Geronimo Posted June 11, 2013 Share Posted June 11, 2013 Mitä kannattaa ottaa huomioon kun vaihtaa kumit laatikkoon? Ekaa kertaa pitäs ruveta ne vaihtaan ku uudet on lojunu tallissa jo tovin. Kone irti, vetarit latasta irti, iskarit irti, takapenkin alta ilmeisesti saa siirtäjän tangon irti, kumit irti ja uudet tilalle? Liikkuuko laatikko tarpeeksi jos jättää koneen auton alle vai joutuuko koneen poistamaan auton alta kokonaan että on tarpeeksi tilaa? Muuta mahdollista muistettavaa/tiedettävää? Kiitos etukäteen vastauksista. Quote Link to comment
metake Posted June 11, 2013 Share Posted June 11, 2013 Mahtuu liikkumaan riittävästi, vaikka kone on auton alla. Em. irrotettavien lisäksi vielä kytkinvaijeri irti, ja jos on hyvin lyhyt kaapeli startille niin sekin irti. Ja kun irrotat vetariputket latoista, niin jätä ainakin yksi pultti löysästi reikään, ettei vetari tipahda latasta, pysyy jarruputket paremmin ehjänä... Edit: Ja ilmeisesti tuohon -62:een tekemässä tätä remonttia? 70-lukulaisissa tehtävä lista on hieman lyhempi. Quote Link to comment
Geronimo Posted June 11, 2013 Author Share Posted June 11, 2013 Juu -62 kyseessä mutta siihen on joku joskus vaihtanut uudemmat akselit, muistaaksein ovat -71 jos en väärin muista. Kiitos Åkelle taas tiedoista, eiköhän näillä iltapäivästä jumppa ala, hyvä että ei tarvi konetta kokonaan pois siirtää. Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted June 11, 2013 Share Posted June 11, 2013 Vaihteensiirtäjän tankokin kannattaisi avata takapenkin alta. Quote Link to comment
NO H2O Posted June 11, 2013 Share Posted June 11, 2013 Hm... Muistaakseni 17mm liikerata siirtäjässä piti olla? Tuosta ei omakohtaista kokemusta... Mutta laatikko pitää olla keskellä, muuten vaihteet eivät välttämättä mene päälle kuten kuuluu, tästä on omakohtaista kokemusta... Quote Link to comment
x-pj Posted June 11, 2013 Share Posted June 11, 2013 Etummaisen kannakkeen saa vaihdettua konetta irrottamatta, mutta takimmaisia ei. On mutterit kytkinkopan sisäpuolella. Quote Link to comment
tmm Posted June 11, 2013 Share Posted June 11, 2013 Moro, en muista mimmonen savupiippu sinulla on kuplassasi mutta minun piti poistaa kärmes, jotta kone tuli laatikkineen riittävästi taaksepäin etukannakkeen vaihtoa varten. Aikä vääntöähän se oli... jos ei tuplia, niin ehkä helpompi irrottaa se kone kuitenkin. -Tuomas Quote Link to comment
Geronimo Posted June 11, 2013 Author Share Posted June 11, 2013 Tämähän itellä siirtyi huomiselle tai torstaille. Persiissä on normi kone, vois tietenkin pöntön ottaa varmuudeksi irti. Ilman nosturia pähkäilin asian seuraavasti; - Eturenkaille jonkinmoinen "jarru" ettei vahingossakaan mene eteenpäin kun perse nousee. - Perä ylös, tarvittavat jo mainitut irroitukset. - Koneen tiputus Roklan päälle, jonkun jigin tähän joutuu tieten kyhään. - Kone alas, loput irti laatikosta, vetarit löysälle ja kumien vaihtoon. Raportoidaan lisää kun pääsee tekeen... Quote Link to comment
Tanhis Posted June 12, 2013 Share Posted June 12, 2013 Kone tulle kaikkista helpoiten ilman eriköstyökaluja hallitunkilla alas. Ja ota huomioon että kuplassa tarvitsee se kone tulla aikamoisessa kulmassa pois että se sieltä mahtuu ulos. Quote Link to comment
metake Posted June 12, 2013 Share Posted June 12, 2013 Ja ota huomioon että kuplassa tarvitsee se kone tulla aikamoisessa kulmassa pois että se sieltä mahtuu ulos. Kuplan kone tulee ihan vaakasuorassa alas ilman kikkailuja, ja menee takaisinkin. Ison pakoputkiston kanssa saattaa joutua hieman taivuttelemaan. Edit: pre -60:ssä on hieman ahtaampaa, ja voi joutua vääntämään jos on myöhäisempi kone asennettu moiseen Quote Link to comment
SePi Posted June 12, 2013 Share Posted June 12, 2013 Ja ota huomioon että kuplassa tarvitsee se kone tulla aikamoisessa kulmassa pois että se sieltä mahtuu ulos. Kuplan kone tulee ihan vaakasuorassa alas ilman kikkailuja, ja menee takaisinkin. Ison pakoputkiston kanssa saattaa joutua hieman taivuttelemaan. Edit: pre -60:ssä on hieman ahtaampaa, ja voi joutua vääntämään jos on myöhäisempi kone asennettu moiseen Hiukan noissa vanhoissa auttaa jos purkaa laturin hihnapyörän Quote Link to comment
Tanhis Posted June 13, 2013 Share Posted June 13, 2013 '64 paksutolpassa ainakin ahisti sen verran että ei olisi millään mennyt suoraan vakiokone paikalleen mutta kait se sinne mahdollista on saada jos vähän purkaa peltiä pois. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.