Kahviäijä Posted October 31, 2012 Posted October 31, 2012 Tarkotus olis budjettiratkasuna saaha vaiheloota ja moottori -76 Kleinbussista irti ja erilleen, mutta kuitenkin sillein että niitä olisi suht helppo ruveta purkamaan. Talven aikana tarkoitus olis vaihtaa venttiili jouset ja männänrenkaat + muuta hyödyllistä että olis ens kesäks taas puristukset kohillaan.. Pikaisen googletuksen perusteella moottorin ainakin voi laskea ihan maahan/ lavalle, ilman että öljypohja vääntyy tai mitään menee rikki. Mutta pitääkö tämä paikkaansa, ja pystyykö siinä silloin purkamaan konetta tarpeeksi. Vai kannattaako mielummin satsata se +50 euroa moottoripukkiin, ja kysymys kuuluu että mistä ja millainen moottori-pukki. kun yleismallinen ei taida sopia? Quote
Tanhis Posted October 31, 2012 Posted October 31, 2012 Ton rempan kyllä pystyy tekemään budjetilla ilman pukkiakin. Mutta kyllä se pukki varmasti 50€:n edestä helpottaa elämää. Ja tosiaan koneen voi laskea maahan ilman mitään hajottamatta. Ja venajousien vaihto ei luultavasti vaikuta juuri mitään hukassa oleviin puristuksiin. Ja mitä tulee uudelleen rengastamiseen niin samalla vaivalla ja ei paljon kalliimmalla hinnalla vaihtaa jo koko mäntäpyttysrjan. Quote
vwagen Posted October 31, 2012 Posted October 31, 2012 Vaihdelaatikkoa ei kannata irrottaa jos et ole siihenkin remonttia suunnitellut. Quote
Tutkija Posted October 31, 2012 Posted October 31, 2012 200l metallinen tynnyri toimii hyvänä budjettimoottoripukkina,sen päällä on yllättävän hyvä näprätä. Quote
NO H2O Posted October 31, 2012 Posted October 31, 2012 Vaihdelaatikkoa ei kannata irrottaa jos et ole siihenkin remonttia suunnitellut. Heh... Ei ole pitkään kun yksi kaveri esson baarissa kertoi että hänen pitäisi vaihtaa toisen kaverinsa kuplaan kytkin, meinasi kuulemma ottaa laatikon pois paikaltaan, näin on kuulemma helpoin ja nopein, ei ole kuulemma koneessa kiinni kuin neljällä pultilla. :-) Sanoin haluavani nähdä tuon homman ja pyysin kertomaan milloin kytkimen vaihtaa... ei ole kaverista kuulunut... liekö jäänyt kytkin vaihtamatta? Quote
Guest Pesone Posted October 31, 2012 Posted October 31, 2012 http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... -kg-15370/ Bilteman pukki toimii ihan hyvin ja on kyllä hintansa väärti, vähän välikappaleita joutuu laittamaan että saa koneen siihen kiinni, mut ei oo paha homma... Kyllä se niin paljon kätevänpää on sitä konetta ropata, kun saa pyöritellä miten haluaa, eli suosittelen vahvasti. Jos tuollasen yleismallisen pukin hommaat, niin voin laittaa kuvia minkälaiset välikäikäleet omaani tein. Quote
Kahviäijä Posted October 31, 2012 Author Posted October 31, 2012 Vaihdeloota irti siksi että ajatus oli vaihtaa synkronrenkaat ja vaiheensiirtäjän osat ja haarukka. Kun laatikossa ei oo mitään tuntoa että onko 1 vai 3, vaiko 2 vaiko 4 menossa sisään. Siirtäjän puslat vaihdettu ja uusi Trigger vaihdekeppi lisähilkkeineen. Ei suuremmin parantunu. Quote
Anpu Posted October 31, 2012 Posted October 31, 2012 Mulla toi Pesosen mainitsema pukki motonetin versiona, kyl mää sain siihen koneen kiinni ilman välikappaleita, suosittelen helpottaa hommaa kummasti verrattuna pöydällä pyörittämiseen. Quote
mite^ Posted October 31, 2012 Posted October 31, 2012 No siis motonetin pukkiin joutuu laittaa putkenpätkät että mahtuu vauhtipyörän kanssa kiinni. Tai sitten tehdä kiinnikkeet kokonaan uusiksi. Pukkia suosittelen myös minä. Saat sen laatikonki kiinni siihen pukkiin jos tarve. Quote
JaniM Posted November 1, 2012 Posted November 1, 2012 Laittaa pukkiin palliksen laatikon kytkinkoppapäädyn kiinni. Saa vaikka sisäänajettua koneen. Quote
mite^ Posted November 1, 2012 Posted November 1, 2012 Laittaa pukkiin palliksen laatikon kytkinkoppapäädyn kiinni. Saa vaikka sisäänajettua koneen. http://www.youtube.com/watch?v=GxSkpZ6em90&feature=plcp Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.