Guest kullsth Posted October 29, 2010 Posted October 29, 2010 Apuva, En löytänyt etsi toiminnolla keskustelua missä oli linkki tai vinkki miten sai tilattua tehtaalta "syntymätodistuksen" kuubelille. Ostin T1 69 hylsyn papereilla ja sain akelta tiedon että kupla olisi tuotu maahan vasta 80 -luvulla. Auto on maalattu pariin kertaan ja paljon osia on vaihdettu matkan varrella. Tarkoitus olisi kunnostaa peli mahdollisimman orkkis kuntoon. Onko kukaan tilannut papereita tehtaalta? Muistelin että he toimittavat tietoa n.40-50€ vastaan, mitä sillä rahalla saa? -Tumppi- Quote
metake Posted October 29, 2010 Posted October 29, 2010 http://automuseum.volkswagen.de/index.php?id=12&L=1 Quote
Tanhis Posted October 29, 2010 Posted October 29, 2010 Onko siittä mitään iloa kuplan rakentelijalle varsinkin kun kyseessä on noinkin uusi kupla. Quote
-MITO- Posted October 29, 2010 Posted October 29, 2010 Kai se sama ilo on vaikka ois 90 luvun kupla?-) Quote
Tanhis Posted October 29, 2010 Posted October 29, 2010 Niin no ajattelin lähiiä sitä että tuli niin samasta muotista ulos että mitä tuolla varsinaisesti tekee oikeastaan ikään katsomatta vanhoissa sentään sellainen ilo että näkee esim että täsmääkö etuakselin nro tms koneen numero. Jos niitä siinä edes on. Quote
iiroh Posted October 30, 2010 Posted October 30, 2010 Tuossa malli omastani. Siivosin tästä valmistenumeron loppuosan ja nimeni pois. Tästä näkee tehtaalla laitetut lisävarusteet ja värikoodit, ei paljon muuta. Valmistuspäivä nyt on tietysti vaan tollasta harrastajan nippelitietoa. Quote
ARTO Posted October 30, 2010 Posted October 30, 2010 Täh, eiks muka enää tule moottorinumeroa todistukseen? Jos noin, tuollahan saa pian persettä pyyhkiä... Quote
Virtanen Posted October 30, 2010 Posted October 30, 2010 Jos oikein ymmärsin, moottorin numeron saa erilliseen todistukseen jos itse tietää numeron... Siis alustanumeroa ja motin numeroa ei saa millään samaan lappuun. Muuttui muutama vuosi sitten, olisko joku esittänyt jonkin tietoturvakieltodokumentin tms. hauskaa? Quote
Dennis Posted October 30, 2010 Posted October 30, 2010 Näin on kuten Virtanen sanoi, moottorinumero ei ole enää todistuksessa koska ainakin arvokkaimpien autojen kanssa on tullut sellainen ongenlma että on monta "aitoa" autoa, kori, runko ja moottori eri autoissa ja loput numerot on meistetty oikein, yrittävät vähentää tätä kertomalla vähemmän tietoa. Kyselin vielä erikseen splittini moottorista mikä epäilin olevan ensiasennus moottori ja sain erikseen paperin missä lukee että kyseinen moottori xxxx on ensiasennusmoottori autoonne, mutta siinä ei taas valmistenumeroa autosta. Näin nykyään... Dennis Quote
velkke Posted October 31, 2010 Posted October 31, 2010 Elokuussa 2010 tuli tilaamani 1303 Cabrion syntymätodistus, ja varsinaisessa todistuksessa ei ollut moottorinumeroa. Mutta mukana tuli tosiaan erillinen "kirje", jossa oli vahvistettu moottorinumeron täsmääminen alustannumeroon. Siis molemmat numerot oli samassa paperissa. Tarkalleen teksti menee näin: "According to our documentation files the engine number AS XXX XXX and the VIN number XXX X XXX XXX orginally correspond to your vehicle " Noitten X kirjainten paikalla siis oli lähettämäni numerot, kirjasin ne tuohon tuollalailla, jottei kukaan kloonaa mun autoa :-) Quote
Ketsa Posted October 31, 2010 Posted October 31, 2010 Tuli mieleen vilkaista splitin alkuperäisestä rekisterivihkosesta, että olisiko siinä moottorinumeroa. Ja olihan siinä merkattuna kaksi valmistenumeroa. Samban valmistenumerolistan perusteella on syytä olettaa toisen numeron olevan juurikin alkuperäinen moottorinumero. Eli eikun naputtelemaan numerot kohdalleen :-) Quote
Virtanen Posted October 31, 2010 Posted October 31, 2010 Tuli mieleen vilkaista splitin alkuperäisestä rekisterivihkosesta, että olisiko siinä moottorinumeroa. Ja olihan siinä merkattuna kaksi valmistenumeroa. Samban valmistenumerolistan perusteella on syytä olettaa toisen numeron olevan juurikin alkuperäinen moottorinumero. Eli eikun naputtelemaan numerot kohdalleen :-) Juu, ennen monesti moottorinumero saattoi olla merkitty rekisterikirjaan ennen alustanumeroa, ja kun moottori vaihdettiin oli siinä ihmettelemistä ;-) Ja maahantuontitiedoista löytyy myös moottorinnumero. Quote
Dennis Posted October 31, 2010 Posted October 31, 2010 Jeps, minullakin splitin "rekisterikirjaan" ensin kirjoitettu valmistenumeroksi moottorin numero joka on vedetty yli ja kirjoitettu alle alustan numero, tämä on yleinen virhe tuonikäisissä laitteissa. VV Auton maahantuontidokumenteistä löytyi sitten myös tuo moottorin numero Dennis Quote
Guest Posted November 16, 2010 Posted November 16, 2010 Aattelin omasta pirssistä tilata tuon todistuksen. Varmuudeksi joku tuon tilannut vois varmistaa että olen ymmärtänyt nuo oikein.. http://automuseum.volkswagen.de/index.php?id=12&L=1 Surname: Sukunimi Vehicle ID no.: Runkonumero Model (if available): Malli VW 1300? Engine number: Moottorinumero Ilmeisesti nuo pitää ilmoittaa? Mistä löytää tuon moottorinumeron? Runkonumerohan taitaa olla siellä takapenkin alla? Entä auton tarkka malli. Oma on vuosimallia -72 ja 1300 moottori, niin onko se vaan VW 1300? Quote
Guest Posted November 19, 2010 Posted November 19, 2010 Niin osaisko joku kertoa että mikä tuo virallinen mallinimi on kuplalla? Vm on -72 ja kone 1300, onko tarkka nimi siis VW 1300? Ja tuo moottorinumero myös kiinnostaa löytää jostain.. Quote
-tipi- Posted November 19, 2010 Posted November 19, 2010 '72:n malli ilmenee kyllä runkonumerosta. Quote
iiroh Posted November 19, 2010 Posted November 19, 2010 Jos katsot tuota ylempää minun todistuksestani niin, oma 1966 kuplani on "113 VW De Luxe Sedan". Mallinumeroissa 3 merkkiä ( katso http://www.thesamba.com/vw/archives/inf ... stype1.php) Auton runkonumeron 2 ekaa merkkiä samat kuin mallinumeron 2 ekaa merkkiä: omassani 113 -> sarjanumero alkaa 11. Runkonumeron 3- merkki on vuosimalli, 116-> 1966, 112-> 1972. Katso http://www.thesamba.com/vw/archives/inf ... dating.php) Oman autosi runkonumero (jos 1972 malli) on jotain väliltä 112 2 000 001 ja 112 2 961 362. Jos 1300 moottori on alkuperäinen niin sen numero alkaa AB 0 (aa bee nolla) , esim AB0437000. Moottorin numero ymmärtääkseni ainakin 1975 asti on laturin jalkaosassa, melko helppo löytää kun avaa konepellin ja katsoo pylväsmäistä laturin jalkaosaa. Ymmärsin niiin että tuo moottorinumero on nimenomaan hyvä laittaa todistuspyyntöön koska silloin saat todistuksessa tai erillisenä tietona vanvistuksen että kone on alkuperäinen, siis jos on .... Sen sijaan jos numeroa ei laita, jostain tietoturvasäännöstä johtuen alkuperäistä koneen numeroa ei sieltä saa. Eli he vaan vahvistavat numeron jos sen itse tiedät. Todistuspyynnössä ei todellisuudessa ole muilla kohdilla väliä kuin omilla yhteystiedoillasi ja noilla runko- ja moottorinumeroilla. Muut tiedot (esim tuo mallimerkintä) tulevat museon tietokannasta. Quote
Guest Posted November 19, 2010 Posted November 19, 2010 Kiitos hyvästä vastauksesta! Aattelinkin että tuo malli ei varmaan kovin tärkeä ole kun se siellä varmaan sitten selviää.. Meneekös tuossa kuinka pitkään että saa lapun kouraan? Quote
-tipi- Posted November 19, 2010 Posted November 19, 2010 Siellä lukeepi että voipi mennä kuusikin viikkoa. Quote
Luki Posted November 22, 2010 Posted November 22, 2010 Ymmärsin niiin että tuo moottorinumero on nimenomaan hyvä laittaa todistuspyyntöön koska silloin saat todistuksessa tai erillisenä tietona vanvistuksen että kone on alkuperäinen, siis jos on .... Sen sijaan jos numeroa ei laita, jostain tietoturvasäännöstä johtuen alkuperäistä koneen numeroa ei sieltä saa. Eli he vaan vahvistavat numeron jos sen itse tiedät. Juuri näin. Laitoin kahdesta autostani tiedot menemään tietäen, että toisessa on alkuperäinen kone. Tämä tieto vahvistettiin erikseen mainiten. Tasan kuukauden päästä tilauksesta kolahti spettarit postiluukkuun...ja tämä marraskuussa 2010. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.