Jump to content

Vaihdelaatikon kannatinkumien vaihto Kuplaan


Recommended Posts

Mitä kannattaa ottaa huomioon kun vaihtaa kumit laatikkoon? Ekaa kertaa pitäs ruveta ne vaihtaan ku uudet

on lojunu tallissa jo tovin.

Kone irti, vetarit latasta irti, iskarit irti, takapenkin alta ilmeisesti saa siirtäjän tangon irti, kumit irti ja uudet tilalle?

Liikkuuko laatikko tarpeeksi jos jättää koneen auton alle vai joutuuko koneen poistamaan auton alta kokonaan

että on tarpeeksi tilaa?

 

Muuta mahdollista muistettavaa/tiedettävää?

 

Kiitos etukäteen vastauksista.

Link to comment

Mahtuu liikkumaan riittävästi, vaikka kone on auton alla. Em. irrotettavien lisäksi vielä kytkinvaijeri irti, ja jos on hyvin lyhyt kaapeli startille niin sekin irti. Ja kun irrotat vetariputket latoista, niin jätä ainakin yksi pultti löysästi reikään, ettei vetari tipahda latasta, pysyy jarruputket paremmin ehjänä...

 

Edit: Ja ilmeisesti tuohon -62:een tekemässä tätä remonttia? 70-lukulaisissa tehtävä lista on hieman lyhempi.

Link to comment

Juu -62 kyseessä mutta siihen on joku joskus vaihtanut uudemmat akselit, muistaaksein ovat -71 jos en väärin muista.

Kiitos Åkelle taas tiedoista, eiköhän näillä iltapäivästä jumppa ala, hyvä että ei tarvi konetta kokonaan pois siirtää.

Link to comment

Hm... Muistaakseni 17mm liikerata siirtäjässä piti olla? Tuosta ei omakohtaista kokemusta...

 

Mutta laatikko pitää olla keskellä, muuten vaihteet eivät välttämättä mene päälle kuten kuuluu, tästä on omakohtaista kokemusta...

Link to comment

Moro, en muista mimmonen savupiippu sinulla on kuplassasi mutta minun piti poistaa kärmes, jotta kone tuli laatikkineen riittävästi taaksepäin etukannakkeen vaihtoa varten.

Aikä vääntöähän se oli... jos ei tuplia, niin ehkä helpompi irrottaa se kone kuitenkin.

 

-Tuomas

Link to comment

Tämähän itellä siirtyi huomiselle tai torstaille.

Persiissä on normi kone, vois tietenkin pöntön ottaa varmuudeksi irti.

 

Ilman nosturia pähkäilin asian seuraavasti;

- Eturenkaille jonkinmoinen "jarru" ettei vahingossakaan mene eteenpäin kun perse nousee.

- Perä ylös, tarvittavat jo mainitut irroitukset.

- Koneen tiputus Roklan päälle, jonkun jigin tähän joutuu tieten kyhään.

- Kone alas, loput irti laatikosta, vetarit löysälle ja kumien vaihtoon.

 

Raportoidaan lisää kun pääsee tekeen...

Link to comment
Ja ota huomioon että kuplassa tarvitsee se kone tulla aikamoisessa kulmassa pois että se sieltä mahtuu ulos.

Kuplan kone tulee ihan vaakasuorassa alas ilman kikkailuja, ja menee takaisinkin. Ison pakoputkiston kanssa saattaa joutua hieman taivuttelemaan.

 

Edit: pre -60:ssä on hieman ahtaampaa, ja voi joutua vääntämään jos on myöhäisempi kone asennettu moiseen

Link to comment
Ja ota huomioon että kuplassa tarvitsee se kone tulla aikamoisessa kulmassa pois että se sieltä mahtuu ulos.

Kuplan kone tulee ihan vaakasuorassa alas ilman kikkailuja, ja menee takaisinkin. Ison pakoputkiston kanssa saattaa joutua hieman taivuttelemaan.

 

Edit: pre -60:ssä on hieman ahtaampaa, ja voi joutua vääntämään jos on myöhäisempi kone asennettu moiseen

 

Hiukan noissa vanhoissa auttaa jos purkaa laturin hihnapyörän

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...