Guest Posted January 7, 2011 Share Posted January 7, 2011 Onko noista erikois säätöruuveista mitään hyötyä? Mitä näistä suosittelette pikku viritteiseen? vakio keinut etc.. Säätöruuvit "Porsche" ? http://hotcars.net/Prod/viewpict.asp?pi ... 5359-1.jpg pallopäinen ? http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=1168 Venttiilin säätöruuvi vakio ? http://hotcars.net/Prod/viewpict.asp?pi ... 59-91b.jpg vakiot tuntuu kuluvan nopeesti kupla -72 Quote Link to comment
Ketsa Posted January 7, 2011 Share Posted January 7, 2011 Samaan aiheeseen liittyen... Onko kenelläkään tietoa mistä saisi laadukkaita halppis pallopäitä? Näitä on kuulemma ollut vakiona aikoinaan japanilaisissa autoissa, joten luulisi jostain olevan saatavilla Empiä laadukkaampana versiona. EDIT: Itse itseäni auttaen, amerikan aircooled ainakin kauppaa "aitoja". Jos aitoja made in Japan halppis pallopäitä ei löydy, niin vaihtoehdoksi jää aidot 911 possun osat. Löytyykö näille muuta myyjää kuin amerikan aircooled? http://www.aircooled.net/new-bin/viewpr ... 20&cartid= Quote Link to comment
Guest Posted January 7, 2011 Share Posted January 7, 2011 jos on pakko saada niveloity malli, niin sitte noi porsse palikat. Quote Link to comment
Roope Posted January 7, 2011 Share Posted January 7, 2011 Miten muuten tuo nivelöity malli pyöräyttää venttiiiliä? Quote Link to comment
Per Jernström Posted January 7, 2011 Share Posted January 7, 2011 Porschen varaosanumero kyseiselle palikalle on: 901 105 370 02 PelicanParts.com maksaa 15,50USD kappale, fvd.de 16€ (alv 0%). Quote Link to comment
metake Posted January 7, 2011 Share Posted January 7, 2011 Miten muuten tuo nivelöity malli pyöräyttää venttiiiliä? Ei mitenkään, pitäiskö? Quote Link to comment
Guest Posted January 7, 2011 Share Posted January 7, 2011 onkos tämmösistä kokemuksia? http://cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=113 http://cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=92 (1.1:1) http://cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=106 paljos tuolta on postitus suomeen? Quote Link to comment
metake Posted January 7, 2011 Share Posted January 7, 2011 onkos tämmösistä kokemuksia? http://cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=113 http://cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=92 (1.1:1) http://cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=106 paljos tuolta on postitus suomeen? Jos meinaat koko vivuston uusia, niin tuo setti on hyvä: http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=191 Ja löytyy ihan kotimaasta. Quote Link to comment
JM Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 onkos tämmösistä kokemuksia? http://cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=113 http://cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=92 (1.1:1) http://cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=106 paljos tuolta on postitus suomeen? cb:n rahti on tosi kallis. Jos haluat tota kamaa kannattaa tilata tuolta. Loppu hinta jää paljon edullisemmaksi. http://www.vwparts.net/mm5/merchant.mvc ... e_Code=VWP Quote Link to comment
Roope Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 Miten muuten tuo nivelöity malli pyöräyttää venttiiiliä? Ei mitenkään, pitäiskö? Pitäis. Sen takia se vakiokin on tarkka siitä paikastaan että ei ole keskellä venttiilin päätä. Quote Link to comment
Guest Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 Paljos noi velottaa postituksesta? tommosia hienouksia löyty http://www.vwparts.net/CB1643.html http://www.vwparts.net/CB1523.html onkos tämmösistä kokemuksia? http://cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=113 http://cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=92 (1.1:1) http://cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=106 paljos tuolta on postitus suomeen? cb:n rahti on tosi kallis. Jos haluat tota kamaa kannattaa tilata tuolta. Loppu hinta jää paljon edullisemmaksi. http://www.vwparts.net/mm5/merchant.mvc ... e_Code=VWP Quote Link to comment
metake Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 Miten muuten tuo nivelöity malli pyöräyttää venttiiiliä? Ei mitenkään, pitäiskö? Pitäis. Sen takia se vakiokin on tarkka siitä paikastaan että ei ole keskellä venttiilin päätä. Just, no mites se homma hoituu sitten Porschessa, tai kuplassa lashcappien kanssa? Quote Link to comment
Ketsa Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 Ja mitä hyötyä sillä venttiilin pyörityksellä saadaan? Quote Link to comment
Roope Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 Jos se venttiili pysyisi paikallaan niin se "palaa". pyöritys putsaa ja tasaa lämpöä seetipinnoilla. Quote Link to comment
metake Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 Voipi kokeilla painaa venttiilliä hiukan auki ja koittaa lautasesta pyöräyttää että paljonko tarvii voimaa jotta pyörähtää, ja miettiä sen jälkeen että paljonko sitä voimaa tarvitaan kun koittaa venttiilin varresta/päästä pyörittää. Ihan pienillä sormivoimilla ei kyllä pyörähdä, sen verran puree lukkoihin kiinni. Mutta en toki vielä tyrmää etteikö pyöriteltäis sitä venttiiliä, ennenkuin joku muuta vakuuttaa.. :) Quote Link to comment
mikan Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 Alan kirjallisuudesta ainakin löytyy tekstiä venttiilin pyörittämisestä, varsinkin pakoventtiilin. Onpa sellaisia lautasiakin, joiden tarkoitus on pyörittää venttiiliä. En ole nähnyt, joten en tiedä miten eroavat normaalista. Ainakin Graham Bellin kirja kertoo tuollaista. t. Mika Quote Link to comment
Guest Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 Mulla on jäänyt 14 vuoden takaa ilmavaivojen mäntämoottoriopista mieleen juurikin tuo venan pyörivä liike..en enää kyllä muista, oliko sekä imu että pakopuolella moinen Quote Link to comment
vwagen Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 Matalakierroksisissa teollisuusmoottoreissa on venttiiliä pyörittävät rotocap jousilautaset,siis matalilla kierroksilla eivät pyöri normaali osilla(ainakaan tarpeeksi),niistä ei ole kyllä apua auton moottorin venttiilien pyöritykseen,ovat painavat ja käyttö kielletty nopeasti kiertävissä moottoreissa. Quote Link to comment
multanen Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 Tämä yleisesti 4-tahtimoottoreista: juutuupivideoista olen nähnyt että joskus joku venttiili pyörii, joskus ei. Pyöritysvoima näyttäisi olevan peräisin venttiilijousesta (arvaan että mystinen kaksoisjousi vasen- ja oikeakätisellä kierteellä ei pyörisi). Venttiili pyörii koko pakettina: jousi, venttiili, jousilautanen jne. kaikki pyörii palttiarallaa samaa vauhtia. Quote Link to comment
Ketsa Posted February 24, 2011 Share Posted February 24, 2011 Nostetaan vanhaa topikkia... Posti kiikutti FVD:ltä urhoon possun säätöruuvit. Venttiilikoneistoa kasaillessa aloin miettimään, tarvitaanko lashcappejä noiden kanssa yhtään mihinkään? Siis olettaen, että venttiilien pää ei ole pehmeää matskua. Quote Link to comment
Guest Posted February 24, 2011 Share Posted February 24, 2011 Nostetaan vanhaa topikkia... Posti kiikutti FVD:ltä urhoon possun säätöruuvit. Venttiilikoneistoa kasaillessa aloin miettimään, tarvitaanko lashcappejä noiden kanssa yhtään mihinkään? Siis olettaen, että venttiilien pää ei ole pehmeää matskua. Läskääpit vakioruuveille. Niveljalka + lashcappi samaan aikaan keikuttaa geometriaa sen verran, että shimmejä pitäisi olla julma määrä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.