hyeena Posted March 6, 2012 Share Posted March 6, 2012 Eli uusi akku, silti ei starttaa... mittariston valot himmenee, siinäpä kaikki. Quote Link to comment
mapping Posted March 6, 2012 Share Posted March 6, 2012 Sama vika vaivas, auttoi kun vaihtoi starttiin solenoidin. Ei ole sen jälkeen vikonut. Sent from my GT-I9000 using Tapatalk Quote Link to comment
Tanhis Posted March 7, 2012 Share Posted March 7, 2012 Toimiiko muut sähköt? Akun navat puhtaat? Onko starttiapurelettä? Startin pusla paskana tai vääränlainen? Ihan nyt hakuuammuntaa ja arvailua ja vähäisellä tiedolla keksittyä. Quote Link to comment
Marko Posted March 7, 2012 Share Posted March 7, 2012 Pyydä joku kopauttamaan startin kylkeen vasaralla samalla kun pidät avainta starttaus asennossa, jos toimii niin startista alkaa hiilet olemaan loppu. Quote Link to comment
hyeena Posted March 7, 2012 Author Share Posted March 7, 2012 Pistän ensitöikseni akun johdot kunnolla kiinni ja auto lämmitykseen sillä auto on seissyt marraskuusta. Mielestäni teki samaa aiemminkin, vain ladatulla akulla jakso pyöritellä vähänkään vilposella kelillä ja kaupan uusi akkuhan taitaa olla jotain 60% ladattu? Quote Link to comment
Guest VenaCavaInferior Posted March 15, 2012 Share Posted March 15, 2012 Pistän ensitöikseni akun johdot kunnolla kiinni ja auto lämmitykseen sillä auto on seissyt marraskuusta. Mielestäni teki samaa aiemminkin, vain ladatulla akulla jakso pyöritellä vähänkään vilposella kelillä ja kaupan uusi akkuhan taitaa olla jotain 60% ladattu? Joo ja kannattaa ladata se akku. Mulla ainakin teki tuota samaa, silloin kun laturi ei toiminut ja ajelin laataamalla akkua kotona. Startti lakkasi toimimasta kun jännite laski jonnekkin 9V tietämiin. Kaikki muut laitteet pelas täs vaiheessa vielä ihan moitteettomasti ja startatessa himmeni vain valot. Quote Link to comment
hyeena Posted March 15, 2012 Author Share Posted March 15, 2012 Mulla tää nyt tekee tuota lähinnä märällä ja kylmällä :) Äsken toimi ihan kivasti vaan ei sitä kauaa viitti käyttää autoa ilman pakoputkea. Mitä nyt siirsin aurinkoon sulamaan. Quote Link to comment
spege Posted March 17, 2012 Share Posted March 17, 2012 Yleisin starttivika autoissa -merkki kuin merkki- on hapettunut, ruostunut tai muuten mynnähtänyt maajohto moottorin ja rungon välillä. Vokkelosta se löytyy laatikon etukiinnikkeen ja korin välistä. Putsaa liitäntäpinnat sekä laatikosta että rungosta ja asenna uusi kaapeli. P Quote Link to comment
mapping Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Eipä tunnu korjaantuvan omakaan startti ongelma. Eli rupesi vikomaan juurikin ketjun aloittajan ilmoittamalla tavalla. Vaihdoin solenoidin, starttasi pari kertaa ok. Sitten yks kaks se ei sano mitään. Vaihdoin vaihdelaatikon ja rungon välisen maajohdon ja startiin tulevien johtojen abikoliittimet. Ei vaikutusta. Jännite akussa kun yrittää startata 12.4v. Purin startin ja vaihdoin hiilet, startti paikalleen ja taas starttas pari kertaa ja sama ongelma. Ei sano mitään vain valot himmenee mittaristossa. Mitäs seuraavaksi? Quote Link to comment
Tanhis Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Koeta antaa suoraan solenoidille virtaa. Jos starttaa niin vika virtalukossa. Niin ja pidä huoli siittä että ei ole vaihde päällä jos auton alle menet tätä operaatiota toteuttamaan. Niin ja tietty rasvasitko akselin pään kun starttia tungit takaisin. Quote Link to comment
mapping Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Koeta antaa suoraan solenoidille virtaa. Jos starttaa niin vika virtalukossa. Niin ja pidä huoli siittä että ei ole vaihde päällä jos auton alle menet tätä operaatiota toteuttamaan. Niin ja tietty rasvasitko akselin pään kun starttia tungit takaisin. Autoon laitoin starttinapin jo aiemmin. En muuten rasvannut akselin päätä? Quote Link to comment
x-pj Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Oletko vaihtanut startin puslan. Sen mikä on siellä vaihteiston kuorressa. Aika yleinen starttiongelma on kulunut pusla. Quote Link to comment
tolvana Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Uusi pusla 1€+Uusi startti 80€ ei hirmu paljon huvita elvytellä vanhoja noilla hinnoilla, nää siis mätänetissä. Quote Link to comment
mapping Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Vielä kerran purin startin pois ja, tutkiskelin, pitää se pusla vaihtaa kun seuraavan kerran käyttää koneen pois. Laitoin reilusti rasvaa akselin päähän ja nyt ainakin kesti starttailla enemmän kuin aiempien yritysten jälkeen. Quote Link to comment
Tanhis Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 Vielä kerran purin startin pois ja, tutkiskelin, pitää se pusla vaihtaa kun seuraavan kerran käyttää koneen pois.Laitoin reilusti rasvaa akselin päähän ja nyt ainakin kesti starttailla enemmän kuin aiempien yritysten jälkeen. Kyllä sen puslan saa aika helposti vaihdettua kone paikallaankin. Esim kierretapilla voit sen kiskaista ulos. Quote Link to comment
Guest Pesone Posted April 13, 2012 Share Posted April 13, 2012 Itelläni sama remppa edessä nyt niin, lähteekö ihan nätisti kierretapin ja jonkui putkitonkien kanssa, vai pitäiskö olla joku massa vasara... Ja mites kun uuden puslan painaa paikalleen, onkos siellä joku olkapää mihin se sitten stoppaa, vai mitenkä? Quote Link to comment
mikkocap Posted April 23, 2012 Share Posted April 23, 2012 Ymmärsin että auton startti ei pyöri, miten ihmeessä joku puslan kunto (tai ihan sama vaikka ei ois ollenkaan) vaikuttaa tähän koko hommaan? onkai se tärkee/hyvä olla ja niin edelleen, itsekkin startin vaihdon aikana rasvasin akselin pään ja iskin sisuksiin, en jaksanu puslaa vaihtaa. Toistan vielä itseäni, jos startti ei lyö päälle niin ei siinä mahda puslat paljoa tilanteeseen vaikuttaa... vaikka ois kuinka uudet ja öljytty... jos solenoidi on kunnossa, eikä lyö pääölle niin sillon on vika virtalukolla tai herätejohdossa. Quote Link to comment
metake Posted April 23, 2012 Share Posted April 23, 2012 Ymmärsin että auton startti ei pyöri, miten ihmeessä joku puslan kunto (tai ihan sama vaikka ei ois ollenkaan) vaikuttaa tähän koko hommaan? onkai se tärkee/hyvä olla ja niin edelleen, itsekkin startin vaihdon aikana rasvasin akselin pään ja iskin sisuksiin, en jaksanu puslaa vaihtaa. Toistan vielä itseäni, jos startti ei lyö päälle niin ei siinä mahda puslat paljoa tilanteeseen vaikuttaa... vaikka ois kuinka uudet ja öljytty... jos solenoidi on kunnossa, eikä lyö pääölle niin sillon on vika virtalukolla tai herätejohdossa. Väärin päätelty ;) Jos pusla on loppu niin ankkuri osuu pahimmillaan kenttäkäämiin, eikä varmasti pyöri. Kuplan startissa kun ei ole laakeria koneen päässä, vaan se laakeri on juurikin tuo pusla. Jotta startti toimisi moitteettomasti pitää ankkurin olla symmetrisesti keskellä kenttäkäämiä, kuluneella puslalla se ei ole. Quote Link to comment
mikkocap Posted April 24, 2012 Share Posted April 24, 2012 no voi perse. :D tiesin kyllä että se toimii laakerina mutta kaikkee sitä kuulee kun vanhaksi ellää, ja aina oppii uutta.. kiitos tiedosta, tietääpähän jos itellä tulee vastaava ongelma ! Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.