boxer Posted November 17, 2013 Posted November 17, 2013 TÀllÀnen vehjes tuli hankittua tuossa kesÀllÀ, kun menin autoa kattomaan olin hieman skeptinen kun puhelimessa kerrottiin auton puutteet ja viat. Odotin enemmÀn ruostetta kuin puhelimessa kerrottiin.... EipÀ siinÀ kauaa tarvinnut miettiÀ kun tsekkas riski paikat.  Autohan on poistettu TRAFI:n mukaan rekisteristÀ -84, tÀmÀn jÀlkeen ollut enempi vÀhempi rappiotilassa, kuitenkaan altistamatta sitÀ sÀÀn armoille, osia siitÀ on matkan varrella kadonnut minne lie.  Auton mittarissa kilometrejÀ on alle 80tkm, vÀhÀistÀ lukemaa puoltaa lyhyt palvelusaika kehon ja romujen kuljettimena. Visiot auton suhteen on aika selvÀt... Madallus ei ole tÀllÀ hetkellÀ mielessÀ.  Laittelen tÀnne kuvajaisia lissÀÀ sitten taas... Quote
boxer Posted November 17, 2013 Author Posted November 17, 2013 Pakua tuli jo testattua olosuhteissa joihin se toivon mukaan joutuu tulevana vuotena... Quote
boxer Posted December 8, 2013 Author Posted December 8, 2013 Peltihommat on siinÀ mallissa ettÀ nyt aletaan työstÀmÀÀn pohjia.. Takakulma, akkuhyllyt molemmin puolin vaihdettu, oikeesta takalokarista sekÀ helmasta lokarin vierestÀ vaihdettu palat ehjÀÀn peltiin... Hitsaus hommista voi kiittÀÀ "Norttia", ilman tÀtÀ tyyppiÀ auto varmaan seisois edelleen mun pihassa...  Nyt sitten tarttis alkaa puhaltelee noita ulkopinnoilla olevia ruoste pisteitÀ, ovien alareunoja sekÀ tavaratilan luukkua.. TÀÀllÀ on puheltu soodasta jonkin verran, jos itte ottaa puhallusaineeks vaikka pÀhkinÀnkuorta? Tai jotain muuta hassua... Kuvia tulee pian perÀstÀ... Quote
boxer Posted December 10, 2013 Author Posted December 10, 2013 Takakulma ennen ja jÀlkeen. PÀÀlle suihkastiin jotain akryylia mitÀ sattui olemaan, nÀin ei ilman kosteus hiivi lÀpi... Quote
boxer Posted December 10, 2013 Author Posted December 10, 2013 Oikeeseen helmaan oli joku fiksu tunkenut "villaa" ja jotain vaatteita, se sitten oli toiminut odotetulla tavalla. Quote
boxer Posted March 5, 2015 Author Posted March 5, 2015 KyllÀ tÀÀ pikkuhiljaa etenee tÀmÀkin! Laitetaanpa vÀhÀn kuveja myös.. NiitÀ on kiva katella jos ei vaikka osasi lukea.. SiitÀhÀn voi todeta kun kattelee pyörÀkoteloa massan poiston jÀlkeen sekÀ tuota pohjaa puhalluksen jÀlkeen, niin ei paljoa oo mÀtÀ vaivoja. Pohja oli kauttaaltaan yhtÀ hyvÀ. Quote
boxer Posted March 5, 2015 Author Posted March 5, 2015 Ai nii juu, sellainen jÀi kertomatta, asia joka tuotti suurta iloa.. Lakihan paperittoman auton rekisteriin saamiseksi tiukentui tuossa hetki sitten. Eli enÀÀn ne 10 vuoden paperit ei riitÀ. Vaan pitÀÀ olla luovarissa viimeisen rekisteriin merkityn omistajan nimi. No sellaseen tahoon on oltu yhteydessÀ ja siellÀ oltiin hyvin iloisia ettÀ joku on autoa saattamassa takaisin ajokuntoon. Tapaamisen henkilön kanssa on pian. Very happy face here... 1 Quote
Arska Posted March 5, 2015 Posted March 5, 2015 Kivan nÀköinen kapine. Onnea papereille.-) Ja ennen kaikkea melko ruosteeton yksilö Quote
sleepercooler Posted March 5, 2015 Posted March 5, 2015 Oikeeseen helmaan oli joku fiksu tunkenut "villaa" ja jotain vaatteita, se sitten oli toiminut odotetulla tavalla.  Toihan tarkoitta vain, ettei tartte laitta niin vitusti kittiÀ,kun laitetaa alle "tÀytettÀ" ;), muuten siistin nÀköönen yksilö. Quote
boxer Posted March 5, 2015 Author Posted March 5, 2015 Toihan tarkoitta vain, ettei tartte laitta niin vitusti kittiÀ,kun laitetaa alle "tÀytettÀ" ;), muuten siistin nÀköönen yksilö. Jep, laitoin kaikkiin lommoihin ja reikiin ensin vanhoja vaatteita sikalla kiinni ja siihen sitten blastik baddinkii pÀÀlle... Ja se etu siinÀ on tietty ettÀ vaatteet ei ruostu... Quote
boxer Posted June 26, 2015 Author Posted June 26, 2015 PitkÀn motivaatio pulan jÀlkeen on saatu jotain kongreettista aikaseks. 6 Quote
jake1986 Posted June 29, 2015 Posted June 29, 2015 Hienoa Kalle ja onnittelut, vihdoin ja viimein sait vÀrin pintaan, hienohan siitÀ tulee ja pian pÀÀset palliksella ajamaan! ;) Ei muutakuin kuin kuukauden rutistus hallilla ja auto on west festissÀ nÀytillÀ? =) Quote
GT78 Posted June 30, 2015 Posted June 30, 2015 Jaksaa jaksaa kettumaisimmat hommat takanapÀin loppusuora hÀÀmöttÀÀ jo! Quote
boxer Posted June 30, 2015 Author Posted June 30, 2015 Jepulis, taitaa jÀÀdÀ tÀn vuaden westit vÀliin. Menee taaloja niin paljon viÀlÀ ettÀ tarttee vÀlillÀ sÀÀstÀÀ... Tarttee rekisteröitÀvÀksi mennessÀ olla nÀÀs takaosaston penkitkin paikoillaan niin tulee samalla kertaa hoidettua kaikki rekisteröintiin liittyvÀt toimet, eikÀ niitÀ penkkejÀkÀÀn oo vielÀ. Ja onhan tossa tota duunia muutenkin ja oon viÀl niin köyhÀkin ettÀ on pakko kÀydÀ töissÀ... Quote
jake1986 Posted August 20, 2015 Posted August 20, 2015 No miltÀs Kalle nÀyttÀÀ, joko on pÀÀsty koeajolle tai edes otettu savut koneesta ulos?? =D  Kansa haluaa nÀhdÀ kuvia!! Paas muutama foto! ;) Quote
boxer Posted August 21, 2015 Author Posted August 21, 2015 "edes savut" Hehe... Laittasin kuvia mut tÀÀ hemmeti mobiiliversio o nii persuusta.. Quote
boxer Posted August 21, 2015 Author Posted August 21, 2015 SiinÀ sulle Jakke kuvii.. Vaik et sÀÀ nii kauhee pitkÀl asu ettet vois vaik kÀyr.. 5 Quote
boxer Posted February 20, 2016 Author Posted February 20, 2016 Hiljaa hiljaa... Mutta vÀhin erin eteenpÀin kuitenkin. 2 Quote
boxer Posted March 3, 2016 Author Posted March 3, 2016 Eilen posti toi madaltavat olat, iskareita yms ryönÀÀ... jos perjantai-lauantai sektorilla pÀÀsis kasaamaan etupÀÀn valmiiksi? EiköhÀn tÀllÀ kombolla, sÀÀtöakseli+olat saada aikaan riittÀvÀ ja ei niin kivireki madallus. Quote
GT78 Posted March 3, 2016 Posted March 3, 2016 MÀÀ tuun kans hallille tod nÀk la ihmetteleen vesiveekasia ja pallista. Quote
boxer Posted March 4, 2016 Author Posted March 4, 2016 Tervetuloa. Jolloinkin pualepÀivÀ jÀlkeen paikalla.. Quote
boxer Posted March 7, 2016 Author Posted March 7, 2016 Nyt tuli soviteltua osia paikoilleen, uudet olat kun kiinnittÀÀ niveliin ja mutterit niin tiukkaan ettÀ uskoo niiden pysyvÀn paikoillaan, tulee olkien liikuttaminen todella raskaaksi.. PitÀÀkö olla niin? Keveneekö kun auton paino pÀÀllÀ ja renkaat alla? Vakio olalla sama homma, tiukaksi menee kiristettÀessÀ... Quote
Tanhis Posted March 7, 2016 Posted March 7, 2016 Niin ja pallonivelet on asennettu oikeaan suuntaan. Quote
boxer Posted March 7, 2016 Author Posted March 7, 2016 Vw korjausoppaan mukaan on. Sen ison ja komjan.. Paikalle laittamisessa ei ole mitÀÀn ongelmaa, ongelma tulee kiristettÀessÀ... Nivelet asennettu kuten vanhat, jolloin ei ollut kankeutta ohjatessa. Quote
Sakke Posted March 7, 2016 Posted March 7, 2016 Ainaki mulla on ruukannu uudet nivelet olla jÀykkiÀ. Quote
boxer Posted March 9, 2016 Author Posted March 9, 2016 Nyt ei oikeastaa ole nivelien jÀykkyys ongelma, olkaakseli on tiukka kÀÀnnellÀ. Mutta, mitat ovat kaikki hyvin alueella, joten siksi laitoin tÀnne asian esille, jos vaikka jollakin olisi kokemusta asiasta.. Testaillaan vielÀ parit jutut, jos ei muutu niin pyörilleen vaan ja tsek, mikÀ vaikutus? Muuten dropit on ihan asiallasta laatua, kun nyt saadaan asennus homma pÀÀtökseen niin saatan olla viisaampi? Quote
metake Posted March 9, 2016 Posted March 9, 2016 Se olka-akselihan kÀÀntyy niiden nivelien varassa, jos nivelet on jÀykÀt niin kÀÀntyminenkin on jÀykkÀÀ. Kun nivelet on kiristÀmÀttÀ olka-akseliin niin ne pyörii todennÀköisesti kartioissaan mutta kun kiristÀt ne niin luonnollisesti kartio ottaa kiinni ja pyöriminen alkaa nivelissÀ, jotka nyt ovat uutuuden jÀykÀt. Quote
boxer Posted March 9, 2016 Author Posted March 9, 2016 Niin se varmaan on, olen mittaillut kaikki osat, vanhat ja uudet, mitÀÀn merkittÀviÀ eroja ei ole, joten eiköhÀn tÀssÀ pörÀytetÀ etupÀÀ valmiiksi ja eteenpÀin... Quote
x-pj Posted March 9, 2016 Posted March 9, 2016  dropit on ihan asiallasta laatua mistÀ hankit ja kenen tekemÀt? Quote
boxer Posted March 10, 2016 Author Posted March 10, 2016 (edited) Aircooledilta ostettu. Empi. Tosin eivÀt ole samanlaiset kuin Aircooledin nettisivuilla kuvassa on (taitavat olla kuplan olat).. Vaan csp:n kuvaa vastaavat. Mitoiltaan ovat ok. EikÀ purseita yms ongelmia ollut... Edited March 10, 2016 by boxer Quote
KimmoH Posted March 10, 2016 Posted March 10, 2016 Paljonko levittÀvÀt ulospÀin ? NÀitÀ pallukan droppiolkia taitaa olla pariltakin eri valmistajalta ja toinen (muistaakseni se halvempi) malli levittÀÀ enemmÀn kuin toinen. Quote
boxer Posted March 10, 2016 Author Posted March 10, 2016 17 MM levittÀÀ. Vanteet on gasburnerit, jotka ei levitÀ itessÀÀn VS esim 5-spoke yms... 1 Quote
boxer Posted March 16, 2016 Author Posted March 16, 2016 (edited) Olkien ongelma siirretty takaalalle, navat, levyt ja satulat on paikoillaan. EtupÀÀ alkaa hahmottumaan, pientÀ hiplaamista ja saa tiputtaa etupÀÀn pyörilleen. Etuakselin sÀÀtö vaatii rautakangen toimiakseen, liikkuupa kuitenkin ja eipÀ sitÀ kai paljon sÀÀdellÀ kun oikea korkeus on saavutettu. Stopparien varsi vielÀ puukkosahalla irti, varmaan muuten saattaapa kolista turhaan... Edited March 16, 2016 by boxer 1 Quote
boxer Posted May 1, 2016 Author Posted May 1, 2016 Ruoska on saanut jÀlleen ikkunat kera uusien tiivisteiden, etulasin kanssa oli enemmÀn kuin paljon vÀÀntöÀ sekÀ ongelmia.. Sormet veressÀ saatiin kuitenkin paikalleen, muut akkunat menivÀt paikoilleen kuten pitÀÀ, tosin melko jÀmerÀt oli tiivisteet. Avattava, mallia brasil odottaa asennusta.. Puutteelliset tarvikkeet ja vauhdilla etenevÀ kello laittoi stopin asennukselle.. No, ensi viikolla sirkus jatkuu.. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.