Jump to content

Kartio työkalu


Recommended Posts

Itse olen käyttänyt tuohon kääntöön volkkariliikkeiden myymiä holkkeja. Tuolloin työkaluksi riittää osamilliporanterä jolla alkuperäinen kartio porataa suoraksi ja holkille sopivaksi.

 

Kartiokalvain lienee hakemasi työkalun virallinen nimi ja kysellä voi työstökoneiden teriä myyvistä lafkoista.

Link to comment

Itelleni ostin juniksen olkiin Etrasta kalvaimen. Tais olla dormerin valmistama, hinta jotain 90€

Tuolla kun kalvas ja pallokeulan rt päät niin rokkaa. Jos siis oli junikseen tulossa.

Ton näköinen terä...ja voin kattoo paketin kyljestä tarkan selosteen ku käyn tallilla ja muistan...

post-587-13888361885235_thumb.jpg

Link to comment
Guest Toheltaja

pylväsporaan, linimenttiä väliin, varvit ja syöttö ohjeiden mukaiseks ja kone käyntiin. Sitte katkoo syöttöä parin 3-5 sekunnin välein ettei kahmase liian isoa lastua. Jos ei oikeen ota edetäkseen, ni kalvain o tylsä. Mun makuun melko turha koittaa ees ilman pylväsporaa, käsiporalla ton saa sököks alta aikayksikön. Muutamat metallimiehet nähny tuomaalla vetävän käsiporalla noita käsikalvaimia - ensin miljoona runtua ja sitte nojaa siihen koko painolla, ja sekä kalvain on pilalla, että kappaleen pinta saatu semmoseen kovuuteen, että turha enää koittaa kalvaa toisella terällä...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...