jukkis Posted April 30, 2006 Share Posted April 30, 2006 Simunan Sema:sta öö eli... Antti Kivinummen kautta hommasin, vanteiden hommaaminen kuplan jaolla(4x130) voi olla tulevaisuudessa vähän hankkalaa ku valmistus o kuulema lopetettu? Kannattaa aika äkkiä kysellä jos vielä tuommoset haluaa, tosin seva,yms jenkki jaolla olevia toki saa jatkossa. Jyrkillähän on ollu tuommoset täällä palstalla myynnissä ulosheitto hintaan, etu vanteet tietty kapeemmat= ei tarviis laittaa noita ähtäri lokareita. Quote Link to comment
Teevee Posted April 30, 2006 Share Posted April 30, 2006 Onko ne Jyrkin vanteet yhtä leviät takaa ku noi? Quote Link to comment
jukkis Posted April 30, 2006 Share Posted April 30, 2006 KYLLÄ! oon.........ihan jumissa? Quote Link to comment
hanski. Posted April 30, 2006 Share Posted April 30, 2006 niin laitoin sulle privaa noista vanteista,,,,, Quote Link to comment
Teevee Posted April 30, 2006 Share Posted April 30, 2006 Eikös Hannu sulle pitänyt tulla 18-tuumaset alupallot ja toiseen juhlamallin vanteet?;) Quote Link to comment
hanski. Posted April 30, 2006 Share Posted April 30, 2006 juu juu....suunnitelmat vaan ovat avoimet vielä.... Quote Link to comment
mikan Posted April 30, 2006 Share Posted April 30, 2006 Onko ne Jyrkin vanteet yhtä leviät takaa ku noi? Laitetaan nyt tähänkin tuo: t. Mika Quote Link to comment
Racing Posted May 2, 2006 Share Posted May 2, 2006 Mitenkäs menee jos on auto jossa "vanhan ajan tbo luvat" ja otteessa ei mainintaa välijäähdyttimestä,saako semmoisen asentaa ilman että joutuu tehonmittaukseen / tehorajaan takaisin??? Quote Link to comment
mikan Posted May 3, 2006 Share Posted May 3, 2006 Mitenkäs menee jos on auto jossa "vanhan ajan tbo luvat" ja otteessa ei mainintaa välijäähdyttimestä,saako semmoisen asentaa ilman että joutuu tehonmittaukseen / tehorajaan takaisin??? Riippu aika pitkälti siitä mitä lukee lupapapereissa. Useinhan noissa vanhoissa ei lue otteessa muuta kuin muutettu AKE:n luvalla se ja se. Ainakin mulla on sellainen teksti yhden auton otteessa. Eli se luvassa oleva teksti on merkitsevä. Onko siellä cooleri mainittu? t. Mika Quote Link to comment
Guest KooTee Posted May 3, 2006 Share Posted May 3, 2006 Minulla vanhoissa luvissa oli maininta muistaakseni: "...varustettu xxx ahtimella ilman välijäähdytintä." Kysyin rekisteröintikatsastuksessa, saako välijäähdyttimelle haettua lupia ja vastaus oli yksiselitteinen...ei! No katotaan vielä aken kanta asiaan, hyvin perusteltuna tietty:) Jos ei onnistu, niin pitänee kehitellä jotain... Quote Link to comment
Racing Posted May 3, 2006 Share Posted May 3, 2006 Näin briteissä...Suomalainen katsastusmies vois raapia päätään kun tuommoista menis esittelemään...painavakin tuo motti on varmaan tuonne kuplan takapäähän... http://www.volkszone.co.uk/VZi/showthread.php?t=256708 Quote Link to comment
Hebster52 Posted May 4, 2006 Share Posted May 4, 2006 Jep, noita Suby conversioneita löytyy useampiakin ulkomailla. Jopa WRX tuplaturboutettuna... Quote Link to comment
Racing Posted June 18, 2006 Share Posted June 18, 2006 Mites turboprojektit on edistynyt? Quote Link to comment
Guest hörbie Posted June 18, 2006 Share Posted June 18, 2006 aikas hieno luukku http://memimage.cardomain.net/member_im ... 1_full.jpg Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted June 19, 2006 Share Posted June 19, 2006 oma projekti edistyy hiljaa mutta varmasti. Kone koe koottu että saa tarkastettua että mahtuu kaikki pyöriin ja mihinkä männän korkeudet asettuu Ahdasta on mutta mahtuu Näillä kesähelteillä pitää olla ilmanvaihtokin kunnossa.. ;) Quote Link to comment
joksa Posted June 19, 2006 Share Posted June 19, 2006 aikas hieno luukku http://memimage.cardomain.net/member_im ... 1_full.jpg sopis maalattuna johonkin vähän vanhempaan - tuo aika ähtäri Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted June 19, 2006 Share Posted June 19, 2006 No eiks noi oo ähtärilokaritkin? Quote Link to comment
Jr Posted June 29, 2006 Share Posted June 29, 2006 No niin pitipäs kirjautua, kun huomasin turbo kuplista juttua. Nyt, kun pitäisi käyttöautoa katsastamaan niin ajattelin ottaa siitä moottorinohjausboxin kuplaan ja alkaa rakentamaan sitä turbolliseksi kesän mittaan. Mutta pari kysymystä olis: Mistä ootte hankkinu suuttimille sopivia imusarjoja? Sopiiko w-125 nokka ollenkaan turbo käyttöön vai mikä kannattais hankkia? Mihin hall anturit on helpoin laittaa trigger pyörä vai nastoja vauhtikseen? Koneen speksit nytten on puristukset luultavasti alle 9 78 takokampi 90,5 mahlet 1,25 keinut nokka tulikin tuolla jo. normi isovenakannet Laatikko vakio, sintterikytkin ja jäykempi asetelma. Ja tarkoitus ois laittaa TD04 Hestec Tarvittavat ruiskun muut osat 900:sta saabista välijäähy Tehot sinne 250-280 Kaikkia neuvoja kaivataan mitä mieleen tulee, vaikka aikapaljon tässä topicissa neuvoja on. Kupla tulee jäämään kilpien ulkopuolelle tän jälkeen, mutta sillä ei nyt ole väliä, kun ei se ole lähes vuoteen liikkunutkaan. Kyselenkö tässä topicissa vai laitanko uuden? Homma alkaa edistymään heti, kun saan boxin vaihdettua. Quote Link to comment
Guest marko jääskeläinen Posted June 29, 2006 Share Posted June 29, 2006 Trikkeri anturit on rakennettava hihnapyörään ja kiinnikkeet lohkoon.Nokaksi on muitakin hyviä vaihtoehtoja kuten fk-10 tai fk-43 noista on ainakin kytännön kokemusta.Imusarjat joutuu rakentamaan kaikki itse ei löydy valmiita joissa on suuttimien paikat valmiina. Quote Link to comment
Marko Posted June 29, 2006 Share Posted June 29, 2006 ei löydy valmiita joissa on suuttimien paikat valmiina. Kyllä niitä joitakin löytyy maailmalta riippuu tietysti millaiset haluaa. Quote Link to comment
mikan Posted June 29, 2006 Share Posted June 29, 2006 Jr:lle imusarjoja: http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=320 http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=321 ja paljon muutakin aiheeseen liittyvää... t. Mika Quote Link to comment
Marko Posted June 29, 2006 Share Posted June 29, 2006 Jr:lle imusarjoja: http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=320 http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=321 ja paljon muutakin aiheeseen liittyvää... t. Mika Jep, ja suomessahan noita toimittaa www.Aircooled.fi Quote Link to comment
Guest laiska`s custom Posted June 29, 2006 Share Posted June 29, 2006 eiköhän pässinsarvet kannata unohtaa tolla voimalla heti kättelyssä.tuplien imusarjat ja niihin painekotelot,eikös niit tuplienkin imusarjoja saa valmiix suutinpaikoilla??ja äkkiä ne tekeekin.. Quote Link to comment
mikan Posted June 29, 2006 Share Posted June 29, 2006 eiköhän pässinsarvet kannata unohtaa tolla voimalla heti kättelyssä.tuplien imusarjat ja niihin painekotelot,eikös niit tuplienkin imusarjoja saa valmiix suutinpaikoilla??ja äkkiä ne tekeekin.. Niistä on linkki tuossa ylempänä. Siis tuplien imusarjoista joissa suuttimen paikat. Itsetehdyilä "pässinsarvilla" tiedän irronneen +300 hv kuplan koneesta. t. Mika Quote Link to comment
Guest laiska`s custom Posted June 29, 2006 Share Posted June 29, 2006 niin muttei volsun omilla sarvilla..pienemmällä paineella parempi tulos.. Quote Link to comment
Jr Posted June 29, 2006 Share Posted June 29, 2006 Päätettiin kaverin kanssa sittenkin aloittaa nyt viikonloppuna. Kone pitäis ottaa pois, laskea paljonko on puristukset ja muuttaa hieman pienemmiksi jos/kun tarvii. Nokkana kokeillaan tota w-125:sta, kun nuo FK-sarjan nokat näyttäis olevan 1.4/1.5 välitetyille keinuille. Sitten pitäis alkaa varailee aikaa boxin poistolle. Ei oikein istu mun silmään noi cb:n imusarjat. Ainoa mikä iski silmään oli läppärungot niitten sivuilla, mutta ne on turhan kalliit. Alumiini ei pysy ittellä käsissä, joten ainoa vaihtoehto, jos itte tekee on rosteri. Suuttimina tullaan käyttämään denson 380cc, kun ne löytyy hyllystä ja niitten pitäis riittää tuohon tehoon. Mites muuten kannet kestääkö ne ilman vettä vai käykö liian kuumana? Jos pitää laittaa vettä niin sittenhän joutuu menee tonne ffp:n sivuille :) Tietääkö pakokaasujen lämmöistä tarpeeksi hyvin miten lämmintä kansissa on? Katoin Jääskeläinen noita sun auton kuvia, niin siellähän ne hall anturit näytti olevan siistissä rivissä ja näytti fiksulta paikalta asentaa. Onko sulla mikä moottorinohjain? Mistäs löytää laippoja turboon, kansiin(imu/pako)? Niin ja mistäs turbolle öljyt ja mistä takaisin lohkoon(b-pumpun kolo)? Quote Link to comment
Guest laiska`s custom Posted July 5, 2006 Share Posted July 5, 2006 laitoin tonne albumiin yhen kuvatuksen tulevasta konehuoneestani.. Quote Link to comment
Jr Posted July 21, 2006 Share Posted July 21, 2006 No niin vihdoinkin sain viime viikonloppuna haettua kuplan talvilevolta :) Ja eilen tuli sitten purettua koneesta kannet irti ja puristukset on huimat 7,8 eli eipä tarvi niitä muuttaa, kun turbottaa. Ois varmaan joskus ennenkin pitäny mitata niin ois voinu olla potkuakin. No nyt tietää, kun puristukset tippuu 8,4->7,8 niin teho tippuu 12hp. Vielä on vähän auki laitanko turbon konehuoneeseen vai laatikon päälle. Luultavasti konehuoneeseen ja välijäähdytin laatikon päälle. Saako tulipeltiin tehdä lain mukaan reikiä(jos tän joskus tuo kadulle takas) eli takalaseista putket tulipellin läpi, että sais vähän viileetä ilmaa jäähdyttimelle? Quote Link to comment
Guest TurboToffi Posted July 26, 2006 Share Posted July 26, 2006 Vielä imusarjoista... Mä tein tämmöset: Plasmaleikattuja imu/pakolaippoja saat halvalla täältä: www.raak-racing.com Minä käytän suodatin-öljypumppu ja pumpulla olevasta propusta olen ottanut öljynpaineet turbolle. Se tulee näppärästi ylös hihnapyörän vieressä. Paluuletku oon ollut sekä venttiilikopalle että bensapumpun laipalle. Molemmat toimii hyvin... Tuo W-125 nokka toimii kyllä hyvin jos sun turbolla on iso pakopesä. Näin olen rakentanut konehuoneeni... Quote Link to comment
Jr Posted July 27, 2006 Share Posted July 27, 2006 Minä käytän suodatin-öljypumppu ja pumpulla olevasta propusta olen ottanut öljynpaineet turbolle. Se tulee näppärästi ylös hihnapyörän vieressä. Mä en ymmärrä eli pumpussas on joku proppu joka jakaa öljyt vai? Kuva kertois enemmän. Mulla on nytten full-flow systeemi pumppu-suodatin-jäähdytin-lohkoon eli mistäs välistä vai ihan jostain muualta? Noin ittekkin ajattelin nuo imusarjat, mutta painekotelot suoraan päälle. Quote Link to comment
Guest TurboToffi Posted July 27, 2006 Share Posted July 27, 2006 Tämmönen pumppu käytän: Ja sieltä mä oon ottanut öljynpaine turbolle. Tuon propun alla on jousi ja kuula, eli ohivuotoventtiili jos filtteri menis tukkoon. Propun tilalle voidaan laitta hydraulinippa ja letku kiinni siihen. Täältä se näyttää: Toivottavasti se auttaa sut vähän... Saako tulipeltiin tehdä lain mukaan reikiä(jos tän joskus tuo kadulle takas) eli takalaseista putket tulipellin läpi, että sais vähän viileetä ilmaa jäähdyttimelle? Minä olen kyllä katsastanut kaks vuotta tämmösellä systeemillä: Siinä on 150 millisen ilmastointiputki joka kääntyy alaspäin lattian läpi. Jäähdytys toimii erittäin hyvin. Öljynlämpötila ei nouse yli 95 astetta vaikken käytä öljynjäähdytintä olleenkaan Quote Link to comment
Jr Posted July 28, 2006 Share Posted July 28, 2006 Nyt ymmärsin. Eli voin ottaa ittellä mistä vaan letkun välistä joku kuristin pitää vaan laittaa, ettei mene liikaa oljyä turbolle. Varmaan ainakin pumppu jaksaa mulla, kun on tommonen suodatin pumppu alkujaan eli 32mm rattailla. Quote Link to comment
Guest TurboToffi Posted July 28, 2006 Share Posted July 28, 2006 Ei sun tartte mitään kuristinta laittaa. Turbon läpi menee niin paljon kuin laakerit sallii ja vaatii... Kyllä pumppu riittää. Mä oon ajanut kaks kesää 30mm pumpulla eikä oo olllut mitään onkelmaa... Quote Link to comment
Guest KooTee Posted August 9, 2006 Share Posted August 9, 2006 Asennusta vaille...melkein:) Välijäähdytin tulee vaihtumaan isompaan ym.ym. Lisätäänpä vähän speksiä... Kone 1500 cm3 (jep! tarkistin rekisteriotteesta:)) Scat kampi ja vauhtis, H-profiili veivit Bugpack G3:t kansien aihioina TCS-20 nokka turbo Garret T03 Kuivasumppu Rutistukset 1:7.8 Ja megaruutalla bensat... Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted August 9, 2006 Share Posted August 9, 2006 tämmönen tuli tehtyä yhtäkkiä. Kone ihan norm 1600 joka tehty nopeata jäännös osista.. En ole saanut oikein säätöihin joten ei pelitä vielä. Pitäis saada hankittua ripakopallinen suuttimia. Quote Link to comment
mikan Posted August 10, 2006 Share Posted August 10, 2006 Asennusta vaille...melkein:) Välijäähdytin tulee vaihtumaan isompaan ym.ym. Lisätäänpä vähän speksiä... Kone 1500 cm3 (jep! tarkistin rekisteriotteesta:)) Scat kampi ja vauhtis, H-profiili veivit Bugpack G3:t kansien aihioina TCS-20 nokka turbo Garret T03 Kuivasumppu Rutistukset 1:7.8 Ja megaruutalla bensat... No onpas tutun näköinen imusarja. Ettei vaan olis Turkkusest. :-) Hyvältä näyttää kaikin puolin. Mites coolerilla ilma vaihtuu? t. Mika Quote Link to comment
hanski. Posted August 14, 2006 Share Posted August 14, 2006 Aikamoinen sauna ehkä tulee olemaan vaan ku on cooleri sekä turbo konehuoneessa..? laiska`s custom se on joo totta,mut aika paljon jeesaa vesiruiskutus kennon pintaan. tuo teksti lainattu aikaisemmasta keskustelusta..... tuo vesiruiskutus välijäähdyttimen pintaan kiinnostais...miten sen käytännössä toteuttaa...ym....??? toimiva ratkaisu??? Quote Link to comment
Guest KooTee Posted August 14, 2006 Share Posted August 14, 2006 Cooleri ja kone ei tule samaan tilaan - "konehuonetta" on jatkettu aika reippaasti takapenkin kustannuksella ja ilma vaihtuu isoilla flekteillä ja lisäksi tuossa on nyt vesi+metanoliruisku... Imusarja (laita Mika yv jos tiedät mistä tuo keksintö on lähtoisin!) osoittautui yllättävän toimivaksi jo edellisessä koneessa... siis karusta ulkonäöstä ja "mielenkiintoisesta" muotoilusta huolimatta:) -kalle Quote Link to comment
Jr Posted September 19, 2006 Share Posted September 19, 2006 Pikku hiljaa keräillään tavaraa ja suunnitellaan putkistoa. Ahdin vaihtuu ja menee sittenkin laatikon päälle. Edit: sittenkin sama puhallin eli toi isompi Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted September 19, 2006 Share Posted September 19, 2006 Mikä fööni tuo isompi on? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.