Jump to content

Jenkki takavalot kuplaan. Apua tarvitaan!


Guest t-o-m-i

Recommended Posts

Olen asentelemassa kuplaani tear drop takavaloja. Olen tältä foorumilta jo lukenut miten sähköt tulisi vetää uudestaan. Olen myös lukenut että on mahdollista laittaa mokkula väliin joka tekee saman asian, eli muuntaa kolmen johon toimimaan kaksi johtosessa lampussa. Eli kysymykseni kuuluukin: Mistä kyseisen mokkulan voisi hankkia? Ainakaan googlen avulla en mokkulaa suomesta mistään löytänyt...

Link to comment
Olen asentelemassa kuplaani tear drop takavaloja. Olen tältä foorumilta jo lukenut miten sähköt tulisi vetää uudestaan. Olen myös lukenut että on mahdollista laittaa mokkula väliin joka tekee saman asian, eli muuntaa kolmen johon toimimaan kaksi johtosessa lampussa. Eli kysymykseni kuuluukin: Mistä kyseisen mokkulan voisi hankkia? Ainakaan googlen avulla en mokkulaa suomesta mistään löytänyt...

 

Kirjoitan nyt yhden ratkaisun.

Muistaakseni tein omaan kuplaan näin:

 

Vilkku ja jarruvalo johto liitetään yhteen ja jatketaan yhdellä piuhalla valolle, väliin laitetaan diodi, joita löytyy muutamalla eurolla elektroniikka liikkeistä. Valot toimii näin jenkkityylisesti. Jarrua painettaessa ja vilkun ollessa päällä jarruvalo hieman vilkkuu mukana. Ei paras mutta helpoin ratkaisu. Huom. Muista laittaa diodi oikein päin!

 

En ymmärrä vielä kuplista mitään vaikka 12 vuotta näitä harrastellut.

Link to comment
Tuon kytkentäkaavion kyllä olen löytänyt. Taidan tehdä väliaikais ratkasun, eli mottoripyörän miniledi vilkku umpion sisälle lähelle lasia.

 

Jos teet näin niin tarvitset jotain vastusta ledin lisäksi että vilkkureleesi toimii kunnolla.

Link to comment
Guest Mika Raussi
Itte lisäsin iha normi 21w kannan ja polttimon vikkua varten, ei tarvi pelata releitten kanssa.

Tein joskus saman. Näkyy oikeen hyvin ja on toi jarruvalokin sit sillä puolella mihin kääntyy.

Link to comment
  • 4 years later...

Nostellaanpa tätä.

Olisiko toimivaa linkkiä, mitä tuo 3 johtoisesta 2 johtoon laatikko sisältää?

 

Tekisi mieli laittaa kuplaan lediä taakse, mutta googlettelu ei oikein anna tyhjentävää vastausta onko ledi sarjoissa vilkkutoiminto olemassa?

 

Halvalla saisi led teardroppeja missä kirkas/himmeä, mutta ei vilkkua omana toimintonaan.

Onko sama homma näissä snowflake valohin suoraan sopivissa sarjoissa?

Link to comment

Ainakin ledivilkkujen kanssa tarvitsee elektronisen vilkkureleen.

 

Tässä setissä on vain ledit, releistys yms pitää hoitaa itse. Huomioi että tuota saa myös erillisillä vilkku- ja jarruvaloledeillä. Mutta mahtaako villkku silloin erottua, vai pitääkö releistää jarru sammumaan vilkuttavalta puolelta, kuten joutuisi tekemään jos samaa led-settiä käyttää molempiin.

Link to comment

Jos nyt joku muukin on vahingossa ostanut US mallisen johtosarjan vanhaan kuplaansa, niin silloin tarvitaan myös US mallinen vilkun viiksisysteemi. Tollaisessa snow flake mallisessa ledisysteemissä saa varautua melkoiseen juotto hommaan, kun tinaa kaikki ledit oikein päin piirilevylle. Mutta jos se onnistui minulta, tekijämiehille se lienee lasten leikkiä

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...