Jump to content

-72 "laikka"


Guest MikkoL

Recommended Posts

Guest MikkoL
On kyllä yllättävän komea laikka, nuo loksujen tiivistenauhat vaihtaisin mustiin ja kahvojen alta nappaisin kynsisuojat pois, jos olis oma auto kyseessä. Mutta kun ei ole oma, niin kukan tyylillään, peukku joka tapauksessa.

 

Kiitos.

 

Itse pidän nimenomaan kun tiivistenauhat ovat valkoiset, mutta kuten sanoit kukin tyylillään.

Link to comment
Guest MikkoL
Laitoithan pallonivelet oikeaan asentoon? Ne ei ole liikematkaltaan joka suuntaan samanlaiset, vaan pitää olla tukivarressa juuri oikeassa asennossa, muuten loppuu likevarat kesken.

 

Juu kylllä ne oikeaan asentoon menivät.

"talli" läppärillä on suomenkielinen kuplan korjausopas josta ollut jo apua ainakin tämän asian suhteen.

 

Tämän homman voi kyllä kovin helposti ryssiä, monellakin tapaa. Itse ainakin huomasin.

Link to comment
Guest MikkoL

04.01-2013. Joulun ja uudenvuoden aikana en jaksanut tehdä mitään, mutta nyt homma jatkuu.

 

Ostin aikaisemmin 1300 arpamoottorin joka on jo purettu ja ajattelin tästä tehdä väliaikaisen koneen.

Samalla meinaan saada hieman tuntumaa asiaan koska nurkissa odottelee jo toinen "jättilohko" koneen aihio minkä kanssa en ajatellut harjoitella.

 

post-7248-13888366394501_thumb.jpg

 

 

 

 

Tänään hain sitten tutulta "uuden" lohkon ja kampiakselin ja sitten uudenuuden tiivistesarjan ja kaikki laakerit.

Arpakoneen mukana tullut lohko oli murtunut kun oli laakeri leikannut kiinni.

 

JUUJUU KAMPIKAMMIO EI TARVII KENENKÄÄN VIISASTELLA

 

Pesin sitten puretun koneen peltiosat ja "uuden" lohkonkin. Kertokaapa millä tökötillä lohko lähtis kunnolla puhtaaksi?

 

post-7248-13888366394151_thumb.jpg

 

post-7248-13888366393046_thumb.jpg

 

post-7248-13888366393793_thumb.jpg

 

koneeseen joutuu hommaamaan ainakin

-nostajat, kuluneiden tilalle

-kampiakselin ratassarjan

-keinuvivustot

-työntötangon suojaputket

-työntötangot

-mahdollisesti öljypumppu, vanhan kunto on ?

-bensapumpun bakeliitti

 

ehkä jotain tästä unohtukin.

 

 

 

Takavalojen "jalustoja" aloin myös maalaamaan kun oli kokonaan unohtunut auton maalaus homman aikana.

Ostin siten uutta maalia tähän hommaan ja tietysti sitten oli aivan väärän väristä.

Kuulemma samalla nimellä kaksi eri maalia olemassa. Ihme ettei myyjä tästä huomauttanut ostovaiheessa.

On tässä viimeaikoina homma kyllä päistänyt.

 

pohjamaalilla.

post-7248-13888366394877_thumb.jpg

 

pintamaalin kanssa autoa vasten.

post-7248-13888366395473_thumb.jpg

Link to comment
Guest MikkoL

05.01-2013.

 

Tänään oli vuorossa käyttöauton korjaamista, mutta kerkisi sitä hieman harrasteauton kimppuunkin.

 

Akun kiinnityksen tein uudelleen ja takapenkin etureunan tukipellin kiinnitin kun oli ollut tähän asti sekin irti.

Sisustaan laitoin paikalleen auton mukana tulleet puuosat pienen hionnan kautta.

Näiden hienoudesta en sitten tiedä mutta laitoin kumminkin. Onhan tässä kuitenkin puinen vaihdekepin nuppi, lukkonappulat ja ikkunaveivin kilkkeet, kai sitten jotenki niiden joukkoon sopii.

 

post-7248-13888366395803_thumb.jpgpost-7248-13888366396996_thumb.jpg

 

 

Pohja tuli massattua.

 

post-7248-13888366397341_thumb.jpg

 

post-7248-1388836639768_thumb.jpg

 

post-7248-13888366398045_thumb.jpg

 

 

Ja tuli siinä massattua onneksi noi etupyöränkotelotkin :)

Löytyi meinaan hienot kulumat lokasuojien sisäreunoista. Koeajolla maali oli jäänyt renkaisiin jossakin vaiheessa!!!

Niitä siinä sitten saikin ruveta ensisijaisesti paikkaamaan. Onneksi löytyi, olisi muuten ollut varmaan talven jälkeen kuplaa kuplan kaarissa ja nyt on vielä todella helppo paikata kun ovat sellaisessa kohdassa joka ei näy mihinkään kunnolla.

 

Vaikkakin aikaisemmin sanoin että renkaat mahtuu pyörimään niin eivät näköjään mahdu kunnolla.

 

Tässä kuvassa jos oikeen tarkkaan kattoo niin näkyy kaaren sisäreunassa valkoinen nirhauma vaikkakin pieni niin kumminkin.

Itse en sitä huomannut kun vasta nyt.

 

post-7248-13888366398384_thumb.jpg

 

Vähän kuvia maalauksesta. Kuva hämää, siinä on siis jo suojateippi pohjamaalausta varten.

 

post-7248-1388836639873_thumb.jpg

 

tossa bensaluukun kohdalla n. 10cm pitkä ja 0,3cm leveä kirkas alue. Ei saa kunnolla selvää.

post-7248-13888366399078_thumb.jpg

 

 

Tässä kuvassa pohjamaalattu pariin kertaan ja OIKEAA pintamaalia odotellaan.

 

tuo valkoinen pieni riipu

post-7248-13888366399454_thumb.jpg

 

pohjamaalattu huomattavasti leveämmältä kun mitä kulunut alue.

post-7248-13888366399818_thumb.jpg

 

 

 

 

Pois vastoinkäymisten tunnelmista.

 

Tulikin sitten otettua pitkänpiiitkästä aikaa kuomu alas. Muutama kuva autosta tässä olomuodossa.

 

post-7248-1388836640017_thumb.jpg

 

post-7248-13888366400537_thumb.jpg

 

post-7248-13888366400876_thumb.jpg

 

post-7248-13888366401225_thumb.jpg

 

post-7248-1388836640157_thumb.jpg

Link to comment

Aikaisempien maali kommellusten jälkeen saapui viimein matkahuoltoon oikean värinen maali ja myös lakka.

Näillä eväillä sitten lokasuojat paikkamaalasin ja siinä samalla ne takavalojen "jalustat" mitkä ikinä oikealta nimeltä ovatkaan!

Hyvä tuli, tai ainakin kohtalainen.

 

post-7248-1388836645006_thumb.jpg

 

post-7248-13888366450583_thumb.jpg

 

post-7248-13888366451903_thumb.jpg

 

post-7248-13888366450864_thumb.jpg

 

post-7248-13888366451196_thumb.jpg

 

post-7248-13888366451602_thumb.jpg

Link to comment

Viime viikonloppuna sain siten myytyä vanhan 1200 moottorin ja uuteen 1300:seen on osia hommattu kuten lohko, kampiakseli, nostajat, laakerit ja tiivisteet.

 

Koneen kasausta aloittelin ja mielenkiintoista oli varsinkin momenttien suhteen kun jokaisella tuntui olevan oma näkemys siitä mikä on se oikea.

 

Tämä koneen kasaus on ensimmäiseni joten neuvoja mahdollisesti tarvitaan!

 

Tästä se sitten lähti.

 

post-7248-13888366513021_thumb.jpg

 

post-7248-13888366522667_thumb.jpg

 

post-7248-1388836652946_thumb.jpg

 

 

 

Vanhan kampiakselin rattaat lähtivät irti ihan tavallisella 3 leukaisella ulosvetäjällä.

Purin vanhaa alakertaa sitä mukaa kun laitoin uutteen laakerin ym. kiinni oli näin kokoajan malli.

Taustalla pyörii kuplan koneen kasausvideo josta oli kyllä hyötyä.

Korjausoppaasta sai sitten taas momentit kätevästi.

 

post-7248-1388836652987_thumb.jpg

 

 

Laakerit tiivisteet yms.

 

post-7248-1388836653072_thumb.jpg

 

 

 

Kankien asennusta.

 

post-7248-13888366531362_thumb.jpg

 

post-7248-1388836653181_thumb.jpg

 

post-7248-13888366532121_thumb.jpg

 

 

 

Rattaat meni pienellä lämmityksellä helposti paikalleen.

 

post-7248-13888366532435_thumb.jpg

 

post-7248-138883665329_thumb.jpg

 

 

Rattaiden lämmitin :)

post-7248-13888366533213_thumb.jpg

Link to comment

Moottorin kasaus takkuilee kun osia jutuu odottamaan. Tänne seudulle olisi kiva saada joku liike mikä myisi ko. osia.

 

Viimekertaisia jäi vielä postaamatta ja tulevana viikonloppuna kasaushomma taas jatkuu, jollei mitään katastrofia ole tullu tehtyä. Huomauttakaa mikäli on jotain huomautettavaa kiitos.

 

Kasatun kampiakselin nostin uusineen laakereineen paikalleen kuin myös nokan ja uudet nostajat.

Yläpuolisen lohkonpuolikkaan asennusvaiheessa nostajat tippuilee ja tähän on olemassa joku jousi systeemi, mutta itse väänsi sellaisen hakasen paksusta rautalangasta ja hyvin toimi.

 

Muistin myös sen tulpan minkä joku on kai joskus unohtanut.

 

Lohkonpuolikkaiden välissä käytin tiivisteliimana: "PerfectSeal- Gasket Maker Sealant Number 4"

Tästä aineesta en tiedä muuta kun nimen, joten laatu ja mahd. vuotaminen selviää ajan mittaan.

 

Vanha öljypumppu oli mielestäni kuin uusi niinpä laitoin sen takaisin ja öljyn "suodattimen" putsasin ja laitoin paikalleen.

 

Onkohan nyt jotain jo unohtunut?

 

Kampiakseli paikallaan ja uudet nostajat & nokan laakerit.

Laitoin myös nokka-akselin vaikkei siitä kuvaa olekaan, se ei sentään unohtunut. KAI.

post-7248-13888366536997_thumb.jpg

 

Pulttien kiristystä.

post-7248-13888366538345_thumb.jpg

 

 

Muistin sitten sen öljypumpunkin juuri ennen kun olin kiristänyt lopulliseen momenttiin "lohkon" pultit.

post-7248-13888366538661_thumb.jpg

 

 

Oppaasta on hyvä opetella.

post-7248-13888366539111_thumb.jpg

 

 

Mutterit kiristetty ja hyvin pyörii akseli edelleen!

post-7248-13888366539459_thumb.jpg

 

 

Öljynsuodatin puhdistettu ja asennus käynnissä.

post-7248-13888366539779_thumb.jpg

 

post-7248-13888366540092_thumb.jpg

 

Hiukan oli vanhat nostajat jo kulahtaneet.

post-7248-13888366540409_thumb.jpg

Link to comment
Onko näissä ovissa jonkinmoinen säätö kun ei ole aivan kylkilistat linjassa niinkuin kuvissa näkyy.

Oven ja kyljen yläreunat mistä joskus aikoinaan leikattu poikki ovat kylläkin aika tarkalleen samalla korkeudella ja muutenkin linjassa keskenään.

 

Tässä kuva malliksi miten listat istuu tehtaan tekemänä:

post-948-13888366540718_thumb.jpg

  • Like 1
Link to comment

 

Tässä kuva malliksi miten listat istuu tehtaan tekemänä:

 

Melkeinpä samalla lailla omani istuu. Ehkei ihan noin paljo heittoa tai se riippuu vähän kumpaa puolta katsoo.

Link to comment
  • 3 weeks later...

Koneen kasausta jatkettu hiljalleen.

 

Öljyn lauhdutin meni mukavasti paikalleen. Oikeastaan ainut mikä mietitytti oli tiivisteet jotka vaikuttivat todella paksuilta korkeus suunnassa, mutterit kiristämällä meni kuitenkin lauhdutin pohjaan asti.

 

post-7248-13888366682241_thumb.jpg

 

 

Seuraavaksi vuorossa oli hihnapyörän alle tuleva pelti ja tietysti itse hihnapyörä.

 

post-7248-13888366683106_thumb.jpg

 

 

Laturin "jalan" tiivisteet paikalleen tiivisteliimaa käyttäen.

 

post-7248-13888366683531_thumb.jpg

 

post-7248-13888366683878_thumb.jpg

 

 

Ja sitten itse jalka.

 

post-7248-13888366684219_thumb.jpg

 

 

Seuraavaksi pesin sylinteriputket ja männät. Pesun jälkeen kuivasin ja öljysin kaikki huolella sekä asensin männät paikoilleen korjausoppaan määräämällä tavalla.

 

post-7248-13888366684608_thumb.jpg

 

Sylinterien juuritiivisteisiin laitoin tiivisteliimaa myöskin.

 

post-7248-13888366684994_thumb.jpg

 

 

Työntötankojen suojaputket uusisin öljyvuotojen ehkäisemiseksi.

 

post-7248-13888366685335_thumb.jpg

 

 

Tämän jälkeen kannet putsattuna paikalleen ja korjausoppaan määräämällä kiristys tavalla momenttiinsa.

 

post-7248-13888366685675_thumb.jpg

Link to comment

Jakaja akseleineen paikalleen.

Kansi vielä tässä vaiheessa uupui mutta se on jo hommattu.

 

post-7248-13888366724298_thumb.jpg

 

 

Bensapumppu bakeliitin ja akselin kera paikalleen ja tämän jälkeen jäähdytys peltejä ja muita puuttuvia osia kiinni.

Kuten imusarja, pakoputki, termostaatti, kaasari ja laturi puhallinkopan kanssa.

 

post-7248-13888366724698_thumb.jpg

 

post-7248-13888366724995_thumb.jpg

 

post-7248-13888366725285_thumb.jpg

 

post-7248-13888366725571_thumb.jpg

 

post-7248-13888366725861_thumb.jpg

 

post-7248-1388836672617_thumb.jpg

Link to comment

Loput puuttuvat osat on nyt hommattu öljy mukaan lukien ja olisi tänää tarkoitus kasata kone loppuun ja sitten kokeilla kävisköhän se. Niin ja tietysti kuinka kauan.

 

Nyt olisi oiva hetki muistuttaa mikäli on mielestänne jotain unohtunu tai muistettava enne ensimmäistä starttia.

esim. mikä voisi aiheuttaa katastrofin!!!

 

Kertokaapa ihmeessä ajatuksenne.

Link to comment
Loput puuttuvat osat on nyt hommattu öljy mukaan lukien ja olisi tänää tarkoitus kasata kone loppuun ja sitten kokeilla kävisköhän se. Niin ja tietysti kuinka kauan.

 

Nyt olisi oiva hetki muistuttaa mikäli on mielestänne jotain unohtunu tai muistettava enne ensimmäistä starttia.

esim. mikä voisi aiheuttaa katastrofin!!!

 

Kertokaapa ihmeessä ajatuksenne.

 

Laitoiko jakajan akselin alle kaksi prikkaa?

 

Pyöritä konetta ekaski pelkällä startilla niin että se kerää öljynpaineet ja sitten vasta lyö sytkä ja bensa mukaan kuvioihin. Myös kohokammion täyttämien bensalla ennen starttia autaa kovasti koneen ekassa startissa.

Link to comment
Loput puuttuvat osat on nyt hommattu öljy mukaan lukien ja olisi tänää tarkoitus kasata kone loppuun ja sitten kokeilla kävisköhän se. Niin ja tietysti kuinka kauan.

 

Nyt olisi oiva hetki muistuttaa mikäli on mielestänne jotain unohtunu tai muistettava enne ensimmäistä starttia.

esim. mikä voisi aiheuttaa katastrofin!!!

 

Kertokaapa ihmeessä ajatuksenne.

 

Laitoiko jakajan akselin alle kaksi prikkaa?

 

Pyöritä konetta ekaski pelkällä startilla niin että se kerää öljynpaineet ja sitten vasta lyö sytkä ja bensa mukaan kuvioihin. Myös kohokammion täyttämien bensalla ennen starttia autaa kovasti koneen ekassa startissa.

 

Joo ne shimmit laiton sinne öljyn kera.

 

Toi startti ilman sytkää on kyllä hyvä konsti niin saa hiukan öljyn kiertämään ennen.

 

-Kohokammioon bensaa- OK

Link to comment
Kemin Karavaanari said:
Muistithan laittaa nimensä veroiset "unohduspellit" sylinterien alapuolelle ?

 

Kyllä.

Muistin unohduspellit. Nimen perusteella ovat ilmeisesti joskus ja välillä unohtuneet ihmisiltä.

Link to comment

Ompa mainiota että on dokumentoitu vakiokoneen kasaamista näinkin uutterasti, ja vieläpä 1-reikäkansilla varustettua.

 

Sitä vauhtiksen alle tulevaa pelti-tiiviste-rikkaa ei ole 8-tappisiin saatavilla ja ne on kaikki kasattu ilman, joten ei todennäköisesti ole kaikkein kriittisin komponentti. Kun vauhtis on momentissa (ja mahdollisesti seuraavan purkajan kiusaksi pultti liimattuna) niin ei se irtoa ellei tappien reiät ole kuluneet soikeiksi.

 

Miulle ei myöskään tullut mieleen muita mahdollisia ongelmakohtia kun unohuspellit, josta cal-look.no/lounge -foorumilta painonkevennys-threadista kopioitua:

 

Dementia deflectors:

- Original steel ones 72gr/pcs

- Aluminium 42gr/pcs

- Forgetting to install them 0gr/pcs

 

Puavo

 

ps. kuinka moni on kaivanut useita päällekäin juntattuja tiivisteitä 1-reikäkansien imukanavasta _o/

pps. o-rengas-urallinen mutta ilman o-rengasta asennettu vauhtipyörä kyllä merkkaa itsensä.

Link to comment
Noniin. Ensimmäinen ongelma on väärä vauhtipyörä. Se ei mene pohjaan asti. vaan jää kantamaan n. 2mm

Koneen numero?

Sulla on nyt mahdollisesti -66:n moottori, jossa on vielä vanhempi kampiakseli, johon on tarkoitettu vanhempi (ns. 6 volttinen) vauhtipyörä. Uudemmassa vauhtipyörässä tuo upotus, johon kampura tulee, on pidempi, ja törmää kampuran olakkeeseen.

 

Edit: Valtosen tekstistä lainattua:

 

Kampiakseli

 

6v kampiakselissa on vauhtikselle ohennettu keskityspinta 5mm leveä, ja nämä kampiakselit on varustettu yhdellä ö-reijällä kiertokangen kauloille.

12v kammessa vastaava vauhtiksen vastin pinta on 10mm leveä ja kiertokankikauloille menee kahdet ö-reijät, jotka on porattu ristiin. 1967 Tammikuu-Maaliskuulle oli ristiin porattujen (1300/1500/1600) kampiakseleiden siirtymä aika.

Kaikki 66 iskuset 1200 kampiakselit oli kaikki ei-ristiinporattuja.

 

 

Kampiakseli / vauhtipyörä

 

Ratkaisevana on kampiakselin vauhtiksen keskityspinta; 6v vauhtis menee 12v kampeen, mutta ei toisinpäin. Tosin 6v kammen voi sorvata aina sorvata 12v tyyppiseksi

Link to comment

OK.

 

Mulla on siis 6v kampiakseli ja 12v vauhtipyörä.

 

Huomenna saan joko vaihdossa toisen tai sitten tämä sorvataan yhden tutun toimesta.

 

Vauhtipyörässä on n. 6mm vastinpintaa ja kampiakselissa n. 8mm.

 

ei meinaa millään tulla oikein. NONIIN Kammessa on vastinpintaa 6mm ja vauhtiksessa 8,5mm

Link to comment
OK.

 

Mulla on siis 6v kampiakseli ja 12v vauhtipyörä.

 

Vauhtipyörässä on n. 6mm vastinpintaa ja kampiakselissa n. 8mm.

 

Jos se on tosiaan näin päin kun kirjoitat, niin silloin pitäis olla just toisinpäin, eli sulla oliskin 6 v vauhtis ja 12 v kampura. 12 v vauhtiksessa / kampurassa vastinpinta on pidempi, ja 6 v vastaavissa lyhyempi. Mikä on vauhtiksen halkaisija hammaskehän päältä?

Link to comment

koneen numero on F 0714417

kampi on peräisin mistä lie.

 

Eli tässä tapauksessa on sorvattava vauhtipyörästä keskireikää isommaksi. Vai mitä oikeen tarvis tehdä?

Onko 6v vauhtipyörä hampailtaan erilainen vai sopiiko kehä starttiin suoraan?

Link to comment
koneen numero on F 0714417

Huhtikuu 1966. Jos kampi on koneen alkuperäinen, niin se on "6 v" vauhtikselle.

 

276mm
Onko 6v vauhtipyörä hampailtaan erilainen vai sopiiko kehä starttiin suoraan?

276 mm (130 hammasta) on "12 v" vauhtipyörä. "6 v" vauhtipyörä on 273 mm (109 hammasta). Vauhtis ja startti pitää olla samaa paria, ei sovi ristiin. 6 v startti ei mene 12 v laatikkoon ilman puslan vaihtoa, koska starttien akselin halkaisija on eri.

 

 

Eli tässä tapauksessa on sorvattava vauhtipyörästä keskireikää isommaksi. Vai mitä oikeen tarvis tehdä?
voiko 12v vauhtipyörästä sorvata 6v kammelle sopivan?

Kammen voi ainakin sorvata vauhtikselle sopivaksi. Ihan mutuna, ilman omakohtaista kokemusta, niin mun mielestä ei pitäisi olla estettä, etteikö vauhtiksen reikää voisi alkuosastaan suurentaa (noin puoliväliin) niin että se mahtuu kampuran paksumman osan päälle?

Joku paremmin asiaa tunteva voisi kommentoida asiaa.. Valtonen näitä on tehnyt, joten odotamme Petterin kommenttia.. ;)

Link to comment
  • 3 weeks later...
Guest MikkoL

Koneen kasaus tosiaankin suoritettu ja muutamia kertoja ajeltukin. On vaan pirun liukas kaljuilla suvikumeilla.

Kone käy hyvin ja tästä on siirrytty muiden asioiden kimppuun jotta pääsisi sitten joskus katsastamaan.

 

Muutama kuva koneen kasauksesta ja päittäisvälyksen säätämisestä & vauhtiksen ja kytkimen kiinnityksestä.

Päittäisvälystä laitoin 0,3mm. Siitä voi vittuilla jos on aihetta.

 

 

Noi vakkari tulpanjohdot on todella kankeat en suosittele.

 

post-7248-13888367014806_thumb.jpg

 

post-7248-13888367015686_thumb.jpg

 

post-7248-1388836701602_thumb.jpg

 

Apuvarsi

 

post-7248-13888367016456_thumb.jpg

 

post-7248-13888367016992_thumb.jpg

 

post-7248-13888367017684_thumb.jpg

 

post-7248-13888367018106_thumb.jpg

 

post-7248-13888367018556_thumb.jpg

Link to comment
Guest MikkoL

Aikoinani täällä mainitsemani rengasongelma (otti lokasuojaan kiinni) rupeaa tuottamaan tulosta.

Renkaiden et.tä pitäisi muuttaa ja siihen suositeltiin enemmän ja vähemmän vannepajaa.

Eipä sitten muuta kun (omatoiminen kun olen) ajattelin tämän operaation tehdä itse periaatteella jos menee vituiksi niin vien vasta sitten muualle sama raha kuitenkin on kyseessä , paitsi jos onnistuu.

 

Tavoite 20mm vanteen kehää sisemmäs ja toteutunut oli 18mm joka osoittautui lopulta paremmaksi alapallojen kannalta.

 

Kuvia operaatiosta.

 

post-7248-13888367018869_thumb.jpg

 

Rällyn kanssa hitsaus saumat auki ja piirtopuikolla merkki koko kehän ympäri jotta

saadaan mitattua myöhemmässä vaiheessa.

 

post-7248-13888367019902_thumb.jpg

 

Tuurnalla ja moskalla naputtelua niin kauan jotta haluttu määrä on saavutettu.

 

post-7248-13888367020341_thumb.jpg

 

Eikä muuta ku kiinni

 

post-7248-13888367020796_thumb.jpg

 

Tässä kohtaa on syytä tarkistaa muutama kymmentä kertaa että se on varmaan suorassa vanhaan saumaan nähden.

post-7248-13888367021117_thumb.jpg

 

Laitoin ympäri asti kiinni koska tuli jo aika lähelle keskiö vanteen reunaa.

post-7248-13888367021432_thumb.jpg

 

Kolme varttia noin meni aikaa. Eikä edes paha homma.

post-7248-13888367021799_thumb.jpg

 

On siinä eroa silmillä nahtävissä vanhaan paikassa olevaan.

post-7248-1388836702217_thumb.jpg

 

 

 

Muunnetut vanteet paikassa ja huomattava parannus aikaisempaan. Vielä tulee noiden 185 kumien tilalle 165.set.

post-7248-13888367022499_thumb.jpg

 

post-7248-13888367022943_thumb.jpg

Link to comment
Guest MikkoL

Pitkään jo havittelin vanhaa uutta rattia autoon ja lopulta oli sillekin jotain tehtävä.

 

Vanhalle kävi näin.

 

post-7248-13888367023473_thumb.jpg

 

 

Keskiö talteen ja uutta kehää sovittamaan joka löytyi appiukon hyllyjen kätköistä.

 

post-7248-13888367023969_thumb.jpg

 

Uudet jengat keskiöön ja ruuvit kiinni.

 

post-7248-13888367024278_thumb.jpg

 

post-7248-13888367024555_thumb.jpg

Link to comment
Guest MikkoL

Takavalot.

 

Valot odottelivat kauan asennusta koska aluksi tuli väärän värinen maali takavalojen jalustoihin ja joutui uutta odottelemaan viikon verran ja sillä aikaa oli taas jo uudet hommat käynnissä ja viivästyi edelleen. Mutta vihdoinkin ne valot sain laitettua.

Asia kerrallaan kuten sanotaan.

 

post-7248-13888367030725_thumb.jpg

 

post-7248-13888367031061_thumb.jpg

 

post-7248-13888367031486_thumb.jpg

 

post-7248-13888367031817_thumb.jpg

 

post-7248-13888367032126_thumb.jpg

 

post-7248-13888367032546_thumb.jpg

 

 

Niin ja rekkarikilpi valoineen.

 

post-7248-1388836703284_thumb.jpg

 

post-7248-13888367033137_thumb.jpg

Link to comment

Miksi laitoit noin suuren päittäisvälyksen?

 

 

Muutama kuva koneen kasauksesta ja päittäisvälyksen säätämisestä & vauhtiksen ja kytkimen kiinnityksestä.

Päittäisvälystä laitoin 0,3mm. Siitä voi vittuilla jos on aihetta.

 

Link to comment
Guest MikkoL
Miksi laitoit noin suuren päittäisvälyksen?

 

 

Muutama kuva koneen kasauksesta ja päittäisvälyksen säätämisestä & vauhtiksen ja kytkimen kiinnityksestä.

Päittäisvälystä laitoin 0,3mm. Siitä voi vittuilla jos on aihetta.

 

 

 

Tarviikin tarkistaa nyt asia. Voi olla että muistan nyt väärin koko homman kun eihän se välys niin paljoa pitäisi olla.

Jos se olikin 0,13mm.

 

Tämä asia menee nyt tarkistukseen ettei tule onkelmia.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...