Guest Jussinbussi Posted November 9, 2010 Share Posted November 9, 2010 Oli vanha imusarjan esilämmitys täysin tukkeessa ja valuosakin pahasti halki. Täytyy laittaa uusi joka paineilmalla puhaltaessa vaikutti puhtaalta mutta jollainhan sitä vois varoksi rassata. Millä? Minkäs värinen kyseinen töttörö on tehtaalta lähtiessään ollut? Ja vielä jos löytyy hyviä vinkkejä vanhojen metallitiivisteiden poistoon imuaukoista. Tuntuvat olevan kiinni. Hankaluutta lisää vielä että moottori on autossa kiinni. -Jussi Quote Link to comment
iiroh Posted November 9, 2010 Share Posted November 9, 2010 En tiedä saako noista mitään selvää, mutta tässä -66 kuplan kone 90% varmasti täysin alkuperäisessä asussa imusarjoineen päivineen. Jos tosta jotain pitäisi sanoa niin aika lähellä samaa kuin kaasuttimen väri, olisiko tuo vihertyminen patinaa.. :) "Hoonauksesta" ei tietoa, itselläni sarjaa hieman hitsailtu joten etsiskelen uutta tilalle. Joku Lohjalla tarjosi mutta taisin kadottaa yhteystiedot ... Quote Link to comment
Guest Posted November 9, 2010 Share Posted November 9, 2010 Mulla oli 72 stanussa myös imusarja tuollainen hieman vihertävä, mutta harmaa/hopeaksi vetäisin. Esilämmitysputki oli myös tukossa, raakasti painoin hiekkapuhallusvehkeellä hiekkaa läpi. Tuli puoli minuuttia mustaa nokea jonka jälkeen oli putki puhdas. Quote Link to comment
Racing Posted November 9, 2010 Share Posted November 9, 2010 esilämmitysputket saa sisäpuolelta putsattua katkaistulla käsijarruvaijerilla,kierrepää porakoneeseen kiinni ja vaijeri sisälle+pyöritystä. Quote Link to comment
vwagen Posted November 10, 2010 Share Posted November 10, 2010 Imusarjan väri on vaalean harmaa,harmaa sinkkispray on aika lähellä ja kestää lämpöä ainakin yhtähyvin kuin alkuperäinen maali(ja siis nimenomaan harmaa,hopean/metallin hohtoa siinä ei kuulu olla).esilämmitysputkea en ole koskaan joutunut rassaamaan,se kun on pahviputkea ja läpi kulkee vain ilmaa,imusarjan lämmitysputken rassaukseen ohjeet jo tulikin. 1 Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted November 10, 2010 Share Posted November 10, 2010 Kiitoksia vain. Täytyypä toimia näin. Quote Link to comment
Kujis Posted February 10, 2017 Share Posted February 10, 2017 Ei ole ainakaan -68 vaaleen harmaa Quote Link to comment
P_Valtonen Posted February 15, 2017 Share Posted February 15, 2017 Ja vielä jos löytyy hyviä vinkkejä vanhojen metallitiivisteiden poistoon imuaukoista. Tuntuvat olevan kiinni. Hankaluutta lisää vielä että moottori on autossa kiinni. Petisaksilla poikki imuaukkojen kohdalta. Quote Link to comment
metake Posted February 15, 2017 Share Posted February 15, 2017 Petisaksilla poikki imuaukkojen kohdalta.1-reikä kansista? Quote Link to comment
Tutkija Posted February 15, 2017 Share Posted February 15, 2017 Puupiikkiä teräväkärkistä ruuvaria tai puukonkärkeä ulkolaitaan tiivisteen ja kannen rajapintaan väliin jolloin pääsee vääntämään tiivisteen pois paikoiltaan. Quote Link to comment
nyki Posted April 13, 2020 Share Posted April 13, 2020 Mitäs mieltä imusarjan lasikuulapuhaltamisesta? Siihe sitten joku maali? Quote Link to comment
Tanhis Posted April 14, 2020 Share Posted April 14, 2020 17 hours ago, nyki said: Mitäs mieltä imusarjan lasikuulapuhaltamisesta? Siihe sitten joku maali? Toimii, kannattaa vaan ensin varmistaa että on esilämmitysputki auki. Ja sitten kuumaakestävällä maali pintaan Quote Link to comment
nyki Posted April 14, 2020 Share Posted April 14, 2020 Onko kokemusta, mikä kuumakestomaali (celsiusaste?) kestää ja säilyttää sävyn? Quote Link to comment
Tanhis Posted April 15, 2020 Share Posted April 15, 2020 Itse maalaisin kahdella eri maalilla. Eli esilämmitysputket pakosarjoihin soveltuvalla kuumankestolla, kun kerta on osa pakosarjaa. Ja sitten taas varsinaiset imariputket perus 2k automaalilla. Quote Link to comment
nyki Posted April 15, 2020 Share Posted April 15, 2020 Noin sitä itekin pähkäilin. Esilämmitysputket käy varmasti suht kuumana, joten maalin kesto niissä mietityttää vaikka ois miten lämmönkestoa...jos jättäs ne käsittelemättä. Quote Link to comment
Tanhis Posted April 16, 2020 Share Posted April 16, 2020 8 hours ago, nyki said: Noin sitä itekin pähkäilin. Esilämmitysputket käy varmasti suht kuumana, joten maalin kesto niissä mietityttää vaikka ois miten lämmönkestoa...jos jättäs ne käsittelemättä. Jos maali on siihen soveltumatonta niin se sulaa pois ja ei sitä sen enempää kannata miettiä. Mutta mikä tahansa on parempi kuin paljalle pinnalle jättäminen. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.