UltraVW Posted April 23, 2014 Posted April 23, 2014 Eli, tapahtui seuraavaa. Valoissa kytkin rusahti ja poljin pamahti melkein pohjaan aivan kuin olisi vaijeri lähes katkennut. Eli kytkin otti aivan vähän vain kiinni. Noh vaijerin tsekkaus ja se ehjä, vaihdoin uuden kuitenkin. Kone irti ja painelaakeria seuraavaksi epäilemään että, olisiko irronnut? Ei ollut? Mistä seuraavaksi vikaa etsimään? Ideoita?..? Asetelmalla ja kytkimellä ajettu noin 10000km Quote
x-pj Posted April 23, 2014 Posted April 23, 2014 Onko kytkinhaarukka kunnossa? Niissä hitsaukset tuppaa pettämään. Quote
UltraVW Posted April 23, 2014 Author Posted April 23, 2014 On mielestäni sillä painelaakeri liikkuu normaalisti kun kytkintä painaa Quote
metake Posted April 23, 2014 Posted April 23, 2014 Vaasan Iso-D:llä irtosi kytkinvaijerin putki keskitunnelista ja oireet oli hyvin samanlaiset. On myös mahdollista että sulla on lootan vieressä kytkinvaijerin kuori ollut jotenkin huonosti paikoillaan ja se olisi pamahtanut oikeaan asentoon ja -paikkaan, josta syystä vaijeriin olisi tullut löysää. Jos kaikki näyttää olevan kunnossa niin palikat läjään, kytkinvaijeri säätöihin ja koittamaan toimiiko. Quote
tolvana Posted April 23, 2014 Posted April 23, 2014 Multa särky viime vuonna vaijerin kuori, teki sekin just noin ja oli hankala havaita vikaa. Useampi osakauppias käyttää samaa alihankkijaa ja jos tollasen kestävän haluaa niin vaatii että magneetti tarraa siihen klunssiin niin sit kestää. Ne ns.metalliset on jotain sinkkipainevalua tms paskaa ja kestää tai ei riippuu asetelmasta ja tsägästä. Quote
metake Posted April 23, 2014 Posted April 23, 2014 Ne ns.metalliset on jotain sinkkipainevalua tms paskaa ja kestää tai ei riippuu asetelmasta ja tsägästä. Tismalleen näin, rikoin yhden tänä talvena jo asennusvaiheessa kun yritin taivuttaa kuorta mutkalle. Quote
UltraVW Posted April 24, 2014 Author Posted April 24, 2014 Vaijerin kuori näyttää ihan jees? On mielestäni ehjä ja sopivasti mutkallakin?..? Miten sen huomaa jos on rikki? Hajoaako jotenkin erityisesti?Irrotin levynkin joka oli aika kulunut mutta ei ihan loppu kuitenkaan. Täytyy laitaa kasaan uudella levyllä ja ihmetellä toimiiko? Quote
UltraVW Posted April 25, 2014 Author Posted April 25, 2014 (edited) Nyt taas aikaa ropata, pitääkö tuon vaijerin suojuksen näyttää tuolta? Se on näköjään mutkalla hieman alas ja vasemmalle??? Edited April 25, 2014 by UltraVW Quote
UltraVW Posted April 25, 2014 Author Posted April 25, 2014 Toinen kysymys, onko nuo molemmat painelaakerit samoja, pientä eroa on mitoissa, toinen eli tuo uusi on pari milliä paksumpi? Eli lähinnä että, käykö tuo uusi vanhan tilalle jos vaihtais samalla sen? Quote
pipo_esa Posted May 7, 2014 Posted May 7, 2014 Saakos kytkinhaarukan palautinjousta asennettua niin että vipu on akslilassa kiiinni? Tuntuu oleva kohtuu tiukassa einkä ole viitsinyt vielä uutta jousta runnoa Quote
Tutkija Posted May 7, 2014 Posted May 7, 2014 Saa puoliväkisin asennettua mut selostaminen miten se tehdään onkin vaikeempi juttu... Quote
UltraVW Posted May 12, 2014 Author Posted May 12, 2014 Vihdoin sain koneen paikalleen uudella levyllä ja painelaakerilla. Nyt toimii, tosin kytkin irrottaa tosi ylhäältä. Eli kumpaan suuntaan sitä pitikään nyt säätää? Quote
x-pj Posted April 26, 2015 Posted April 26, 2015 Jatketaas tähän. Mikä mahtaa kanittaa? Säädin kytkimen niin, että varmasti irrottaa, mutta vaihteet ei mene rutisematta päälle. Menee kyllä kun tarpeeksi kauan jaksaa odottaa kytkin pohjassa. Ihan kuin joku edelleen pyörittäisi vaihteistoa vaikka kytkin on pohjassa. kep stage 2 -asetelma ja uudehko levy. Putki tunnelin sisällä näyttäisi olevan kiinni ja kunnossa. Samoin vaijerinsuoja. Quote
Anpu Posted April 26, 2015 Posted April 26, 2015 (edited) Onkos levy-paineasetelma-vauhtipyörä setti ollut aiemmin käytössä ja toiminut yhteen? Kanittava boori tekee ton, myös väärin sorvattu vauhtipyörä ja liian paksu levy. Edited April 26, 2015 by Anpu Quote
metake Posted April 26, 2015 Posted April 26, 2015 Jumittava silmälaakeri tekee tuollaista myös, ehkä siltikin epäilisin Anpun lailla että levy ei liiku spooreissaan kunnolla. Quote
PZQ Posted April 26, 2015 Posted April 26, 2015 Jos X-pj:llä on Daikin niin kannattaa jynssää levyä akselilla edes takas, ja laittaa nökö molyrasvaa.. (on jäptit boorit) -Pete- Quote
x-pj Posted April 26, 2015 Posted April 26, 2015 Daikin siellä on. Sitä on jo vähän käytetty, mutta ei tuon vaihteiston kanssa. Kytkinlevy, paine- ja silmälaakeri on ainoat osat jotka mulla on ollut aikaisemmin käytössä. Vauhtipyörä sorvattu, asetelma ja vaihteisto uusia. Nyppäsin äsken koneen pois, mutta en havainnut silmämääräisesti mitään selitystä. Kytkintä en vielä purkanut. Täytyy huomenna kokeilla kuinka tiukka tuo boori on. Palaan asiaan, kiitos vinkeistä! Quote
x-pj Posted April 27, 2015 Posted April 27, 2015 Nyt on nylkytetty levyä boorissa. Aika jämpti se oli ja takertui tosi tiukasti, jos vähänkin yritti vinossa liikuttaa. Pyöristin vielä levyn booria kolmioviilalla pikkasen molemmista päistä, jottei takerru niin helposti. Tuntui hoito auttaneen, tosin kokeilin vaihtoja vain sisällä pyörät ilmassa, kun on niin ikävä ilma ettei tonne autoa viitsi viedä. Kytkipinnoista päätellen levy oli ottanut tasaisesti ja silmälaakerikin oli kunnossa. 1 Quote
UltraVW Posted June 13, 2019 Author Posted June 13, 2019 (edited) Jatketaan tähän, taas sama yksilö kyseessä ja kytkin ravistaa aivan sikana. Liikkeelle pääsee kun lähtee todella hissukseen jos antaa kaasua niin alkaa julmettu ravistus. Mutka on samnalainen kun alla olevassa kuvassa? Mikähän nyt on vikana. Laatikon kiinniketyynyt on uudet ja ok. Olisko asetelma tullut tiensä päähän? Perää tiputettu yksi napsu ja mielestäni ongelmat alkoivat sen jälkeen jos sillä nyt on vaikutusta? On 4/25/2014 at 9:39 AM, UltraVW said: Nyt taas aikaa ropata, pitääkö tuon vaijerin suojuksen näyttää tuolta? Se on näköjään mutkalla hieman alas ja vasemmalle??? Edited June 13, 2019 by UltraVW Quote
hpa Posted June 14, 2019 Posted June 14, 2019 Perän tiputus vaikuttaa myös, ja kaikki muutokset vaikuttaa. Myös iskunvaimentajien vaihto. Samoja oireita omassa, vika voi olla toki kytkinakselin rasvauksen puute. Itse joudun aloittamaan jousen kumilaakerien vaihdolla, aurausta tullut taka-akseliin. Se rytkyttää myös. Quote
UltraVW Posted June 15, 2019 Author Posted June 15, 2019 Juu iskarit on vaihdettu myös, mitenhän tästä ongelmasta pääsisi eroon? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.