Jaku82 Posted June 14, 2013 Share Posted June 14, 2013 No tehdääpäs tästä prokkis kansio vaikka ei haisulia olekkaan saako papereitakaan tähän..eli hyvin varhaisessa vaiheessa on.. Näitä rupesin etsimään eteläkarjalasta tuossa 3v sitten "toden teolla" ja varmaan kaikkiaan 10 näitä on löytynyt mutta ainut aito bussi on tämä. Löytyi rautjärveläisen kaverin vinkin perusteella,kiitos vaan Heikille.. Autoa aletaan rakentamaan pikkubudjetilla pikkuhiljaa ja ilman paineita. Prokkis kansion teen tästä varmaankin siksi että auto on elämäni ensimmäinen projekti.. olen hyvinkin tietämätön ja kyselyitä tulee varmasti ja paljon! Aiemmin vaikuttanu tuuninki puolella ja kerho mihin kuulun nyttenkin on se painotteinen. Eli ensimmäistä kyselyä,Trafikilta tuli ote rekisteritiedoista ja auto on poistettu rekisteristä -85,auton omistaja on kuollut. Pitäisi löytää joku läheinen/kuolinpesään kuuluva keneltä saisi nimen paperiin että sais siirrettyä omiin nimiin, onko jotakin mistä näitä saisi tietoon? toinen, auton henkilötiedot: KL=7 KV=1, eli 8paikkainen? ja kolmas kysymys, Erikoisehdoissa on koroitettu katto eli siis? auto saa varmaan kesän olla katoksessa ennenku saa tallissa loputkin puusepän hommat yms tehtyä.. pitää vissiin hommata joku kuvien käsittely ohjelma kun näyttää kuvat oleva melko isoja.. Quote Link to comment
Barney Posted June 15, 2013 Share Posted June 15, 2013 "henkilötiedot: KL=7 KV=1, eli 8paikkainen" Joo, kuskin lisäksi 7 ja kuskin vieressä 1 Quote Link to comment
jarza Posted June 15, 2013 Share Posted June 15, 2013 Eli ensimmäistä kyselyä,Trafikilta tuli ote rekisteritiedoista ja auto on poistettu rekisteristä -85,auton omistaja on kuollut. Pitäisi löytää joku läheinen/kuolinpesään kuuluva keneltä saisi nimen paperiin että sais siirrettyä omiin nimiin, onko jotakin mistä näitä saisi tietoon? Tee papru jossa myyjä ilmoittaa omistaneensa auton yli 10 vuotta ja ostajan/myyjän allekijoitukset ja parin todistajaa kans. sen paperin kanssa sitten katsastamaan aikanaan kun auto on sitä vaille. Quote Link to comment
Jaku82 Posted June 15, 2013 Author Share Posted June 15, 2013 Juu.. Eli kuskin vieressä yhdelle paikkaa.. Se ei varmaan haittaa vaik on leveä jakkara siin.. Sit tätä papru juttua kans kuullu että 10v historia riittää,hämäs vaan tuo ku akella sanoivat että etittävä sukulaisia.. keneltä ostin niin on ollu hänellä varmaan vuodesta 85.. Ruostevaurioita on tässäkin paljon. Joku on sit korjaillu niin ei se helpota ainakaan korjailua,saa repiä pois kaikki.. pitää kuvia jossain vaiheessa laittaa lisää.. Quote Link to comment
Jaku82 Posted June 24, 2013 Author Share Posted June 24, 2013 Tuossa olis yksi luovuttaja ehdokas moottoriksi, vähän pitempään seissy varhaispallo,olikoha 72. Eli siin olis 1600 motti niin käykö junikseen senkun pulttaa? Tää nyt ei oo ehkä ensimmäinen osto mutta tarjolla olis. pallo olis kyllä täysin alkuperäinen,joku hullu saattais museoon tehä sen niin pitäneiskö myydä/ vaihtaa moottoriin.. Kävikös näistä akselistoa miten? Vai saako juniksen omiin levyjä helposti? Quote Link to comment
PZQ Posted June 27, 2013 Share Posted June 27, 2013 Varhaispallon akseli käy, mutta en tiedä onko siitä sen ihmeenpää iloa.. Jarrut mitkä oikeasti on junikseen bolt on http://www.csp-shop.de/products/21452a Itse projektisi työmäärä varmaan linjassa tämän kanssa.. http://www.steeringboxscrapers.net/foru ... =12&t=9085 Voimia! -Pete- Quote Link to comment
Tanhis Posted June 27, 2013 Share Posted June 27, 2013 Tuossa olis yksi luovuttaja ehdokas moottoriksi, vähän pitempään seissy varhaispallo,olikoha 72. Eli siin olis 1600 motti niin käykö junikseen senkun pulttaa? Tää nyt ei oo ehkä ensimmäinen osto mutta tarjolla olis. pallo olis kyllä täysin alkuperäinen,joku hullu saattais museoon tehä sen niin pitäneiskö myydä/ vaihtaa moottoriin.. Kävikös näistä akselistoa miten? Vai saako juniksen omiin levyjä helposti? Varhaispallon akselin saat pultatttua suoraan kiinni ja siihe akseliin saat sitten sovellettua kohtuu helposti bolt on uudemman palliksen levyjarrut. Eli käytännössä osta tuo CSP sarja pääset paljon pienemmällä päänraapimisella. Palliksen taka-akselin saa sovellettua junikseen mutta samalla muuttuu pulttijako jos ei ole varhaispallis ja huomattavasti helpompaa on käyttää kuplan irs lootaa irs muunnoksessa kuin rakentaa uuden kiinnikkeet palliksen lootalle. Palliksen 1600 koneet on bolt on junikseen mutta jos ei vauhtista vaihda pienempään on kytkinkoppa avarrettava isommalle vauhtikselle. Muutaman jäähypellin mahd joutuu vaihtamaan vuosimallista riippuen ja kytkimen kanssa vähän leikkimään. Quote Link to comment
Jaku82 Posted July 14, 2013 Author Share Posted July 14, 2013 taitaa jäädä tämä bussi rälläkän omaksi..henkkohtaisesti en usko saavani tätä kohtaa korjattua oikein..on käytännössä poikki ruostunu tuo a-pilari ja tuulilasin keski rima.. sitte katto on puhki ilmanvaihtokoneen kohdilta kummaltakin puoleen ja tuo lippa mistä ilma tulee sisään niin myös todella laho..ei oikein näkyny nuo viat enneku otin puukon kauniiseen käteen ja päästelin.. voivoi. kyllä nyt runkopalkkeja ja helmoja ja pohjaa tekis mut tässä on varmaankin liiaksi haastetta.. ei auta kun etsiä uutta bussia jostain vissiin.. tai sit aletaa suunnittelemaan vaikka tuota variant kolkkia..tai.. Quote Link to comment
Jaku82 Posted July 14, 2013 Author Share Posted July 14, 2013 Itse projektisi työmäärä varmaan linjassa tämän kanssa.. http://www.steeringboxscrapers.net/foru ... =12&t=9085 Voimia! -Pete- Hmm..taitava kaveri.. Quote Link to comment
jori Posted July 14, 2013 Share Posted July 14, 2013 ei kait tuollaista kannata lähteä tekee sentti sentiltä, vaan jostain "raadosta" kun löytyis terveempi etuosa niin sen naittaa tuohon. Vai helpottaako lainkaan? Quote Link to comment
Jaku82 Posted July 14, 2013 Author Share Posted July 14, 2013 ei kait tuollaista kannata lähteä tekee sentti sentiltä, vaan jostain "raadosta" kun löytyis terveempi etuosa niin sen naittaa tuohon. Vai helpottaako lainkaan? tuossa olis yks raato mikä mun pitää käydä katsomassa uudestaan että saisko siitä tähän..alaosaa sais ainakin mutta yläosasta en ihan varma.. Quote Link to comment
PZQ Posted July 15, 2013 Share Posted July 15, 2013 Itse projektisi työmäärä varmaan linjassa tämän kanssa.. http://www.steeringboxscrapers.net/foru ... =12&t=9085 Voimia! -Pete- Hmm..taitava kaveri.. Olen aivan varma että työmäärä sinun aihiossasi suht sama. Kannattaa miettiä vielä kerran... Mutta älä kuitenkaan rälläköi palasiksi, koska kyllä tuo vielä tehtävissä on, kunhan löytyy tarpeeksi hullu tekijä ;-) -Pete- Quote Link to comment
Tanhis Posted July 15, 2013 Share Posted July 15, 2013 Tollanen pala on vähän päälle 150€ ja muistaakseni tuota sai kokonaisenakin kehyksenä. Eli ei nyt tuon takia kannata projektia hylätä. Quote Link to comment
Guest Protege Posted July 15, 2013 Share Posted July 15, 2013 Onhan meitä hullujakin rakentajia.. -Sami- Quote Link to comment
Tanhis Posted July 15, 2013 Share Posted July 15, 2013 Niin ja esim tälläisistä topiceista kannattaa katsoa inspiraatiota ja vähän ehkä rakennusohjeitakin. http://forums.kombiclub.com/showthread.php?12213-59-Split-Screen-Resto Quote Link to comment
-tipi- Posted July 15, 2013 Share Posted July 15, 2013 Tuli mieleen oma visioni et onkohan kukaan tehny jo keskipilaritonta junista, bentwindow pre-a hengessä? Tosin miun visoinnissa myös ratti&kuskinpenkki on siirretty keskelle isojen pyöräkoteloiden tieltä. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 15, 2013 Share Posted July 15, 2013 Ja tipillä heti ähtäröinti mielessä. Oma mielipide että voisi näyttää aika kököltä jos ei samalla tekisi barni keulaa ja tuskin se siltikään kauneuskilpailuja voittaisi. Samalla tulisi eteen myös katon tukeminen koska keskitolppa on aika oleellinen osa katon etuosan tukea. Mutta siittä olen samaa mieltä että pre a possu on kyllä ihan pirun komea. Ja kun löysin vähän aikaa etsiä niin kyllä noita tuulilasin korjauspaloja saa näköjään kokonaisesnakin. http://myweb.tiscali.co.uk/musclebus/FWP/FWP.html Quote Link to comment
aki Posted July 15, 2013 Share Posted July 15, 2013 Jos tuota visiota alkaa toteuttamaan, niin bent window tuulilasin teettäminen ei ole ihan iisiä: Pre A:n klasissa oleva taite tahtoo jäädä pyöreäksi ja ongelma saattaisi korkeassa lasissa olla isompi. Lipattoman kanssa ehkä parempi, moderni (ilma?)alusta ja Audi R8 keskimoottori? Vai mihin suuntaan se tipin visio oli menossa? 1 Quote Link to comment
Jaku82 Posted July 15, 2013 Author Share Posted July 15, 2013 Kyllä sitä rohkastaa hullua.. Osiakin jo etsitään valmiiksi.. Enemmänkin jännittää tuo toteutus puoli,pitää aloittaa muualta niin jos sitä kokemusta tulis ja taitoakin.. Olis kyllä kiva päästä talliin tätä työstämään jo.. Hitsauskone kyl puuttuu viel.. Onkohan ovia erilevysiä,kun tähän on ovet vaihdettu ja saumat ei oo yhtää hyvän näköiset.. Sit toinen pariovista "roikkuu", lienee johtuu pienestä lontista kyljessä..tahi runko nyrjähtäny. Quote Link to comment
PZQ Posted July 15, 2013 Share Posted July 15, 2013 Kyllä sitä rohkastaa hullua.. Osiakin jo etsitään valmiiksi.. Enemmänkin jännittää tuo toteutus puoli,pitää aloittaa muualta niin jos sitä kokemusta tulis ja taitoakin.. Just-noin ! Alat vaan tekemään helpommasta vaikeampaan. Ja kun kokemus karttuu, niin voit tarkistella aiempia kätten jälkiä uudestaan :) Ei se tämäkään vaihtamalla (välttämättä) parane.. Tsemiä ja sisua ! -Pete- Quote Link to comment
Tanhis Posted July 16, 2013 Share Posted July 16, 2013 Kyllä sitä rohkastaa hullua.. Osiakin jo etsitään valmiiksi.. Enemmänkin jännittää tuo toteutus puoli,pitää aloittaa muualta niin jos sitä kokemusta tulis ja taitoakin.. Olis kyllä kiva päästä talliin tätä työstämään jo.. Hitsauskone kyl puuttuu viel.. Onkohan ovia erilevysiä,kun tähän on ovet vaihdettu ja saumat ei oo yhtää hyvän näköiset.. Sit toinen pariovista "roikkuu", lienee johtuu pienestä lontista kyljessä..tahi runko nyrjähtäny. Ovet ainakin mun mielestä pitäisi olla samankokoisia vuosista riippumatta jos ei nyt barni juttuihin mennä niistä en mene takuuseen. Kuullostaa vähän siltä että sun koppa on vähän nitkahtanut jos saranat eivät roiku. Kantsii varmaan vähän mittailla ennen kuin menee enempi purkamaan ettei ongelmat pääse kertaantumaan ja jos korjattavaa on niin liinoilla ja tunkeilla saa tehtyä ihmeitä. Quote Link to comment
Jaku82 Posted July 16, 2013 Author Share Posted July 16, 2013 Nonniin, nyt on kuvia pienennetty.. niinku näkyy, runkopalkit on ottanut jostakin syystä itseensä ja päättänyt ruveta lahoamaan.. Ne kenellä rupesi sormet syyhyämään niin tervetuloa Kuukanniemeen! :D Joku ruumispussikin roikkuu pohjassa.. Tuosta ovikuvasta näkyy tuo pariovien roikkuminen.. sitte etuoven ja b-pilarin väli jotenkin liian suuri minusta!? ei tää minusta kuitenkaan ihan toivoton tapaus ole.. heh Quote Link to comment
Jaku82 Posted July 16, 2013 Author Share Posted July 16, 2013 [quote="PZQ Tsemiä ja sisua ! -Pete- Kiitos.. pitää virossa käydä ennenkuin.. Quote Link to comment
jaraku Posted July 16, 2013 Share Posted July 16, 2013 komppaan kyllä peteä ! eikun helpommasta päästä lähtee tekeen ! jos menee pieleen , niin vois sen tehhdä uudestaa ja uudestaan. silleen homma etenee. ja jos nyt olen katellut täälä palstalla olevia projekteja , tää ei edes (todellakaan)ole niitä huonopia projekteja mistä on lähdetty liikkeelle. onnea hankinnalle, ja vaikka pala viikossa ta päivässä niin sehän etenee, ja kaikki on kotiin päin. jos rupeee projekti tympiin !! se voi aina myydä kyllä sille ottaja löytyy! ei sitä kannata paalata. mulla saattaa olla vielä tuollainen tuulilasin karmi kokonaisena jemmassa. pitää katsoa, siihen menee kyllä vähän aikaa kun kaivelen varastoja. minussa kun asuu pieni hamsteri. paljon zemppiä projektiiin Quote Link to comment
eturauhanen Posted July 17, 2013 Share Posted July 17, 2013 Eihän toi vielä paha projekti. Oisko bussi saanut lämärin etumaiseen parioveen ja B-pilariin, josta roikkuminen ja suuri rako? Onko kylki ja katto missä mallissa? Quote Link to comment
Tanhis Posted July 17, 2013 Share Posted July 17, 2013 Eihän toi vielä paha projekti. Oisko bussi saanut lämärin etumaiseen parioveen ja B-pilariin, josta roikkuminen ja suuri rako? Onko kylki ja katto missä mallissa? Oma veikkaus olisi että keula on karannut liikaa eteenpäin esim hiiapilla nostettaessa. Esim takertunut vähän maahan kiinni kun nostettu ylös. Ja pariovet menee todella helposti propelleiksi eli voi olla että sen raot johtuu sekä roikkuvista saranoista että siittä että ovi on kiero. Quote Link to comment
Jaku82 Posted July 17, 2013 Author Share Posted July 17, 2013 Eihän toi vielä paha projekti. Oisko bussi saanut lämärin etumaiseen parioveen ja B-pilariin, josta roikkuminen ja suuri rako? Onko kylki ja katto missä mallissa? Oma veikkaus olisi että keula on karannut liikaa eteenpäin esim hiiapilla nostettaessa. Esim takertunut vähän maahan kiinni kun nostettu ylös. Ja pariovet menee todella helposti propelleiksi eli voi olla että sen raot johtuu sekä roikkuvista saranoista että siittä että ovi on kiero. nyt tutkittuna ja tunkattuna voisin veikata että rako johtunee "pienestä" pususta b-pilarin alaosaan, sarana oli myös todella löysä. ovi porrastaa ylhhäältä ulos päin melkein 2cm.. pitää viel tutkia miten tuon etuoven raon sais pienemmäksi..on reilu 1cm tasaisesti ja mielestäni se sais olla pienempi..joskus nähny muitten prokkiksissa pienempiä, sellaisia tasasia rakoja.. Quote Link to comment
Jaku82 Posted July 17, 2013 Author Share Posted July 17, 2013 Eihän toi vielä paha projekti. Oisko bussi saanut lämärin etumaiseen parioveen ja B-pilariin, josta roikkuminen ja suuri rako? Onko kylki ja katto missä mallissa? kylki on pikkuisen sisässä mutta olin kattovinaan pitkällä lankulla että vesikourut menis kummallakin puolen hyvinkin suorassa.. tunkkailin autoa tuossa niin ei vaikuttanu ovien asentoon mitenkään.. Quote Link to comment
Jaku82 Posted July 17, 2013 Author Share Posted July 17, 2013 mulla saattaa olla vielä tuollainen tuulilasin karmi kokonaisena jemmassa. paljon zemppiä projektiiin kiitti juu,katteleppa! ja kyllä kaikenlainen muukin kohtuu hintainen osa saattaapi kiinnostaa..ei nytte mikää hätä ole,meinasin jotakin grilliä suunitella tuoho alumiinist niin silloinha tää viihtyis kyljellää jonkin aikaan.. Quote Link to comment
Guest Lumipallo Posted September 24, 2013 Share Posted September 24, 2013 Jos en tietäis täydellä varmuudella, että oma projektini makaa omassa tallissani lukkojen takana, niin voisin syyttää sua varkaudesta... HEH Siis värit ja lähestulkoon vauriotkin ovat identtisiä mun bussiin verrattuna, tosin toi ikkunanpoka on mulla kyl paremmassa hapessa vaikka pehmeetä on siinäkin. Mulla on kerännyt inspiraatiota vasta 5 vuotta joten älä heti luovuta, tsemppiä!! Quote Link to comment
Jaku82 Posted October 1, 2013 Author Share Posted October 1, 2013 Jos en tietäis täydellä varmuudella, että oma projektini makaa omassa tallissani lukkojen takana, niin voisin syyttää sua varkaudesta... HEHSiis värit ja lähestulkoon vauriotkin ovat identtisiä mun bussiin verrattuna, tosin toi ikkunanpoka on mulla kyl paremmassa hapessa vaikka pehmeetä on siinäkin. Mulla on kerännyt inspiraatiota vasta 5 vuotta joten älä heti luovuta, tsemppiä!! :D kyllä harmittaa ihan vietävästi että ei vaan ole kerenny aloittaa..peltiosia oon kierrelly kylläkin katselemassa muista löytämistäni romuista.. yhdessä olis tuo ikkunapoka ja alaosa lommoton,alhaalle korjaus palaa tarttee mut ei tarttis koko keulapeltiä ostaa.. takakulmat löytyis myös.. siit se alkaa! sit pitäis tuo mun pritseni kotiuttaa viel syksyn aikana. aika tuntuu menevän vaan sika vauhtia..lapset vie ja sit valmennan junnuja sählys ja fudikses.. Quote Link to comment
Jaku82 Posted May 31, 2014 Author Share Posted May 31, 2014 Pistetäämpä tämä väliaikaisvarastoon ja harjoitellaapa ja haetaa rohkeutta kuplalla,tässä ensikertalaisia ollaa niin jos sattuisi olemaan helpompi kunnostettava kupla! Tuohon tulihaalittua -67 kupla jääny latoon seisomaan -98. Jännän paljon ruostunu,eli hitsattavaa löytyy ja rotta asustanut.. eli ylläpito voi poistaa tän jos siivoilee palstaa..muuten jatketaan tästä joskus jos intoa löytyy ja en ole myyny pois.. Kaikkihan on myynnissä jos rahaa tulee tarpeeksi.. kiitos kaikille ystävällisille auttajille ja seuraavaksi rupean uunoilemaan kuplan kanssa..katsotaan teenkö omaa projektikertomusta siit vai huutelenko muuten vaan siel sun tääl.. Quote Link to comment
Guest Protege Posted June 1, 2014 Share Posted June 1, 2014 (edited) Mulle kelpais kyllä seuraavaks projektiksi! :D Nyt loppu hitsaustyöt tuosta omasta "Taneli" bussista, niin joutuu tässä lähivuosina alkaa uutta projektia metsästää. Rahapuoli tietysti vaikuttaa tälläisten projektien hankintaan.. -Hullu Hitsaaja Sami- Edited June 1, 2014 by Protege Quote Link to comment
Jaku82 Posted June 9, 2014 Author Share Posted June 9, 2014 Noo,eiköhän tämä varastoida jotenkin johonkin että ei pahemmaksi mene..jos intoa löytyy joskus kuplan jälkeen niin tehää ja jos ei niin myydään.. näitä kuitenkaan ei löydy joka mutkassa,ulkomailta tietty sais jos tulis hävitettyä ja haluais sittenkin.. Quote Link to comment
Jaku82 Posted June 13, 2014 Author Share Posted June 13, 2014 Tai sitten aloitan tekemään tätä.. Siinähän sitä oppii tekemällä..kuplia saa jo 1000 tuolt jos himottaa.. Kesä näyttäisi pahasti menevän tienpäällä mutta vaikka talvella.. ei hätä.. 1 Quote Link to comment
Jaku82 Posted October 21, 2015 Author Share Posted October 21, 2015 Tämän saa poistaa! Jos näitä täältä siivoillaan.. Ei etene varmaankaan pariin vuoteen mihinkään. Aloitetaa sitten puhtaalta pöydältä jos tuntuu sille.. Jos sais viel tänä syksynä toisen prokkiksen kotiutettua mikä on huomattavasti helpompi.. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.