Guest mirri72 Posted June 13, 2010 Share Posted June 13, 2010 mikä on tällaisella nokka-akselilla paras vääntöalue ,,engle w120 .. ?? Quote Link to comment
ARTO Posted June 13, 2010 Share Posted June 13, 2010 kysymykseen mahdoton vastata jos ei kerrota koneen kokoa, millaiset kannet, pakoputkistot, kaasarit, puristukset jne... Mutta jos toi tulee esim 1,6.1,8L ilmajäähyyn vakioiskulla, niin sellanen pikkuyläkireä nokkahan se on. Tällä nokalla kone heräilee kunnolla noin 3-3,5Kr/min tienoilla ja ottaa huipputehon +5000r/min riippuen millä palikoilla kone kasattu. Quote Link to comment
Guest mirri72 Posted June 13, 2010 Share Posted June 13, 2010 jos laitetaan 2332 koneeseen ,,superflo kannet ..puristukset vähän alta kympin ,,ehkä ruisku tai isot tuplat ,,44 tai isompi kärmes Quote Link to comment
-AP- Posted June 13, 2010 Share Posted June 13, 2010 Eiköhän tommonen kone tarttis vähän enemmänkin nokkaa? Quote Link to comment
Guest mirri72 Posted June 13, 2010 Share Posted June 13, 2010 voi olla ,,mulla onkin tuossa toinen kysymys ,et mikä ois sopiva nokka-akseli kyseiseen pakettiin ?? ;) Quote Link to comment
Racing Posted June 13, 2010 Share Posted June 13, 2010 voi olla ,,mulla onkin tuossa toinen kysymys ,et mikä ois sopiva nokka-akseli kyseiseen pakettiin ?? ;) FK 98 ja rutistusta n. 11,5. Quote Link to comment
mikan Posted June 14, 2010 Share Posted June 14, 2010 FK10 ja kympin puristukset olis vähän maltillisempi. Kevyt kupla ja 2332, niin vääntöä riittää alapäässä toki ärjymmälläkin nokalla. t. Mika Quote Link to comment
Guest pep Posted June 14, 2010 Share Posted June 14, 2010 FK87 ja 10 puristukset toimii ihan kivasti katu käytössä 150cc pienemmällä pannullakin... Quote Link to comment
Guest mirri72 Posted June 14, 2010 Share Posted June 14, 2010 kansi superflo 48*38 ,,oisko kumpi keinusatsi parempi vaihtoehto ..... 1.25 vai 1.40 ? isot tuplat tulle tai sit ruisku ,, Quote Link to comment
ARTO Posted June 14, 2010 Share Posted June 14, 2010 Tuota, joko sulla on noi osat kasauspöydällä valmiina ja loput pikkunippelit kuten nokka puuttuu vai onkos nyt kyse pelkästä virtuaalivirittelystä. Vaikea antaa neuvoja/vinkkejä/arvauksia kun ei ole kerrottu mihin käyttöön kone tulee ja millaista viritysastetta/käyttöikää tavoitellaan. 2332... superfloot 48-40..."120" nokka, ei oikein kuulosta 1:1 palikoilta No, kerro toki lisää niin saadaan keskustelu oikeille raiteille! Quote Link to comment
Guest mirri72 Posted June 14, 2010 Share Posted June 14, 2010 tuo nokka-akseli tuli mukana ,,mutta jo itse pähkäilin et lähtee myyntiin ja tilalle tulee joku sopivampi ,,isot tuplat tulee tai ruisku , lohko valmiiksi porattu 94:sia varten ,,84 kampi ja porchen veivit ,,putkisto tulee sit tarpeen mukaisen kokoinen Quote Link to comment
mikan Posted June 15, 2010 Share Posted June 15, 2010 No noilla spekseillä FK-87 oliskin parempi tai jopa FK-89 jos enemmän räyhää haluaa. Extrememiehet laittaa sitten FK-98:n ja stripille... :-) Keinut 1.4:1 tai 1.5:1 ja seuraksi IDAt tai läppikset. t. Mika Quote Link to comment
Guest mirri72 Posted June 15, 2010 Share Posted June 15, 2010 katukäyttöön pata ois tulossa ,,eli kait se kireämpänäkin kestää , vai onko kokemuksia /tietoa ? esim FK 87 oli yhes vw lehessä 2,3 koneessa ja keinut 1.4 ..48 tuplat .. Quote Link to comment
metake Posted June 15, 2010 Share Posted June 15, 2010 Ei ole omakohtaista kokemusta SF kansista, mutta olen ymmärtänyt ettei oikein toimi perus katukäytössä koska jäähdytysripojen määrä on aika nimellinen. Eli jos meinaat laittaa puristuksia koneeseen reilummalti niin saat aika äkkiä aimo tukun lämpöongelmia koneeseen. Quote Link to comment
mikan Posted June 15, 2010 Share Posted June 15, 2010 Kesto on kiinni kaasujalasta aika pitkälti. Paljonko ajattelit kerätä kilsoja kesässä? Itse ajoin turbokuplalla viis tai kuus kesää. Kilsoista en osaa sanoa, mutta pari torpin reissua á 800 km mahtui joukkoon. Järki päässä ja huolehtii öljyistä ja tarkkailee pannun lämpötilaa sekä pitää säädöt kohdallaan. t. Mika Quote Link to comment
Guest mirri72 Posted June 15, 2010 Share Posted June 15, 2010 jos maltilliset 10 puristukset maksimi ,,ehkä vähän alle? Quote Link to comment
Marko Posted June 15, 2010 Share Posted June 15, 2010 No itellä oli aikoinaan 2332 ja fk 87 vast nokka sekä 9,5 puristukset. Ostin koneen käytettynä jonka jälkeen ajoin sillä n. 10000km ja myin eteenpäin ja kone on edelleen samassa kunnossa ja avamaatta. Kansina oli vw-vakioista väkästellyt 40/37 venoilla (kun niihin ei ilman hitsaamista isompia saa). Konetta on poljettu ihan surutta ja käyty stripilläkin ja rokkaa edelleen ihan täysin jos olen oikein ymmärtänyt. Toimii kadulla hyvinkin, ja pälkäneellekkin tuli hesasta vedettyä yhtä soittoa matka nopeuden vaihdellessa 80-+200 välillä. Hyvin kesti eikä öljyn lämmöt olleet koskaan yli 110, kansien lämpötiloista en tiedä kun ei ollut mittaria. Tietty joku tekee koneen samoilla osilla ja saa sen rikki jo 1000km ajon jälkeen. Avainsana on äärimmäinen huolellisuus, osien kunnollinen mittaaminen ja sovittaminen saatujen mittaustulosten perusteella sekä puhtaus konetta kasatessa. Ei niin että kasaat avoimella tallin pöydällä ja kaveri rälläköi vieressä tai suihkii paukkupullosta maalia samaan aikaan. Quote Link to comment
Lasse Posted June 16, 2010 Share Posted June 16, 2010 Virtausmitauta kannet ja sen jälkeen on helpompi valita nokkaa. Varmaan vakioista sf:stä löytyy tietoa jo valmiiksikin jostakin netin syövereistä. Quote Link to comment
-Alex- Posted June 16, 2010 Share Posted June 16, 2010 Aika reippaat kannet katukruisailuun, pienemmilläkin pärjäisi, vaikka olisi FK-87 nokkana. Eikös noi 48x38 venttiilit ole jo pitemmät kuin normi 112mm venttiilit ja jouset chevy style tyyppiset? Hot Carsin sivuilta poimittu "Super Flo-1 48x38 - 5374-kansissa on Chevy-style tuplajouset ja lautaset" Seuraavaksi tarvitset näiden palikoiden jälkeen vahvan vaihteiston, mikä maksaa yli 700€, mikään vakiovaihteisto ei nimittäin kestä, ellet aja kuin mummo 165R15 renkailla ;D Quote Link to comment
Guest mirri72 Posted June 16, 2010 Share Posted June 16, 2010 on joo pitemmät venat tässä kannessa ,,tuli tuommoset kannet ja pudjetti syistä en ruvennut toisenlaisia ostamaan tai eihän sitä tiedä ;),,vaihelaatikko jo hommattu ,, tässä vielä jotain ropetta pitää ostella..sitä mukaa mitä kasaus etenee ;)..ja mielikuvitus temppuilee... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.