Jump to content

Pallo Paku "Jaffa" 77


boxer

Recommended Posts

Posted

Tällänen vehjes tuli hankittua tuossa kesällä, kun menin autoa kattomaan olin hieman skeptinen kun puhelimessa kerrottiin auton puutteet ja viat. Odotin enemmän ruostetta kuin puhelimessa kerrottiin....

Eipä siinä kauaa tarvinnut miettiä kun tsekkas riski paikat.

 

Autohan on poistettu TRAFI:n mukaan rekisteristä -84, tämän jälkeen ollut enempi vähempi rappiotilassa, kuitenkaan altistamatta sitä sään armoille, osia siitä on matkan varrella kadonnut minne lie.

 

Auton mittarissa kilometrejä on alle 80tkm, vähäistä lukemaa puoltaa lyhyt palvelusaika kehon ja romujen kuljettimena.

Visiot auton suhteen on aika selvät... Madallus ei ole tällä hetkellä mielessä.

 

Laittelen tänne kuvajaisia lissää sitten taas...

post-4126-13888369923689_thumb.jpg

post-4126-13888369923897_thumb.jpg

  • 3 weeks later...
Posted

Peltihommat on siinä mallissa että nyt aletaan työstämään pohjia.. Takakulma, akkuhyllyt molemmin puolin vaihdettu, oikeesta takalokarista sekä helmasta lokarin vierestä vaihdettu palat ehjään peltiin... Hitsaus hommista voi kiittää "Norttia", ilman tätä tyyppiä auto varmaan seisois edelleen mun pihassa...

 

Nyt sitten tarttis alkaa puhaltelee noita ulkopinnoilla olevia ruoste pisteitä, ovien alareunoja sekä tavaratilan luukkua..

Täällä on puheltu soodasta jonkin verran, jos itte ottaa puhallusaineeks vaikka pähkinänkuorta? Tai jotain muuta hassua... Kuvia tulee pian perästä...

Posted

Takakulma ennen ja jälkeen. Päälle suihkastiin jotain akryylia mitä sattui olemaan, näin ei ilman kosteus hiivi läpi...

post-4126-13888370112894_thumb.jpg

post-4126-13888370113547_thumb.jpg

Posted

Oikeeseen helmaan oli joku fiksu tunkenut "villaa" ja jotain vaatteita, se sitten oli toiminut odotetulla tavalla.

post-4126-13888370114171_thumb.jpg

post-4126-13888370114862_thumb.jpg

  • 1 year later...
Posted

Kyllä tää pikkuhiljaa etenee tämäkin! Laitetaanpa vähän kuveja myös.. Niitä on kiva katella jos ei vaikka osasi lukea.. Siitähän voi todeta kun kattelee pyöräkoteloa massan poiston jälkeen sekä tuota pohjaa puhalluksen jälkeen, niin ei paljoa oo mätä vaivoja. Pohja oli kauttaaltaan yhtä hyvä.

post-898-0-45381300-1425567230_thumb.jpg

post-898-0-48687200-1425567271_thumb.jpg

post-898-0-23387700-1425567427_thumb.jpg

Posted

Ai nii juu, sellainen jäi kertomatta, asia joka tuotti suurta iloa.. Lakihan paperittoman auton rekisteriin saamiseksi tiukentui tuossa hetki sitten. Eli enään ne 10 vuoden paperit ei riitä. Vaan pitää olla luovarissa viimeisen rekisteriin merkityn omistajan nimi. No sellaseen tahoon on oltu yhteydessä ja siellä oltiin hyvin iloisia että joku on autoa saattamassa takaisin ajokuntoon. Tapaamisen henkilön kanssa on pian. Very happy face here...

  • Like 1
Posted

Oikeeseen helmaan oli joku fiksu tunkenut "villaa" ja jotain vaatteita, se sitten oli toiminut odotetulla tavalla.

 

Toihan tarkoitta vain, ettei tartte laitta niin vitusti kittiä,kun laitetaa alle "täytettä" ;), muuten siistin näköönen yksilö.

Posted

Toihan tarkoitta vain, ettei tartte laitta niin vitusti kittiä,kun laitetaa alle "täytettä" ;), muuten siistin näköönen yksilö.

Jep, laitoin kaikkiin lommoihin ja reikiin ensin vanhoja vaatteita sikalla kiinni ja siihen sitten blastik baddinkii päälle... Ja se etu siinä on tietty että vaatteet ei ruostu...

  • 3 months later...
Posted

Hienoa Kalle ja onnittelut, vihdoin ja viimein sait värin pintaan, hienohan siitä tulee ja pian pääset palliksella ajamaan! ;) Ei muutakuin kuin kuukauden rutistus hallilla ja auto on west festissä näytillä? =)

Posted

Jepulis, taitaa jäädä tän vuaden westit väliin. Menee taaloja niin paljon viälä että tarttee välillä säästää... Tarttee rekisteröitäväksi mennessä olla nääs takaosaston penkitkin paikoillaan niin tulee samalla kertaa hoidettua kaikki rekisteröintiin liittyvät toimet, eikä niitä penkkejäkään oo vielä. Ja onhan tossa tota duunia muutenkin ja oon viäl niin köyhäkin että on pakko käydä töissä...

  • 1 month later...
Posted

No miltäs Kalle näyttää, joko on päästy koeajolle tai edes otettu savut koneesta ulos?? =D

 

Kansa haluaa nähdä kuvia!! Paas muutama foto! ;)

  • 5 months later...
  • 2 weeks later...
Posted

Eilen posti toi madaltavat olat, iskareita yms ryönää... jos perjantai-lauantai sektorilla pääsis kasaamaan etupään valmiiksi? Eiköhän tällä kombolla, säätöakseli+olat saada aikaan riittävä ja ei niin kivireki madallus.

Posted

Nyt tuli soviteltua osia paikoilleen, uudet olat kun kiinnittää niveliin ja mutterit niin tiukkaan että uskoo niiden pysyvän paikoillaan, tulee olkien liikuttaminen todella raskaaksi.. Pitääkö olla niin? Keveneekö kun auton paino päällä ja renkaat alla? Vakio olalla sama homma, tiukaksi menee kiristettäessä...

Posted

Vw korjausoppaan mukaan on. Sen ison ja komjan.. Paikalle laittamisessa ei ole mitään ongelmaa, ongelma tulee kiristettäessä... Nivelet asennettu kuten vanhat, jolloin ei ollut kankeutta ohjatessa.

Posted

Nyt ei oikeastaa ole nivelien jäykkyys ongelma, olkaakseli on tiukka käännellä. Mutta, mitat ovat kaikki hyvin alueella, joten siksi laitoin tänne asian esille, jos vaikka jollakin olisi kokemusta asiasta.. Testaillaan vielä parit jutut, jos ei muutu niin pyörilleen vaan ja tsek, mikä vaikutus? Muuten dropit on ihan asiallasta laatua, kun nyt saadaan asennus homma päätökseen niin saatan olla viisaampi?

Posted

Se olka-akselihan kääntyy niiden nivelien varassa, jos nivelet on jäykät niin kääntyminenkin on jäykkää. Kun nivelet on kiristämättä olka-akseliin niin ne pyörii todennäköisesti kartioissaan mutta kun kiristät ne niin luonnollisesti kartio ottaa kiinni ja pyöriminen alkaa nivelissä, jotka nyt ovat uutuuden jäykät.

Posted

Niin se varmaan on, olen mittaillut kaikki osat, vanhat ja uudet, mitään merkittäviä eroja ei ole, joten eiköhän tässä pöräytetä etupää valmiiksi ja eteenpäin...

Posted (edited)

Aircooledilta ostettu. Empi. Tosin eivät ole samanlaiset kuin Aircooledin nettisivuilla kuvassa on (taitavat olla kuplan olat).. Vaan csp:n kuvaa vastaavat. Mitoiltaan ovat ok. Eikä purseita yms ongelmia ollut...

Edited by boxer
Posted

Paljonko levittävät ulospäin ? Näitä pallukan droppiolkia taitaa olla pariltakin eri valmistajalta ja toinen (muistaakseni se halvempi) malli levittää enemmän kuin toinen. 

Posted (edited)

Olkien ongelma siirretty takaalalle, navat, levyt ja satulat on paikoillaan. Etupää alkaa hahmottumaan, pientä hiplaamista ja saa tiputtaa etupään pyörilleen. Etuakselin säätö vaatii rautakangen toimiakseen, liikkuupa kuitenkin ja eipä sitä kai paljon säädellä kun oikea korkeus on saavutettu. Stopparien varsi vielä puukkosahalla irti, varmaan muuten saattaapa kolista turhaan...

post-898-0-75115300-1458143359_thumb.jpeg

Edited by boxer
  • Like 1
  • 1 month later...
Posted

Ruoska on saanut jälleen ikkunat kera uusien tiivisteiden, etulasin kanssa oli enemmän kuin paljon vääntöä sekä ongelmia.. Sormet veressä saatiin kuitenkin paikalleen, muut akkunat menivät paikoilleen kuten pitää, tosin melko jämerät oli tiivisteet. Avattava, mallia brasil odottaa asennusta.. Puutteelliset tarvikkeet ja vauhdilla etenevä kello laittoi stopin asennukselle.. No, ensi viikolla sirkus jatkuu..

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...