Kujis Posted February 22, 2010 Share Posted February 22, 2010 Kun käännetään raidetangot "väärinpäin" ja tehdään uusi isompi kartio olka-akseliin, niin mistä tällaisen työkalun saa? ja mikä on sen oikea nimi? Quote Link to comment
Ketsa Posted February 22, 2010 Share Posted February 22, 2010 Itse olen käyttänyt tuohon kääntöön volkkariliikkeiden myymiä holkkeja. Tuolloin työkaluksi riittää osamilliporanterä jolla alkuperäinen kartio porataa suoraksi ja holkille sopivaksi. Kartiokalvain lienee hakemasi työkalun virallinen nimi ja kysellä voi työstökoneiden teriä myyvistä lafkoista. Quote Link to comment
-tipi- Posted February 22, 2010 Share Posted February 22, 2010 Taitaa olla reamer enklanniksi. Toissa päivänä kattelin Biltemassa kartioporia... Quote Link to comment
Tanhis Posted February 23, 2010 Share Posted February 23, 2010 Joskus olen itselleni tälläiset notulit kirjoittanut ylös liittyen kartion kääntöön. Reamer 1/8"-1/2" Eli tollaisella tiedolla jos löydät terän niin pitäisi olla oikeanlainen. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted February 23, 2010 Share Posted February 23, 2010 mullon moisia kaluimia ja homma onnistuu... Quote Link to comment
jori Posted February 23, 2010 Share Posted February 23, 2010 Itelleni ostin juniksen olkiin Etrasta kalvaimen. Tais olla dormerin valmistama, hinta jotain 90€ Tuolla kun kalvas ja pallokeulan rt päät niin rokkaa. Jos siis oli junikseen tulossa. Ton näköinen terä...ja voin kattoo paketin kyljestä tarkan selosteen ku käyn tallilla ja muistan... Quote Link to comment
Lasse Posted February 23, 2010 Share Posted February 23, 2010 Mulla on kans tollasia jokunen zipale, mutta homma ei onnistu. Kertokaas kuinka tota käytetään. Nimim. byrokraatti metallihommissa Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted February 23, 2010 Share Posted February 23, 2010 pylväsporaan, linimenttiä väliin, varvit ja syöttö ohjeiden mukaiseks ja kone käyntiin. Sitte katkoo syöttöä parin 3-5 sekunnin välein ettei kahmase liian isoa lastua. Jos ei oikeen ota edetäkseen, ni kalvain o tylsä. Mun makuun melko turha koittaa ees ilman pylväsporaa, käsiporalla ton saa sököks alta aikayksikön. Muutamat metallimiehet nähny tuomaalla vetävän käsiporalla noita käsikalvaimia - ensin miljoona runtua ja sitte nojaa siihen koko painolla, ja sekä kalvain on pilalla, että kappaleen pinta saatu semmoseen kovuuteen, että turha enää koittaa kalvaa toisella terällä... Quote Link to comment
Tanhis Posted February 23, 2010 Share Posted February 23, 2010 kcw:n pojat löi muistaakseni kalvaimen paineilma räikkään kiinni ja pisti menemään. Quote Link to comment
jori Posted February 23, 2010 Share Posted February 23, 2010 Juu ja saa sen ihan käsi pelilläkin duunattua. Hermoja vaatii vaan:) Ite jouduin näin tekee ku ei ollu tarvittavia koneita... Quote Link to comment
jori Posted February 24, 2010 Share Posted February 24, 2010 tuo mun terä oli: Titex Plus F3317-12 Jori Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.