Jump to content

Venttiilikoon spekulointia


Mikä venttiilikoko?  

24 members have voted

  1. 1. Mikä venttiilikoko?

    • 35,5x32
      1
    • 40x35,5
      4
    • 42x37
      9
    • 44x37
      7
    • Jotain muuta?
      3


Recommended Posts

No niin,

 

jatketaanpa huvittelua virtuaalivirittämisen saralla ...

 

Teho-spekulaatio antoi parhaaksi, kestävimmäksi ja tehokkaimmaksi max 2050 -moottoriyhdistelmäksi 90,5 x 78 mm, siis 2007 cc.

 

Mitkä venttiilikoot tällaiseen?

 

Kilpakäyttö, rallisprint. Painava auto, kuljettajan kanssa vähintään 950 kg. Vaihteleva tie, sekä nopeita osuuksia että hitaita liikkeellelähtöjä risteyksistä. Kohtalaisen hyvä pito.

Link to comment

Sen verran että vakiotyyppisistä kansiaihioista loppuu materiaali ts. kanavaa on vaikea saada täyttöhitsaamatta riittävän suureksi.

40-42 riittää tuolla porauksella imuksi, pako riippuu sitten paljonko valmis imupuoli hengittää.

Link to comment
Miksi ei sitten hitsattaisi?

 

Niin, miksipä ei jos hinnalla ei ole merkitystä. Hitsatut 043:t tai CB:n 044:t hyvä aihio, itse valitsisin aihion jossa palotila olisi mahdollisimman pieni vakiona. 1300 2r kansissa ilmeisesti pienin palotila? Jos jollakin olisi tietoa 2r kansien eroista niin ne sopisi varmasti hyvin tähän ketjuun niin voisi "spekuloida" lisää. Palotilalla on suuri merkitys keski/korkeilla venttiilinnousuilla kansivirtauksen kannalta.

Link to comment

Keveyttä venttiileihin rosteri venat 7mm varsilla 45mm plankko aihio imut ja 38mm pakot ( manley ja Ferrea yms. yms. ), Nascar titaani retskuja, lukkoja edukkaasti liikenteessä, ohjurit pystyy liukkaisiin holkituksii muuttaa, järkevät tuplajouset, keinut tarvii olla työntötangon päästä säädettävät, , 90,5 mm männät ja 78 isku niin tai si paremminki vois puhutella jos 69 vastapainokammesta hioo chewa kauloilla 2" iskun sinne 72mm kevyillä 5,4" H-profiileilla ja 94 Wisecot ja isku sen mukaan jotta 2050, FK46 ja nostoo 12-13,5mm luokkaa niin rallissa kestää ku huoltaa säätää. Vääntöaluetta haettaessa ei kannata sikaisot venat olla mutta woimaakin tarvitaan niin ei liian pienetkään sekä käytettävyyttä laajalta alueelta niin isolla männällä ja kevyellä kestävällä saa liikettä hyvin aikaan. Kuha heitin mä mitää näistä tiiä =)

Link to comment

Jos muuten hyviä Fk sarjan nokkia käyttää, kannatta sitten kerralla holkittaa nostajareijät oli uusi tai käytetty magnesiumlohko. Muiden lohkojen ( jos säännöt sallii ) kohdalla ei ongelma jos alumiinipitoisempaa matskua.

Link to comment

Itte suosittelisin joko superflo 2 kantta tai CB:n 044, joka olis portattu niin että korkea virtausnopeus yhdistyy 190+hv virtaaviin kansiin. Superflo 2 siksi että siinä on pienempi kanava. Nokka joko FK-10, ehkä FK-87, tai sitten 86C 1.4 keinuilla. Tai sitten miksei FK4X sarjan nokka, en oo kokeillut niitä kyllä.

Link to comment
Keveyttä venttiileihin rosteri venat 7mm varsilla 45mm plankko aihio imut ja 38mm pakot ( manley ja Ferrea yms. yms. )...

 

Tuohon kokoluokkaan saisi näköjään Ferrealta myös 6mm ja 5mm varsilla olevia venttiilejä, vaan onko sovitettavissa sopivalla ohjurilla vw-kanteen? Keveyttä kyllä, virtaavuuden lisäystä kyllä myös, mutta kestääkö? Muita haittapuolia, lämpöä tms? Ohjuriholkin aukot toki pitää täyttää ja koneistaa uudelleen joten normaalia työläämpi toki.

Link to comment

Ohjurin holkitus on yleistä kilpamaailmassa, Johsonmetal jossain Tre suunnalla myy valmista hyvää kankea josta tehdä ohjurit sorvaillen kisakäyttöön myös ja kadullekki iät ajat. Nascar ajossa ajetaan satoja maileja suoraahuutoa isoilla kierroksialla isoilla jousipaineilla 6 ja 7 mm varrella olevilla venoilla joiden lautaset on imupuolella luokkaa 2,2" eli noin 56mm joten luulisi laadukkaan kisavenavalmistajan tuotteiden kestävän ainaki 5-6-7mm varsilla hyvinkin kadulla ja kisassa koska ei tarvi kevyempään venaan niinpaljoa jousivoimaa ja jos retskut titaanista paranee ainavaan sekä tönäri venakoneisto kestää aivan toiseen tyyliin yms.. niin ja prätkien venavarret on luokkaa 4-5 ja kiekuvat kadulla 11-15trpm ( honda cbr 250 rr noin 20 000rpm, googlettakaa youtubee ). Suuressa osassa nykyautoja type R ja muut ovat vakiona 5,5 varsilla kiekuu 10 000rpm joten luulisi hyvälaatuisten venojen kestävän ja ainahan ne paremmat on kun kevenevät. Tietenkin se paksu varsi on hyvä teollisuusmoottoreissa mutta katu jakisatouhus.... noo en mää näistä mitää tiedä mutta harrastelen silti.

 

http://www.racingsprings.com/

 

ainahan sitä voi tutkia asiaa eri näkökulmista

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...