Guest Posted May 10, 2012 Posted May 10, 2012 Joitain projekteja /ajatuksia sen rakentamisesta on foorumilla ollut. kiinnostus taas heräilee kun kesä tulee jote kysellää kuinka monella on työn alla tai aikomuksia alottamisesta!?? Quote
Guest Posted May 17, 2012 Posted May 17, 2012 Kovasti on työnalla... Ja Tierppiin pitäis päästä... Quote
Guest Posted May 17, 2012 Posted May 17, 2012 16 "32 fortin pinnavanteet taakse ois hommattuna ja viikon päästä tarkotus käydä noutaa eteen 17 tuumaset pinnat, toimiva koppa odottais mutta hinta viel laikattavaks aika korkea.. Kovasti on työnalla... Ja Tierppiin pitäis päästä... Quote
Guest Posted November 23, 2012 Posted November 23, 2012 jatketaan tätä eliniän kestävää ikuisuusprojektia pienellä päivityksellä,etuvanteitten kohdalla kävi niin et fortin pinnat oli niinki isot kun 18" jäi sitten ostamatta.Nyt on takavanteet hommattuna, rengastus taakse tulis 8.50 16 ja eteen väliaikasesti 5.60 15. keulapidennys osan suunnittelu käynnissä jonka pidennys ois 200-250mm,ja pudottais keulaa asennettuna 25mm. Quote
Kujis Posted November 23, 2012 Posted November 23, 2012 -> keulapidennys osan suunnittelu käynnissä jonka pidennys ois 200-250mm,ja pudottais keulaa asennettuna 25mm. keulapidennys(?) Korin vai akselivälin? Quote
Guest MassiW Posted November 26, 2012 Posted November 26, 2012 Terve, Olisiko mahdollista saada tuo piirrustus .stp / .dwg muodossa? Solid Works 2011 on käytössä. Paksutolppa -63 odottaa pihalla. :) Quote
Guest Posted November 26, 2012 Posted November 26, 2012 Eipä ole mallinnus vielä mitoissa asti,pitää vielä tarkentaa etuakselin mittoihin sopivaks. Quote
Tanhis Posted November 26, 2012 Posted November 26, 2012 Eipä ole mallinnus vielä mitoissa asti,pitää vielä tarkentaa etuakselin mittoihin sopivaks. Itse ainakin kiinitin huomiota akselin kiinnitykseen koriin että on aika mielenkiintoisen näköinen jos alkuperäiseen rungon etupäähän meinaa bolt onina laittaa. Quote
Guest Posted November 26, 2012 Posted November 26, 2012 Eipä ole mallinnus vielä mitoissa asti,pitää vielä tarkentaa etuakselin mittoihin sopivaks. Itse ainakin kiinitin huomiota akselin kiinnitykseen koriin että on aika mielenkiintoisen näköinen jos alkuperäiseen rungon etupäähän meinaa bolt onina laittaa. joo meinasin rapakontakaa eka tilata mut köyhä kun on ja työlaitteet antaa myöden suunnitella itse, joten tehdään itse. kiinnityskohdat pitää uusia ja miettiä pituus paljonko sitä tuo etiäpäin..laitan päivitystä kapistuksesta kun saa vietyä realistisempaan suuntaan. tuolla oli jotain ajatusta http://lowdownvw.com/index.php?topic=20592.285 Quote
-tipi- Posted November 26, 2012 Posted November 26, 2012 Tuskin siis leimalle meinasit, jos akseliväliä muutat? Mitenkähän tiukilla on kiinnityspultit jos toi adapteri on pelkästään pulteilla kiinni? Quote
Guest MassiW Posted November 26, 2012 Posted November 26, 2012 Olen miettinyt tuo asia ees takaisin... Joka tapauksessa mun täytyy nosta kori pois pohjalta. Lattia vaatii aika paljon hitsaus ja yhtä aikaa meinasin siirtää laatikon kiinnitys palkit pari centtiä ylöspäin. (ehkä 10cm) :D Mut sitten tämä etuakseli homma. Vaikka kuinka hieno välipala on siinä, katsastusmies rupee kyllä nauramaan. Riittääkö muuten vakio jarruletkut, vai ovatko liian lyhyt? Miten olisi jos koko pohja olisi 20cm pitkempi? ;) Toinen vaihtoehto olisi lyhentää koria B tolppan takana, mutta sivulasit takana jäävät aika naurettavassa muodossa. Jaa-a. Toivottavasti joku muu menee katsastelemaan samanlainen auto ennen minä. :) Muistakaa laittaa "resepti lista" tähän! Quote
Guest Posted November 26, 2012 Posted November 26, 2012 Tuskin siis leimalle meinasit, jos akseliväliä muutat? Mitenkähän tiukilla on kiinnityspultit jos toi adapteri on pelkästään pulteilla kiinni?[/quote Joo ajatus et sais leiman tähän viritelmään ei tullu kyl mieleenkään, Neljällä pultilla tulisi orkkiskohdista kiinni ja vastakappaleet sisäpuolelle joka tukisi rakennelma samalla. ohjaustanko pitää erikseen pidentää mut se on eri murhe se. Quote
Guest Posted November 26, 2012 Posted November 26, 2012 Olen miettinyt tuo asia ees takaisin... Joka tapauksessa mun täytyy nosta kori pois pohjalta. Lattia vaatii aika paljon hitsaus ja yhtä aikaa meinasin siirtää laatikon kiinnitys palkit pari centtiä ylöspäin. (ehkä 10cm) :D Mut sitten tämä etuakseli homma. Vaikka kuinka hieno välipala on siinä, katsastusmies rupee kyllä nauramaan. Riittääkö muuten vakio jarruletkut, vai ovatko liian lyhyt? Miten olisi jos koko pohja olisi 20cm pitkempi? ;) Toinen vaihtoehto olisi lyhentää koria B tolppan takana, mutta sivulasit takana jäävät aika naurettavassa muodossa. Jaa-a. Toivottavasti joku muu menee katsastelemaan samanlainen auto ennen minä. :) Muistakaa laittaa "resepti lista" tähän! 300§ maksais rapakon takana ja siihen tulis samalla ohjaustangon pidennys pala.rahti voi olla kyl arvuuttelua kallista varmaan. mutta tällä hetkellä kokeillaan tehdä yks harjoitus ja loukata ittesä ja tilata sit sieltä :) tässä on toteutettu se lyhennys tekemällä koriin kaikki mahdollinen, mut näyttäs et keulaan ei ois koskettu. hullu vekotin. http://www.youtube.com/watch?v=1xq0gD-DIoc Quote
Guest Posted November 26, 2012 Posted November 26, 2012 ajatus tällasen rakentamisesta on kytenyt varmaan jo 6 vuotta mutta koskaan ei olepäässyt sit ajatusta pitemmälle asiassa.nyt alkanut pikkuhiljaa löytyy aikaa ja varaa joten vannehankinnoista se nyt sit alko. naapurissa ois nyt 66 koppa odottamassa mutta ei vielä ehkä siihen hintaan.Ajatuksena oli tehdä kovakattonen harttop tai coupemainen kakspaikkanen.Mut nyt aluksi jos nyt sais aikaseks vaan sen pidennyksen ni ois jo tyytyvääne:)adapteri asiakin on vireillä kun ei oikein tarkkaa tietoa ole noista 32.fortin jaosta ja sen muuttamisessa 5pulttiseen -66 jakoon. , no tällasta pohjustusta tälle hulluttelulle. ei järkeä mut mitä sitten:) Quote
Guest MassiW Posted November 26, 2012 Posted November 26, 2012 Osta toiset rummut ilman pulttireikiä? Aina kuin esim. Beach Buggy tulee katsastushalliin, ne tarkistavat mitta akseleiden välissä. Jos muutospaperit ovat kunnossa eivät voi mitään muuta kuin päästää läpi. Sitten toinen hullu tulee volksrodilla ja mitta ei ole 2400mm enää mutta pidempi, ne varmaan lähtee kahville miettimään. Yritä sinä hakea muutospapereita siihen projektiin niin mä seuran. :D Quote
Guest MassiW Posted November 26, 2012 Posted November 26, 2012 ..ja älä nyt tilata tommonen välipalaa englannista! Jos mulla olisi piirustuksia niin tommonen saisit minulta 200 eurolla. Hitsauspaperit kunnossa ja tuttu äijä omistaa laaseri/vesileikkaus yritys. Toinen kaverilla on ehkä nuo kuvat jo. Täytyy tarkistaa. Quote
Guest Posted November 26, 2012 Posted November 26, 2012 ..ja älä nyt tilata tommonen välipalaa englannista! Jos mulla olisi piirustuksia niin tommonen saisit minulta 200 eurolla. Hitsauspaperit kunnossa ja tuttu äijä omistaa laaseri/vesileikkaus yritys. Toinen kaverilla on ehkä nuo kuvat jo. Täytyy tarkistaa. Täähän alkaa mennäkki johonki suuntaan, ilmottele. Quote
-tipi- Posted November 27, 2012 Posted November 27, 2012 Ite olen menttaaliprojektoinu, et jos haluis leimaan, siitäs koria ja pohjapeltejä taakse päin/lyhentäs sen kakspaikkaseks hardtop coupeks. Think about it ;P Quote
Hebster52 Posted November 27, 2012 Posted November 27, 2012 Tässä muutama mun virtuaaliharrastama versio ylimmästä. Kaksi alimpaa ovat lyhennetty oven takaa. Quote
Guest MassiW Posted November 27, 2012 Posted November 27, 2012 Saa viedä koko autoa Hebsterwerks shopille jos tuota haluaa. ;) Quote
Hebster52 Posted November 27, 2012 Posted November 27, 2012 Ei nyt ihan niin, ennemminkin niin että tässä vaan yritän yllyttää hulluja.. ;) Quote
Guest Posted November 27, 2012 Posted November 27, 2012 Hebsterin ajatus on just sama mitä miettiny, toki tekis mieli miettiä rättikattoakin yhtenä vaihtoehtona.hyvä yllytys! Quote
Guest Mika Raussi Posted November 27, 2012 Posted November 27, 2012 Ois se kyl hieno nähä vähän radikaalimpaa tekelettä suomen teillä Quote
SePi Posted November 28, 2012 Posted November 28, 2012 Ois se kyl hieno nähä vähän radikaalimpaa tekelettä suomen teillä Joko tää on radikaali? Quote
Guest Posted November 28, 2012 Posted November 28, 2012 jotain ton suuntaista päässä pyörii,rätti taas ois poistettavissa mikäli niin haluis, ja puuvanteilla tietenki.:) Quote
Guest MassiW Posted November 28, 2012 Posted November 28, 2012 Tuo näyttää hyvältä paitsti takaikkuna. Toinen idea iski - miks ei peltikatto joka voi poistaa? :) Siis, hardtop. Vaatii cab muutoksia mutta se ehkä kannatais tehdä. Jaa-a, vaihtoehtoja on kyllä. :D Saa nähdä kuinka pahassa kunnossa kori on kuin nostan sen pois.. Se joka on paskana sahataan irti. Epäilen että jää 40cm ehjä kori ja välipala eessä ei tarvii miettiä enää. :D Quote
Guest Mika Raussi Posted November 28, 2012 Posted November 28, 2012 Ois se kyl hieno nähä vähän radikaalimpaa tekelettä suomen teillä Joko tää on radikaali? Oliks tää se doodahin peli? Eiks tää myyty ruotsiin? Quote
Guest pep Posted November 28, 2012 Posted November 28, 2012 Ois se kyl hieno nähä vähän radikaalimpaa tekelettä suomen teillä Joko tää on radikaali? Oliks tää se doodahin peli? Eiks tää myyty ruotsiin? Ei oo,mutta Vaasan lähistöltä lähtöisin kuitenkin... Quote
Guest Posted November 29, 2012 Posted November 29, 2012 Ei oo,mutta Vaasan lähistöltä lähtöisin kuitenkin... tuo taiskin olla volkkarilehdessä ,muistaakseni. makee peli! Mitenköhä tossa tuo keula on ratkaistu?? orkkis vai korinsiirtoa.. Quote
Guest Posted November 29, 2012 Posted November 29, 2012 Tuo näyttää hyvältä paitsti takaikkuna. Toinen idea iski - miks ei peltikatto joka voi poistaa? :) Siis, hardtop. Vaatii cab muutoksia mutta se ehkä kannatais tehdä. Jaa-a, vaihtoehtoja on kyllä. :D Saa nähdä kuinka pahassa kunnossa kori on kuin nostan sen pois.. Se joka on paskana sahataan irti. Epäilen että jää 40cm ehjä kori ja välipala eessä ei tarvii miettiä enää. :D laita kuvaa tulemaan kun saat koria irti. Quote
Tanhis Posted November 29, 2012 Posted November 29, 2012 Mun mielestä toi doodahin vehje huutaisi 50-luvun jenkkilava-auton tyyppisiä takalokareita. Esim Quote
Guest Forsbacka Posted December 5, 2012 Posted December 5, 2012 Mulla on projekti meneillään. Venynyt vähän ikuisuusprojektin puolelle, mutta nyt taas pientä edistymistä nähtävissä. Koria lyhennetty sivuikkunan kohdalta se n. 25cm. Katto chopattu "maltillisesti", eli se mitä laki sallii. Pohjalevyjen muokkaus ja lämpökanavien mätähommat olisi seuraavana listalla. Kopan muokkauksessa tuli tietty pari aloittelijan mokaa. Vaikka runko oli tuettu ja mitattiin moneen kertaan ennen hitsausta, kattoa tuli chopatessa levitettyä sivusuunnassa liian vähän, eli kyljet taipuvat tavallaan hiukan sisään. Lopptulos tästä on se, että ovet eivät istu kunnolla, koska oven taka-alakulma ottaa ennen kiinni, kuin sisempänä oleva yläkulma. No tämänhän saa helposti korjattua ovea muokkaamalla ja kait tälläisessä ne opirahat on jossain kohtaa maksettava. Quote
tobbe` Posted June 22, 2015 Posted June 22, 2015 Onks tää edenny mihinkään vai onks unohettu koko juttu. Kiinnostais itseäkin alkaa tekemään tämmöistä laitetta. Lokarit kun on oltava niin mitä vaihtoehtoja ootte miettiny, moottoripyörän lokarit pikakiinnikkeillä että saisi tarvittaessa irti? Myös tuo korin lyhentäminen kiinnostaa, mitä sanovat konttorilla. Se kuitenkin olis ainut vaihtoehto kun akseliväliä ei saa muuttaa. Quote
rodi-64 Posted December 11, 2020 Posted December 11, 2020 Moi, - Tääl sellanen 64 mallinen paksutolppa josta tulee pick-up. Lavasta matala 30-luvun ford kopio -Korista katto chopattu ja kylkilinjasta siivu poistettu ympäriinsä, tuulilasi 2 osanen ja avattava sekä kaappari ovet. -kori siirtyy 200mm taaksepäin jolloin visuaalisesti etuakseli oikeassa kohdassa. -laitteesta tulee aikas matala ilman loksuja oleva pikkis. Rengastuksella haetaan sopiva etunoja. -etuakseli kavennettu ja madallettu droppiolilla. -Tämmönen laite valmistuu tääl noustecityssä 2 Quote
Tuomo Lehmikangas Posted December 11, 2020 Posted December 11, 2020 Hyvältä kuulosta. Olis mukava nähdä kuvia ja seurata projektia vaikka tuolla projektikertomukset osiossa. Aiotko ihan kilpiin saada vaiko rakentamisen ilosta? Quote
rodi-64 Posted December 20, 2020 Posted December 20, 2020 Moi, kyllä tuo on tarkoitus kilpien väliin tehä. Tässä on vaan ennen sitä tuo -67junis prokkis sekä tuohon ruoste kuplan perään tuollainen teardrop eli pisara vaunu. Vaunu tulee jo täksi kevääksi ja näkyy turunseudun tapahtumissa. Olen jäätävän huono ottamaan kuvia noista romppeista. Kyllä nämä laitteet katukuvassa sit näkyy. Olen huomannu ,että muut tykkää kyllä kuvata noita laitteitani. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.