lasse haukkavuori Posted March 15, 2013 Share Posted March 15, 2013 Mitä muutoksia pitäs tehdä jotta voisi tarjota vw typ 3 1600tl mallille re85 bensaa. Kone on melkein vakio. Nokkaa on hieman hiottu ja vauhtipyörää kevennetty. Koneessa on alkuperäiset tupakaasarit. Quote Link to comment
-tipi- Posted March 15, 2013 Share Posted March 15, 2013 Miksi nähdä moista vaivaa? Quote Link to comment
ARTO Posted March 15, 2013 Share Posted March 15, 2013 Miksi nähdä moista vaivaa? Se on nyt muotia:) Quote Link to comment
SimpleMan Posted March 15, 2013 Share Posted March 15, 2013 Mitä nyt tulis mieleen äkkiseltään. Puristukset ylös, suutinten hakua (saa isontaa reilulla kädellä), bensalinjan tsekkaus että kaikki paikat kestää viinaa, öljynvaihtovälin puolitus... En kanssa ihan heti näe mitään järkeä alkaa hommaan, mutta eihän kaikessa aina tarvi olla järkeä ;) Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 Miksi? - Energiaero ~30% joten sen enempää ei _pitäisi_ kulutuksen suurentua - En mene vannomaan valmistustavan monimutkaisuudemmasta, mutta hiilidioksidipäästöt joka tapauksessa vähenee. Ajokilometrit nyt jää todennäköisesti niin vähäiseksi ettei tuossa pääse oikein kunnolla ekoilemaankaan. Jokainen tavallaan, kaikki auttaa, osa pääsee vaikuttamaan 10000x enemmän esim. jättämällä tekemättä kiina-alihankintaa. Mitä? - Starttaaminen kaasarikoneella voi muodostua pakkasella suurimmaksi ongelmaksi. - Vanhakumiset bensaletkut vaihtoon - Öljynvaihtoväliä ei tarvitse suurentaa yhtään jos vaan saa käymään kylmänä nätisti, muutoinhan etanoli ainoastaan puhdistaa paremmin ja esim. karstanmuodostus olematonta bensaan verrattuna. - Sytkäennakkoa voi lisätä huolella - Ahtaminenn Quote Link to comment
vesav Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 Perusennakko yli tuplat ja siitä hakee kohdilleen (riippuu koneen puristuksista ja vakio paukuilla saa käyttää aika kovia perusennakoita). Kaasareihin isommat pääsuuttimet kiihdytyspumppujen suuttimet ja isommat tyhjäkäyntisuuttimet. Pensaletkut uusiksi. Lisäks rutkasti aikaa ja ~50l testi re85sta... Ite ajanu +20tkm re85 ja kyllä siinä säästöäkin on tullut... Isoin miinus ton käytössä on se että pitää kokoajan pitää tankki täynnä ja mielellään 10l varalla kannussa... Suomessa kun noita asemia on vielä sen verta harvassa.. Ruotsissa oli mukava päästellä kun joka asemalta sai tarvitsemaansa ekoainetta.... Quote Link to comment
SimpleMan Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 Ja kyllähän tuo alkoholi sitoo hyvin lämpöä höyrystyessään ja näin alentaa moottoriin imettävän seoksen lämpötilaa ja tätä kautta mahdollisesti saa myös lisää vwoimaa moottorista... Huomattavampi hyöty saadaan ahdetuissa moottoreissa. Quote Link to comment
Lasse Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 Se on muuten hiilidioksidipäätöt päällimmäisenä aina mielessä kun volkkarilla pistän meneen. Must tuntuu, että harva päästelee pahnalla semmosia mailimääriä, että noiden muutostöiden kustannukset tulee edes tässä elämässä katettua. Quote Link to comment
Tanhis Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 Se on muuten hiilidioksidipäätöt päällimmäisenä aina mielessä kun volkkarilla pistän meneen. Must tuntuu, että harva päästelee pahnalla semmosia mailimääriä, että noiden muutostöiden kustannukset tulee edes tässä elämässä katettua. Oliskohan tässä mielessä harrastaminen. Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 10-11:1 puristu, pääsuutinta 20-30+% isommax, seosruuvia suuremmalle, sisäkurkkua 2mm suuremmaksi, ilmansuodatin vapaammin virtaavaksi, pakokanavan suurimmat knöölit fiilaten pois ja kiillotus, pakosarja ja putkisto vapaammin virtaavaksi, perusennakko syttyyn 2-3astetta aikasemmalle, kiihytyspumpun säätö rajummaksi pitemmällä suihkulla, ryyppy kylmäkäynnistys sikastimen säätö pikkasen pitempään toimivaksi. Tehokasta menoa Quote Link to comment
Lasse Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 Jos Tanhiksen mielestä kusen vaihtaminen paskaan on harrastamista niin ok. Pääasia et tulee hyvä mieli. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 Jakeluverkosto tai sen puute kannattaa ottaa myös huomioon :) Quote Link to comment
Tanhis Posted March 19, 2013 Share Posted March 19, 2013 Jos Tanhiksen mielestä kusen vaihtaminen paskaan on harrastamista niin ok. Pääasia et tulee hyvä mieli. No onko yhdenkään ilmajäähyn kanssa ajamisessa mitään järkeä kun uudella polollakin tms pääsee ;) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.