Guest 1st Posted April 14, 2013 Posted April 14, 2013 Tossa kävin pikasesti tallissa tutkimassa sitä bensamittaria. Siihen ruuvinkantaan, missä on anturilta tulevan johdon liitin, niin kun laittoi ruuvimeisselin ja toisen pään maihin, niin mittari nousi maksimiin. Pienimuotoiset savutkin sain nousemaan siitä kun hieman pidempään oli se meisseli välissä ja kävin auton sisällä mittaria ihmettelemäs :) Tuskin mitään tuhoa tuli kuitenkaan, kun se mittari edelleen liikkuu. Pyöritin sen mutterin pois ja hioin liittimen ja mutterin pinnat, nyt siihen tuli sen verran eloa, että virrat kun laittaa päälle, niin mittari nousee maksimiin kun anturilta tuleva piuha on kiinnitetty. Kosketushäiriö oli siis.. No seuraavaksi joutuukin sitten sen anturin irrottelemaan ja tutkimaan sitä päätä, että oisko siellä mitään tehtävissä. Quote
Guest 1st Posted April 15, 2013 Posted April 15, 2013 Anturissa tuo mittarivika on, tänään sitä anturia käytin irti, jotain lukemia antaa yleismittarilla ja irrallaan kun käänteli, niin mittari liikkui, mutta välillä näytti mitä sattuu. Ja kun pistin anturin takas tankkiin, niin taas näyttää melkeen täyttä, vaikka tankissa on vajaa 10l ainetta.. Pitää hankkia uus anturi, kuhan nyt muuten saan ton ajokin leimakuntoon. Jos ei sitten kellään satu olemaan ehjää käytettyä edullisesti :) Konehuonetta tossa tutkiskelin, kun en mitään isompaa kehdannu tänään ruveta tekemään. Virranjakajan ennakonsäädön kellon letkunlähtö vuoti juurestaan, tiivistelin sen, niin nyt toimii sekin kunnolla. Saas nähdä paraniko toimivuus, kun tuo hieman tuntui puutuvan aiemmin kun pieniltä kierroksilta lähti kiihdyttämään tossa pihatiellä.. Ilmanputsarista en kyllä mitään merkkiä öljytasosta löytänyt, mutta pistin jonkun 0.3l sinne nyt öljyä, sen verran siellä taisi ennestäänkin olla, ennenkun putsailin sen kotelon kaasarirempan aikaan. Quote
Guest 1st Posted April 16, 2013 Posted April 16, 2013 Jottei tää nyt pelkäksi kirjoitteluks mene, niin tässä muutama uus kännykkäkameralaatuinen kuva, pesin tänään nuo enimmät vuosien varrella tulleet pinttymät pois, kun oli niin lämmin iltapäivä, ei viitsinyt sitä tuhlata tallissa olemiseen :) Sisältäkin muistin ottaa yhden kuvan: Noiden etupenkkien karvapäälysien alla on ehjät siistit vaaleat kangaspenkit, jotka eivät vaadi muutakun pesun. Oon noita entisen omistajan jäliltä olevia karvapäälysiä pitäny remonttisuojuksina. Eihän se mikään näyttelykuntoinen koriltaan ole, mut ei mielestäni mikään rotta-look myöskään :) Jossain vaiheessa maalattu uusiksi, melko huonosti kylläkin, maali lohkeillut sieltätäältä ja kuplinutkin aika monesta kohtaa, etupellin alareuna on pahin, mut saa välttää noin jonkin aikaa. Joskus kunhan otan tarkemmin projektiksi, niin lokarit ainakin menee vaihtoon, ovat melko huonot. Monesti miettinyt, että mikä merkitys tolla reijällä on etutavaratilassa keskellä etupuskurin alla ? Quote
vwagen Posted April 16, 2013 Posted April 16, 2013 Se luukku,tai ne 3,siis helmapellissä,varapyöräkotelon takaseinässä ja rungonpäässä ovat vaihteensiirtotangon asennusta/irrotusta varten,avointa reikää siellä ei kuulu olla. Quote
Guest 1st Posted April 20, 2013 Posted April 20, 2013 Toissapäivänä vaihdoin sen jarrusylinterin, piti vielä jarruputki käydä hakemassa, kun eihän se vanha lähteny ehjänä auki. Eilen ilmattiin sitten se sylinteri, kun sain sen jarruputken kiinni. Mun mielestä sieltä ei kyllä yhtään tullut ilmaa, mutta kyllähän tuo nyt toimii ainakin. Jarruosat joutuu pistämään kaikki uusiks, kunhan lompakko antaa myöten(piti käyttöautoon pistää parilla sadalla uutta osaa katsastusremppaan). Tuo kuskinpuolen takajarru oli laatikkoöljystä aivan märkä ja toisesta kengästä oli pintakin puoliks irti. Pistetään nyt kaikki uutta, niin ei tarvii miettiä niitä sit lähiaikoina. Ei kellään sattus olemaan mittoja muistissa siitä pyöränlaakerin stefasta, että onko ihan stanttumittanen, löytäskö tarvikeliikkeestä vastaavanlaiset, vai tilaanko suosiolla netistä Quote
vwagen Posted April 20, 2013 Posted April 20, 2013 Pelkkä stefa ei riitä,sinne tulee myös 2 O-rengasta ja paperitiiviste,tiivisteitä vaihdettaessa täytyy myös puhdistaa öljy reijät laakeripesästä ja kannesta. Quote
Guest 1st Posted April 25, 2013 Posted April 25, 2013 Venttiilivälykset tänään kattelin. Venttiilikoppia takas laittaessa huomasin että molemmat kiinnityssangat meni irrottaessa poikki toisesta päästä ja ne päät tietysti kannessa kiinni tiukasti. Mikäs neuvoksi tähän? kansia / pakoputkea en taida tähän hätään olla irroittamas, että vois porata pois ne jämät. Voisko olla mahiksia irrota jos niihin pätkiin hitsais mutterit kiinni ja niistä koittas kitkuttaa ne pätkät pois? Toinen vaihtoehto tietysti nuo pulttikiinnitteiset venakopat, tekeekö niillä mitään ? Quote
Guest 1st Posted April 27, 2013 Posted April 27, 2013 Sainpa kaivettua ne pätkät sieltä kansista. Eli nyt en kaipais kun sangat vaan. Jos jollain joensuulaisella ois ylimääräsenä ehjät venttiilikoppien sangat, niin tarjotkaa! Ei tarviis tilailla ja maksella postimaksuja :) Quote
DWL_Puavo Posted April 27, 2013 Posted April 27, 2013 Moro, venakoppien ripoja on varmasti irrallaan useampiakin meillä Raivaajantien tallissa, näiden kustannus on että liittyy DWL:ään jäseneksi ja tulee DWL Open Air -kesäjuhliin välikankaalle 8.6.2013 :) Puavo Quote
Guest 1st Posted May 31, 2013 Posted May 31, 2013 Tässäpä ei mitään ihmeitä ole tapahtunu, odottelee että omistajalla on rahaa osiin :) Vanteitten etupuolet hioin porakoneen teräsharjalla ja maalasin mattamustaksi, pölykapseleitten suurimmat lommot oioin ja kiillottelin kapselit, tuli ainaki omaan silmään tosi hyvännäkönen yhdistelmä. Pitää kunhan renkaat saan, niin samalla sitten hioa takapuolet vanteista ja maalata myös. Eturekkarin telineen työpaikalla pienessä hiekkapuhallus kopissa puhalsin ja maalasin sitten kotitallissa, luulisi hetken taas kestävän. Harmi vaan kun siihen pieneen koppiin ei vanne mahdu, muuten oisin puhaltanu vanteetkin :) Mitähän muuta, säädellä oon koittanu vähäsen, se kun tossa pihatietä edestakas ajellessa on sellainen ollut että kun tyhjäkäynniltä ja pieniltä kierroksilta painasee tallan pohjaan, niin ensin kuolee täysin ja sitten hetken päästä herää. Sytytystä oon koittanu korvakuulolla säätää, nyt se ehkä jollain tavalla toimii. Perussäätö koetinkynällä puolasta katsottuna ja käsin konetta pyörittämällä on nyt silleen, että sen hihnapyörän ekan merkin kohdalla syttyy valo, eli onko se nyt 10ast eykk, onko liika aikaisella? Jakajan akselissa tosin on melkosesti välystä, hankala on kärkiväliäkin koittaa saada kohdalleen. Saako tohon jakajaan vaihdettuu heloja/laakereita(kummat sitten onkaan)? Kärjetöntä sytkää oon kans miettiny, haittaako tuo akselin välys kärjettömän modulin kanssa, vai hankinko hamassa tulevaisuudessa uuden kärjettömän jakajan suoraan? Koitan kyllä nyt aluksi ton vanhan kanssa noilla eväillä pärjätä, mutta tulevaisuutta ajatellen jo :) Quote
Guest 1st Posted June 7, 2013 Posted June 7, 2013 Tulipa vietettyy taas talli-ilta, etujarrut laittelin uusiks. Säätelin nuo jarrut nyt niin, että ensin kiristää siihen asti, kunnes rumpua ei käsin jaksa pyörittää, ja siitä kolme pykälää takaspäin. Eikös tuo ole suunnilleen ohjeiden mukaisesti nyt? Rummut hieman hankaa ilm. jarrukilpeen(koska ne hankasi jo ennen kun kenkiä kiristin yhtään), varsinki kuskin puolella, niin hankala nyt sanoa jäikö ne laahaamaan. Vielä ois ostoslistalla kuskin puolen käsijarruvaijeri, vetarien suojakumit ja vetarien päihin tiivisteet/stefat. Niin ja ne kalleimmat, eli renkaat. Josko tää kuitenki tänä kesänä ois jo ajossa, hitaasti mutta varmasti valmistuu :) Quote
Guest 1st Posted June 29, 2013 Posted June 29, 2013 Nyt alkaa olla asentelut loppusuoralla, jos sitä pian pääsis koeajolle :) Tänään asentelin vetarien suojakumit, tiivistesarjat vetareiden päihin ja uudet jarruosat taakse, mukaanlukien kuskinpuolen käsijarruvaijeri. Vaihteistossa oli niin kirkkaan näköistä öljyä, että lisäsin vaan uutta GL4:sta joukkoon, ei tosin litra riittänyt, joutuu vielä hakemaan toisen purkin. Huuhdellaan nyt tämä kesä tuota laatikkoa noin uutta lisäämällä vaan ja ens keväänä sit sinnekin uudet öljyt sisään. Tänä kesänä kun ei kauheasti ehdi ajamaan, ku leimaaminen menee aikaisintaan heinäkuun loppupuolelle.. Eikös laatikon oikea öljymäärä ole täyttöropun alareunaa myöten ? Onko muuten kokemuksia, että saako "puuhakilvet" tällaiseen rekisteröimättömään ajoneuvoon yhtä helposti kuin rekisteröityyn katsastamattomaan? Onko vaikutusta kun auto ei ole omissa nimissä(ei tietenkään kun ei ole rekisterissä vielä) Luovari on tottakai.. Edit: niin ja vielä tuli mieleen, että riittääköhän tolle jarrurummun keskimutterille kiristysmomentiksi 40cm varrella ja 100kg elopainolla, muutamasti hypittynä avaimen päällä? Ei sattunu tallissa olemaan pitempää vääntövartta :) Quote
jaketech Posted June 30, 2013 Posted June 30, 2013 Onko muuten kokemuksia, että saako "puuhakilvet" tällaiseen rekisteröimättömään ajoneuvoon yhtä helposti kuin rekisteröityyn katsastamattomaan? Onko vaikutusta kun auto ei ole omissa nimissä(ei tietenkään kun ei ole rekisterissä vielä) Luovari on tottakai.. siirtolaput saa esim. myyntiesitelyä, korjaamolle siirtoa tai katastukseen siirtämiseen. pelkään hupiajeluun niitä ei saa. ei oo esteenä mutta verorästejä ei saa olla mutta tä taisikin olla pois kilvistä monta vuotta ettei tommosia ookkaa rasiteena. Quote
Guest 1st Posted July 1, 2013 Posted July 1, 2013 siirtolaput saa esim. myyntiesitelyä, korjaamolle siirtoa tai katastukseen siirtämiseen. pelkään hupiajeluun niitä ei saa. ei oo esteenä mutta verorästejä ei saa olla mutta tä taisikin olla pois kilvistä monta vuotta ettei tommosia ookkaa rasiteena. No eipä ollukaan tarkotus kylälle lähtee pyörimään rinkiä :) Pitäs tuo alusta käydä öljyllä käsittelemässä kotipaikalla 50km päässä, kun se on pintaruosteessa kauttaaltaan, ja samalla näkisi vähän miten jarrut puoltaa jne. Tossa omalla pihatiellä kun oon jarrutellut, niin kyllä ne pelaa hyvin nyt eikä kävelyvauhdissa ainakaan puolla, mutta hankala sanoa miten ne pelaa muualla kun hiekalla. Joo tää on ollu kilvistä poissa tasan 20 vuotta, että ei pitäs mahdollisten verorästien enää painaa päälle :) Quote
DWL_Puavo Posted July 1, 2013 Posted July 1, 2013 Eikös laatikon oikea öljymäärä ole täyttöropun alareunaa myöten ? Jep silleen just, kun laatikko on vaakatasossa. Edit: niin ja vielä tuli mieleen, että riittääköhän tolle jarrurummun keskimutterille kiristysmomentiksi 40cm varrella ja 100kg elopainolla, muutamasti hypittynä avaimen päällä? Ei sattunu tallissa olemaan pitempää vääntövartta :) Kyllä varmastikin riittää, laskennallisestikin on jo paino/vipuvarressa riittävästi momenttia. Kruunumuttereissa pitää muuten olla leimatessa sokat paikallaan. Vetarin kruunuja nyt ei pölärin takaa näe, mutta esim. ohjauksessa sokat pitää olla jos on tarkempi inssi. Puavo Quote
Guest 1st Posted July 5, 2013 Posted July 5, 2013 Jepjep, tänään kävin hakemas puuhakilvet, ja ~6km ajettu tässä kotinurkilla. Jarrut hieman puoltaa ja suht alas painuu poljin. Ja toinen etupyöränlaakeri jäi näemmä melko löysälle, kun etujarrut auvoin. Pitää vielä kiristää se laakeri ja jarrut kehiä uudelleen tässä tänäiltana tai huomenaamuna. Huomenna ois tarkoitus kotipaikalle koittaa ajella tuota pohjaa käsittelemään, saa nähdä jaksaako vanhus kuljettaa Ylämylly-Outokumpu-Ylämylly reissun kokonaan :) Quote
Guest 1st Posted July 7, 2013 Posted July 7, 2013 Tämä kuljetti eilen huolettomasti ~90 kilometriä! Ainut vika minkä huomasin matkan aikana, niin pakosarjan tiiviste vuotaa kakkospytyn kohdalta. Onko tuo vaihdettavissa koneen ollessa paikallaan ? Pultit kyllä näytti siellä sen näköisiltä, että tuskin lähtevät ehjänä auki.. Edessä jousipakkojen päissä, mistä lähtee olkavarret, niin on hieman välystä molemmilla puolilla, vaikuttaako tuo leimalla? Onkohan millainen homma sinne vaihtaa laakerit? Quote
Guest 1st Posted July 17, 2013 Posted July 17, 2013 Nyt pitäs kaiken olla valmista, etuakseliin ruuttasin eilen kunnolla vaseliinia, ja lonksaminen renkaasta heiluttaen ainaki väheni. Samalla säätelin jarrut uudelleen ja jarrupolkimen tyhjää liikettä säädin pienemmäksi. Tänään vielä pistin emännän polkemaan jarrua ja ilmattiin uudestaan kaikki työsylinterit. Poljintuntuma parani hiukan noiden kaikkien säätelyjen jäliltä ja ainakin pihatiellä hiekalla jarrutellessa hyvin tasaisesti näytti ottavan.. Huomenna aamusta meen varaamaan ajan rekisteröintikatsastukseen ja samalla pitänee ottaa siirtokilvet, että pääsee ajamaan konttorille. Saas nähdä mitä katsastus setä sanoo :) Quote
Guest 1st Posted July 18, 2013 Posted July 18, 2013 Tänään käytin katsastuksessa ja leima tuli ilman huomautuksia :) Orkkiskilvet tilaan myöhemmin, kunhan edelleen sais aikaseks otettua yhteyttä vanhaan omistajaan niistä kilpien väristä Quote
metake Posted July 18, 2013 Posted July 18, 2013 Orkkiskilvet tilaan myöhemmin, kunhan edelleen sais aikaseks otettua yhteyttä vanhaan omistajaan niistä kilpien väristä Onko orkkikset 4-, 5- vai 6-merkkiset? Ja onnea kilpien saamisesta, nyt vaan kovaa ajoa. Mikkeliin ensi viikonloppuna.. Quote
Guest 1st Posted July 18, 2013 Posted July 18, 2013 Orkkiskilvet tilaan myöhemmin, kunhan edelleen sais aikaseks otettua yhteyttä vanhaan omistajaan niistä kilpien väristä Onko orkkikset 4-, 5- vai 6-merkkiset? Ja onnea kilpien saamisesta, nyt vaan kovaa ajoa. Mikkeliin ensi viikonloppuna.. Kiitoksia, tänään jo ehdittiin vajaa sata kilsaa ajella :) 5-merkkiset ovat(SNM-XX), mut kun käyttöönottovuosi on 1972, niin eivät suostu konttorilla myöntämään mustia kilpiä.. Tarkoitus ois koittaa ottaa yhteyttä vanhaan omistajaan, että oisko hänellä kuvia autosta, kun siinä on orkkis kilvet paikallaan.. Biffiin ois tarkoitus tulla joo ens viikonloppuna, joko perheen kans jos saadaan viel jostain yöpaikka, tai sitten tuun yksin lauantaina päiväkäynnille. Quote
rambler Posted July 19, 2013 Posted July 19, 2013 "5-merkkiset ovat(SNM-XX), mut kun käyttöönottovuosi on 1972, niin eivät suostu konttorilla myöntämään mustia kilpiä.. " Onpas kummaa sakkia... seitkyt kaks sai lyhyet mustana ja jos oli poliisiin kilpikasassa tulossa 6-merkkiset, niin olivat sitten valkoiset kilvet. Pieni opastus konttorilla tai aseman vaihto tekisi poikaa. Noita pitkiäkin näkee mustina, vaikka ei koskaan sellaisia ole ollut olemassa. Quote
DWL_Puavo Posted July 19, 2013 Posted July 19, 2013 Hienoa ja onnittelut kilvittämisestä! Raivaajantien tallissa vielä vähän rypistellään mutta Mikkeliin kovasti kytö. Miulla doppelin hienossa v. 1999 tulostetussa otteessa mustakilpiset 6-merkkiset, no ne nyt jää haaveeksi BIF:iin, mutta pitää konttorilla kysellä niiden perään loppukesäksi. Quote
Guest 1st Posted July 20, 2013 Posted July 20, 2013 Hienoa ja onnittelut kilvittämisestä! Raivaajantien tallissa vielä vähän rypistellään mutta Mikkeliin kovasti kytö. Miulla doppelin hienossa v. 1999 tulostetussa otteessa mustakilpiset 6-merkkiset, no ne nyt jää haaveeksi BIF:iin, mutta pitää konttorilla kysellä niiden perään loppukesäksi. Minä kiitän! Ongelmiakin tuli jo, toissailtana kävin sateella pienellä ajelulla, niin alko pätkimään kiihdyttäessä, mutta kotia pääsin kuitenkin. No eilen hain motonetistä uuden jakajan kannen, pyörijän ja tulpat ja asentelun jälkeen hyvillä mielin koeajolle. Taas sama homma, reilun kilsan kun ajaa, niin alkaa kiihdyttäessä pätkimään, kuulostaa kuin kolmella kävisi vaan, tyhjäkäyntiä käy hyvin ja kun rauhallisesti pintakaasulla ajeli, niin pääsi kotia. Illalla voitelin tulpanjohdot wd40:llä(vanhat ovat, mutta ei kovat) vaihdoin konkan jakajan kylkeen ja jakajan alipainekelloon pistin alkuperäsen metalliputken(laitoin siihen kumiputken aiemmin tilalle) Koeajoa en viel tehnyt, että näkee sitten kun ehtii käydä ajamas auttoiko.. Bensansuodatin, minkä laitoin konehuoneen ulkopuolelle, niin on hyvin tumma sisältä, että voisko se uusi suodatin olla jo tukossa ja vaivata polttoainepula, kaikki pitänee kokeilla.. Quote
Guest 1st Posted July 21, 2013 Posted July 21, 2013 Bensansuodattimen vaihdolla ilmeisesti loppui pätkimiset kiihdyttäessä, oli niin tukossa ettei meinannut jaksaa puhaltaa läpi, melko likainen on tankki näemmä vaikka olevinaan huuhtelin sen talvella.. Tänään ilmeni syy välillä himmeästi palavaan laturin valoonkin, kun citymarketin parkkikselta piti työntämällä käynnistää :D kotiin päästiin kun ilman valoja ajeltiin, sitten yleismittari kouraan ja mittaamaan.. Ilman valoja lataa kierroksia antaen noin 12.4V, valot ja radio päällä putosi jännite 12V, jopa hieman allekin. Laturin päältä liittimistä mittasin vielä illalla suoraan, niin kierroksilla reilusti yli 13V, eli itse laturi lienee kunnossa. Säätimen penkin alta otin kouraan ja aukaisin kopan, hioin hiomapaperilla releen kärkiä ja wd40:llä suihkuttelin kauttaaltaan, kuivuttuaan takaisin kasaan, mutta ei auttanut. Tekeekö motonet-laatuisilla säätimillä mitään? ei vaan mahda ehtiä ennen biffiä tulemaan jos netin kautta tilaan laadukkaan säätimen, niin siksi sitä motonetin osaa ajattelin.. Quote
mahti Posted July 22, 2013 Posted July 22, 2013 http://www.paruzzi.com/fi/ tuolta tuli 3 päivässä postilaatikkoon säädin. Motonetistä en ole toimivaa saanut, paria olen koittanut ensiavuksi. Quote
Guest 1st Posted July 22, 2013 Posted July 22, 2013 Eikö laturin pitäis pukata yli 14V? Illalla mitä hieman kierrättelin niin 13.7 + näytti yleismittari laturin johdon liittimistä, pitänee tänään vielä uudestaan vilkaista. Hiilet näyttivät ~1.5cm mittaisilta molemmat, että nekään ei pitäs olla loppu vielä. Pitääkös ton säätimen kärjet olla auki vai kiinni ilman virtaa ollessa? eilen kun sen tallin pöydällä aukasin, niin kärjet oli auki, pitänee tänään vielä koittaa niitä kärkien jousia vääntää hieman, jos se auttas ensiavuksi. Ajohalut kovimmillaan ja vehkeet ei toimi, bif:kin uhkaavasti lähestyy, pitäs muutama viaton päivä saada ajettuu ennenku uskaltaa sinne asti lähtee ajamaan :) Quote
multanen Posted July 22, 2013 Posted July 22, 2013 Kannattaisi varmaan tarkastaa toimiiko laturi (ei tiedetä vielä). Yksi tapa testata VW tasavirtalaturi: 1) irrota molemmat johdot laturista 2) yhdistä laturin DF irtojohdolla moottorin runkoon 3) kytke volttimittari laturin D+ ja rungon välille 4) laita moottori hetkeksi käyntiin, mittarin pitäisi näyttää luokkaa 35 volttia jos laturi on kunnossa. Voi hieman kaasutellakin mutta ei kannata käytellä pitkään. Tässä siis emuloidaan mitä tapahtuu jos säädin antaa laturille täyden ohjausjännitteen. Laturi antaa siis periaatteessa sen verran virtaa kuin säädin pyytää. Quote
Guest 1st Posted July 22, 2013 Posted July 22, 2013 Kannattaisi varmaan tarkastaa toimiiko laturi (ei tiedetä vielä).Yksi tapa testata VW tasavirtalaturi: .... Jep, tämä auttoi paljon, kiitoksia :) Tolla ohjeella laturi antoi noin 40V kun hieman kierrosta antoi, eli itse laturi siis lienee kunnossa. Taidan kuitenkin hankkia sen tarvike säätimen niin pääsisi mahdollisesti jo tänään kokeilemaan auttaako vaivaan.. Quote
metake Posted July 22, 2013 Posted July 22, 2013 Taidan kuitenkin hankkia sen tarvike säätimen niin pääsisi mahdollisesti jo tänään kokeilemaan auttaako vaivaan.. Jos kyseessä on 12 V tasavirtalaturi, niin kannattaa ehdottomasti sijoittaa Boschin elektroniseen säätimeen, loppuu latausmurheet kerta heitolla. http://www.paruzzi.com/verkkokauppa/?zoektrefwoord=1955 EDIT: Ja tuo Motonetin tuotekin saattaa olla sama laite: http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=11-3022 Quote
Guest 1st Posted July 22, 2013 Posted July 22, 2013 Kai se pitää tuo boschilainen tilata, vai ei kellään Joensuun lähiseudun harrastajalla ois ehjää käytettyä myydä mulle, ei tulis pitkiä seisontapäiviä, tarjota voi YV:llä.. Missään paikallisessa autotarvike/autosähköliikkeessä ei ollu hyllyssä kun tänään kävin kierroksen heittämäs Quote
Guest 1st Posted July 23, 2013 Posted July 23, 2013 No nyt sain käytetyn Bosch releen, jonka kanssa lataa noin 14.4v maksimissaan. Lataus on nyt hyvä, mutta huomasin että rele kuumuu päältäpäin, joistain kohtaa niin paljon ettei sormella kärsi koskea. Onkos tuo nyt sitten normaalia? Piuhat ei kuumu, mutta itse releen runko-osa.. Vanha rele oli 30A, mutta tää uusi on 38A, eikai senkään luulisi vaikuttavan tollaiseen ? Quote
Guest 1st Posted July 24, 2013 Posted July 24, 2013 Eipä tuolta releestä käry nouse, lienee siis normaalia tuo kuumuminen? Tää alkoi taas pätkiä, kovilla kierroksilla kiihdyttäessä, tai sitten pienillä kierroksilla kun nopeasti lyö tallan tiskiin, niin pätkii kuin jäisi yksi sylinteri pois pelistä.. Tänään vaihtelin tulpanjohdot ja uudet katkojan kärjet, mutta sama homma jatkuu. Tuli tossa mieleen kun tallin ovet pistin kiinni, että voiko imuvuoto tehdä tollaista? Talvella nimittäin kun kaasarin pistin paikalleen putsailun/korjaussarjan asennuksen jäljiltä, niin laitoin siihen imusarjan laippaan pelkästään uuden tiivisteen ja kaasarin ruuvasin siihen kiinni, ei tullut katottua ees onko laipat suoria. Pitänee huomenna käyttää kaasari irtaallaan ja laittaa tiivistemassan kans kasaan uudelleen.. Vaihtamattomia osia oikeestaan enää Puola ja Bensapumppu Quote
Guest 1st Posted July 25, 2013 Posted July 25, 2013 Tämän aamua oon kaasaria ja sytkää säädelly. Sellaiseen kompromissiin päädyin, että nyt se tyhjäkäynnillä käy hieman rumasti, mutta ei juurikaan pätki kiihdytellessä. Stroboa kun ei ole käytössä, niin korvakuulolla sytkää säädin aikaisemmalle. Jakajan akselissa on välystä reippaasti, lienee suuri tekijä tossa toimivuudessa.. Nyt se siis kun pieniltä kierroksilta lähtee vedättämään, niin muutaman kerran pätkäisee, mutta kovilla kierroksilla pelaa ihan ok. Quote
hpa Posted July 26, 2013 Posted July 26, 2013 Hei. Imuvuodot kannattaa tutkia vaikka bräkleenilla tai vaikka millä airosolilla ennen pidempiä ajoja. Jos on suunnilleenkaan alkuperäiset kaasutin ja jakaja, niin sytytyksen ajoitus vaikuttaa kaasuttimmen säätöön. Jos sytytys on ihan viturallaan, niinsitten on tosissaan kaasutinkin ihan . Kiertoilmakaasutttimen säätöohjeet on varmaan ainakin Puavolla ja löytynee haullakin. Alipainekellon toimivuus jakajassa on hyvä tarkistaa. Sytytyksen voi säätää merkkiin ihan manuaalisesti, kyllä niistä kärjistä jokin rasaus ainakin siellä sivistysalueella kuuluu. Tuossa vielä sytytys ajoitusmerkkien kuvia. http://www.volkszone.co.uk/VZi/showthread.php?t=579329 Quote
Guest 1st Posted July 27, 2013 Posted July 27, 2013 Hei. Imuvuodot kannattaa tutkia vaikka bräkleenilla tai vaikka millä airosolilla ennen pidempiä ajoja. Jos on suunnilleenkaan alkuperäiset kaasutin ja jakaja, niin sytytyksen ajoitus vaikuttaa kaasuttimmen säätöön. Jos sytytys on ihan viturallaan, niinsitten on tosissaan kaasutinkin ihan . Kiertoilmakaasutttimen säätöohjeet on varmaan ainakin Puavolla ja löytynee haullakin. Alipainekellon toimivuus jakajassa on hyvä tarkistaa. Sytytyksen voi säätää merkkiin ihan manuaalisesti, kyllä niistä kärjistä jokin rasaus ainakin siellä sivistysalueella kuuluu. Tuossa vielä sytytys ajoitusmerkkien kuvia. http://www.volkszone.co.uk/VZi/showthread.php?t=579329 No kaasuttimen/imusarjan välinen liitos pitäs ainakin olla nyt tiivis. Imusarjoissa olevat kumiholkit näyttäis kädellä tunnustellessa myöskin ehjiltä, pitää vielä kuitenkin tutkia nuo liitokset suihkimalla jotain sinne.. Eilenaamuna taas roplasin tuota, jakajan akselissa kun on välystä, niin kärkiväli heittää 0.2mm kun akselin välystä liikuttaa laidasta toiseen, lienee suuri vaikutus noihin käyntiongelmiin? Alipainekello toimii jakajassa ja ennakkokin muuttuu, ainakin kun letkun pään pistää suuhun ja imee.. Säädin nyt kärkivälin niin että pienimmillään se on 0.3 ja suurimmillaan 0.5mm, sitten staattisen ajoituksen laitoin pikkasen alle 7.5eykk. Säädin kaasarin yhdistyksen sivuilla olevien ohjeiden mukaan, kävin ajamassa lämpimäksi ja säätelin uudelleen ja sehän alkoi jopa jotenkuten nyt toimimaan, tyhjäkäyntiäkin käy nätisti! Välillä hitaassa vauhdissa(alle 60km/h) nykii ja pätkii hieman, mutta sitten kun taas ajaa hetken yli 80km/h, niin toimii taas hitaassakin vauhdissa paremmin :D Pitää tässä kunhan saan taas kerättyä budjettia harrastukseen, niin hankkia ehjä jakaja, uusi puola ja kunnolliset tulpanjohdot noiden uusien itsetehtyjen tilalle(emäntä valittaa ettei televisio näy sisällä, kun säädän autoa pihassa, nuo nykyiset johdot kun ei ole häiriösuojatut :) ) Edit: niin ja kaasari on siis Solex 31 pict 4, Jakaja on alipainekellolla varustettu(mikä sen tyyppi nyt onkaan?) Quote
hpa Posted July 28, 2013 Posted July 28, 2013 Hei. Tuo ei ole -72 kuplan kaasutin. Siihen sopiva jakaja olisi oikeimmin vw 043905205 1974 autosta. Jos jostain löytyy 72-74 akseliltaan välyksetön jakaja, niin sen voi saada ultrapesulla toimimaan. Alipainekelloa ei saa pestä. Tuosta voi tarkistaa ensin linkin ? tiedoston takaa kaasuttimen laipan pikkunumeron perusteella, mikä on kaasuttimeen kuulunut alkuperäinen jakaja. Tällä voi sitä oikeatakin etsiä. http://members.trainorders.com/android/temp/ Quote
Guest 1st Posted July 29, 2013 Posted July 29, 2013 VW 463 - 1 Siellä kaasarin laipassa mun mielestä luki. Tuolta linkin taulukosta en kyllä mielestäni tollasta sarjanumeroa löytänyt, katoinko väärin, vai onkohan tääkin kaasari jo joku ihme uustuotanto 80-luvulta ? Edit: Nyt on jo ~150km ajettu ilman säätämistä, suht vähäisillä nykimisilläkin. Nyt en kyllä tänä kesänä enää säätele, jos vaan suinkin toimii noin hyvin :) Quote
hpa Posted July 30, 2013 Posted July 30, 2013 Hei. Ameriikan taulukot ei tunne -75 moottorien kaasuttimia, siellä tuli ruisku pakolliseksi. Omassa kuplassa on sekasikiömoottori 72-74 moottoreista. Onko omassasi jo paperinen ilmanpuhdistin? Tuon mainitsemasi kaasuttimen kanssa toiminee 1972 lähtien olevat jakajat. Moottorisi numeron pitäisi olla suuria AR-numeroita. Tsemppiä, elä ainakaan heitä kaasutinta pois, koska uudemmat ovat aina paremmassa kunnossa. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.