Jump to content

-66 kuplan imusarjan "hoonaus" ja väri?


Guest Jussinbussi

Recommended Posts

Guest Jussinbussi
Posted

Oli vanha imusarjan esilämmitys täysin tukkeessa ja valuosakin pahasti halki.

Täytyy laittaa uusi joka paineilmalla puhaltaessa vaikutti puhtaalta mutta jollainhan sitä vois varoksi rassata. Millä?

Minkäs värinen kyseinen töttörö on tehtaalta lähtiessään ollut?

Ja vielä jos löytyy hyviä vinkkejä vanhojen metallitiivisteiden poistoon imuaukoista.

Tuntuvat olevan kiinni. Hankaluutta lisää vielä että moottori on autossa kiinni.

 

-Jussi

Posted

En tiedä saako noista mitään selvää, mutta tässä -66 kuplan kone 90% varmasti

täysin alkuperäisessä asussa imusarjoineen päivineen.

 

Jos tosta jotain pitäisi sanoa niin aika lähellä samaa kuin kaasuttimen

väri, olisiko tuo vihertyminen patinaa.. :)

 

"Hoonauksesta" ei tietoa, itselläni sarjaa hieman hitsailtu joten etsiskelen

uutta tilalle. Joku Lohjalla tarjosi mutta taisin kadottaa yhteystiedot ...

post-3115-13888362752929_thumb.jpg

post-3115-13888362753339_thumb.jpg

Posted

Mulla oli 72 stanussa myös imusarja tuollainen hieman vihertävä, mutta harmaa/hopeaksi vetäisin.

Esilämmitysputki oli myös tukossa, raakasti painoin hiekkapuhallusvehkeellä hiekkaa läpi. Tuli puoli minuuttia mustaa nokea jonka jälkeen oli putki puhdas.

Posted

Imusarjan väri on vaalean harmaa,harmaa sinkkispray on aika lähellä ja kestää lämpöä ainakin yhtähyvin kuin alkuperäinen maali(ja siis nimenomaan harmaa,hopean/metallin hohtoa siinä ei kuulu olla).esilämmitysputkea en ole koskaan joutunut rassaamaan,se kun on pahviputkea ja läpi kulkee vain ilmaa,imusarjan lämmitysputken rassaukseen ohjeet jo tulikin.

  • Like 1
  • 6 years later...
Posted

Ja vielä jos löytyy hyviä vinkkejä vanhojen metallitiivisteiden poistoon imuaukoista.

Tuntuvat olevan kiinni. Hankaluutta lisää vielä että moottori on autossa kiinni.

 

Petisaksilla poikki imuaukkojen kohdalta.

Posted

Puupiikkiä teräväkärkistä ruuvaria tai puukonkärkeä ulkolaitaan tiivisteen ja kannen rajapintaan väliin jolloin pääsee vääntämään tiivisteen pois paikoiltaan.

  • 3 years later...
Posted
17 hours ago, nyki said:

Mitäs mieltä imusarjan lasikuulapuhaltamisesta? Siihe sitten joku maali? 

Toimii, kannattaa vaan ensin varmistaa että on esilämmitysputki auki. Ja sitten kuumaakestävällä maali pintaan

Posted

Itse maalaisin kahdella eri maalilla. Eli esilämmitysputket pakosarjoihin soveltuvalla kuumankestolla, kun kerta on osa pakosarjaa. Ja sitten taas varsinaiset imariputket perus 2k automaalilla.

Posted

Noin sitä itekin pähkäilin. Esilämmitysputket käy varmasti suht kuumana, joten maalin kesto niissä mietityttää vaikka ois miten lämmönkestoa...jos jättäs ne käsittelemättä.

Posted
8 hours ago, nyki said:

Noin sitä itekin pähkäilin. Esilämmitysputket käy varmasti suht kuumana, joten maalin kesto niissä mietityttää vaikka ois miten lämmönkestoa...jos jättäs ne käsittelemättä.

Jos maali on siihen soveltumatonta niin se sulaa pois ja ei sitä sen enempää kannata miettiä. Mutta mikä tahansa on parempi kuin paljalle pinnalle jättäminen.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...