Jump to content

Anna vinkkejä Karmann projektiin


Guest vrp-180

Recommended Posts

Guest vrp-180

Kuvia täytyy laitella lisää kunhan saan laitailtua.

 

Ja miksi on kolmea eri pohjaväriä?

 

Siksi, että loppui kesken kun putsasin soodaa pois ja enpä miksi kävi niin, että etikkavedellä kun putsasi niin sai yllä hioa ruosteen pois pelleistä. Joku viisas sanoi, että etikkavettä ja suoraan maali päälle. Ei muute menny näin.. Jokapaikka piti hio sen jälkeen ruosteesta pois ja alustaa puhtaat pellit aineilla ennen maalausta..

 

En suosittele kenellekään soodausta! Maksoi tolkuttomasti (700 euroa) ja silti oli sairaan iso työ käsipelissä hioa koko auto puhtaaksi ruosteesta.

 

Hiekalla vaan..

post-4527-13888365676755_thumb.jpg

Link to comment

 

En suosittele kenellekään soodausta! Maksoi tolkuttomasti (700 euroa) ja silti oli sairaan iso työ käsipelissä hioa koko auto puhtaaksi ruosteesta.

 

Hiekalla vaan..

 

Tai oikeammin korkeapainevedellä ennemmin, lähtee ne ruosteetkin, eikä tartte käsitellä, eikä myöskään lähde heti ruostumaan.

Tietty paikkoja ei ole hirveesti missä tekevät ja hinta samaa luokkaa.

Link to comment
Guest Toheltaja

vedäppä hiekalla koko auto, hentosestikin puhaltamalla tuppaa jäämään loimulle... Nykyään teen ite niin että vedän ensin maalinpoistoaineella kaapien isoimmat, sitten hennosti neekerintukalla kierroksen ja lopuks vasta puhallan ruosteet ja huiskin pinnan mataks uutta pohjamaalia varten.

Link to comment
  • 3 months later...
Guest vrp-180

Lisää kuvia, peltiosia meni hitsauksessa seuraavasti;

 

Lämpökanavat

Helmakotelot+etu ja taka palat

Oikea valon kehys

Etuhelma pelti

Varapyörän kotelon korjauspala

Valojen kopat

Kuskin puolen takanurkka sekä puskurin kiinnitys pelti

Takaluukun sisäpuoli rakenneltiin uudestaan sekä alahelma luukkuun.

 

sekä lukematon määrä itse tehtyjä korjauspaloja. Auto on käytännössä uusittu kokonaan 30 cm alaosastaan. Täytyy sanoa, että kun ei ole paljoa ehtinyt elämässä hitsaamaan niin jäänee viimeiseksi mätä projektiksi.

 

Kaikki hitsaussaumat tinasin.

post-4527-13888366772715_thumb.jpg

post-4527-13888366773504_thumb.jpg

post-4527-13888366774325_thumb.jpg

post-4527-13888366775053_thumb.jpg

post-4527-13888366775779_thumb.jpg

Link to comment
Guest vrp-180

Mainitsematta jäi, että myös pohjalevyt hitsattiin korjauspaloilla kuntoon.

 

Hiekkapuhallustyön, pohjamaalauksen sekä alustan maalauksen teki Hollolassa Kari Eerola. Kari myös maalasi kaikki irto-osat

 

Hyvä mies tähän työhön, suosittelen.

 

Ohessa kuvia maalaamosta, Auton maalasi Automaalaamo Eronen Lahdesta.

 

Pohjatyötä tehtiin kolmen miehen voimin, yli 150 tuntia.

 

Pintavärit otettiin KG:n alkuperäisistä valikoimista:

 

L41 Black

L87 Pearl White

 

Auto lakattiin vielä.

 

Tällä väriyhdistelmällä autoja on aika vähän ollut liikenteessä. Itsellä väri valinta oli itsestään selvyys.

post-4527-13888366776495_thumb.jpg

post-4527-13888366777263_thumb.jpg

post-4527-13888366778203_thumb.jpg

post-4527-13888366779003_thumb.jpg

Link to comment
  • 3 weeks later...
Guest vrp-180

Lisää kuvia.

 

Kasaus on edistynyt ja tallissa käy vilske. Tavoite on, että auto katsastetaan huhtikuun loppuun mennessä. Iso työ on vielä jäljellä koska ei iltaisin muutamassa tunnissa paljoa tapahdu.

 

Kuvat on valitettavan sumeita johtuen kännykkäkamerasta.

post-4527-13888367010993_thumb.jpg

post-4527-13888367012194_thumb.jpg

post-4527-13888367013236_thumb.jpg

Link to comment

Vinkkejä kyselin niin sellaisen saat :)

 

Varmaan olet huomannut että ghian kokoamisessa tarvitaan toistakymmentä erilaista ja eripituista ruuvia.

 

Näiden ruuvien tiedot ja minkälainen kuuluu mihinkin löytyy varaosaluettelosta. Samassa luettelossa pitäisi myös olla din tms koodi jonka avulla saat pulttikaupasta haettua samanlaisia uusia vanhojen ja varmasti ruostuneiden tms paskaisten tilalle.

Link to comment
Guest vrp-180
Vinkkejä kyselin niin sellaisen saat :)

 

Varmaan olet huomannut että ghian kokoamisessa tarvitaan toistakymmentä erilaista ja eripituista ruuvia.

 

Näiden ruuvien tiedot ja minkälainen kuuluu mihinkin löytyy varaosaluettelosta. Samassa luettelossa pitäisi myös olla din tms koodi jonka avulla saat pulttikaupasta haettua samanlaisia uusia vanhojen ja varmasti ruostuneiden tms paskaisten tilalle.

 

Olen joo huomannut ja vituttanutkin muutamaan kertaan kun sopivia ei löydy. Olen tehnyt niin, että vein koko läjän Lahtelaiseen autorakentajan keitaaseen, Liukkosen pulttiin ja otin uudet vastaavat tilalle.

 

Kaikkia ruuveja en ole vielä löytänyt, täytyy ottaa tää nettilinkki käyttöön.

 

Kiitos vinkistä!

Link to comment
  • 1 month later...
Guest vrp-180

Valmista alkaa olemaan, johan se kevätkin on ovella.

 

Auto on käynyt koeajolla ja olkatappien fiksausta ja jarruvalokytkintä vailla valmis leimaa. Olkatappi apparin puolella ei mennyt vaseliineilla riittävän tiiviiksi joten tapitetaan vielä molemmat.

 

Tietysti hiekkapuhallusvaiheessahan tämäkin olisi pitänyt huomata mutta ei sitä kaikkea arvaa vasta kun ajaessa..

 

Katsastus on 26.4 ja sitten olisi tämä 1,5 vuoden allekirjoittaneen ensimmäinen projekti valmis.

 

Auto on Lahden Classic Car showssa näytillä parin viikon päästä.

post-4527-13888367534142_thumb.jpg

post-4527-13888367535185_thumb.jpg

post-4527-13888367536164_thumb.jpg

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...