KimmoH Posted August 2, 2014 Author Share Posted August 2, 2014 Takapenkin pehmusteet valmistuivat ja liukuovi sai verhoilulevyn. Quote Link to comment
KimmoH Posted August 10, 2014 Author Share Posted August 10, 2014 Etuovet olisi nyt verhoiltu. Pöhistelin jälleen kerran osia puhtaaksi ja takaluukun lukko-ongelmakin ratkesi. Quote Link to comment
KimmoH Posted August 17, 2014 Author Share Posted August 17, 2014 Pakollinen viikkopäivitys. Kallistuksenvakaaja löysi paikalleen ja sain hieman edistettyä vaihdekepin tienootakin... Quote Link to comment
KimmoH Posted August 23, 2014 Author Share Posted August 23, 2014 Viikolla pääsin viimeinkin moottorin kimppuun. Uudet sähköt saapuivat myös mutta odottavat vielä asennusta. Quote Link to comment
KimmoH Posted September 3, 2014 Author Share Posted September 3, 2014 Vähäiset tunnit bussin parissa ovat kuluneet sähköjä ihmetellen. 1 Quote Link to comment
Kurre Posted September 8, 2014 Share Posted September 8, 2014 Eiks tohon teipattuun rattiputkihässäkkään ois viisaampi ostaa purkuautosta ehjä vastaava palikka, jos uutta osaa ei löydy? my 2 cents Quote Link to comment
KimmoH Posted September 9, 2014 Author Share Posted September 9, 2014 Tuon olen jo korjannut ja hyvä tuli. Pyyhkijän vipu on edelleen poikki ja siihen ei tuntunut mistään löytyvän korvaavaa. Muutaman tarjouksen sain mutta kumpainenkin tarjous oli vääränmallinen. Taidan kokeilla korjata tuon vipstaakinkin jollain kikalla. Quote Link to comment
KimmoH Posted September 12, 2014 Author Share Posted September 12, 2014 Sähköjen kanssa säätö jatkuu ja peltiosia tuli taas putsailtua/maalailtua. Quote Link to comment
Neanterdaali Posted September 13, 2014 Share Posted September 13, 2014 Mukava projekti seurata ja tulee hieno auto! Quote Link to comment
KimmoH Posted September 17, 2014 Author Share Posted September 17, 2014 Bussi sai viikset. Pari kämmiä ja muutama onnistuminen :D Quote Link to comment
KimmoH Posted September 22, 2014 Author Share Posted September 22, 2014 Viikonloppuna fiksasin jarrutehostimen ja hiplasin taas vaihteeksi sähköjä. Quote Link to comment
KimmoH Posted September 25, 2014 Author Share Posted September 25, 2014 Moottori olisi nyt palasina. Taitaa tämäkin lähteä lapasesta.... Quote Link to comment
KimmoH Posted October 2, 2014 Author Share Posted October 2, 2014 Uusia kumeja ja muita hilppeitä on tullut viriteltyä paikoilleen aina kun on ehtinyt. Öljypumppuongelmakin ratkesi :) Quote Link to comment
Oksa Posted October 2, 2014 Share Posted October 2, 2014 Looking good, mielenkiintoinen projekti. Janne. Quote Link to comment
KimmoH Posted October 5, 2014 Author Share Posted October 5, 2014 Sähköt asennettu onnistuneesti paikoilleen! Kampura läks kiillotettavaksi ja lohko palasi takaisin talliin osoittauduttuaan hyväkuntoiseksi, kun kävin sitä koneistajalle näyttämässä. Quote Link to comment
Guest FinRid Posted October 6, 2014 Share Posted October 6, 2014 Aikamoinen projekti kyllä tuo. Hatun nosto että olet jaksanut näin pitkälle!, millonka ajoon? ;) Quote Link to comment
KimmoH Posted October 6, 2014 Author Share Posted October 6, 2014 Just tuossa lounastunnilla tuumailin kaverille, että jos vaikka yrittäis viikko ennen vappua käyttää leimalla kun Meidän Katsastuksessa on harrasteajoneuvopuuhapäivä :) Teoriassahan tästä ei enää puutu kuin moottori, vaihteisto, etupenkit ja liftarin penkki kuskin takaa, niin sitten voisi leimalle suunnata. Quote Link to comment
KimmoH Posted October 10, 2014 Author Share Posted October 10, 2014 Koneremppaa edistin kansien purkamisella ja putsauksella. Quote Link to comment
Guest Rauno Koskinen Posted October 15, 2014 Share Posted October 15, 2014 Moi! Ostopalstalla haeskelit noita äärivaloja..asiaa sivuten tuli mieleen seuraavaa.. Itse laitoin omaan pakuu reilu 20 vuotta sitten ko. valot ja ennen asennusta soitin, jopa AKEen, jotta tulisivat määräysten mukaan asennettua. Sääntö oli (silloin ainakin), että valot eivät saa olla 15 cm sisempänä korin uloimmasta kohdasta mitattuna. Volkkarissa ``kylkikohoutuma`` taitaa olla uloin kohta. Em. mainittu uloin kohta ja katon muoto aiheutti hieman pohdintaa, sillä 15 cm ei ole loppujen lopuksi kovin paljoa. Mittailin ja kokeilin ja sainkin ne sopivaan paikkaan taakse (eteen en ole laittanut, sillä on keltaiset valot ja ne ovat linjaliikenteen äärivalot, siten kielletty, ainakin silloin). 2 tai 3 katsastusta meni ok., mutta sitten kerran katsastuksessa inssi huudahti heti hallin päästyä ``mitkä noi on? Ne on otettava pois! Sanoin , että ne on hyväksytty useassa katsatuksessa, mutta ei auttanut. Inssin vastaus oli, että ne oli väärin hyväksytty/katsastettu eli muut inssit oli muka toiminut väärin. Muistakaa, että elettiin vielä inkvisition aikaa katsastuksessa. Ko. Tapahtuman jälkeen olen aina ottanut valot irti katsastukseen mennessä, jotta ei aiheuttaisi ongelmia ja tulisi merkintää tms. Edelleen on sama auto ja samat valot olemassa. Liikenteessä virkavalta ei ole koskaan ollut valoista kiinnostunut eikä varmaan konttorillakaan nykyjään niistä välitetä, jos ei ole asennettu ihan oudosti. Että tällaista, tulipahan vaan mieleen..... T.Rade Quote Link to comment
KimmoH Posted October 16, 2014 Author Share Posted October 16, 2014 (edited) Äärivalot tossa on ollut käsittääkseni jo jostain aikojen alusta saakka ja sellaiset meinasin siihen itsekkin ruuvata, kun katon reikiä en peltihommien yhteydessä vetänyt umpeen. Vehkeessä oli kyllä kiinni oranssit valot ja toimivat käsittääkseni vilkkuina alunperin tai jotain, tätä kyllä itsekkin ihmettelin. Trafin lappuset lukaisin aikoinaan läpi ja nuo oman tulkintani mukaan saa laittaa, eteen valkoiset ja taakse punaiset. Mutta niin paljon ei nappaa, että peistä jaksaisin konttorilla asiasta alkaa taittamaan, joten jos inssille ei kelpaa, niin revin pois ja laitan tilalle jotain muuta :D Nykyäänhän taitaa muuten saada laittaa katollekkin lisävalot mikä taisi jossain vaiheessa olla toiseksi suurin rike maailmassa, maasturiin kun olen sellaisia aina silloin tällöin suunnitellut. Suurin rikehän oli aikoinaan lisäjarruvalo :) Aikoinaan yhdessä mun Malibussa oli ollut takavaloissa sivuille näkyvät polttimot paikoillaan reilu 20 vuotta, mukaanlukien maahantuonti uutena autona ja rekisteröinti. Sitten yksi katsastus tuossa vuosituhannen vaihteen paikkeilla ja inssi sanoi, että nuo on revittävä pois. Edited October 16, 2014 by KimmoH Quote Link to comment
Guest Rauno Koskinen Posted October 16, 2014 Share Posted October 16, 2014 Moi! Se pitää paikkansa, että valkoiset valot saa (sai) laittaa eteen. Tuossa eilen vähän kattelin noita omia valoja ja sijaintia.Taisi se sallittu mitta olla kuitenkin sen 20 cm, joka tapauksessa hieman aiheutti päänvaivaa saada valot fiksun näköisesti paiklilleen. Nykyjään tuntuu noita äärivaloja laitetun vähän miten sattuu. Nämä mainitsemasi keltaiset kylkivalot, joita varsinkin jenkeissä harrastetaan, ihmetyttää jonkinverran. Mielestäni ne on täällä ollut kielletty, mutta silti niitä on vakiona jossain volvoissa ja Bemareissa . Mitä pykälät määrää näistä valoista, ihan mielenkiinnosta....tietääkö kukaan. T.Rade Quote Link to comment
Guest Bonzer Posted October 16, 2014 Share Posted October 16, 2014 Kirjota googlee "katsastajan käsikirja" sieltä löytyy pdf jossa lukee kaikki pykälät ja millon otettu käyttöön. En tiedä löytyykö sun ongelmaan suoraa vastausta, mut kannattaa kattoa. Quote Link to comment
KimmoH Posted October 19, 2014 Author Share Posted October 19, 2014 Verhoilin kuskinpenkin, kampura saapui koneistamosta ja muutakin nykersin.... Quote Link to comment
KimmoH Posted October 26, 2014 Author Share Posted October 26, 2014 Hannarinpenkki verhoiltu, startti fiksattu ja vähän muutakin säätämistä. Quote Link to comment
KimmoH Posted November 2, 2014 Author Share Posted November 2, 2014 Hieman vielä piuhojen vetelyä ja moottoriin olisi nyt tilattu uudet sisuskalut. Quote Link to comment
KimmoH Posted November 9, 2014 Author Share Posted November 9, 2014 Osatilausta odotellessa laturiremppaa. Quote Link to comment
KimmoH Posted November 18, 2014 Author Share Posted November 18, 2014 Solexit palasiksi ja muita asennuksia. Konehuoneen luukku otti ja hajosi käsiin joten pääsee taas hitsuu ja maalaushommiin... 1 Quote Link to comment
KimmoH Posted November 23, 2014 Author Share Posted November 23, 2014 Kannet läks koneistamoon, Solexit olisi nyt putsattuna kauttaaltaan ja sain vihdoinkin jarrurummut kiinni. Quote Link to comment
tobbe` Posted November 23, 2014 Share Posted November 23, 2014 Hieno projekti, mutta olisi PALJON mukavampi seurata jos ne kuvat jaksaisi ladata tälle sivulle.. 1 Quote Link to comment
Etelän Hetelmä Posted November 23, 2014 Share Posted November 23, 2014 Tällaisella päättäväisyydellä varustetut ihmiset usein tekevät asiat omalla tavallaan... Kimmo; toivottavasti nautit bussistasi itse saatuasi sen valmiiksi - niin paljon aikaa ja työtä panostat siihen. Siis, ettei se pian ole myynnissä... Quote Link to comment
KimmoH Posted November 24, 2014 Author Share Posted November 24, 2014 Ei näitä myyntiin tehdä, helpompiakin tapoja ansaita rahaa. Niin ja eihän omia lapsia myydä :) 1 Quote Link to comment
KimmoH Posted November 28, 2014 Author Share Posted November 28, 2014 Kampura kasattu, katkennut konehuoneen saranatappi vaihdettu uuteen ja muutekin hiplailtu vehjettä eteenpäin. Quote Link to comment
KimmoH Posted December 5, 2014 Author Share Posted December 5, 2014 Koneen kasaus etenee vastoinkäymisestä toiseen mutta etenee kuitenkin ;) Quote Link to comment
KimmoH Posted December 13, 2014 Author Share Posted December 13, 2014 (edited) Kannet olisivat nyt kasassa. Olin todellakin saanut vääränmittaiset imuvenat mutta uudet saapuivat tilalle pikapikaa lentopostina. Edited December 13, 2014 by KimmoH Quote Link to comment
KimmoH Posted December 20, 2014 Author Share Posted December 20, 2014 Lohkon reikä olisi nyt hitsattu ja pääsin taas matkan verran eteenpäin. Quote Link to comment
KimmoH Posted December 31, 2014 Author Share Posted December 31, 2014 Joulun pyhät katkaisivat tallissa työskentelyn mutta parina viime päivänä sain taas edistettyä projektia. Nyt kettu kiittää ja kuittaa. Projekti jatkuu ensi vuonna ;) Quote Link to comment
KimmoH Posted January 4, 2015 Author Share Posted January 4, 2015 Vuosi alkoi dekkikorkeuden mittailulla ja aski rempalla. Tai no, ei tuota tiivisteiden vaihtoa ja pesua ehkä "rempaksi" pitäisi sanoa. Lyödään nyt tiivistettynä auton alle ja testataan miten toimii ennen kuin tehdään muita toimenpiteitä. Quote Link to comment
Tanhis Posted January 4, 2015 Share Posted January 4, 2015 Jos loota toimi aikaisemmin niin miksi sille sen suurempaa remppaa tekemään kuin tiivisteet vaihtoon. Quote Link to comment
KimmoH Posted January 5, 2015 Author Share Posted January 5, 2015 (edited) En ole sillä kävelyvauhteja kovempaa ajanut, joten ei ole mitään hajua millaista meteliä pitää ja sisään olisi tehnyt mieli kurkata ihan vain tarkastuksen (opiskelun) vuoksi. Mutta eiköhän tuo selvinne jahka saan askin paikoilleen ja meinasin sähkömoottorilla sitä pyörittää ja samalla saan säädettyä vaihteistovivustonkin kuntoon kun auto on vielä pukeilla. Edited January 5, 2015 by KimmoH Quote Link to comment
KimmoH Posted January 11, 2015 Author Share Posted January 11, 2015 Kone ja aski seisovat keskeneräisinä edelleen mutta sain sentään vetarit kasaan ja bensapumpun putsattua. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.