Guest Posted September 30, 2010 Share Posted September 30, 2010 Eli ehdotuksia otetaan vastaan. Kone on 2276 ja tulee katukäyttöön pääasiassa joskus stripille. Quote Link to comment
Guest OberSchlachter Posted September 30, 2010 Share Posted September 30, 2010 http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/4861-123-virranjakaja/ Ja 123:set meiltä hyllystä samana päivänä toimitukseen ;) info [@] oberschlachter.fi Paruzzi-myynti: 044-2100000 (Matti) Paruzzi-myynti: 0440-211119 (Mikko) Paruzzi & Syncro-myynti, laskutus: 044-2110000 (Mikko) Näitä voi toki pällistellä swapissa lauantaina! Quote Link to comment
-Alex- Posted September 30, 2010 Share Posted September 30, 2010 Tai MSD, tai Mallory, mielellään CDI boksin kera. MSD:llähän on multispark ominaisuus matalilla kierroksilla bokseissaan, tai ainakin 6AL ja paremmissa. Varmasti ihan hyvä vaihtoehto tuo 123 jakajakin, en tiedä että saako siihen "plug and play" eli muutakuin kytkee ja toimii - CDI boksia. CDI boksi ei ole välttämätön, mutta ainakin itellä MSD:n boksin kera käynnistyvyys parani sekä tulpat kestää pitempään. Quote Link to comment
metake Posted September 30, 2010 Share Posted September 30, 2010 Myös 123:ssa on multispark. MSD on mekaanisella ennakon säädöllä, 123 on elektronisella. MSD:n säätämiseen tarvitset jousia, painoja, ym. 123:n säätämiseen tietokoneen tai ruuvimeisselin, siinä suurin ero. MSD:ssä on pelkkä keskipako ennakonsäätö, 123:ssa myös alipaine. Ja 123:n on halvempi. Kisakoneeseen ymmärrän MSD:n, katukoneeseen en. Quote Link to comment
HSuomi Posted October 1, 2010 Share Posted October 1, 2010 123:ssa siis kaikki on parempaa? Miksi siis MSD kisakoneeseen? Quote Link to comment
JaniM Posted October 1, 2010 Share Posted October 1, 2010 Ja miksi jakaja kisakoneeseen? Quote Link to comment
metake Posted October 1, 2010 Share Posted October 1, 2010 Miksi siis MSD kisakoneeseen? Tehokkaamman kipinän vuoksi. MSD:n virranjakajan kannen suurempi halkaisija (eli suurempi etäisyys tulpanjohtojen lähdöissä) mahdollistaa tehokkaamman puolan käytön ilman että sähkö rupeaa hyppäämään pyörijän mukana lähdöstä toiseen. Quote Link to comment
HSuomi Posted October 1, 2010 Share Posted October 1, 2010 Ei kai siellä puolan lähdössä kummoista jännitettä ole kuin silloin kun "kärjet aukeaa"? Eli miksi se kipinä siellä hyppisi? Quote Link to comment
Guest Posted October 1, 2010 Share Posted October 1, 2010 Entäs wasserin jakaja? Quote Link to comment
ozone Posted October 1, 2010 Share Posted October 1, 2010 Muistan lukeneeni jostain, että kyseessä on ilman ionisoituminen pienen jakajankannen sisällä. Isommassa jakajankannessa tästä ei tule ongelmaa, ja pienessäkin sitä voidaan ehkäistä poraamalla reikiä kanteen suunnilleen pyörijän korkeudelle. Magnaspark voisi olla ihan kiva strokerikoneeseen, MSD:n boksin kanssa tai ilman. Ei näyttäisi olevan kallis, mutta kuka näitä myy? Aircooled? Quote Link to comment
HSuomi Posted October 1, 2010 Share Posted October 1, 2010 Tokihan se ilma ionisoituu mutta luulis että se kuitenkin mieluiten pomppaa siihen natsaan mikä on lähimpänä eikä esim naapuri natsaan. Voi mennä kakkaa jos porailee reikiä... Quote Link to comment
multanen Posted October 1, 2010 Share Posted October 1, 2010 Tokihan se ilma ionisoituu mutta luulis että se kuitenkin mieluiten pomppaa siihen natsaan mikä on lähimpänä eikä esim naapuri natsaan. Tuommonen ilmiö tuli mieleen mikä voisi vaikuttaa tässä: Kipinä hyppää huomattavasti huonommin puristustahdissa olevan tulpan kärkien yli (verrattuna paineettomassa tilassa olevaan tulppaan). Eli kokonaisuutena reitti väärän tulpan läpi voisi olla kipinälle helpompi jos niitä ioneja ui jakajassa. En tiedä montako kertaa tuhannessa vuodessa tuommonen voi sattua (vai sattuuko jossain koneessa joka päivä?). Quote Link to comment
Fileas Posted October 1, 2010 Share Posted October 1, 2010 Pitää kaivaa foliohattu kohta esille :) Quote Link to comment
Guest Posted October 1, 2010 Share Posted October 1, 2010 Onko kellään kokemusta paruzzilla myytävästä suorasytkästä? D.I.S ignition system Quote Link to comment
JaniM Posted October 1, 2010 Share Posted October 1, 2010 No tuossa DISsisä näyttäis olevan hukkakipinäpuola eli sen kautta parempi kipinä, muttei niin tehokas varmasti kuin specksissä ilmoitetaan. Ei pysty ilmeisemmin mitenkään muuttamaan käyrää. Eli pikkasen arvokas mielestäni. Ja edelleen triggeröinti "jakajasta" eli ei ihan puhdas DIS. Tietty tuossa ei tarvitse pohtia ennakoita, se on vaan se yks, eikä toimi kuormitustilanteiden mukaan kadulla. Esimerkiksi ajat pintakaasulla, niin ennakot voi olla vaikka jopa 40-50 astetta, mutta heti kun painat kaasua, niin tippuu sinne 30 tuntumaan. Koneen lämpöihinkin tällä pitäis olla vaikutusta. Esimerkiksi Megalla tämä voidaan hoitaa 12x12 sytkäkartan avulla. Tietenkin askartelua enemmän ja joutuu opiskelemaan uusia asioita. Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted October 1, 2010 Share Posted October 1, 2010 Compufire hukkakipinä suorasytty http://www.compufire.com/vw-products-main.html Quote Link to comment
P_Valtonen Posted October 1, 2010 Share Posted October 1, 2010 Entäs wasserin jakaja? Mun ääni tälle osalle. Yhdessä wakio jakajassa oli ennakko 22 astetta + 8 perusennakkoa = max 30 astetta Jos haluaa 2 astetta lisää, väännä peruseakko arvoon 10. Noi siis alaipaine irrotettuna. Tehtaan kirjojen mukaan arvo on 24-28 (ilman perusennakkoa ja alipainetta). Alipaine pienentää ennakkoa n 4 astetta. Etuna on järkevä hinta (alle satku koko setti, kysy tarkempi hinta Ooberin pojilta) + setti on 100% bolt-on + tehokas kipinä + kaikki sylinterikohtaset kipuna käyrät asteen sisällä. Boonuksena se että ei ole mtn kuluvaa kärkeä ja/tai sen vastikappaletta. Olen penkittänyt kymmeniä jakajia tuttavan penkissä ja pahimillaan kuplan vakio jakajissa on ollu +- 5asteen heittoja suuntaan ja toiseen. Kuvittele jos on 5astetta yksi kyömy edellä ja toinen taas jäljessä. Miten tämmösen jakaja saa toimii vakiossa koneessa puhumattakaan viri viri, ei mitenkään. Quote Link to comment
JaniM Posted October 2, 2010 Share Posted October 2, 2010 Siksi jakajat on heitetty mäkeen ja siirrytty vähintään hukkakipinään. Nuo 123 alkaa olee jo hyvä parannus. Tuossa laskin että megasta sais ohjaimen hukkiksen uusilla osilla 350e-400e. Siinä sit olis kaikki ja vielä kun ostaa laajakaistalambdan, niin saa itse säädettyä kaasaritkin dataloggien avulla. Ennakot voi tosiaankin laittaa kuormituksen mukaan. Megaanhan tietty saa muitakin mukavia ominaisuuksia. Nakutusanturi, vesiruiskua, ahtojen säätöä. Turbokoneeseen ite suosittelen ehdottomasti, kun ennakoita saa säädettyä ahtojen mukaan. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.