boxer Posted November 17, 2013 Posted November 17, 2013 Tällänen vehjes tuli hankittua tuossa kesällä, kun menin autoa kattomaan olin hieman skeptinen kun puhelimessa kerrottiin auton puutteet ja viat. Odotin enemmän ruostetta kuin puhelimessa kerrottiin.... Eipä siinä kauaa tarvinnut miettiä kun tsekkas riski paikat. Autohan on poistettu TRAFI:n mukaan rekisteristä -84, tämän jälkeen ollut enempi vähempi rappiotilassa, kuitenkaan altistamatta sitä sään armoille, osia siitä on matkan varrella kadonnut minne lie. Auton mittarissa kilometrejä on alle 80tkm, vähäistä lukemaa puoltaa lyhyt palvelusaika kehon ja romujen kuljettimena. Visiot auton suhteen on aika selvät... Madallus ei ole tällä hetkellä mielessä. Laittelen tänne kuvajaisia lissää sitten taas... Quote
boxer Posted November 17, 2013 Author Posted November 17, 2013 Pakua tuli jo testattua olosuhteissa joihin se toivon mukaan joutuu tulevana vuotena... Quote
boxer Posted December 8, 2013 Author Posted December 8, 2013 Peltihommat on siinä mallissa että nyt aletaan työstämään pohjia.. Takakulma, akkuhyllyt molemmin puolin vaihdettu, oikeesta takalokarista sekä helmasta lokarin vierestä vaihdettu palat ehjään peltiin... Hitsaus hommista voi kiittää "Norttia", ilman tätä tyyppiä auto varmaan seisois edelleen mun pihassa... Nyt sitten tarttis alkaa puhaltelee noita ulkopinnoilla olevia ruoste pisteitä, ovien alareunoja sekä tavaratilan luukkua.. Täällä on puheltu soodasta jonkin verran, jos itte ottaa puhallusaineeks vaikka pähkinänkuorta? Tai jotain muuta hassua... Kuvia tulee pian perästä... Quote
boxer Posted December 10, 2013 Author Posted December 10, 2013 Takakulma ennen ja jälkeen. Päälle suihkastiin jotain akryylia mitä sattui olemaan, näin ei ilman kosteus hiivi läpi... Quote
boxer Posted December 10, 2013 Author Posted December 10, 2013 Oikeeseen helmaan oli joku fiksu tunkenut "villaa" ja jotain vaatteita, se sitten oli toiminut odotetulla tavalla. Quote
boxer Posted March 5, 2015 Author Posted March 5, 2015 Kyllä tää pikkuhiljaa etenee tämäkin! Laitetaanpa vähän kuveja myös.. Niitä on kiva katella jos ei vaikka osasi lukea.. Siitähän voi todeta kun kattelee pyöräkoteloa massan poiston jälkeen sekä tuota pohjaa puhalluksen jälkeen, niin ei paljoa oo mätä vaivoja. Pohja oli kauttaaltaan yhtä hyvä. Quote
boxer Posted March 5, 2015 Author Posted March 5, 2015 Ai nii juu, sellainen jäi kertomatta, asia joka tuotti suurta iloa.. Lakihan paperittoman auton rekisteriin saamiseksi tiukentui tuossa hetki sitten. Eli enään ne 10 vuoden paperit ei riitä. Vaan pitää olla luovarissa viimeisen rekisteriin merkityn omistajan nimi. No sellaseen tahoon on oltu yhteydessä ja siellä oltiin hyvin iloisia että joku on autoa saattamassa takaisin ajokuntoon. Tapaamisen henkilön kanssa on pian. Very happy face here... 1 Quote
Arska Posted March 5, 2015 Posted March 5, 2015 Kivan näköinen kapine. Onnea papereille.-) Ja ennen kaikkea melko ruosteeton yksilö Quote
sleepercooler Posted March 5, 2015 Posted March 5, 2015 Oikeeseen helmaan oli joku fiksu tunkenut "villaa" ja jotain vaatteita, se sitten oli toiminut odotetulla tavalla. Toihan tarkoitta vain, ettei tartte laitta niin vitusti kittiä,kun laitetaa alle "täytettä" ;), muuten siistin näköönen yksilö. Quote
boxer Posted March 5, 2015 Author Posted March 5, 2015 Toihan tarkoitta vain, ettei tartte laitta niin vitusti kittiä,kun laitetaa alle "täytettä" ;), muuten siistin näköönen yksilö. Jep, laitoin kaikkiin lommoihin ja reikiin ensin vanhoja vaatteita sikalla kiinni ja siihen sitten blastik baddinkii päälle... Ja se etu siinä on tietty että vaatteet ei ruostu... Quote
boxer Posted June 26, 2015 Author Posted June 26, 2015 Pitkän motivaatio pulan jälkeen on saatu jotain kongreettista aikaseks. 6 Quote
jake1986 Posted June 29, 2015 Posted June 29, 2015 Hienoa Kalle ja onnittelut, vihdoin ja viimein sait värin pintaan, hienohan siitä tulee ja pian pääset palliksella ajamaan! ;) Ei muutakuin kuin kuukauden rutistus hallilla ja auto on west festissä näytillä? =) Quote
GT78 Posted June 30, 2015 Posted June 30, 2015 Jaksaa jaksaa kettumaisimmat hommat takanapäin loppusuora häämöttää jo! Quote
boxer Posted June 30, 2015 Author Posted June 30, 2015 Jepulis, taitaa jäädä tän vuaden westit väliin. Menee taaloja niin paljon viälä että tarttee välillä säästää... Tarttee rekisteröitäväksi mennessä olla nääs takaosaston penkitkin paikoillaan niin tulee samalla kertaa hoidettua kaikki rekisteröintiin liittyvät toimet, eikä niitä penkkejäkään oo vielä. Ja onhan tossa tota duunia muutenkin ja oon viäl niin köyhäkin että on pakko käydä töissä... Quote
jake1986 Posted August 20, 2015 Posted August 20, 2015 No miltäs Kalle näyttää, joko on päästy koeajolle tai edes otettu savut koneesta ulos?? =D Kansa haluaa nähdä kuvia!! Paas muutama foto! ;) Quote
boxer Posted August 21, 2015 Author Posted August 21, 2015 "edes savut" Hehe... Laittasin kuvia mut tää hemmeti mobiiliversio o nii persuusta.. Quote
boxer Posted August 21, 2015 Author Posted August 21, 2015 Siinä sulle Jakke kuvii.. Vaik et sää nii kauhee pitkäl asu ettet vois vaik käyr.. 5 Quote
boxer Posted February 20, 2016 Author Posted February 20, 2016 Hiljaa hiljaa... Mutta vähin erin eteenpäin kuitenkin. 2 Quote
boxer Posted March 3, 2016 Author Posted March 3, 2016 Eilen posti toi madaltavat olat, iskareita yms ryönää... jos perjantai-lauantai sektorilla pääsis kasaamaan etupään valmiiksi? Eiköhän tällä kombolla, säätöakseli+olat saada aikaan riittävä ja ei niin kivireki madallus. Quote
GT78 Posted March 3, 2016 Posted March 3, 2016 Mää tuun kans hallille tod näk la ihmetteleen vesiveekasia ja pallista. Quote
boxer Posted March 4, 2016 Author Posted March 4, 2016 Tervetuloa. Jolloinkin pualepäivä jälkeen paikalla.. Quote
boxer Posted March 7, 2016 Author Posted March 7, 2016 Nyt tuli soviteltua osia paikoilleen, uudet olat kun kiinnittää niveliin ja mutterit niin tiukkaan että uskoo niiden pysyvän paikoillaan, tulee olkien liikuttaminen todella raskaaksi.. Pitääkö olla niin? Keveneekö kun auton paino päällä ja renkaat alla? Vakio olalla sama homma, tiukaksi menee kiristettäessä... Quote
Tanhis Posted March 7, 2016 Posted March 7, 2016 Niin ja pallonivelet on asennettu oikeaan suuntaan. Quote
boxer Posted March 7, 2016 Author Posted March 7, 2016 Vw korjausoppaan mukaan on. Sen ison ja komjan.. Paikalle laittamisessa ei ole mitään ongelmaa, ongelma tulee kiristettäessä... Nivelet asennettu kuten vanhat, jolloin ei ollut kankeutta ohjatessa. Quote
Sakke Posted March 7, 2016 Posted March 7, 2016 Ainaki mulla on ruukannu uudet nivelet olla jäykkiä. Quote
boxer Posted March 9, 2016 Author Posted March 9, 2016 Nyt ei oikeastaa ole nivelien jäykkyys ongelma, olkaakseli on tiukka käännellä. Mutta, mitat ovat kaikki hyvin alueella, joten siksi laitoin tänne asian esille, jos vaikka jollakin olisi kokemusta asiasta.. Testaillaan vielä parit jutut, jos ei muutu niin pyörilleen vaan ja tsek, mikä vaikutus? Muuten dropit on ihan asiallasta laatua, kun nyt saadaan asennus homma päätökseen niin saatan olla viisaampi? Quote
metake Posted March 9, 2016 Posted March 9, 2016 Se olka-akselihan kääntyy niiden nivelien varassa, jos nivelet on jäykät niin kääntyminenkin on jäykkää. Kun nivelet on kiristämättä olka-akseliin niin ne pyörii todennäköisesti kartioissaan mutta kun kiristät ne niin luonnollisesti kartio ottaa kiinni ja pyöriminen alkaa nivelissä, jotka nyt ovat uutuuden jäykät. Quote
boxer Posted March 9, 2016 Author Posted March 9, 2016 Niin se varmaan on, olen mittaillut kaikki osat, vanhat ja uudet, mitään merkittäviä eroja ei ole, joten eiköhän tässä pöräytetä etupää valmiiksi ja eteenpäin... Quote
x-pj Posted March 9, 2016 Posted March 9, 2016 dropit on ihan asiallasta laatua mistä hankit ja kenen tekemät? Quote
boxer Posted March 10, 2016 Author Posted March 10, 2016 (edited) Aircooledilta ostettu. Empi. Tosin eivät ole samanlaiset kuin Aircooledin nettisivuilla kuvassa on (taitavat olla kuplan olat).. Vaan csp:n kuvaa vastaavat. Mitoiltaan ovat ok. Eikä purseita yms ongelmia ollut... Edited March 10, 2016 by boxer Quote
KimmoH Posted March 10, 2016 Posted March 10, 2016 Paljonko levittävät ulospäin ? Näitä pallukan droppiolkia taitaa olla pariltakin eri valmistajalta ja toinen (muistaakseni se halvempi) malli levittää enemmän kuin toinen. Quote
boxer Posted March 10, 2016 Author Posted March 10, 2016 17 MM levittää. Vanteet on gasburnerit, jotka ei levitä itessään VS esim 5-spoke yms... 1 Quote
boxer Posted March 16, 2016 Author Posted March 16, 2016 (edited) Olkien ongelma siirretty takaalalle, navat, levyt ja satulat on paikoillaan. Etupää alkaa hahmottumaan, pientä hiplaamista ja saa tiputtaa etupään pyörilleen. Etuakselin säätö vaatii rautakangen toimiakseen, liikkuupa kuitenkin ja eipä sitä kai paljon säädellä kun oikea korkeus on saavutettu. Stopparien varsi vielä puukkosahalla irti, varmaan muuten saattaapa kolista turhaan... Edited March 16, 2016 by boxer 1 Quote
boxer Posted May 1, 2016 Author Posted May 1, 2016 Ruoska on saanut jälleen ikkunat kera uusien tiivisteiden, etulasin kanssa oli enemmän kuin paljon vääntöä sekä ongelmia.. Sormet veressä saatiin kuitenkin paikalleen, muut akkunat menivät paikoilleen kuten pitää, tosin melko jämerät oli tiivisteet. Avattava, mallia brasil odottaa asennusta.. Puutteelliset tarvikkeet ja vauhdilla etenevä kello laittoi stopin asennukselle.. No, ensi viikolla sirkus jatkuu.. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.