Guest vrp-180 Posted October 21, 2012 Share Posted October 21, 2012 Kuvia täytyy laitella lisää kunhan saan laitailtua. Ja miksi on kolmea eri pohjaväriä? Siksi, että loppui kesken kun putsasin soodaa pois ja enpä miksi kävi niin, että etikkavedellä kun putsasi niin sai yllä hioa ruosteen pois pelleistä. Joku viisas sanoi, että etikkavettä ja suoraan maali päälle. Ei muute menny näin.. Jokapaikka piti hio sen jälkeen ruosteesta pois ja alustaa puhtaat pellit aineilla ennen maalausta.. En suosittele kenellekään soodausta! Maksoi tolkuttomasti (700 euroa) ja silti oli sairaan iso työ käsipelissä hioa koko auto puhtaaksi ruosteesta. Hiekalla vaan.. Quote Link to comment
Guest vrp-180 Posted October 21, 2012 Share Posted October 21, 2012 pari kuvaa viä Ei tää nyt paha suomi-autoks ollu.. Quote Link to comment
JaniM Posted October 22, 2012 Share Posted October 22, 2012 En suosittele kenellekään soodausta! Maksoi tolkuttomasti (700 euroa) ja silti oli sairaan iso työ käsipelissä hioa koko auto puhtaaksi ruosteesta. Hiekalla vaan.. Tai oikeammin korkeapainevedellä ennemmin, lähtee ne ruosteetkin, eikä tartte käsitellä, eikä myöskään lähde heti ruostumaan. Tietty paikkoja ei ole hirveesti missä tekevät ja hinta samaa luokkaa. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted October 22, 2012 Share Posted October 22, 2012 vedäppä hiekalla koko auto, hentosestikin puhaltamalla tuppaa jäämään loimulle... Nykyään teen ite niin että vedän ensin maalinpoistoaineella kaapien isoimmat, sitten hennosti neekerintukalla kierroksen ja lopuks vasta puhallan ruosteet ja huiskin pinnan mataks uutta pohjamaalia varten. Quote Link to comment
Guest vrp-180 Posted February 19, 2013 Share Posted February 19, 2013 No projekti on edennyt tässä hiljalleen, lataanpa kuvia tänne missä mennään. Täytyy sanoa, että aikaa on palanut yllättävän paljon puuhastellessa autoa Quote Link to comment
Guest vrp-180 Posted February 19, 2013 Share Posted February 19, 2013 Lisää kuvia, peltiosia meni hitsauksessa seuraavasti; Lämpökanavat Helmakotelot+etu ja taka palat Oikea valon kehys Etuhelma pelti Varapyörän kotelon korjauspala Valojen kopat Kuskin puolen takanurkka sekä puskurin kiinnitys pelti Takaluukun sisäpuoli rakenneltiin uudestaan sekä alahelma luukkuun. sekä lukematon määrä itse tehtyjä korjauspaloja. Auto on käytännössä uusittu kokonaan 30 cm alaosastaan. Täytyy sanoa, että kun ei ole paljoa ehtinyt elämässä hitsaamaan niin jäänee viimeiseksi mätä projektiksi. Kaikki hitsaussaumat tinasin. Quote Link to comment
Guest vrp-180 Posted February 19, 2013 Share Posted February 19, 2013 Mainitsematta jäi, että myös pohjalevyt hitsattiin korjauspaloilla kuntoon. Hiekkapuhallustyön, pohjamaalauksen sekä alustan maalauksen teki Hollolassa Kari Eerola. Kari myös maalasi kaikki irto-osat Hyvä mies tähän työhön, suosittelen. Ohessa kuvia maalaamosta, Auton maalasi Automaalaamo Eronen Lahdesta. Pohjatyötä tehtiin kolmen miehen voimin, yli 150 tuntia. Pintavärit otettiin KG:n alkuperäisistä valikoimista: L41 Black L87 Pearl White Auto lakattiin vielä. Tällä väriyhdistelmällä autoja on aika vähän ollut liikenteessä. Itsellä väri valinta oli itsestään selvyys. Quote Link to comment
Guest vrp-180 Posted March 7, 2013 Share Posted March 7, 2013 Lisää kuvia. Kasaus on edistynyt ja tallissa käy vilske. Tavoite on, että auto katsastetaan huhtikuun loppuun mennessä. Iso työ on vielä jäljellä koska ei iltaisin muutamassa tunnissa paljoa tapahdu. Kuvat on valitettavan sumeita johtuen kännykkäkamerasta. Quote Link to comment
Tanhis Posted March 7, 2013 Share Posted March 7, 2013 Vinkkejä kyselin niin sellaisen saat :) Varmaan olet huomannut että ghian kokoamisessa tarvitaan toistakymmentä erilaista ja eripituista ruuvia. Näiden ruuvien tiedot ja minkälainen kuuluu mihinkin löytyy varaosaluettelosta. Samassa luettelossa pitäisi myös olla din tms koodi jonka avulla saat pulttikaupasta haettua samanlaisia uusia vanhojen ja varmasti ruostuneiden tms paskaisten tilalle. Quote Link to comment
jori Posted March 7, 2013 Share Posted March 7, 2013 Hieno tulee! Kerran meinasinkin ajaa firman pakulla ojaan kun uudenmaankadulla Erosen maalaamon ohi ajaessa näin maalaamossa ghian, silloin oli peltipuhtaalla pinnalla muistaakseni. Sehän olikin tämä!! Quote Link to comment
JustinCase Posted March 7, 2013 Share Posted March 7, 2013 http://www.type-14.com/body/BMGHIA.pdf Tämäkin on kätevä olla olemassa. Itsellä kansioon printtailtuna tallilla. Quote Link to comment
metake Posted March 7, 2013 Share Posted March 7, 2013 http://www.type-14.com/body/BMGHIA.pdf Tämäkin on kätevä olla olemassa. Itsellä kansioon printtailtuna tallilla. Olisko vinkkiä tai linkkiä mistä löytyy kuplaan samanmoinen? Quote Link to comment
kari kittilä Posted March 7, 2013 Share Posted March 7, 2013 http://www.type-14.com/body/BMGHIA.pdf Tämäkin on kätevä olla olemassa. Itsellä kansioon printtailtuna tallilla. Mulla on kans tämä kansiossa tallissa:) Quote Link to comment
Guest vrp-180 Posted March 7, 2013 Share Posted March 7, 2013 Vinkkejä kyselin niin sellaisen saat :) Varmaan olet huomannut että ghian kokoamisessa tarvitaan toistakymmentä erilaista ja eripituista ruuvia. Näiden ruuvien tiedot ja minkälainen kuuluu mihinkin löytyy varaosaluettelosta. Samassa luettelossa pitäisi myös olla din tms koodi jonka avulla saat pulttikaupasta haettua samanlaisia uusia vanhojen ja varmasti ruostuneiden tms paskaisten tilalle. Olen joo huomannut ja vituttanutkin muutamaan kertaan kun sopivia ei löydy. Olen tehnyt niin, että vein koko läjän Lahtelaiseen autorakentajan keitaaseen, Liukkosen pulttiin ja otin uudet vastaavat tilalle. Kaikkia ruuveja en ole vielä löytänyt, täytyy ottaa tää nettilinkki käyttöön. Kiitos vinkistä! Quote Link to comment
Guest vrp-180 Posted April 22, 2013 Share Posted April 22, 2013 Valmista alkaa olemaan, johan se kevätkin on ovella. Auto on käynyt koeajolla ja olkatappien fiksausta ja jarruvalokytkintä vailla valmis leimaa. Olkatappi apparin puolella ei mennyt vaseliineilla riittävän tiiviiksi joten tapitetaan vielä molemmat. Tietysti hiekkapuhallusvaiheessahan tämäkin olisi pitänyt huomata mutta ei sitä kaikkea arvaa vasta kun ajaessa.. Katsastus on 26.4 ja sitten olisi tämä 1,5 vuoden allekirjoittaneen ensimmäinen projekti valmis. Auto on Lahden Classic Car showssa näytillä parin viikon päästä. Quote Link to comment
-ST- Posted April 22, 2013 Share Posted April 22, 2013 No jo on hienon näköinen peli. Kyllä passaa viedä näytille:) Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted April 22, 2013 Share Posted April 22, 2013 On tyylikäs. Onnea projektin valmistumisesta! Quote Link to comment
boxer Posted April 22, 2013 Share Posted April 22, 2013 No siittähän tuli kokolailla komia!! Quote Link to comment
Guest jpl66 Posted April 22, 2013 Share Posted April 22, 2013 On se hieno, kateeksi käy. Quote Link to comment
kari kittilä Posted April 22, 2013 Share Posted April 22, 2013 Hieno tuli, onnea :) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.