Guest MikkoL Posted January 7, 2013 Posted January 7, 2013 On kyllä yllättävän komea laikka, nuo loksujen tiivistenauhat vaihtaisin mustiin ja kahvojen alta nappaisin kynsisuojat pois, jos olis oma auto kyseessä. Mutta kun ei ole oma, niin kukan tyylillään, peukku joka tapauksessa. Kiitos. Itse pidän nimenomaan kun tiivistenauhat ovat valkoiset, mutta kuten sanoit kukin tyylillään. Quote
Guest MikkoL Posted January 7, 2013 Posted January 7, 2013 Laitoithan pallonivelet oikeaan asentoon? Ne ei ole liikematkaltaan joka suuntaan samanlaiset, vaan pitää olla tukivarressa juuri oikeassa asennossa, muuten loppuu likevarat kesken. Juu kylllä ne oikeaan asentoon menivät. "talli" läppärillä on suomenkielinen kuplan korjausopas josta ollut jo apua ainakin tämän asian suhteen. Tämän homman voi kyllä kovin helposti ryssiä, monellakin tapaa. Itse ainakin huomasin. Quote
Guest MikkoL Posted January 8, 2013 Posted January 8, 2013 04.01-2013. Joulun ja uudenvuoden aikana en jaksanut tehdä mitään, mutta nyt homma jatkuu. Ostin aikaisemmin 1300 arpamoottorin joka on jo purettu ja ajattelin tästä tehdä väliaikaisen koneen. Samalla meinaan saada hieman tuntumaa asiaan koska nurkissa odottelee jo toinen "jättilohko" koneen aihio minkä kanssa en ajatellut harjoitella. Tänään hain sitten tutulta "uuden" lohkon ja kampiakselin ja sitten uudenuuden tiivistesarjan ja kaikki laakerit. Arpakoneen mukana tullut lohko oli murtunut kun oli laakeri leikannut kiinni. JUUJUU KAMPIKAMMIO EI TARVII KENENKÄÄN VIISASTELLA Pesin sitten puretun koneen peltiosat ja "uuden" lohkonkin. Kertokaapa millä tökötillä lohko lähtis kunnolla puhtaaksi? koneeseen joutuu hommaamaan ainakin -nostajat, kuluneiden tilalle -kampiakselin ratassarjan -keinuvivustot -työntötangon suojaputket -työntötangot -mahdollisesti öljypumppu, vanhan kunto on ? -bensapumpun bakeliitti ehkä jotain tästä unohtukin. Takavalojen "jalustoja" aloin myös maalaamaan kun oli kokonaan unohtunut auton maalaus homman aikana. Ostin siten uutta maalia tähän hommaan ja tietysti sitten oli aivan väärän väristä. Kuulemma samalla nimellä kaksi eri maalia olemassa. Ihme ettei myyjä tästä huomauttanut ostovaiheessa. On tässä viimeaikoina homma kyllä päistänyt. pohjamaalilla. pintamaalin kanssa autoa vasten. Quote
Guest MikkoL Posted January 8, 2013 Posted January 8, 2013 05.01-2013. Tänään oli vuorossa käyttöauton korjaamista, mutta kerkisi sitä hieman harrasteauton kimppuunkin. Akun kiinnityksen tein uudelleen ja takapenkin etureunan tukipellin kiinnitin kun oli ollut tähän asti sekin irti. Sisustaan laitoin paikalleen auton mukana tulleet puuosat pienen hionnan kautta. Näiden hienoudesta en sitten tiedä mutta laitoin kumminkin. Onhan tässä kuitenkin puinen vaihdekepin nuppi, lukkonappulat ja ikkunaveivin kilkkeet, kai sitten jotenki niiden joukkoon sopii. Pohja tuli massattua. Ja tuli siinä massattua onneksi noi etupyöränkotelotkin :) Löytyi meinaan hienot kulumat lokasuojien sisäreunoista. Koeajolla maali oli jäänyt renkaisiin jossakin vaiheessa!!! Niitä siinä sitten saikin ruveta ensisijaisesti paikkaamaan. Onneksi löytyi, olisi muuten ollut varmaan talven jälkeen kuplaa kuplan kaarissa ja nyt on vielä todella helppo paikata kun ovat sellaisessa kohdassa joka ei näy mihinkään kunnolla. Vaikkakin aikaisemmin sanoin että renkaat mahtuu pyörimään niin eivät näköjään mahdu kunnolla. Tässä kuvassa jos oikeen tarkkaan kattoo niin näkyy kaaren sisäreunassa valkoinen nirhauma vaikkakin pieni niin kumminkin. Itse en sitä huomannut kun vasta nyt. Vähän kuvia maalauksesta. Kuva hämää, siinä on siis jo suojateippi pohjamaalausta varten. tossa bensaluukun kohdalla n. 10cm pitkä ja 0,3cm leveä kirkas alue. Ei saa kunnolla selvää. Tässä kuvassa pohjamaalattu pariin kertaan ja OIKEAA pintamaalia odotellaan. tuo valkoinen pieni riipu pohjamaalattu huomattavasti leveämmältä kun mitä kulunut alue. Pois vastoinkäymisten tunnelmista. Tulikin sitten otettua pitkänpiiitkästä aikaa kuomu alas. Muutama kuva autosta tässä olomuodossa. Quote
Guest MikkoL Posted January 11, 2013 Posted January 11, 2013 (edited) . Edited January 8, 2014 by MikkoL Quote
Guest MikkoL Posted January 13, 2013 Posted January 13, 2013 Vanha kone on nyt myyty ja uutta väliaikaista 1300:sta rakentelen. Hyvin edennyt ja kuvia tulossa myöhemmin, myös lokasuojien paikkamaalauksesta. Quote
Guest MikkoL Posted January 13, 2013 Posted January 13, 2013 Aikaisempien maali kommellusten jälkeen saapui viimein matkahuoltoon oikean värinen maali ja myös lakka. Näillä eväillä sitten lokasuojat paikkamaalasin ja siinä samalla ne takavalojen "jalustat" mitkä ikinä oikealta nimeltä ovatkaan! Hyvä tuli, tai ainakin kohtalainen. Quote
Guest MikkoL Posted January 19, 2013 Posted January 19, 2013 Viime viikonloppuna sain siten myytyä vanhan 1200 moottorin ja uuteen 1300:seen on osia hommattu kuten lohko, kampiakseli, nostajat, laakerit ja tiivisteet. Koneen kasausta aloittelin ja mielenkiintoista oli varsinkin momenttien suhteen kun jokaisella tuntui olevan oma näkemys siitä mikä on se oikea. Tämä koneen kasaus on ensimmäiseni joten neuvoja mahdollisesti tarvitaan! Tästä se sitten lähti. Vanhan kampiakselin rattaat lähtivät irti ihan tavallisella 3 leukaisella ulosvetäjällä. Purin vanhaa alakertaa sitä mukaa kun laitoin uutteen laakerin ym. kiinni oli näin kokoajan malli. Taustalla pyörii kuplan koneen kasausvideo josta oli kyllä hyötyä. Korjausoppaasta sai sitten taas momentit kätevästi. Laakerit tiivisteet yms. Kankien asennusta. Rattaat meni pienellä lämmityksellä helposti paikalleen. Rattaiden lämmitin :) Quote
Guest MikkoL Posted January 22, 2013 Posted January 22, 2013 Moottorin kasaus takkuilee kun osia jutuu odottamaan. Tänne seudulle olisi kiva saada joku liike mikä myisi ko. osia. Viimekertaisia jäi vielä postaamatta ja tulevana viikonloppuna kasaushomma taas jatkuu, jollei mitään katastrofia ole tullu tehtyä. Huomauttakaa mikäli on jotain huomautettavaa kiitos. Kasatun kampiakselin nostin uusineen laakereineen paikalleen kuin myös nokan ja uudet nostajat. Yläpuolisen lohkonpuolikkaan asennusvaiheessa nostajat tippuilee ja tähän on olemassa joku jousi systeemi, mutta itse väänsi sellaisen hakasen paksusta rautalangasta ja hyvin toimi. Muistin myös sen tulpan minkä joku on kai joskus unohtanut. Lohkonpuolikkaiden välissä käytin tiivisteliimana: "PerfectSeal- Gasket Maker Sealant Number 4" Tästä aineesta en tiedä muuta kun nimen, joten laatu ja mahd. vuotaminen selviää ajan mittaan. Vanha öljypumppu oli mielestäni kuin uusi niinpä laitoin sen takaisin ja öljyn "suodattimen" putsasin ja laitoin paikalleen. Onkohan nyt jotain jo unohtunut? Kampiakseli paikallaan ja uudet nostajat & nokan laakerit. Laitoin myös nokka-akselin vaikkei siitä kuvaa olekaan, se ei sentään unohtunut. KAI. Pulttien kiristystä. Muistin sitten sen öljypumpunkin juuri ennen kun olin kiristänyt lopulliseen momenttiin "lohkon" pultit. Oppaasta on hyvä opetella. Mutterit kiristetty ja hyvin pyörii akseli edelleen! Öljynsuodatin puhdistettu ja asennus käynnissä. Hiukan oli vanhat nostajat jo kulahtaneet. Quote
Guest MikkoL Posted January 22, 2013 Posted January 22, 2013 Tuli edellis viikonlopun päätteeksi siivottua koko talli ja kyllä taas kelpaa katsella. Quote
metake Posted January 22, 2013 Posted January 22, 2013 Onko näissä ovissa jonkinmoinen säätö kun ei ole aivan kylkilistat linjassa niinkuin kuvissa näkyy.Oven ja kyljen yläreunat mistä joskus aikoinaan leikattu poikki ovat kylläkin aika tarkalleen samalla korkeudella ja muutenkin linjassa keskenään. Tässä kuva malliksi miten listat istuu tehtaan tekemänä: 1 Quote
-tipi- Posted January 23, 2013 Posted January 23, 2013 Åken kuvahan onkin jonkun nyrkkipajan käsintekemästä korista. Wolfsburgissa oli varmasti tarkemmat listanreikäporarit ja laaduntarkkailu. Quote
Guest MikkoL Posted January 23, 2013 Posted January 23, 2013 Tässä kuva malliksi miten listat istuu tehtaan tekemänä: Melkeinpä samalla lailla omani istuu. Ehkei ihan noin paljo heittoa tai se riippuu vähän kumpaa puolta katsoo. Quote
Guest MikkoL Posted February 10, 2013 Posted February 10, 2013 Koneen kasausta jatkettu hiljalleen. Öljyn lauhdutin meni mukavasti paikalleen. Oikeastaan ainut mikä mietitytti oli tiivisteet jotka vaikuttivat todella paksuilta korkeus suunnassa, mutterit kiristämällä meni kuitenkin lauhdutin pohjaan asti. Seuraavaksi vuorossa oli hihnapyörän alle tuleva pelti ja tietysti itse hihnapyörä. Laturin "jalan" tiivisteet paikalleen tiivisteliimaa käyttäen. Ja sitten itse jalka. Seuraavaksi pesin sylinteriputket ja männät. Pesun jälkeen kuivasin ja öljysin kaikki huolella sekä asensin männät paikoilleen korjausoppaan määräämällä tavalla. Sylinterien juuritiivisteisiin laitoin tiivisteliimaa myöskin. Työntötankojen suojaputket uusisin öljyvuotojen ehkäisemiseksi. Tämän jälkeen kannet putsattuna paikalleen ja korjausoppaan määräämällä kiristys tavalla momenttiinsa. Quote
Guest MikkoL Posted February 15, 2013 Posted February 15, 2013 Sitten olikin vuorossa työntötangot ja keinuvivustot. Tämän jälkeen välyksen säätö palstalta löytämäni ohjeiden perusteella. Quote
Tanhis Posted February 15, 2013 Posted February 15, 2013 Pitää kyllä sanoa että tykkään tästä documentoinnin kannalta. Quote
Guest MikkoL Posted February 15, 2013 Posted February 15, 2013 Jakaja akseleineen paikalleen. Kansi vielä tässä vaiheessa uupui mutta se on jo hommattu. Bensapumppu bakeliitin ja akselin kera paikalleen ja tämän jälkeen jäähdytys peltejä ja muita puuttuvia osia kiinni. Kuten imusarja, pakoputki, termostaatti, kaasari ja laturi puhallinkopan kanssa. Quote
Guest MikkoL Posted February 15, 2013 Posted February 15, 2013 Loput puuttuvat osat on nyt hommattu öljy mukaan lukien ja olisi tänää tarkoitus kasata kone loppuun ja sitten kokeilla kävisköhän se. Niin ja tietysti kuinka kauan. Nyt olisi oiva hetki muistuttaa mikäli on mielestänne jotain unohtunu tai muistettava enne ensimmäistä starttia. esim. mikä voisi aiheuttaa katastrofin!!! Kertokaapa ihmeessä ajatuksenne. Quote
Tanhis Posted February 15, 2013 Posted February 15, 2013 Loput puuttuvat osat on nyt hommattu öljy mukaan lukien ja olisi tänää tarkoitus kasata kone loppuun ja sitten kokeilla kävisköhän se. Niin ja tietysti kuinka kauan. Nyt olisi oiva hetki muistuttaa mikäli on mielestänne jotain unohtunu tai muistettava enne ensimmäistä starttia. esim. mikä voisi aiheuttaa katastrofin!!! Kertokaapa ihmeessä ajatuksenne. Laitoiko jakajan akselin alle kaksi prikkaa? Pyöritä konetta ekaski pelkällä startilla niin että se kerää öljynpaineet ja sitten vasta lyö sytkä ja bensa mukaan kuvioihin. Myös kohokammion täyttämien bensalla ennen starttia autaa kovasti koneen ekassa startissa. Quote
Kemin Karavaanari Posted February 15, 2013 Posted February 15, 2013 Muistithan laittaa nimensä veroiset "unohduspellit" sylinterien alapuolelle ? Quote
Guest MikkoL Posted February 15, 2013 Posted February 15, 2013 Loput puuttuvat osat on nyt hommattu öljy mukaan lukien ja olisi tänää tarkoitus kasata kone loppuun ja sitten kokeilla kävisköhän se. Niin ja tietysti kuinka kauan. Nyt olisi oiva hetki muistuttaa mikäli on mielestänne jotain unohtunu tai muistettava enne ensimmäistä starttia. esim. mikä voisi aiheuttaa katastrofin!!! Kertokaapa ihmeessä ajatuksenne. Laitoiko jakajan akselin alle kaksi prikkaa? Pyöritä konetta ekaski pelkällä startilla niin että se kerää öljynpaineet ja sitten vasta lyö sytkä ja bensa mukaan kuvioihin. Myös kohokammion täyttämien bensalla ennen starttia autaa kovasti koneen ekassa startissa. Joo ne shimmit laiton sinne öljyn kera. Toi startti ilman sytkää on kyllä hyvä konsti niin saa hiukan öljyn kiertämään ennen. -Kohokammioon bensaa- OK Quote
Guest MikkoL Posted February 15, 2013 Posted February 15, 2013 Kemin Karavaanari said: Muistithan laittaa nimensä veroiset "unohduspellit" sylinterien alapuolelle ? Kyllä. Muistin unohduspellit. Nimen perusteella ovat ilmeisesti joskus ja välillä unohtuneet ihmisiltä. Quote
Guest MikkoL Posted February 15, 2013 Posted February 15, 2013 Mitenkäs se ohut prikka vauhtipyörän alla? laitanko vai enkö? Olen kuullut että kun ei laita niin pysyy vauhtis kiinni paremmin tai jotain. Vauhtiksessa on myös o-rengas. Quote
DWL_Puavo Posted February 15, 2013 Posted February 15, 2013 Ompa mainiota että on dokumentoitu vakiokoneen kasaamista näinkin uutterasti, ja vieläpä 1-reikäkansilla varustettua. Sitä vauhtiksen alle tulevaa pelti-tiiviste-rikkaa ei ole 8-tappisiin saatavilla ja ne on kaikki kasattu ilman, joten ei todennäköisesti ole kaikkein kriittisin komponentti. Kun vauhtis on momentissa (ja mahdollisesti seuraavan purkajan kiusaksi pultti liimattuna) niin ei se irtoa ellei tappien reiät ole kuluneet soikeiksi. Miulle ei myöskään tullut mieleen muita mahdollisia ongelmakohtia kun unohuspellit, josta cal-look.no/lounge -foorumilta painonkevennys-threadista kopioitua: Dementia deflectors: - Original steel ones 72gr/pcs - Aluminium 42gr/pcs - Forgetting to install them 0gr/pcs Puavo ps. kuinka moni on kaivanut useita päällekäin juntattuja tiivisteitä 1-reikäkansien imukanavasta _o/ pps. o-rengas-urallinen mutta ilman o-rengasta asennettu vauhtipyörä kyllä merkkaa itsensä. Quote
Guest MikkoL Posted February 15, 2013 Posted February 15, 2013 Noniin. Ensimmäinen ongelma on väärä vauhtipyörä. Se ei mene pohjaan asti. vaan jää kantamaan n. 2mm Quote
metake Posted February 15, 2013 Posted February 15, 2013 Noniin. Ensimmäinen ongelma on väärä vauhtipyörä. Se ei mene pohjaan asti. vaan jää kantamaan n. 2mm Koneen numero? Sulla on nyt mahdollisesti -66:n moottori, jossa on vielä vanhempi kampiakseli, johon on tarkoitettu vanhempi (ns. 6 volttinen) vauhtipyörä. Uudemmassa vauhtipyörässä tuo upotus, johon kampura tulee, on pidempi, ja törmää kampuran olakkeeseen. Edit: Valtosen tekstistä lainattua: Kampiakseli 6v kampiakselissa on vauhtikselle ohennettu keskityspinta 5mm leveä, ja nämä kampiakselit on varustettu yhdellä ö-reijällä kiertokangen kauloille. 12v kammessa vastaava vauhtiksen vastin pinta on 10mm leveä ja kiertokankikauloille menee kahdet ö-reijät, jotka on porattu ristiin. 1967 Tammikuu-Maaliskuulle oli ristiin porattujen (1300/1500/1600) kampiakseleiden siirtymä aika. Kaikki 66 iskuset 1200 kampiakselit oli kaikki ei-ristiinporattuja. Kampiakseli / vauhtipyörä Ratkaisevana on kampiakselin vauhtiksen keskityspinta; 6v vauhtis menee 12v kampeen, mutta ei toisinpäin. Tosin 6v kammen voi sorvata aina sorvata 12v tyyppiseksi Quote
Guest MikkoL Posted February 15, 2013 Posted February 15, 2013 OK. Mulla on siis 6v kampiakseli ja 12v vauhtipyörä. Huomenna saan joko vaihdossa toisen tai sitten tämä sorvataan yhden tutun toimesta. Vauhtipyörässä on n. 6mm vastinpintaa ja kampiakselissa n. 8mm. ei meinaa millään tulla oikein. NONIIN Kammessa on vastinpintaa 6mm ja vauhtiksessa 8,5mm Quote
metake Posted February 15, 2013 Posted February 15, 2013 OK. Mulla on siis 6v kampiakseli ja 12v vauhtipyörä. Vauhtipyörässä on n. 6mm vastinpintaa ja kampiakselissa n. 8mm. Jos se on tosiaan näin päin kun kirjoitat, niin silloin pitäis olla just toisinpäin, eli sulla oliskin 6 v vauhtis ja 12 v kampura. 12 v vauhtiksessa / kampurassa vastinpinta on pidempi, ja 6 v vastaavissa lyhyempi. Mikä on vauhtiksen halkaisija hammaskehän päältä? Quote
Guest MikkoL Posted February 15, 2013 Posted February 15, 2013 koneen numero on F 0714417 kampi on peräisin mistä lie. Eli tässä tapauksessa on sorvattava vauhtipyörästä keskireikää isommaksi. Vai mitä oikeen tarvis tehdä? Onko 6v vauhtipyörä hampailtaan erilainen vai sopiiko kehä starttiin suoraan? Quote
Guest MikkoL Posted February 15, 2013 Posted February 15, 2013 Mikä on vauhtiksen halkaisija hammaskehän päältä? 276mm Quote
Guest MikkoL Posted February 15, 2013 Posted February 15, 2013 voiko 12v vauhtipyörästä sorvata 6v kammelle sopivan? Quote
metake Posted February 15, 2013 Posted February 15, 2013 koneen numero on F 0714417 Huhtikuu 1966. Jos kampi on koneen alkuperäinen, niin se on "6 v" vauhtikselle. 276mm Onko 6v vauhtipyörä hampailtaan erilainen vai sopiiko kehä starttiin suoraan? 276 mm (130 hammasta) on "12 v" vauhtipyörä. "6 v" vauhtipyörä on 273 mm (109 hammasta). Vauhtis ja startti pitää olla samaa paria, ei sovi ristiin. 6 v startti ei mene 12 v laatikkoon ilman puslan vaihtoa, koska starttien akselin halkaisija on eri. Eli tässä tapauksessa on sorvattava vauhtipyörästä keskireikää isommaksi. Vai mitä oikeen tarvis tehdä? voiko 12v vauhtipyörästä sorvata 6v kammelle sopivan? Kammen voi ainakin sorvata vauhtikselle sopivaksi. Ihan mutuna, ilman omakohtaista kokemusta, niin mun mielestä ei pitäisi olla estettä, etteikö vauhtiksen reikää voisi alkuosastaan suurentaa (noin puoliväliin) niin että se mahtuu kampuran paksumman osan päälle? Joku paremmin asiaa tunteva voisi kommentoida asiaa.. Valtonen näitä on tehnyt, joten odotamme Petterin kommenttia.. ;) Quote
Guest MikkoL Posted February 15, 2013 Posted February 15, 2013 Näin juuri tuttunikin sanoi että sorvataan vauhtiksesta siivu pois jotta sopii perille asti. Oli tehnyt useita kertoja ennenkin. Quote
Guest MikkoL Posted February 16, 2013 Posted February 16, 2013 Noniin ensisauhut otettu ulos ja lenkkikin ajettu muutaman kakkaringin kera. Quote
Guest MikkoL Posted March 7, 2013 Posted March 7, 2013 Koneen kasaus tosiaankin suoritettu ja muutamia kertoja ajeltukin. On vaan pirun liukas kaljuilla suvikumeilla. Kone käy hyvin ja tästä on siirrytty muiden asioiden kimppuun jotta pääsisi sitten joskus katsastamaan. Muutama kuva koneen kasauksesta ja päittäisvälyksen säätämisestä & vauhtiksen ja kytkimen kiinnityksestä. Päittäisvälystä laitoin 0,3mm. Siitä voi vittuilla jos on aihetta. Noi vakkari tulpanjohdot on todella kankeat en suosittele. Apuvarsi Quote
Guest MikkoL Posted March 7, 2013 Posted March 7, 2013 Aikoinani täällä mainitsemani rengasongelma (otti lokasuojaan kiinni) rupeaa tuottamaan tulosta. Renkaiden et.tä pitäisi muuttaa ja siihen suositeltiin enemmän ja vähemmän vannepajaa. Eipä sitten muuta kun (omatoiminen kun olen) ajattelin tämän operaation tehdä itse periaatteella jos menee vituiksi niin vien vasta sitten muualle sama raha kuitenkin on kyseessä , paitsi jos onnistuu. Tavoite 20mm vanteen kehää sisemmäs ja toteutunut oli 18mm joka osoittautui lopulta paremmaksi alapallojen kannalta. Kuvia operaatiosta. Rällyn kanssa hitsaus saumat auki ja piirtopuikolla merkki koko kehän ympäri jotta saadaan mitattua myöhemmässä vaiheessa. Tuurnalla ja moskalla naputtelua niin kauan jotta haluttu määrä on saavutettu. Eikä muuta ku kiinni Tässä kohtaa on syytä tarkistaa muutama kymmentä kertaa että se on varmaan suorassa vanhaan saumaan nähden. Laitoin ympäri asti kiinni koska tuli jo aika lähelle keskiö vanteen reunaa. Kolme varttia noin meni aikaa. Eikä edes paha homma. On siinä eroa silmillä nahtävissä vanhaan paikassa olevaan. Muunnetut vanteet paikassa ja huomattava parannus aikaisempaan. Vielä tulee noiden 185 kumien tilalle 165.set. Quote
Guest MikkoL Posted March 7, 2013 Posted March 7, 2013 Pitkään jo havittelin vanhaa uutta rattia autoon ja lopulta oli sillekin jotain tehtävä. Vanhalle kävi näin. Keskiö talteen ja uutta kehää sovittamaan joka löytyi appiukon hyllyjen kätköistä. Uudet jengat keskiöön ja ruuvit kiinni. Quote
Guest MikkoL Posted March 9, 2013 Posted March 9, 2013 Takavalot. Valot odottelivat kauan asennusta koska aluksi tuli väärän värinen maali takavalojen jalustoihin ja joutui uutta odottelemaan viikon verran ja sillä aikaa oli taas jo uudet hommat käynnissä ja viivästyi edelleen. Mutta vihdoinkin ne valot sain laitettua. Asia kerrallaan kuten sanotaan. Niin ja rekkarikilpi valoineen. Quote
Ketsa Posted March 9, 2013 Posted March 9, 2013 Miksi laitoit noin suuren päittäisvälyksen? Muutama kuva koneen kasauksesta ja päittäisvälyksen säätämisestä & vauhtiksen ja kytkimen kiinnityksestä.Päittäisvälystä laitoin 0,3mm. Siitä voi vittuilla jos on aihetta. Quote
Guest MikkoL Posted March 9, 2013 Posted March 9, 2013 Miksi laitoit noin suuren päittäisvälyksen? Muutama kuva koneen kasauksesta ja päittäisvälyksen säätämisestä & vauhtiksen ja kytkimen kiinnityksestä.Päittäisvälystä laitoin 0,3mm. Siitä voi vittuilla jos on aihetta. Tarviikin tarkistaa nyt asia. Voi olla että muistan nyt väärin koko homman kun eihän se välys niin paljoa pitäisi olla. Jos se olikin 0,13mm. Tämä asia menee nyt tarkistukseen ettei tule onkelmia. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.