Jump to content

nokka-akselista??


Guest mirri72

Recommended Posts

Guest mirri72
Posted

mikä on tällaisella nokka-akselilla paras vääntöalue ,,engle w120 .. ??

Posted

kysymykseen mahdoton vastata jos ei kerrota koneen kokoa, millaiset kannet, pakoputkistot, kaasarit, puristukset jne...

 

Mutta jos toi tulee esim 1,6.1,8L ilmajäähyyn vakioiskulla, niin sellanen pikkuyläkireä nokkahan se on. Tällä nokalla kone heräilee kunnolla noin 3-3,5Kr/min tienoilla ja ottaa huipputehon +5000r/min riippuen millä palikoilla kone kasattu.

Guest mirri72
Posted

jos laitetaan 2332 koneeseen ,,superflo kannet ..puristukset vähän alta kympin ,,ehkä ruisku tai isot tuplat ,,44 tai isompi kärmes

Guest mirri72
Posted

voi olla ,,mulla onkin tuossa toinen kysymys ,et mikä ois sopiva nokka-akseli kyseiseen pakettiin ?? ;)

Posted

FK10 ja kympin puristukset olis vähän maltillisempi. Kevyt kupla ja 2332, niin vääntöä riittää alapäässä toki ärjymmälläkin nokalla.

 

t. Mika

Posted

FK87 ja 10 puristukset toimii ihan kivasti katu käytössä 150cc pienemmällä pannullakin...

Guest mirri72
Posted

kansi superflo 48*38 ,,oisko kumpi keinusatsi parempi vaihtoehto ..... 1.25 vai 1.40 ? isot tuplat tulle tai sit ruisku ,,

Posted

Tuota, joko sulla on noi osat kasauspöydällä valmiina ja loput pikkunippelit kuten nokka puuttuu vai onkos nyt kyse pelkästä virtuaalivirittelystä.

 

Vaikea antaa neuvoja/vinkkejä/arvauksia kun ei ole kerrottu mihin käyttöön kone tulee ja millaista viritysastetta/käyttöikää tavoitellaan.

 

2332... superfloot 48-40..."120" nokka, ei oikein kuulosta 1:1 palikoilta

 

No, kerro toki lisää niin saadaan keskustelu oikeille raiteille!

Guest mirri72
Posted

tuo nokka-akseli tuli mukana ,,mutta jo itse pähkäilin et lähtee myyntiin ja tilalle tulee joku sopivampi ,,isot tuplat tulee tai ruisku , lohko valmiiksi porattu 94:sia varten ,,84 kampi ja porchen veivit ,,putkisto tulee sit tarpeen mukaisen kokoinen

Posted

No noilla spekseillä FK-87 oliskin parempi tai jopa FK-89 jos enemmän räyhää haluaa. Extrememiehet laittaa sitten FK-98:n ja stripille... :-)

Keinut 1.4:1 tai 1.5:1 ja seuraksi IDAt tai läppikset.

 

t. Mika

Guest mirri72
Posted

katukäyttöön pata ois tulossa ,,eli kait se kireämpänäkin kestää , vai onko kokemuksia /tietoa ? esim FK 87 oli yhes vw lehessä 2,3 koneessa ja keinut 1.4 ..48 tuplat ..

Posted

Ei ole omakohtaista kokemusta SF kansista, mutta olen ymmärtänyt ettei oikein toimi perus katukäytössä koska jäähdytysripojen määrä on aika nimellinen. Eli jos meinaat laittaa puristuksia koneeseen reilummalti niin saat aika äkkiä aimo tukun lämpöongelmia koneeseen.

Posted

Kesto on kiinni kaasujalasta aika pitkälti. Paljonko ajattelit kerätä kilsoja kesässä?

Itse ajoin turbokuplalla viis tai kuus kesää. Kilsoista en osaa sanoa, mutta pari torpin reissua á 800 km mahtui joukkoon. Järki päässä ja huolehtii öljyistä ja tarkkailee pannun lämpötilaa sekä pitää säädöt kohdallaan.

 

t. Mika

Guest mirri72
Posted

jos maltilliset 10 puristukset maksimi ,,ehkä vähän alle?

Posted

No itellä oli aikoinaan 2332 ja fk 87 vast nokka sekä 9,5 puristukset. Ostin koneen käytettynä jonka jälkeen ajoin sillä n. 10000km ja myin eteenpäin ja kone on edelleen samassa kunnossa ja avamaatta. Kansina oli vw-vakioista väkästellyt 40/37 venoilla (kun niihin ei ilman hitsaamista isompia saa). Konetta on poljettu ihan surutta ja käyty stripilläkin ja rokkaa edelleen ihan täysin jos olen oikein ymmärtänyt.

 

Toimii kadulla hyvinkin, ja pälkäneellekkin tuli hesasta vedettyä yhtä soittoa matka nopeuden vaihdellessa 80-+200 välillä. Hyvin kesti eikä öljyn lämmöt olleet koskaan yli 110, kansien lämpötiloista en tiedä kun ei ollut mittaria.

 

Tietty joku tekee koneen samoilla osilla ja saa sen rikki jo 1000km ajon jälkeen. Avainsana on äärimmäinen huolellisuus, osien kunnollinen mittaaminen ja sovittaminen saatujen mittaustulosten perusteella sekä puhtaus konetta kasatessa. Ei niin että kasaat avoimella tallin pöydällä ja kaveri rälläköi vieressä tai suihkii paukkupullosta maalia samaan aikaan.

Posted

Virtausmitauta kannet ja sen jälkeen on helpompi valita nokkaa. Varmaan vakioista sf:stä löytyy tietoa jo valmiiksikin jostakin netin syövereistä.

Posted

Aika reippaat kannet katukruisailuun, pienemmilläkin pärjäisi, vaikka olisi FK-87 nokkana. Eikös noi 48x38 venttiilit ole jo pitemmät kuin normi 112mm venttiilit ja jouset chevy style tyyppiset?

 

Hot Carsin sivuilta poimittu "Super Flo-1 48x38 - 5374-kansissa on Chevy-style tuplajouset ja lautaset"

 

Seuraavaksi tarvitset näiden palikoiden jälkeen vahvan vaihteiston, mikä maksaa yli 700€, mikään vakiovaihteisto ei nimittäin kestä, ellet aja kuin mummo 165R15 renkailla ;D

Guest mirri72
Posted

on joo pitemmät venat tässä kannessa ,,tuli tuommoset kannet ja pudjetti syistä en ruvennut toisenlaisia ostamaan tai eihän sitä tiedä ;),,vaihelaatikko jo hommattu ,, tässä vielä jotain ropetta pitää ostella..sitä mukaa mitä kasaus etenee ;)..ja mielikuvitus temppuilee...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...