Jump to content

Pallo Paku "Jaffa" 77


boxer

Recommended Posts

Posted

TÀllÀnen vehjes tuli hankittua tuossa kesÀllÀ, kun menin autoa kattomaan olin hieman skeptinen kun puhelimessa kerrottiin auton puutteet ja viat. Odotin enemmÀn ruostetta kuin puhelimessa kerrottiin....

EipÀ siinÀ kauaa tarvinnut miettiÀ kun tsekkas riski paikat.

 

Autohan on poistettu TRAFI:n mukaan rekisteristÀ -84, tÀmÀn jÀlkeen ollut enempi vÀhempi rappiotilassa, kuitenkaan altistamatta sitÀ sÀÀn armoille, osia siitÀ on matkan varrella kadonnut minne lie.

 

Auton mittarissa kilometrejÀ on alle 80tkm, vÀhÀistÀ lukemaa puoltaa lyhyt palvelusaika kehon ja romujen kuljettimena.

Visiot auton suhteen on aika selvÀt... Madallus ei ole tÀllÀ hetkellÀ mielessÀ.

 

Laittelen tÀnne kuvajaisia lissÀÀ sitten taas...

post-4126-13888369923689_thumb.jpg

post-4126-13888369923897_thumb.jpg

  • 3 weeks later...
Posted

Peltihommat on siinÀ mallissa ettÀ nyt aletaan työstÀmÀÀn pohjia.. Takakulma, akkuhyllyt molemmin puolin vaihdettu, oikeesta takalokarista sekÀ helmasta lokarin vierestÀ vaihdettu palat ehjÀÀn peltiin... Hitsaus hommista voi kiittÀÀ "Norttia", ilman tÀtÀ tyyppiÀ auto varmaan seisois edelleen mun pihassa...

 

Nyt sitten tarttis alkaa puhaltelee noita ulkopinnoilla olevia ruoste pisteitÀ, ovien alareunoja sekÀ tavaratilan luukkua..

TÀÀllÀ on puheltu soodasta jonkin verran, jos itte ottaa puhallusaineeks vaikka pÀhkinÀnkuorta? Tai jotain muuta hassua... Kuvia tulee pian perÀstÀ...

Posted

Takakulma ennen ja jÀlkeen. PÀÀlle suihkastiin jotain akryylia mitÀ sattui olemaan, nÀin ei ilman kosteus hiivi lÀpi...

post-4126-13888370112894_thumb.jpg

post-4126-13888370113547_thumb.jpg

Posted

Oikeeseen helmaan oli joku fiksu tunkenut "villaa" ja jotain vaatteita, se sitten oli toiminut odotetulla tavalla.

post-4126-13888370114171_thumb.jpg

post-4126-13888370114862_thumb.jpg

  • 1 year later...
Posted

KyllÀ tÀÀ pikkuhiljaa etenee tÀmÀkin! Laitetaanpa vÀhÀn kuveja myös.. NiitÀ on kiva katella jos ei vaikka osasi lukea.. SiitÀhÀn voi todeta kun kattelee pyörÀkoteloa massan poiston jÀlkeen sekÀ tuota pohjaa puhalluksen jÀlkeen, niin ei paljoa oo mÀtÀ vaivoja. Pohja oli kauttaaltaan yhtÀ hyvÀ.

post-898-0-45381300-1425567230_thumb.jpg

post-898-0-48687200-1425567271_thumb.jpg

post-898-0-23387700-1425567427_thumb.jpg

Posted

Ai nii juu, sellainen jÀi kertomatta, asia joka tuotti suurta iloa.. Lakihan paperittoman auton rekisteriin saamiseksi tiukentui tuossa hetki sitten. Eli enÀÀn ne 10 vuoden paperit ei riitÀ. Vaan pitÀÀ olla luovarissa viimeisen rekisteriin merkityn omistajan nimi. No sellaseen tahoon on oltu yhteydessÀ ja siellÀ oltiin hyvin iloisia ettÀ joku on autoa saattamassa takaisin ajokuntoon. Tapaamisen henkilön kanssa on pian. Very happy face here...

  • Like 1
Posted

Oikeeseen helmaan oli joku fiksu tunkenut "villaa" ja jotain vaatteita, se sitten oli toiminut odotetulla tavalla.

 

Toihan tarkoitta vain, ettei tartte laitta niin vitusti kittiÀ,kun laitetaa alle "tÀytettÀ" ;), muuten siistin nÀköönen yksilö.

Posted

Toihan tarkoitta vain, ettei tartte laitta niin vitusti kittiÀ,kun laitetaa alle "tÀytettÀ" ;), muuten siistin nÀköönen yksilö.

Jep, laitoin kaikkiin lommoihin ja reikiin ensin vanhoja vaatteita sikalla kiinni ja siihen sitten blastik baddinkii pÀÀlle... Ja se etu siinÀ on tietty ettÀ vaatteet ei ruostu...

  • 3 months later...
Posted

Hienoa Kalle ja onnittelut, vihdoin ja viimein sait vÀrin pintaan, hienohan siitÀ tulee ja pian pÀÀset palliksella ajamaan! ;) Ei muutakuin kuin kuukauden rutistus hallilla ja auto on west festissÀ nÀytillÀ? =)

Posted

Jepulis, taitaa jÀÀdÀ tÀn vuaden westit vÀliin. Menee taaloja niin paljon viÀlÀ ettÀ tarttee vÀlillÀ sÀÀstÀÀ... Tarttee rekisteröitÀvÀksi mennessÀ olla nÀÀs takaosaston penkitkin paikoillaan niin tulee samalla kertaa hoidettua kaikki rekisteröintiin liittyvÀt toimet, eikÀ niitÀ penkkejÀkÀÀn oo vielÀ. Ja onhan tossa tota duunia muutenkin ja oon viÀl niin köyhÀkin ettÀ on pakko kÀydÀ töissÀ...

  • 1 month later...
Posted

No miltÀs Kalle nÀyttÀÀ, joko on pÀÀsty koeajolle tai edes otettu savut koneesta ulos?? =D

 

Kansa haluaa nÀhdÀ kuvia!! Paas muutama foto! ;)

Posted

SiinÀ sulle Jakke kuvii.. Vaik et sÀÀ nii kauhee pitkÀl asu ettet vois vaik kÀyr..

post-898-0-68984200-1440165533_thumb.jpg

post-898-0-20867400-1440165556_thumb.jpg

post-898-0-35601800-1440165569_thumb.jpg

post-898-0-93271800-1440165586_thumb.jpg

post-898-0-35529200-1440165613_thumb.jpg

  • Like 5
  • 5 months later...
  • 2 weeks later...
Posted

Eilen posti toi madaltavat olat, iskareita yms ryönÀÀ... jos perjantai-lauantai sektorilla pÀÀsis kasaamaan etupÀÀn valmiiksi? EiköhÀn tÀllÀ kombolla, sÀÀtöakseli+olat saada aikaan riittÀvÀ ja ei niin kivireki madallus.

Posted

Nyt tuli soviteltua osia paikoilleen, uudet olat kun kiinnittÀÀ niveliin ja mutterit niin tiukkaan ettÀ uskoo niiden pysyvÀn paikoillaan, tulee olkien liikuttaminen todella raskaaksi.. PitÀÀkö olla niin? Keveneekö kun auton paino pÀÀllÀ ja renkaat alla? Vakio olalla sama homma, tiukaksi menee kiristettÀessÀ...

Posted

Vw korjausoppaan mukaan on. Sen ison ja komjan.. Paikalle laittamisessa ei ole mitÀÀn ongelmaa, ongelma tulee kiristettÀessÀ... Nivelet asennettu kuten vanhat, jolloin ei ollut kankeutta ohjatessa.

Posted

Nyt ei oikeastaa ole nivelien jÀykkyys ongelma, olkaakseli on tiukka kÀÀnnellÀ. Mutta, mitat ovat kaikki hyvin alueella, joten siksi laitoin tÀnne asian esille, jos vaikka jollakin olisi kokemusta asiasta.. Testaillaan vielÀ parit jutut, jos ei muutu niin pyörilleen vaan ja tsek, mikÀ vaikutus? Muuten dropit on ihan asiallasta laatua, kun nyt saadaan asennus homma pÀÀtökseen niin saatan olla viisaampi?

Posted

Se olka-akselihan kÀÀntyy niiden nivelien varassa, jos nivelet on jÀykÀt niin kÀÀntyminenkin on jÀykkÀÀ. Kun nivelet on kiristÀmÀttÀ olka-akseliin niin ne pyörii todennÀköisesti kartioissaan mutta kun kiristÀt ne niin luonnollisesti kartio ottaa kiinni ja pyöriminen alkaa nivelissÀ, jotka nyt ovat uutuuden jÀykÀt.

Posted

Niin se varmaan on, olen mittaillut kaikki osat, vanhat ja uudet, mitÀÀn merkittÀviÀ eroja ei ole, joten eiköhÀn tÀssÀ pörÀytetÀ etupÀÀ valmiiksi ja eteenpÀin...

Posted (edited)

Aircooledilta ostettu. Empi. Tosin eivÀt ole samanlaiset kuin Aircooledin nettisivuilla kuvassa on (taitavat olla kuplan olat).. Vaan csp:n kuvaa vastaavat. Mitoiltaan ovat ok. EikÀ purseita yms ongelmia ollut...

Edited by boxer
Posted

Paljonko levittÀvÀt ulospÀin ? NÀitÀ pallukan droppiolkia taitaa olla pariltakin eri valmistajalta ja toinen (muistaakseni se halvempi) malli levittÀÀ enemmÀn kuin toinen. 

Posted

17 MM levittÀÀ. Vanteet on gasburnerit, jotka ei levitÀ itessÀÀn VS esim 5-spoke yms...

  • Like 1
Posted (edited)

Olkien ongelma siirretty takaalalle, navat, levyt ja satulat on paikoillaan. EtupÀÀ alkaa hahmottumaan, pientÀ hiplaamista ja saa tiputtaa etupÀÀn pyörilleen. Etuakselin sÀÀtö vaatii rautakangen toimiakseen, liikkuupa kuitenkin ja eipÀ sitÀ kai paljon sÀÀdellÀ kun oikea korkeus on saavutettu. Stopparien varsi vielÀ puukkosahalla irti, varmaan muuten saattaapa kolista turhaan...

post-898-0-75115300-1458143359_thumb.jpeg

Edited by boxer
  • Like 1
  • 1 month later...
Posted

Ruoska on saanut jÀlleen ikkunat kera uusien tiivisteiden, etulasin kanssa oli enemmÀn kuin paljon vÀÀntöÀ sekÀ ongelmia.. Sormet veressÀ saatiin kuitenkin paikalleen, muut akkunat menivÀt paikoilleen kuten pitÀÀ, tosin melko jÀmerÀt oli tiivisteet. Avattava, mallia brasil odottaa asennusta.. Puutteelliset tarvikkeet ja vauhdilla etenevÀ kello laittoi stopin asennukselle.. No, ensi viikolla sirkus jatkuu..

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...