Guest forssi Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 Mistähän löytyisi elektroninen vilkkurele 6 voltiseen kuplaan -65 ? Vilkkuis noi vilkut kunnolla tyhjäkäynnillä valot,ja jarruvalotkin päällä ;) Quote Link to comment
metake Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 Moottoripyörä liikkeistä. Quote Link to comment
Tanhis Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 Mikä sulla siis varsinaisesti on ongelma vilkut liian hitaat tai jotain muuta. Quote Link to comment
Guest forssi Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 Mikä sulla siis varsinaisesti on ongelma vilkut liian hitaat tai jotain muuta. Eli toi mitä alussa kysyin, jos tulee risteykseen, valot päällä, jarru päällä (jarruvalot palaa), tyhjäkäynnillä ei jaksa kovin sutjakkaasti vilkkua, muuten kyllä kun on kierroksia niin vilkkuu, akku on ihan uusi. Quote Link to comment
Tanhis Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 Eli vilkut palaa niinkuin pitää mutta ei vilku kuullostaisi mun mielestä siltä että kun jarrutta niin jarru ja vilkut johdot olisi jossain yhdessä tai jotain muuta vastaavaa. Eli en usko että se elektroninen rele olisi tie onneen vain rupeasin käymään valojen maadotuksia ja johtoja läpi. Quote Link to comment
NordBling Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 Eli vilkut palaa niinkuin pitää mutta ei vilku kuullostaisi mun mielestä siltä että kun jarrutta niin jarru ja vilkut johdot olisi jossain yhdessä tai jotain muuta vastaavaa. Eli en usko että se elektroninen rele olisi tie onneen vain rupeasin käymään valojen maadotuksia ja johtoja läpi. Aina ei sähkö riitä väsynyttä relettä vetämään, syy voi olla johdoissa, maadotuksissa, releessä, joskus jopa polttimon kontaktissa. Quote Link to comment
HSuomi Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 Mites se vilkun rele toimiikaan...? Eikös jos on todella matala jännite ni vilkunreleeseen ei jää välttämättä tarpeeksi tehoa ja kärjet ei taivu kovin nopeasti ja täten vilkkuminen hidastuu... Aa, tossa olikin tuliterä akku eli jännitettä luulis piisaavan kovemmassakin kuormituksessa. Quote Link to comment
metake Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 Kokeilkaas ajaa 6 volttisella ja kertokaa sen jälkeen oliko 12 volttisen veroiset sähköiset toiminnot :D Ihan sama ongelma mulla, valot päällä, painat jarrua ja kone tyhjäkäynnille niin ei edes aloita vilkkumista. Quote Link to comment
Tanhis Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 Kokeilkaas ajaa 6 volttisella ja kertokaa sen jälkeen oliko 12 volttisen veroiset sähköiset toiminnot :D Ihan sama ongelma mulla, valot päällä, painat jarrua ja kone tyhjäkäynnille niin ei edes aloita vilkkumista. Itse olen sitten taas 6v puolesta puhuja vedin ghiaan täysin uudet sähköt ja ei ole ollut mitään varsinaisia 6v ongelmia ainut ominaisuus on se että startti on laiska mutta jos kone on kunnossa niin lähtee se sillä käyntiin vallan mainiosti. Ja olen testannut että sumarit radio ja pitkät päällä saa latausvalon palamaan himmeästi mutta onko se nyt ihmekkään että laturi on kovilla tuollaisella kuormalla. Quote Link to comment
toroidi Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 Mulla oli joskus surkeat 6V vilkut. Hain Hessumobiilista parilla kympillä elektronisen vilkkureleen Hella 4AZ 003 787-011. Toimii hianosti. Voi olla ettei löydy enää hyllystä, mutta kai noita jostain saa. Quote Link to comment
Guest forssi Posted August 22, 2012 Share Posted August 22, 2012 Nyt vilkkuu 6 volttisessa kuplassa vilkut tyhjäkäynnillä, valot päälläkin;) E-bay.de;stä löytyi Hellan elektroninen vilkkurele 21,90. Hiukan turvallisempaa ajella, kun perässä ajavatkin tietää, että olen kääntymässä. Quote Link to comment
Guest Posted October 24, 2012 Share Posted October 24, 2012 Nyt vilkkuu 6 volttisessa kuplassa vilkut tyhjäkäynnillä, valot päälläkin;) E-bay.de;stä löytyi Hellan elektroninen vilkkurele 21,90.Hiukan turvallisempaa ajella, kun perässä ajavatkin tietää, että olen kääntymässä. Voisitko laittaa ko. tuotteeseen linkkiä. Kaipaisin myös 6 voltin elektronista vilkkurelettä. -Marko Jussila Quote Link to comment
Tanhis Posted October 24, 2012 Share Posted October 24, 2012 Eiköhän sellaisen löytäisi varaosaliikkeistäkin tuolla ylhäällä mainitulla varaosanumerolla. Mutta jos sen nyt välttämättä haluat sen ostaa ebaysta niin täältä voi ruveta etsimään. Quote Link to comment
metake Posted October 24, 2012 Share Posted October 24, 2012 http://www.motoplaza.org/mp-tuotteet/sa ... kunrele-6V Quote Link to comment
Tanhis Posted October 24, 2012 Share Posted October 24, 2012 Niin tai jos metaken linjalle lähdetään niin täältä Quote Link to comment
Jyrki Toivanen Posted October 30, 2012 Share Posted October 30, 2012 Mulla on tässä kuusivolttinen elektroninen vilkkurele. Kolme napaa joissa merkinnät L, B ja E. Mitkäs johdot mihinkin napaan? Noo, alkuperäisessä on neljä napaa kuten tuossa kaaviossa: http://www.thesamba.com/vw/archives/inf ... bus_61.jpg . Käypikö tuo kolminapainen? Quote Link to comment
Guest Barn Posted October 30, 2012 Share Posted October 30, 2012 Bolt on http://www.aircooled.fi/tuote/2255/vilk ... 5570-hella Quote Link to comment
Jyrki Toivanen Posted October 30, 2012 Share Posted October 30, 2012 No joo on mutta kun mulla on tämä kolminapainen tässä kourassa jo ja voisin tätä käyttää mielellään. Että mites johdot? Quote Link to comment
Tanhis Posted October 30, 2012 Share Posted October 30, 2012 L=Load B= 6V IN E=Ground Ja kyllä tuo siellä toimii ota mallia miten kaksinapainen rele kytketään ja kytke sen mukaan. Esim tästä mallia. http://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiring/bug_62.jpg Eli L viikselle (vanha terminaali 54) ja mittarin polttimolle B +6V (vanha terminaali 15) E Maa Sen verran joudut kumminkin tarkistamaan että juniksen mittarin valo menee maihin eikä saa virtaa muualta. En nyt muista että miten se oli enkä pääse nyt tarkistamaankaan. Quote Link to comment
-tipi- Posted October 30, 2012 Share Posted October 30, 2012 Jaksaakohan mittarissa olevan vilkun merkkilampun virta naksutella tuota elektronista relettä? Jos jaksaa, se vilkkuu em. kytkenällä jatkuvasti. Quote Link to comment
Tanhis Posted October 30, 2012 Share Posted October 30, 2012 Eikös elektronisen vilkkureleen idea ole se että se vilkkuu tasatahtia kuormasta riippumatta. (Eli pitäisi toimia vain jos merkkivalo on maadoitettu mittariin ja saa virtansa releen kautta eikä toisin päin että saa virtansa mittarilta ja rele maadoittaa.) Tää osio on väärää tietoa niin kuin tuolla alempana mainittiinkin eli jos kytkee näin vilkkurele raksuttaa kokoajan mittariston polttimoa. Quote Link to comment
Jyrki Toivanen Posted October 30, 2012 Share Posted October 30, 2012 Kaksi viimeisintä viestiä meni multa yli hilseen, mutta tuosta näkyy mittarivalojenkin sähköt: http://www.thesamba.com/vw/archives/inf ... bus_61.jpg Quote Link to comment
Tanhis Posted October 30, 2012 Share Posted October 30, 2012 Laita mittarin merkkilampulta tuleva johto maihin ja jos merkkilamppu ei syty mittaristossa niin kytke juurikin niin kuin tuolla ylhäällä sepitin. Eli merkkivalon pitäisi syttyä kun näin tekee jos ei syty niin sitten on jotain vikaa sähköissä. Quote Link to comment
Jyrki Toivanen Posted October 30, 2012 Share Posted October 30, 2012 Kiitoksia, tehdäänpä näin. Entäs sitten jos se syttyy se merkkilamppu? Heitetäänkö sitten releellä sitä lintua? Quote Link to comment
Tanhis Posted October 30, 2012 Share Posted October 30, 2012 Kiitoksia, tehdäänpä näin. Entäs sitten jos se syttyy se merkkilamppu? Heitetäänkö sitten releellä sitä lintua? Ei tartte heittää sitten jätät vain merkkivalon johdon irti ja vilkut toimii mutta merkkivalo ei ilman kikkailuja. Quote Link to comment
Tanhis Posted October 30, 2012 Share Posted October 30, 2012 Kävin kurkkaamassa '58 juniksen mittaria ja ainakin siinä saa vaihdettua kumminpäin haluaa eli jos syttyy niin sitten voi vaihtaa napaisuuden mittarin päästä toisinpäin. Niin joo ja se lampun syttyminen pitää testata virrat päällä. Quote Link to comment
metake Posted October 30, 2012 Share Posted October 30, 2012 Eikös elektronisen vilkkureleen idea ole se että se vilkkuu tasatahtia kuormasta riippumatta. Eli pitäisi toimia vain jos merkkivalo on maadoitettu mittariin ja saa virtansa releen kautta eikä toisin päin että saa virtansa mittarilta ja rele maadoittaa. Ei kun menee juuri toisinpäin, eli mittariin merkkivalolle pitää tulla jatkuva plussa, muuten saattaa käydä kuten tipi sanoi, että merkkivalo saa vilkkureleen naksuttamaan jatkuvasti. Lähtevään nastaan vilkkurele tökkii vuoretellen miinusta ja plussaa. Kun karvassa on miinus, niin merkkivalo palaa, koska toisessa nastassa merkkivalolla on plussa, ja vilkku ei tietenkään pala kun molemmissa nastoissa on miinus. Kun lähtevässä karvassa on plussa, niin vilkut palaa koska toisessa on plussa ja toisessa miinus, ja merkkivalo ei tietysti pala kun molemmissa karvoissa on plussa. Quote Link to comment
Tanhis Posted October 30, 2012 Share Posted October 30, 2012 No perkele taas tuli ajateltua vilkun toiminta väärinpäin. Eli poistelen huomenna epäkohdat ettei tartte hämmentyä. Quote Link to comment
metake Posted October 30, 2012 Share Posted October 30, 2012 Ja pieni korjaus tuohon mun edelliseen tekstiin.. Vilkkureleen kautta ei voi tulla merkkivalon polttimolle miinusta, koska silloin merkkivalo palaisi kokoajan kun vilkku ei ole päällä. Mutta kun vilkkureleeltä ei tule plussaa ja vilkku on päällä, niin merkkivalo maadoittuu vilkkupolttimoiden kautta ja syttyy. Eli rele napsuttaa plussaa / tyhjää. Quote Link to comment
Jyrki Toivanen Posted November 3, 2012 Share Posted November 3, 2012 Jokatappauksessa tuntui toimivan normaalisti, kun vedin samasta liittimestä vilkkukatkaisimelle ja mittarivalolle. Ero vanhan releen toimintaan oli silminnähtävä. Kiitoksia vaan vaivannäöstä. Quote Link to comment
sleepercooler Posted June 4, 2015 Share Posted June 4, 2015 Samanmoista vikaa pukkaa, 6v rele uusittu , ed omistajan toimesta, ja toimi , hakiessani autoa vilkut ei toimineet, sulake palanut 8A. Uusin sulakkeen ja testaus, pari kertaa vilkahti ja sulake paloi uudestaan???? Laitoin testimielessa 16A sulakkeen, ja vilkut toimii moitteettomasti, onko mahdollista ettei 8A:n sulake riitä uudelle releelle? rele on tainawanialainen heavy duty, mitä esim Aircooled myy. Quote Link to comment
Tanhis Posted June 5, 2015 Share Posted June 5, 2015 Onhan sulla oikean kokoiset polttimot ja voit tietty koettaa mitata polttimot irti että onko jossain plussa johto maassa kiinni. Quote Link to comment
sleepercooler Posted June 5, 2015 Share Posted June 5, 2015 Onhan sulla oikean kokoiset polttimot ja voit tietty koettaa mitata polttimot irti että onko jossain plussa johto maassa kiinni. Polttimot ok, joku seppä katkaissut maa johdon alkuperäisestä liittimestä ja abiko jatkoliittimella kytkenyt plussaan ? kytkentä palautettu alkuperäiseen liittimeen ja homma näyttäis olevan ok, palautettu 8A sulake paikoilleen. Kiitoksia Tanhis! Quote Link to comment
Timo Suosalmi Posted May 23, 2019 Share Posted May 23, 2019 (edited) Palaan vilkkurele-keskusteluun: Onko tekstissä mainittu Hellan 4AZ 003 787-011- vilkkurele oikea lääke liian hitaaseen, jos ollenkaan, vilkkumiseen? Siinä 4 napaa, kuplassa 3 johtoa, kytkemisessä joku jippo. Kupla -66, 6V. ebay.de:stä löytyi vain 4AZ 003 787-051, mahtaisko käydä tai sit joku muu 6v elektroninen? Edited May 23, 2019 by Timo Suosalmi Quote Link to comment
Timo Suosalmi Posted June 7, 2019 Share Posted June 7, 2019 Vilkku toimii. Ostin ensin Ural-kaupasta (venäl?) 5-12V releen, nakutti liian nopeasti, ei ehtinyt valot mukaan. Sitten tilasin releen 4AZ 003 787-051, joka korvaa releen 4AZ 003 787-011, toimii hienosti, ei tarvitse olla moottorin käynnissä. Sais viä ton bensahomman kuntoon, niin pääsis ajelee. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.