Jump to content

Vw 1600 suht vakiona moottoriin e85 mitä muutoksia


Recommended Posts

Mitä nyt tulis mieleen äkkiseltään. Puristukset ylös, suutinten hakua (saa isontaa reilulla kädellä), bensalinjan tsekkaus että kaikki paikat kestää viinaa, öljynvaihtovälin puolitus... En kanssa ihan heti näe mitään järkeä alkaa hommaan, mutta eihän kaikessa aina tarvi olla järkeä ;)

Link to comment

Miksi?

- Energiaero ~30% joten sen enempää ei _pitäisi_ kulutuksen suurentua

- En mene vannomaan valmistustavan monimutkaisuudemmasta, mutta hiilidioksidipäästöt joka tapauksessa vähenee. Ajokilometrit nyt jää todennäköisesti niin vähäiseksi ettei tuossa pääse oikein kunnolla ekoilemaankaan. Jokainen tavallaan, kaikki auttaa, osa pääsee vaikuttamaan 10000x enemmän esim. jättämällä tekemättä kiina-alihankintaa.

 

Mitä?

- Starttaaminen kaasarikoneella voi muodostua pakkasella suurimmaksi ongelmaksi.

- Vanhakumiset bensaletkut vaihtoon

- Öljynvaihtoväliä ei tarvitse suurentaa yhtään jos vaan saa käymään kylmänä nätisti, muutoinhan etanoli ainoastaan puhdistaa paremmin ja esim. karstanmuodostus olematonta bensaan verrattuna.

- Sytkäennakkoa voi lisätä huolella

- Ahtaminenn

Link to comment

Perusennakko yli tuplat ja siitä hakee kohdilleen (riippuu koneen puristuksista ja vakio paukuilla saa käyttää aika kovia perusennakoita). Kaasareihin isommat pääsuuttimet kiihdytyspumppujen suuttimet ja isommat tyhjäkäyntisuuttimet. Pensaletkut uusiksi. Lisäks rutkasti aikaa ja ~50l testi re85sta...

 

Ite ajanu +20tkm re85 ja kyllä siinä säästöäkin on tullut... Isoin miinus ton käytössä on se että pitää kokoajan pitää tankki täynnä ja mielellään 10l varalla kannussa... Suomessa kun noita asemia on vielä sen verta harvassa.. Ruotsissa oli mukava päästellä kun joka asemalta sai tarvitsemaansa ekoainetta....

Link to comment

Se on muuten hiilidioksidipäätöt päällimmäisenä aina mielessä kun volkkarilla pistän meneen.

 

Must tuntuu, että harva päästelee pahnalla semmosia mailimääriä, että noiden muutostöiden kustannukset tulee edes tässä elämässä katettua.

Link to comment
Se on muuten hiilidioksidipäätöt päällimmäisenä aina mielessä kun volkkarilla pistän meneen.

 

Must tuntuu, että harva päästelee pahnalla semmosia mailimääriä, että noiden muutostöiden kustannukset tulee edes tässä elämässä katettua.

 

Oliskohan tässä mielessä harrastaminen.

Link to comment

10-11:1 puristu, pääsuutinta 20-30+% isommax, seosruuvia suuremmalle, sisäkurkkua 2mm suuremmaksi, ilmansuodatin vapaammin virtaavaksi, pakokanavan suurimmat knöölit fiilaten pois ja kiillotus, pakosarja ja putkisto vapaammin virtaavaksi, perusennakko syttyyn 2-3astetta aikasemmalle, kiihytyspumpun säätö rajummaksi pitemmällä suihkulla, ryyppy kylmäkäynnistys sikastimen säätö pikkasen pitempään toimivaksi. Tehokasta menoa

Link to comment
Jos Tanhiksen mielestä kusen vaihtaminen paskaan on harrastamista niin ok. Pääasia et tulee hyvä mieli.

 

No onko yhdenkään ilmajäähyn kanssa ajamisessa mitään järkeä kun uudella polollakin tms pääsee ;)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...