jolkkon Posted August 5, 2019 Author Share Posted August 5, 2019 (edited) Erkki is back! Huh huh. Menipäs monta vuotta ihan hujauksessa. Jouluna 2014 tämä homma taisi jäädä talliin ja rukkaset tipahti lattialle. Välissä tuhersin yhden Tölkin, mutta ei siitä enempää. Kuin salama olisi iskenyt pari viikkoa sitten kun sain hirvittävän tarmon puuskan ja motivoiduin aloittamaan taas Kuplan elvytyksen. Anopin kesämökin tallissa majaillut Kuplan kori näytti entistäkin heikommalta, joten päätin hylätä sen siihen ja ostaa naapurilta kohtuullisen kovan kopan. Aivan priima ei tosin ole tämäkään, mutta paljon parempi kuin alkuperäinen kori. Kylläpäs jännittää kuinka monta päivää, viikkoa vai peräti kuukautta tätä tarmoa vielä kestää. Stay tuned! Edited August 12, 2019 by jolkkon Typos 3 Quote Link to comment
jolkkon Posted September 27, 2019 Author Share Posted September 27, 2019 Aikaa kuluu, mutta projekti etenee pienin askelin. Keskittyminen on mennyt luonnollisesti rälläkän pölyn hengittämiseen ja hitsillä poltettuihin sormiin. Hitsaustahan ei oikeasti ole edes paljoa, mutta jotain kuitenkin. Varapyörän koteloon kaikki pellit joka puolelle sekä oikean takanurkan täysivaltainen remontointi. Kumpikin alue oli siis joskus "korjattu", mutta edes minulle moinen tohelointi ei kelvannut, vaan halusin tehdä ne uudelleen. Määränpäätöntä tuhlailuviettiäni olen palkinnut ostelemalla kalliita tilbehöörejä, joita en tarvitse vielä kohtakaan. Antaahan se kait jonkinlaista tavoitteellisuutta kun on hankittu esim lisävalot tai sporttinen nahkaratti? Lohko lähti myös koneistettavaksi. Siitä tuleepi 1776, jos ei kohtalo sotke sormiansa tähän soppaan. Vanha koppa, jota joskus aloittelin hitsaamaan, päätyi useamman vuoden anopin kesämökillä vierailun jälkeen Stenalle. En tiedä mitä sille tekevät, mutta epäilen että eivät entisöi. Vanhasta kopasta sain kuitenkin muutamia tosi hyvä osia, kuten takaluukun. Rytätyn ja joskus sikamaisesti tursitun takanurkan entistäminen onkin ollut minun 3D-avaruudelliselle hahmotuskyvylle haaste. Käytin Vanhasta kopasta osia sekä ostin uusia laadukkaita niin jotain siitä nyt kuitenkin kait tuli. Seuraavaksi varapyöräkotelo... Stay tuned! 5 Quote Link to comment
jolkkon Posted November 19, 2019 Author Share Posted November 19, 2019 (edited) On hiottu. On todellakin hiottu. Pakkelointihommat ovat vasta alussa. Mietin kovasti erillaisia vaihtoehtoja korin maalaamiseksi tai jopa maalauttamiseksi. Joko teen 100% itse tai ostan jonkun vaiheen ulkopuolelta. Pitää vielä tunnustella innostunutta alihankintaverkostoa ja omaa rahapussia. Konettakin vähän väsättiin DWL:n poikien avustuksella. Siitä tulee varmasti ihan mainio kone tai ainakin tosi kaunis: 69x90.5 C25 Panchito kannet (ei kuvassa) Stay tuned! Edited November 19, 2019 by jolkkon typos 3 Quote Link to comment
jolkkon Posted December 4, 2019 Author Share Posted December 4, 2019 Tämä on kaunista! Kori on nyt maalarilla. Hän jatkaa minun pakkelointien viimeistelyä (lue: hioo pois ja tekee uudet). Helvetin hyvä fiilis! Maalari on järkijätkä ja tekee varmasti hyvän työn. Lisää kuvia luvassa homman edistyessä. Stay tuned 3 Quote Link to comment
jolkkon Posted December 11, 2019 Author Share Posted December 11, 2019 (edited) Värit toistuvat kännykkäkamerassa miten tahtovat, joten lopullisia johtopäätöksiä ei saa väristä vielä vetää. Sitä paitsi tämä on vasta uretaania. Pintaväri on hieman "syvempi" tai ainakin haluan näin uskoa. Koodi on L11Y. Alunperin PPG:n vanhasta myrkkyvärikartasta otettu ja pintaväri johdettu jollain kikalla Mipan vesiväriksi. Uretaani on puolestaan vaan etsimällä etsitty ja mätsätty kohtuullisen lähelle. Ekassa kuvassa uretaani on tosi vihreä ja väri laimea. Tässä tokassa kuvassa väri on keltaisempi. Lisää kuvia tulee pian. Stay tuned! Edited December 11, 2019 by jolkkon Typo 2 Quote Link to comment
Tanhis Posted December 12, 2019 Share Posted December 12, 2019 Mites meinaat säätöluukut kiinnittää. Quote Link to comment
jolkkon Posted December 12, 2019 Author Share Posted December 12, 2019 (edited) Enpä vielä ole ihan päättänyt. Ehkä teen alumiinista kannen, johon tiiviste kiertämään ja siipimuttereilla kiinni. Toivottavasti vielä hioutuu. Saranointi olisi toki kaunis ja tekninen, mutta voi jäädä tekemättä. Olisiko sulla Tanhis hyviä ideoita? Edited December 12, 2019 by jolkkon typos Quote Link to comment
Tanhis Posted December 13, 2019 Share Posted December 13, 2019 Hitsimuttereilla ja ruuveilla laittaisin kiinni, siksi kyselin kun se olisi fiksumpaa tehdä ennen maalausta. Myös reunan vahvistaminen toisella pellin palalla olisi fiksua, mutta ei pakollista. Quote Link to comment
NO H2O Posted December 13, 2019 Share Posted December 13, 2019 Itse käyttäisin näitä kun kerran on jo maali pinnassa... https://www.ikh.fi/fi/kiinnitystarvikkeet--heloitus/vetoniitit-ja-niittimutterit Quote Link to comment
jolkkon Posted December 13, 2019 Author Share Posted December 13, 2019 Noilla vetomuttereilla vissiin teen. Olisi toki pitänyt tehdä etukäteen, mutta maalarille tulikin nopeasti vapaa slotti niin piti hyödyntää se. Pari muutakin juttua olisi pitänyt tehdä ennen maalausta, mutta niistä varmaankin myöhemmin. Quote Link to comment
jolkkon Posted December 26, 2019 Author Share Posted December 26, 2019 Nyt on edessä projektin parhaat vaiheet. Paljoa kuvia ja paljon riemua! Tämä on oleellista! Dynamattia paikkoihin joissa pitää olla parempi liima ja STP:tä loppuihin joihin välttää halvempi matsku. Jotain asiaakin ehkä joskus myöhemmin tulossa, joten stay tuned! 1 Quote Link to comment
Lasse Posted December 26, 2019 Share Posted December 26, 2019 Perkaisin tosta johtosarjasta turhat diaknostiikkaboksin johdot veks kun se on tossa sylissä. 1 Quote Link to comment
jupsu Posted December 26, 2019 Share Posted December 26, 2019 Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen. Onko tuossa koneessa vakio vai vastapaino kampura? Quote Link to comment
jolkkon Posted December 27, 2019 Author Share Posted December 27, 2019 Onkos kukaan, jo onhan joku, asentanut 944:n etupenkit Kuplaan? Miten homma kannattaa tehdä? Minulla on vahva mielikuva valmiista, mutta en tiedä kuinka aloittaa ja mitä huomioida. Huom. Porschen penkeissä on sähköinen korkeuden säätö, jos se vaikuttaa johonkin. Quote Link to comment
Lasse Posted December 27, 2019 Share Posted December 27, 2019 Eka kannattaa ottaa mittanauha käteen ja mittailla penkkejä ja sitten kuplan kabiinia mikä on yllättävän kapea. Quote Link to comment
jolkkon Posted January 3, 2020 Author Share Posted January 3, 2020 Viikonloppuna olisi tarkoitus asentaa paikoilleen TMI:n easy install onepiece -kattoverhous. Kaikki neuvot ja varoitukset ovat nyt kovin tervetulleita. Quote Link to comment
-tipi- Posted January 3, 2020 Share Posted January 3, 2020 Ei kai tuo ole kuin nylkee OEM penkeistä jalustat ja hitsaa Tombstonet niihin kiinni: Quote Link to comment
NO H2O Posted January 3, 2020 Share Posted January 3, 2020 53 minutes ago, jolkkon said: Viikonloppuna olisi tarkoitus asentaa paikoilleen TMI:n easy install onepiece -kattoverhous. Kaikki neuvot ja varoitukset ovat nyt kovin tervetulleita. https://www.youtube.com/results?search_query=tmi+vw+headliner+installation+ Tuossa muutama juutuubi pätkä sessiosta... Quote Link to comment
jolkkon Posted January 17, 2020 Author Share Posted January 17, 2020 Kattoverhoilu oli aikamoinen ponnistus. Tuliko siitä hyvä? Noh, sehän on toki suhteellista ja pitää muistaa tavoiteasettelu. Minusta siitä tuli. Jotain ryppyä jäi mystisesti kuljettajan ohimon kohdalle ja takaikkunan yläkulmiin. Joka tapauksessa aikamoista näpräystä ja ähräystä vaativa toimenpide. Kattoverhoilua on ihan hölmöä edes yritää yksin asentaa paikoilleen. Muu edistyminen on suhteellisen pientä. Lähinnä sähköjä olen vähän katsellut, etujarrut asennettu ja rattiakseli on paikoillaan. Seuraavaksi joko sähköt iskuun tai vaihdelaatikon kimppuun. Katsotaan miten käy. Stay tuned! 3 Quote Link to comment
jolkkon Posted February 15, 2020 Author Share Posted February 15, 2020 (edited) Voisko joku ystävällinen sielu jakaa kuvia onnistuneista turvavyöasennuksista samanlaiseen pystäriin? Minulla on tarkoitus laittaa eteen ja taakse 3-pistevyöt. Tallissa on vöitä joku sekalainen vyyhti, mutta mitkään niistä ei taida istua tarkoituksen mukaisesti. Kummassakaan omistamassani korissa eivät olleet vyöt kunnolla paikoillaan ja niinpä olenkin vähän uunona mihin tuotteisiin nuo minun vyöt ovat. Mahdollisesti Taunukseen? Ainakin etuvöiden kelasysteemin laittaminen paikoilleen niin että takapenkkikin mahtuu vaikuttaa olevan mahdotonta. Edited February 15, 2020 by jolkkon Typo Quote Link to comment
jupsu Posted February 15, 2020 Share Posted February 15, 2020 Mulla on kuplassa varmaankin jonkun micran vyöt. Siinä rullan ja alkuperäisen kiinnikkeen välissä on rauta joka siirtää rullaa etenpäin juuri sen verran että penkki mahtuu menemään paikoilleen. Voin huomenna pistää kuvan kun jaksan raahautua talliin. Quote Link to comment
Lasse Posted February 15, 2020 Share Posted February 15, 2020 Ota yhteys Suomen Turvavyö Oy niin saat vyöt mittojen mukaan heti oikeilla pulteilla ja systeemeillä. Quote Link to comment
jrasi Posted February 16, 2020 Share Posted February 16, 2020 Mulla on pystärissä mk2 Golffin vyöt edessä ja takana. Laitan kuvia tänään, oli aika helppo asennus. Quote Link to comment
jrasi Posted February 16, 2020 Share Posted February 16, 2020 Eli eteen tein rullille kiinnikkeet, noitahan olis saanut esim. Aircooledista valmiina. Takana rullat laitoin sisälokasuojaan kiinni, sisäpuolelle tuli lattarauta ja ulkopuolelle toinen, latat pulttasin toisiinsa kiinni ja turvavyön pultti menee sisäpuolen latasta läpi ja kiristyy ulkopuolen lattaan. 2 Quote Link to comment
jolkkon Posted February 16, 2020 Author Share Posted February 16, 2020 Kiitos jrasi ja muut! Olisiko jrasilla mahdollisuutta jakaa kuvia sisäpuolen asennuksista? Quote Link to comment
jrasi Posted February 16, 2020 Share Posted February 16, 2020 Eli tuo etupenkin rulla tulee kiinnikepalikan kääntyvään osaan ja turvavyön alalenkki tulee orggispultin alle. Yläpään kiinnityspiste on orggispisteessä. Takana rulla tulee tuohon lattarautahässäkkään kiinni ja yläkiinnikepiste orggispaikkaan siinä ikkuna-aukon keskivaiheilla takareunassa. Quote Link to comment
jolkkon Posted February 16, 2020 Author Share Posted February 16, 2020 Kiitos ja kumarrus! Quote Link to comment
jolkkon Posted July 2, 2020 Author Share Posted July 2, 2020 Vanteita hipistelin hieman eteenpäin. Aikamoinen urakka oli kaikki maskata, maalata ja sitten vielä korjata huonot maskaukset. Huoh. 2 Quote Link to comment
jolkkon Posted July 9, 2020 Author Share Posted July 9, 2020 Tänään tilanne näyttää tältä. 1 Quote Link to comment
jolkkon Posted July 31, 2020 Author Share Posted July 31, 2020 (edited) Eilen illalla suoritimme merkittävän milestonen; koneen sisäänajon! Homma meni jotakuinkin OK, joskin 3.pytyssä oli kova pauke ja ryskäminen. Puhdistusoperaatioiden jälkeen se toimi (kait) paremmin. Niin tai näin, 20min sisäänajo on suoritettu kohtuullisin tuloksin. Kaasareiden säätö toki tulee vielä tehdä, mutta luotettavien DWL:lläläläisten avustuksella kaasarien (DRLA 36) suuttimet, kurkut ja muut vaikuttaisivat olevan jotakuinkin kohdallaan. Vain tyhjäkäynnille jääminen on vähän arpomista. Seuraavaksi pitäisi saada vähän ajettua ja sen jälkeen pitäisi tehdä kaasareiden säädöt loppuun. Jonkin verran ajamista toki rajoittaa auton muut puutteet (esim. ovien ja penkkien puuttuminen). Sitten vielä bonuksena rikoin 80mm VDO:n kierroslukumittarin väärällä kytkennälläni. Nyt ei ole mitään eloa. Osaakohan joku noita korjata? Aircooled.fi sivuilla itse asiassa luki että tuo 80mm mittari soveltuisi muutenkin vain vaihtovirtalaturilliseen autoon. Miksiköhän? HUOM KUVA! Bensansuodatin on paikassa jossa se EI saa olla eikä se siinä pitkään tule olemaankaan. Kuvassa se toimii vain 6mm->8mm letkun muutosadapterina ja hyvin tilapäisesti. Do not try this at home! Edited July 31, 2020 by jolkkon Typo 1 Quote Link to comment
jolkkon Posted July 31, 2020 Author Share Posted July 31, 2020 (edited) Kovat jätkät kuulemma sanoo että tällainen auton asento saa Jeesuksenkin itkemään. Liekö totta, uskoo kuka mihin haluaa. Minulla on kuitenkin juuri se tilanne ja aiheuttaa kyyneleen silmään. Pitänee nostaa perää pari napsua. Keulalle en tee juuri nyt mitään. Edessä on 165/65/15 Nankangit ja droppiolat. Takana 185/65/15 Savat. Keulassa voisi olla isommat kumit ja/tai säädettävä akseli. Tätä pitää vielä talvi hautoa ja ohittaa muutama tilipäivä. Keula joustaa jonkinverran. Toki hieman siihen tulee vielä painoa, mutta se ei asentoa mihinkään korjaa, ainakaan merkittävästi. Edited July 31, 2020 by jolkkon Typo 1 Quote Link to comment
jolkkon Posted August 4, 2020 Author Share Posted August 4, 2020 (edited) Porsche 944:n penkit menevät Kuplaan tosi kivasti. Hyödynsin pohjalle Kuplan omat penkin jalat, joita madalsin noin 20mm. Väliin hitsasin 3mm lattaraudasta väliadapterin, jonka pulttasin penkkiin kiinni sen omiin kiskoihin. Istumakorkeus on varsin hyvä. Toki vielä 10mm enemmänkin olisi voinut laskea, koska ko. penkeissä on sähköinen korkeudensäätö, joka muuten toimii. Erittäin hyvä istua, penkkien väliin jää sopivasti väliä sekä on silleen sopivan race, mutta ei liikaa. Jos nyt jotain huonoa etsii niin aivan helvatin painavat. HUOM! Kuvassa kuskin istuisosassa näkyvä reikä on nyttemmin vaimon paikkaama. Ei silleen huomaamattomasti, mutta ihan kivasti harmaalla kankaalla. HUOM2! Kartanlukijan penkki on nostettu yläasentoon, joten siksi se näyttää niin korkealta. Edited August 4, 2020 by jolkkon Typo 2 Quote Link to comment
jolkkon Posted August 4, 2020 Author Share Posted August 4, 2020 Joku toki miettii että eipä ole kaukana Saab 99:n plyyshipenkeistä. Samaa ähtäröintiä on kaikki pystäröinti! Minulla on hyvä itsetunto. Kestän nuo ajatukset. 1 Quote Link to comment
Tanhis Posted August 5, 2020 Share Posted August 5, 2020 10 hours ago, jolkkon said: Joku toki miettii että eipä ole kaukana Saab 99:n plyyshipenkeistä. Samaa ähtäröintiä on kaikki pystäröinti! Minulla on hyvä itsetunto. Kestän nuo ajatukset. Huomattavasti paremmin nuo sopii kuin jotkut race kuppipenkit, tai tosiaan ne saabin plyyshit. Quote Link to comment
jolkkon Posted August 26, 2020 Author Share Posted August 26, 2020 Empin pakoputkiratkaisu ei ollut oikein omaan mieleen, eikä etenkään vaimon. Maavara jäi mitättömäksi ja ääni oli kovahko. Vaimo kaipasi puolestaan klassista Kuplan pakoputken ulkonäköä. Näillä spekseillä, ja ystävän yllyttämänä, päädyin CSP:n rosteriputkeen. https://www.csp-shop.com/en/exhaust-heating/csp-super-competition-exhaust-251-001-038s-20049a.html Fullflown letkutukset menevät vielä uusiksi ja suodattimen paikka on vielä auki. Muuten kaikki on ihan OK. Näpsä asentaa ja näyttää mielestäni varsin hyvältä, joka ei liene pakoputken tärkein ominaisuus. Kietaisin rullan Thermoteciä kriittisimpään paikkaan. Perääkin nostin napsun niin näyttää jo paremmallekin. 4 Quote Link to comment
-tipi- Posted August 27, 2020 Share Posted August 27, 2020 Entä se tärkein, miltä putki kuulostaa? Quote Link to comment
jolkkon Posted August 27, 2020 Author Share Posted August 27, 2020 En vielä osaa sanoa. En päässyt koeajolle Fullflow:n roikkumisen takia ja kaasarit ovat myös sekaisin. Tallissa vähän käytin, mutta mitäpä siitä nyt osaa sanoa. Palaan asiaan myöhemmin. Quote Link to comment
NordBling Posted October 10, 2020 Share Posted October 10, 2020 Joko Jojensuusa on lunta? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.