Guest Atsu Posted August 23, 2010 Posted August 23, 2010 Mikähän perhana mahtaa olla vikana, kun paikaltaan lähtiessä kytkin alkaa täristää silloin, kun kytkintuntuma pitäs löytyä? Mitkään vähänkään nopeemmat lähdöt ei siis onnistu vaan pitää lähinnä rullata hiljakseen vähän matkaa ja venata moottorijarrutusta et voi antaa taas hanaa. Vai ottaakohan liian ylhäältä vasta kiinni, mutta en kyllä vieläkään tajua tota tärinää... Tai sit hommaan on joku salainen tekniikka, jota en osaa :P No levyn vaihto kuitenkin viikonloppuna edessä. Quote
Guest Atsu Posted August 23, 2010 Posted August 23, 2010 Mielestäni uusittiin kaikki viime vuonna, kun kasattiin. Ja toi tärinä on just siinä kohtaa, ku kytkimen pitäs ottaa kiinni, et oisko levyssä jotain kuitenkin. Quote
ARTO Posted August 23, 2010 Posted August 23, 2010 Jos kaikki kumityynyt ehyet, jää silti vikakohteita paljon. vauhtipyörässä mitat/suoruudet heittää kytkinlevyss jotaibn, esim lasittunut, öljyä stefan kautta päässyt paineasetelma huono jne... kytkinvaijerin kuorimutkallakin jotain tekemistä kytkimen käytöksen kanssa jne... Quote
Guest Atsu Posted August 23, 2010 Posted August 23, 2010 Joo-o. No tulee vaihettua se paineasetelma kytkimen kera viikonloppuna niin josko selviäis niillä. Ilmottelen tänne. Quote
metake Posted August 23, 2010 Posted August 23, 2010 Onhan kytkinvaijerin kuori laatikon päästä kuvan mukaisesti mutkalla? Ilman mutkaa täristää kyllä.. Quote
Guest Atsu Posted August 23, 2010 Posted August 23, 2010 Hmm! Johtuiskohan tuosta, mulla on suorana tuo. Täytyy kokeilla. Quote
metake Posted August 23, 2010 Posted August 23, 2010 Johtuiskohan tuosta, mulla on suorana tuo. Johtuu. Ainoa oikea (ja toimiva) tapa tehdä mutka on lisätä kuoren takapäähän prikkoja kuoren ja kiinnityshahlon väliin, siten että kuori taipuu mutkalle. Jos kuoren vetää esim. nippusiteellä tai rautalangalla keskeltä mutkalle niin siitä ei ole mitään apua. Quote
Guest Atsu Posted August 23, 2010 Posted August 23, 2010 Sepä se. Mutteri väliin ja johan alkoi pelaamaan. Kiitos! Quote
x-pj Posted May 29, 2020 Posted May 29, 2020 50 minutes ago, pas2 said: Onko tämä totta? Vaihteiston ja auton rungon välissä olevat kumityynyt joustavat hiukan. Kun vaihteisto liikahtaa pituussuuntaan, se liike vaikuttaa suoraan kytkinvaijerin kireyteen, jos kuori on suora. Liikkeellelähdössä kun kytkintä luistatetaan, pito vuoroin paranee ja vuoroin vähenee. Syntyy itseään voimistava kierre. Kun kuori on mutkalla vaihteiston pieni liike ei pääse vaikuttamaan kytkinvaijerin kireyteen. 2 Quote
JJP65 Posted 22 hours ago Posted 22 hours ago 23.8.2010 kello 11.51 metake sanoi: Onhan kytkinvaijerin kuori laatikon päästä kuvan mukaisesti mutkalla? Ilman mutkaa täristää kyllä.. http://members.trainorders.com/android/VW08/ClutchCableBowdenTubeSag.jpg Miten kuori on hahlossa kiinni? Miten kuoren saa irti, että voi lisätä prikkoja tai mutterin kuoren ja hahlon väliin? Quote
ovaaliheppu Posted 21 hours ago Posted 21 hours ago Se on vaan työnnetty sinne ja omalla jännityksellään pysyy. Hapettuu ja turpoo tiukaks usein. Pikkusen irroitussuihkeita ja hellää naputtamista se kaipaa Quote
JJP65 Posted 8 hours ago Posted 8 hours ago Kiitos! Sieltä tuli vanhaan ketjuun nopeasti vastaus. Yritin lukkopihdeillä pyörittää, mutta eri antautunut. Suihkuttelin irroitusspraytä, täytyy yrittää uudestaan. Kiitos vielä nopeasta vastauksesta! Quote
Pedalpusher Posted 6 hours ago Posted 6 hours ago 15 hours ago, ovaaliheppu said: ""hellää"" naputtamista se kaipaa Silmitöntä väkivaltaa Quote
ovaaliheppu Posted 6 hours ago Posted 6 hours ago Sillä saa usein koko pidikkeen napsahtamaan poskesta poikki ja sit alkaa isompi jumppa. Toki noita on kahta mallia, osassa se on poskivalua, osassa terästä ja kahden pinnapultin alla. Teräksiset kestää jopa vähän muutakin kuin silittää 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.