Jump to content

Elektroninen vilkkurele 6v


Guest forssi

Recommended Posts

Mikä sulla siis varsinaisesti on ongelma vilkut liian hitaat tai jotain muuta.

Eli toi mitä alussa kysyin, jos tulee risteykseen, valot päällä, jarru päällä (jarruvalot palaa), tyhjäkäynnillä ei jaksa kovin sutjakkaasti vilkkua, muuten kyllä kun on kierroksia niin vilkkuu, akku on ihan uusi.

Link to comment

Eli vilkut palaa niinkuin pitää mutta ei vilku kuullostaisi mun mielestä siltä että kun jarrutta niin jarru ja vilkut johdot olisi jossain yhdessä tai jotain muuta vastaavaa. Eli en usko että se elektroninen rele olisi tie onneen vain rupeasin käymään valojen maadotuksia ja johtoja läpi.

Link to comment
Eli vilkut palaa niinkuin pitää mutta ei vilku kuullostaisi mun mielestä siltä että kun jarrutta niin jarru ja vilkut johdot olisi jossain yhdessä tai jotain muuta vastaavaa. Eli en usko että se elektroninen rele olisi tie onneen vain rupeasin käymään valojen maadotuksia ja johtoja läpi.

 

Aina ei sähkö riitä väsynyttä relettä vetämään, syy voi olla johdoissa, maadotuksissa, releessä, joskus jopa polttimon kontaktissa.

Link to comment

Mites se vilkun rele toimiikaan...? Eikös jos on todella matala jännite ni vilkunreleeseen ei jää välttämättä tarpeeksi tehoa ja kärjet ei taivu kovin nopeasti ja täten vilkkuminen hidastuu...

 

Aa, tossa olikin tuliterä akku eli jännitettä luulis piisaavan kovemmassakin kuormituksessa.

Link to comment
Kokeilkaas ajaa 6 volttisella ja kertokaa sen jälkeen oliko 12 volttisen veroiset sähköiset toiminnot :D

 

Ihan sama ongelma mulla, valot päällä, painat jarrua ja kone tyhjäkäynnille niin ei edes aloita vilkkumista.

Itse olen sitten taas 6v puolesta puhuja vedin ghiaan täysin uudet sähköt ja ei ole ollut mitään varsinaisia 6v ongelmia ainut ominaisuus on se että startti on laiska mutta jos kone on kunnossa niin lähtee se sillä käyntiin vallan mainiosti.

Ja olen testannut että sumarit radio ja pitkät päällä saa latausvalon palamaan himmeästi mutta onko se nyt ihmekkään että laturi on kovilla tuollaisella kuormalla.

Link to comment
  • 8 months later...
Guest forssi

Nyt vilkkuu 6 volttisessa kuplassa vilkut tyhjäkäynnillä, valot päälläkin;) E-bay.de;stä löytyi Hellan elektroninen vilkkurele 21,90.

Hiukan turvallisempaa ajella, kun perässä ajavatkin tietää, että olen kääntymässä.

Link to comment
  • 2 months later...
Nyt vilkkuu 6 volttisessa kuplassa vilkut tyhjäkäynnillä, valot päälläkin;) E-bay.de;stä löytyi Hellan elektroninen vilkkurele 21,90.

Hiukan turvallisempaa ajella, kun perässä ajavatkin tietää, että olen kääntymässä.

 

Voisitko laittaa ko. tuotteeseen linkkiä. Kaipaisin myös 6 voltin elektronista vilkkurelettä.

 

-Marko Jussila

Link to comment

L=Load

B= 6V IN

E=Ground

 

Ja kyllä tuo siellä toimii ota mallia miten kaksinapainen rele kytketään ja kytke sen mukaan.

 

Esim tästä mallia.

http://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiring/bug_62.jpg

 

Eli

L viikselle (vanha terminaali 54) ja mittarin polttimolle

B +6V (vanha terminaali 15)

E Maa

 

Sen verran joudut kumminkin tarkistamaan että juniksen mittarin valo menee maihin eikä saa virtaa muualta. En nyt muista että miten se oli enkä pääse nyt tarkistamaankaan.

Link to comment

Eikös elektronisen vilkkureleen idea ole se että se vilkkuu tasatahtia kuormasta riippumatta.

 

(Eli pitäisi toimia vain jos merkkivalo on maadoitettu mittariin ja saa virtansa releen kautta eikä toisin päin että saa virtansa mittarilta ja rele maadoittaa.)

Tää osio on väärää tietoa niin kuin tuolla alempana mainittiinkin eli jos kytkee näin vilkkurele raksuttaa kokoajan mittariston polttimoa.

Link to comment

Laita mittarin merkkilampulta tuleva johto maihin ja jos merkkilamppu ei syty mittaristossa niin kytke juurikin niin kuin tuolla ylhäällä sepitin.

 

Eli merkkivalon pitäisi syttyä kun näin tekee jos ei syty niin sitten on jotain vikaa sähköissä.

Link to comment
Kiitoksia, tehdäänpä näin. Entäs sitten jos se syttyy se merkkilamppu? Heitetäänkö sitten releellä sitä lintua?

 

Ei tartte heittää sitten jätät vain merkkivalon johdon irti ja vilkut toimii mutta merkkivalo ei ilman kikkailuja.

Link to comment

Kävin kurkkaamassa '58 juniksen mittaria ja ainakin siinä saa vaihdettua kumminpäin haluaa eli jos syttyy niin sitten voi vaihtaa napaisuuden mittarin päästä toisinpäin.

 

Niin joo ja se lampun syttyminen pitää testata virrat päällä.

Link to comment
Eikös elektronisen vilkkureleen idea ole se että se vilkkuu tasatahtia kuormasta riippumatta. Eli pitäisi toimia vain jos merkkivalo on maadoitettu mittariin ja saa virtansa releen kautta eikä toisin päin että saa virtansa mittarilta ja rele maadoittaa.

Ei kun menee juuri toisinpäin, eli mittariin merkkivalolle pitää tulla jatkuva plussa, muuten saattaa käydä kuten tipi sanoi, että merkkivalo saa vilkkureleen naksuttamaan jatkuvasti. Lähtevään nastaan vilkkurele tökkii vuoretellen miinusta ja plussaa. Kun karvassa on miinus, niin merkkivalo palaa, koska toisessa nastassa merkkivalolla on plussa, ja vilkku ei tietenkään pala kun molemmissa nastoissa on miinus. Kun lähtevässä karvassa on plussa, niin vilkut palaa koska toisessa on plussa ja toisessa miinus, ja merkkivalo ei tietysti pala kun molemmissa karvoissa on plussa.

Link to comment

Ja pieni korjaus tuohon mun edelliseen tekstiin.. Vilkkureleen kautta ei voi tulla merkkivalon polttimolle miinusta, koska silloin merkkivalo palaisi kokoajan kun vilkku ei ole päällä. Mutta kun vilkkureleeltä ei tule plussaa ja vilkku on päällä, niin merkkivalo maadoittuu vilkkupolttimoiden kautta ja syttyy. Eli rele napsuttaa plussaa / tyhjää.

Link to comment
  • 2 years later...

Samanmoista vikaa pukkaa, 6v rele uusittu , ed omistajan toimesta, ja toimi , hakiessani autoa vilkut ei toimineet, sulake palanut 8A. Uusin sulakkeen ja testaus, pari kertaa vilkahti ja sulake paloi uudestaan????

 

Laitoin testimielessa 16A sulakkeen, ja vilkut toimii moitteettomasti, 

 

onko mahdollista ettei 8A:n sulake riitä uudelle releelle? rele on tainawanialainen heavy duty, mitä esim Aircooled myy.

Link to comment

Onhan sulla oikean kokoiset polttimot ja voit tietty koettaa mitata polttimot irti että onko jossain plussa johto maassa kiinni.

Polttimot ok, joku seppä katkaissut  maa johdon alkuperäisestä liittimestä ja abiko jatkoliittimella kytkenyt plussaan ? 

 

kytkentä palautettu alkuperäiseen liittimeen ja homma näyttäis olevan ok, palautettu 8A sulake paikoilleen.

 

Kiitoksia Tanhis!

Link to comment
  • 3 years later...

Palaan vilkkurele-keskusteluun: Onko tekstissä mainittu Hellan  4AZ 003 787-011- vilkkurele oikea lääke liian hitaaseen, jos ollenkaan, vilkkumiseen? Siinä 4 napaa, kuplassa 3 johtoa, kytkemisessä joku jippo. Kupla -66, 6V.

ebay.de:stä löytyi vain 4AZ 003 787-051, mahtaisko käydä tai sit joku muu 6v elektroninen?

Edited by Timo Suosalmi
Link to comment
  • 3 weeks later...

Vilkku toimii. Ostin ensin Ural-kaupasta (venäl?) 5-12V releen, nakutti liian nopeasti, ei ehtinyt valot mukaan. Sitten tilasin releen 4AZ 003 787-051, joka korvaa releen 4AZ 003 787-011, toimii hienosti, ei tarvitse olla moottorin käynnissä. Sais viä ton bensahomman kuntoon, niin pääsis ajelee.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...