Jump to content

startti ei pyörähdä


Recommended Posts

Pistän ensitöikseni akun johdot kunnolla kiinni ja auto lämmitykseen sillä auto on seissyt marraskuusta. Mielestäni teki samaa aiemminkin, vain ladatulla akulla jakso pyöritellä vähänkään vilposella kelillä ja kaupan uusi akkuhan taitaa olla jotain 60% ladattu?

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest VenaCavaInferior
Pistän ensitöikseni akun johdot kunnolla kiinni ja auto lämmitykseen sillä auto on seissyt marraskuusta. Mielestäni teki samaa aiemminkin, vain ladatulla akulla jakso pyöritellä vähänkään vilposella kelillä ja kaupan uusi akkuhan taitaa olla jotain 60% ladattu?

 

Joo ja kannattaa ladata se akku. Mulla ainakin teki tuota samaa, silloin kun laturi ei toiminut ja ajelin laataamalla akkua kotona. Startti lakkasi toimimasta kun jännite laski jonnekkin 9V tietämiin. Kaikki muut laitteet pelas täs vaiheessa vielä ihan moitteettomasti ja startatessa himmeni vain valot.

Link to comment

Yleisin starttivika autoissa -merkki kuin merkki- on hapettunut, ruostunut tai muuten mynnähtänyt maajohto moottorin ja rungon välillä. Vokkelosta se löytyy laatikon etukiinnikkeen ja korin välistä.

Putsaa liitäntäpinnat sekä laatikosta että rungosta ja asenna uusi kaapeli.

 

P

Link to comment
  • 3 weeks later...

Eipä tunnu korjaantuvan omakaan startti ongelma.

 

Eli rupesi vikomaan juurikin ketjun aloittajan ilmoittamalla tavalla.

Vaihdoin solenoidin, starttasi pari kertaa ok. Sitten yks kaks se ei sano mitään.

Vaihdoin vaihdelaatikon ja rungon välisen maajohdon ja startiin tulevien johtojen abikoliittimet.

Ei vaikutusta. Jännite akussa kun yrittää startata 12.4v.

 

Purin startin ja vaihdoin hiilet, startti paikalleen ja taas starttas pari kertaa ja sama ongelma.

Ei sano mitään vain valot himmenee mittaristossa.

 

Mitäs seuraavaksi?

Link to comment

Koeta antaa suoraan solenoidille virtaa. Jos starttaa niin vika virtalukossa.

 

 

Niin ja pidä huoli siittä että ei ole vaihde päällä jos auton alle menet tätä operaatiota toteuttamaan.

 

Niin ja tietty rasvasitko akselin pään kun starttia tungit takaisin.

Link to comment
Koeta antaa suoraan solenoidille virtaa. Jos starttaa niin vika virtalukossa.

 

 

Niin ja pidä huoli siittä että ei ole vaihde päällä jos auton alle menet tätä operaatiota toteuttamaan.

 

Niin ja tietty rasvasitko akselin pään kun starttia tungit takaisin.

 

 

 

Autoon laitoin starttinapin jo aiemmin.

En muuten rasvannut akselin päätä?

Link to comment

Vielä kerran purin startin pois ja, tutkiskelin, pitää se pusla vaihtaa kun seuraavan kerran käyttää koneen pois.

Laitoin reilusti rasvaa akselin päähän ja nyt ainakin kesti starttailla enemmän kuin aiempien yritysten jälkeen.

Link to comment
Vielä kerran purin startin pois ja, tutkiskelin, pitää se pusla vaihtaa kun seuraavan kerran käyttää koneen pois.

Laitoin reilusti rasvaa akselin päähän ja nyt ainakin kesti starttailla enemmän kuin aiempien yritysten jälkeen.

 

Kyllä sen puslan saa aika helposti vaihdettua kone paikallaankin. Esim kierretapilla voit sen kiskaista ulos.

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest Pesone

Itelläni sama remppa edessä nyt niin, lähteekö ihan nätisti kierretapin ja jonkui putkitonkien kanssa, vai pitäiskö olla joku massa vasara... Ja mites kun uuden puslan painaa paikalleen, onkos siellä joku olkapää mihin se sitten stoppaa, vai mitenkä?

Link to comment
  • 2 weeks later...

Ymmärsin että auton startti ei pyöri, miten ihmeessä joku puslan kunto (tai ihan sama vaikka ei ois ollenkaan) vaikuttaa tähän koko hommaan? onkai se tärkee/hyvä olla ja niin edelleen, itsekkin startin vaihdon aikana rasvasin akselin pään ja iskin sisuksiin, en jaksanu puslaa vaihtaa. Toistan vielä itseäni, jos startti ei lyö päälle niin ei siinä mahda puslat paljoa tilanteeseen vaikuttaa... vaikka ois kuinka uudet ja öljytty... jos solenoidi on kunnossa, eikä lyö pääölle niin sillon on vika virtalukolla tai herätejohdossa.

Link to comment
Ymmärsin että auton startti ei pyöri, miten ihmeessä joku puslan kunto (tai ihan sama vaikka ei ois ollenkaan) vaikuttaa tähän koko hommaan? onkai se tärkee/hyvä olla ja niin edelleen, itsekkin startin vaihdon aikana rasvasin akselin pään ja iskin sisuksiin, en jaksanu puslaa vaihtaa. Toistan vielä itseäni, jos startti ei lyö päälle niin ei siinä mahda puslat paljoa tilanteeseen vaikuttaa... vaikka ois kuinka uudet ja öljytty... jos solenoidi on kunnossa, eikä lyö pääölle niin sillon on vika virtalukolla tai herätejohdossa.

Väärin päätelty ;)

 

Jos pusla on loppu niin ankkuri osuu pahimmillaan kenttäkäämiin, eikä varmasti pyöri. Kuplan startissa kun ei ole laakeria koneen päässä, vaan se laakeri on juurikin tuo pusla. Jotta startti toimisi moitteettomasti pitää ankkurin olla symmetrisesti keskellä kenttäkäämiä, kuluneella puslalla se ei ole.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...