämpömittarilla niitä muutamia kertoja katteltiin ja tohotettiin vastaavan reissun jälkeen vakiokansista tehdyillä muuten vastaavan kokoisesta kaverin koneesta (jossa kylläkin puristukset jotain 8,5 nurkilla) ps. miten muuten CB:t ja fugfägit eroo toisistaan? vai onko samat kannet eri stansseilla? :D Kurkkasin hotamatsin sivuilta kuvaa ja 1:1 oli nuo kannet mitkä mulla oli. Sen kans muistan että keinujen pinnapulteista korkkas kaikista perkeleen kierteet momenttiin vetäessä, noissa oli sellaset kuusiokoloavaimella käännettävät pinnat pakosarjoillekin. Piti sitte vanhoista vakiokansista kiskoo pinnapultit keinuille. Quote
Mika Posted January 26, 2010 Posted January 26, 2010 Muuan kansiseppä väitti tekemiensä kansien virtaavan 175 hp, mittasin ne ja lopputulos oli 119 hp. Mistä näitä juttuja sikiää, olisikohan pikkuisen dokumenttia mukaan näihin juttuihin? kuka ja miten mitattu? Kritiikki, jos se on asiallista ja sen takana voi seistä, on kehittävää. BS:ää voi kertoa kuka tahansa... Quote
Ketsa Posted January 26, 2010 Posted January 26, 2010 ps. miten muuten CB:t ja fugfägit eroo toisistaan? vai onko samat kannet eri stansseilla? :D Kuvista katsoen CB:ssä ei ole kolmatta imarin kiinnityspultin paikkaa. Quote
Guest Posted January 27, 2010 Posted January 27, 2010 Mites noi Street Pro Bugpäkillä?? Onko niistä mihinkään.. hiukan kai vakiomman oloiset kun noi Eliminaattorit..?? Näitten kahen vaiheilla funtsin tohon kikottimeen.. ja jos jonkun mielest "liian virit" niin taustana olis et jäis tulevaisuuteen mahollisuuksia sitten updeitata muita palikoita samalle tasolle... Quote
Guest Toheltaja Posted January 27, 2010 Posted January 27, 2010 Kuvista katsoen CB:ssä ei ole kolmatta imarin kiinnityspultin paikkaa. No sitte mulla oli pukpäkit... Quote
Guest Keiteleen Kone Posted January 27, 2010 Posted January 27, 2010 Muuan kansiseppä väitti tekemiensä kansien virtaavan 175 hp, mittasin ne ja lopputulos oli 119 hp. Mistä näitä juttuja sikiää, olisikohan pikkuisen dokumenttia mukaan näihin juttuihin? kuka ja miten mitattu? Kritiikki, jos se on asiallista ja sen takana voi seistä, on kehittävää. BS:ää voi kertoa kuka tahansa... Minä luulen että 119hp. kansien rakentaja ei halua nimeään julkisuuteen. Olen aivan itse mitannut ko:t kannet ja luulen osaavani mittauksen. Ps. arvioin muutaman minuutin esikatselmuksella kansien ulkonäyn perusteella virtausmääräksi 120 hp. joten arvio meni hyvin lähelle. Quote
Marko Posted January 27, 2010 Posted January 27, 2010 Kuvista katsoen CB:ssä ei ole kolmatta imarin kiinnityspultin paikkaa. No sitte mulla oli pukpäkit... http://www.cbperformance.com/catalogimages/1426.jpg Kyllähän tossa näkyy kolmaskin olevan. Ostaa MS 230 kannet saa oikeesti sen mitä myyjä/valmistaja lupaa ja korvausta vastaan vielä juuri omaan moottorin käyttötapaan paranneltuna. CB:n hevosista hukkuu osa atlantin ylityksessä. Hyvä aihiot ne toki ovat mutta virtausarvot paketista ei ole lähellekkään luvattua tai sitten heillä on täysin poikkeva mittaustapa josta suomessa ei tiedetä mitään. Quote
Ketsa Posted January 27, 2010 Posted January 27, 2010 Tuo Markon kuvan kansi on mielestäni Competion Eliminator. CB:n Street Eliminator näyttää tältä: http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1436 Quote
JaniM Posted January 27, 2010 Posted January 27, 2010 Joo, Markon kuva comp. Mikä meitin vesikansien pohjanaki. Quote
metake Posted January 27, 2010 Posted January 27, 2010 Alkaa oleen aika overkill-hommia kun heppu kysyy kansia 88-putkilla ja keskidellulla olevaan koneeseen ja ruvetaan tarjotteleen MS230 kansia :D Mun suositus kadulle olis 044:t 40 mm:n imuvenoilla ja single jousilla. Jos ei ole varaa tai halua maksaa kansisepälle nyt, niin siivoo pahimmat valupurseet itse pois ja aukoo kanavia sitten myöhemmin. 044:lla kuitenkin puristettu yli 200 hp koneista, joten eiköhän ne olis hinta/laatu/käyttöominaisuuksiltaan aika passelit? Quote
Guest micco Posted January 27, 2010 Posted January 27, 2010 Alkaa oleen aika overkill-hommia kun heppu kysyy kansia 88-putkilla ja keskidellulla olevaan koneeseen ja ruvetaan tarjotteleen MS230 kansia :D Mun suositus kadulle olis 044:t 40 mm:n imuvenoilla ja single jousilla. Jos ei ole varaa tai halua maksaa kansisepälle nyt, niin siivoo pahimmat valupurseet itse pois ja aukoo kanavia sitten myöhemmin. 044:lla kuitenkin puristettu yli 200 hp koneista, joten eiköhän ne olis hinta/laatu/käyttöominaisuuksiltaan aika passelit? Asiaa! Quote
Iso-G Posted June 20, 2023 Posted June 20, 2023 Iso-G terve taas... 2006 vuodesta kone pysyny nipussa street pro kansilla.. nyt 5v ollut Eaton m45 hyllys ja aoka asentaa, mutta tarttisin katsurille verrokkeja.. jos tiedos rekkari jolla luvallinen remmi, niin heittäkääs mun meiliin iso-g@hotmail.com! Auttais mun asiaa... Quote
JaniM Posted June 21, 2023 Posted June 21, 2023 Ei kait se mitään verrokkeja tarvi. Tehopainosuhteen mukaan teholappu ja muutoskatsastus. 3 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.