hyeena Posted September 20, 2010 Posted September 20, 2010 Mikä reissuajoon sopiva laatikko menisi heittämällä varhaispallikseen? Käyttö kun lähinnä Helsinki ajoa tai sitten reippaasti satoja kilometrejä. Kone on nyt vain pihalla ja voisi jopa harkita. Quote
Guest palomaeki Posted September 20, 2010 Posted September 20, 2010 Mulla kiinnostais kans tietää että mitä tolle Palliksen laatikolle vois tehdä... Omalla ajellaan arkipäivinä se 40km maantietä ja reissuajoa tulee aika paljon ajeltua siihen sivuun (kuten ens perjantaina lähdetään Berliiniin). Alkaa välillä tuo nelosvaihde tuntua eittämättä melko lyhyeltä. Onko tähän mitään ratkaisua vai ajelenko vaan tyytyväisenä vakiolootalla kuten tähänkin asti? (: Quote
hyeena Posted September 21, 2010 Author Posted September 21, 2010 Itsellä auttoi vähän (teoreettisesti 7%) renkaiden vaihto taakse. Mutta laatikkojumppa voisi olla tässä vaiheessa houkuttelevaa. Quote
Anssi Posted September 21, 2010 Posted September 21, 2010 Ei muuta kuin siitä valitsemaan sopivaa ja ostoilmoitus palstalle :) http://vwbus2.dyndns.org/bulli/michaelk ... triebe.htm Noissa 1.7 -> 2.0 moottorin parina olleissa askeissa siis pidemmät välitykset. Kytkinakseli n. sentin pidempi eli se pitää vaihtaa jos käyttää ykköstyypin moottoria Quote
Mika Heikola Posted September 21, 2010 Posted September 21, 2010 Yllättävän tuntuvan muutoksen teki kun vakio 14" korvattiin takana 15" jossa 205/75 renkaat. Osuu varsin hyvin sellaiseen reissuvauhtiin millä nyt vakio 1600 jaksaa mennä. Tuosta jos ronskisti vielä pidentää, tarvii myös vääntöä lisää koneeseen. Quote
-AP- Posted September 21, 2010 Posted September 21, 2010 Ja jos reilusti pidentää välitystä eli pienentää koneen kierroksia, niin varmaan jäähdytyksen tehoakin pitää jossain vaiheessa miettiä? Quote
ARTO Posted September 21, 2010 Posted September 21, 2010 Eipäs mennä pakki edellä puuhun, vaan... Millanen kone laatikon kaverina entä millasia matkavauhteja eniten käytössä? Koneen teho/vääntöalue aika ratkaiseva tekijä millaisen latikon tuonne välityksiltään laittaa, samoin kulkeeko pallis kevyellä kuormalla vai täyteen lastattuna. Jos pienehköön ja muutenkin alhaalta hengettömän koneen pariksi laitetaan painavan kuorman kanssa pitkävälitteinen laatikko, ei lopputulos välttämättä ole onnistunut vaikka kone jyrrääkin pienemmillä kierroksilla. Toki se rengas/vannekokokin vaikuttaa huimasti välityksiin/kierroksiin. Quote
hyeena Posted November 7, 2011 Author Posted November 7, 2011 Pumpataans tätä ylös. Koneena on 1776, 40/35,5, W-110, tupla DRLA40:t ja olisi kiva saada matkakierrokset kohtuulliseksi (80->100km/h, sen yli ei tarvi päästä). takana 14@205 ja se on jo kohtuullista kyytiä, mutta vaihdan ehkä jossain välissä pienemmät renkaat (kapeammat henkilöauton renkaat joista vaan löytyy kantoa tarpeeksi). Mutta mitä laatikolle voisi tehdä? Paketti tulee ulos joka tapauksessa koska vaihdevivusto on ihan loppu. Quote
P_Valtonen Posted November 8, 2011 Posted November 8, 2011 Poistettu kommentti, viisastelin kuplan askin pidentämisestä Quote
hyeena Posted November 11, 2011 Author Posted November 11, 2011 Mitäs kaikkea tuohon pitää laittaa uusiks? :) Ehkä joku kasaa tölkin osilla tms.? http://www.ebay.de/itm/Porsche-911-901- ... _824wt_956 Quote
nikke911 Posted November 11, 2011 Posted November 11, 2011 Onhan aika moni palstalainen sovittanut tuon 901 junikseen. Quote
hanski. Posted November 11, 2011 Posted November 11, 2011 Noissa 1.7 -> 2.0 moottorin parina olleissa askeissa siis pidemmät välitykset. numeroina paljonko eroa? Quote
Anssi Posted November 11, 2011 Posted November 11, 2011 1.6 5,375 perä ja 0,82 nelonen 2.0 4,571 perä ja 0,88 nelonen 3500 kierroksilla tekee jotain 15 km/h eron nopeudessa. Porschen aski varmaan paras mutta pallokeulassa ei ole "runkoaisoja" taakse asti, miten 901 saa ripustettua? Quote
PZQ Posted November 11, 2011 Posted November 11, 2011 Porschen aski varmaan paras mutta pallokeulassa ei ole "runkoaisoja" taakse asti, miten 901 saa ripustettua? 901:sen omalla etukannakkeella ja takakannake lohkolla? Quote
hyeena Posted November 12, 2011 Author Posted November 12, 2011 Kuis vetarit ja muut tuossa Porsche tapauksessa? Pitääkö muuten modata kytkimen tai vipuston puolelta? Quote
hyeena Posted November 12, 2011 Author Posted November 12, 2011 Kuis vetarit ja muut tuossa Porsche tapauksessa? Pitääkö muuten modata kytkimen tai vipuston puolelta? Quote
multanen Posted November 12, 2011 Posted November 12, 2011 Antaakos katsastussetä laittaa isoon pakuun henkilöauton laatikkoa? Mites jos sovittais tölkin 5-vaihteisen ja tekisi vaihteensiirron vaijereilla tms., saako katsastettua? Quote
nikke911 Posted November 12, 2011 Posted November 12, 2011 Katsastussetä ei edes näe eroa..ja ei se pallis niin iso paku ole..:) Mulla omassa Porschen 915-laatikko joka varmasti pesee kestävyydessä kaikki pakulaatikot(lue Ducatot,Transitit ja muut paskat..). Quote
hyeena Posted February 2, 2012 Author Posted February 2, 2012 Onhan tuossa hommaa näköjään Mutta niin tuntuu olevan myös 091 ja 002 lootien yhdistämisessä. Sattuuko keltään löytymään varhaispallokeulaan nurjottua laatikkoa valmiina? Quote
hyeena Posted February 10, 2012 Author Posted February 10, 2012 T2a 5,375 :1 ja ygönen 3,80 :1 4,429 :1 ja ygönen 3,09 :1 Porsche 912 Onkos liian pitkä tuo ensimmäinen vaihe? Quote
ARTO Posted February 10, 2012 Posted February 10, 2012 T2a5,375 :1 ja ygönen 3,80 :1 4,429 :1 ja ygönen 3,09 :1 Porsche 912 Onkos liian pitkä tuo ensimmäinen vaihe? Laajennetaan vertailupohjaa, toi possun lootan ykkönen on noin 7 prosenttia pidempi kuin kuplien vaihteistoista pisimmän eli pitkähän se on, mutta loput vaihteet on aika kivasti ns close ratio hyppäyksin. Vitonen onkin lyhyempi kuin kuplalootien pidemmissä oleva nelonen. Quote
Guest Jussinbussi Posted February 11, 2012 Posted February 11, 2012 Mulla on bussissa kolkin 4.125 perällä oleva irs aski. Kierrokset matka ajossa jo mielestäni turhankin alhaiset. Helpotukseksi tulossa alhaalta vahvempi uusi moottori. Quote
hyeena Posted February 15, 2012 Author Posted February 15, 2012 http://www.woodsbuggy.com/index.php?option=com_jfusion&Itemid=10&jfile=viewtopic.php&f=12&t=10772&st=0&sk=t&sd=a Quote
hyeena Posted March 21, 2012 Author Posted March 21, 2012 Vekslais 091 loota 002:sen tilalle. "Bellhousing" 002:sta ettei tarvi akselia lyhentää ja voin käyttää vanhaa starttia. Tähän siis varmaan 002:sen tiiviste (eikä 091:sen) väliin? Pitääkö "Nose cone" myös vaihtaa vai mahtuuko '71 bussiin 091:sen omalla? Mitä ulkoista eroa näillä kahdella on? 091:ssä ymmärtääkseni laakerilla eikä puslalla vaihteensiirtäjä - eli 091 ois parempi pitää jos vain mahtuu ja sopii olemaan. Quote
hyeena Posted March 25, 2013 Author Posted March 25, 2013 Vihdoin ajankohtainen kun loota ulkona autosta. Eli 002 luovuttaa kytkinlootan ja -akselin sekä tietty etukannakkeen. Mitä huomioitavaa kytkinakselin irroittamisessa ja kiinnittämisessä? Näyttäis ainakin yksi sokka olevan. 091:ssä siis aavistuksen pidempi tuo kytkinakseli ja siksi vaihdettava 002:sen akseli tilalle. Ellei sitten rälläköi sitä ylimääräistä pätkää pois. Tiivisteiden suhteen ajattelin laittaa vaihdelaatikkoon (091) pintaan uuden 091 tiivisteen ja kytkinkopan (002) pintaan vastaavasti uuden 002 tiivisteen. Täytyy toivoa ettei vuoda vai kannattaako käyttää jotain ohutta asennusliimaa? Saatto olla, että 091 tiiviste on jotain muuta kuin paperia. Quote
vwagen Posted March 25, 2013 Posted March 25, 2013 Kytkinakselin pituus riippuu siitä kumpi moottori siinä on ollut perässä alunperin ,siis molemmissa 002 ja 091,molempia kun on ollut 1600 ja tyyppi 4 moottorisissa,samoin molemmissa on ollut eri välityksien moottorista riippuen. 002 aina kytkinkopalla johon käy luhytakselinen startti,091 taas kopalla johon käy pitkäakselinen,kopat ovat suoraan vaihtokelpoisia keskenään,miksi sinne pitäisi laittaa kaksi tiivistettä? Quote
hyeena Posted March 25, 2013 Author Posted March 25, 2013 091 Akseli on aavistuksen pitempi, eli autosta jossa type-4 moottori. 002 taas type-1, varhaispallokeula. Jos tosiaan jommankumman kytkinkopan tiiviste riittää, niin parempi niin. Quote
vwagen Posted March 26, 2013 Posted March 26, 2013 Me kun ei olla ameriikassa niin molempien laatikoiden kanssa on ollut molempia moottoreita ja kytkinakselin pituus ja välitykset riippuu siitä kumpi moottori siinä on ollut perässä. 002 68-75 1.6,1.7 ja 1.8 moottoreita. 091 76-79 1.6 ja 2.0 moottorit,vaihteensiirto päädystä sisään samoin kuin 002:ssa. 091 80-82 1.6 ja 2.0 moottorit,näissä laatikoissa vaihteensiirto valitsinkotelon sivusta sisään. 091 82-vesibokserit ja dieselit,näissä vaihteensiirto vaihdelaatikon sivusta sisään. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.