Jump to content

Kytkin vid.....ee


Recommended Posts

Posted

Eli, tapahtui seuraavaa. Valoissa kytkin rusahti ja poljin pamahti melkein pohjaan aivan kuin olisi vaijeri lähes katkennut. Eli kytkin otti aivan vähän vain kiinni. Noh vaijerin tsekkaus ja se ehjä, vaihdoin uuden kuitenkin. Kone irti ja painelaakeria seuraavaksi epäilemään että, olisiko irronnut? Ei ollut? Mistä seuraavaksi vikaa etsimään? Ideoita?..? Asetelmalla ja kytkimellä ajettu noin 10000km

Posted

Vaasan Iso-D:llä irtosi kytkinvaijerin putki keskitunnelista ja oireet oli hyvin samanlaiset. On myös mahdollista että sulla on lootan vieressä kytkinvaijerin kuori ollut jotenkin huonosti paikoillaan ja se olisi pamahtanut oikeaan asentoon ja -paikkaan, josta syystä vaijeriin olisi tullut löysää. Jos kaikki näyttää olevan kunnossa niin palikat läjään, kytkinvaijeri säätöihin ja koittamaan toimiiko.

Posted

Multa särky viime vuonna vaijerin kuori, teki sekin just noin ja oli hankala havaita vikaa. Useampi osakauppias käyttää samaa alihankkijaa ja jos tollasen kestävän haluaa niin vaatii että magneetti tarraa siihen klunssiin niin sit kestää.

Ne ns.metalliset on jotain sinkkipainevalua tms paskaa ja kestää tai ei riippuu asetelmasta ja tsägästä.

Posted

Ne ns.metalliset on jotain sinkkipainevalua tms paskaa ja kestää tai ei riippuu asetelmasta ja tsägästä.

Tismalleen näin, rikoin yhden tänä talvena jo asennusvaiheessa kun yritin taivuttaa kuorta mutkalle.

Posted

Vaijerin kuori näyttää ihan jees? On mielestäni ehjä ja sopivasti mutkallakin?..? Miten sen huomaa jos on rikki? Hajoaako jotenkin erityisesti?Irrotin levynkin joka oli aika kulunut mutta ei ihan loppu kuitenkaan. Täytyy laitaa kasaan uudella levyllä ja ihmetellä toimiiko?

Posted (edited)

Nyt taas aikaa ropata, pitääkö tuon vaijerin suojuksen näyttää tuolta? Se on näköjään mutkalla hieman alas ja vasemmalle???

post-163-0-28980800-1398407999_thumb.jpg

Edited by UltraVW
Posted

Toinen kysymys, onko nuo molemmat painelaakerit samoja, pientä eroa on mitoissa, toinen eli tuo uusi on pari milliä paksumpi? Eli lähinnä että, käykö tuo uusi vanhan tilalle jos vaihtais samalla sen?

post-163-0-16083800-1398408248_thumb.jpg

post-163-0-79933700-1398408269_thumb.jpg

  • 2 weeks later...
Posted

Saakos kytkinhaarukan palautinjousta asennettua niin että vipu on akslilassa kiiinni? Tuntuu oleva kohtuu tiukassa einkä ole viitsinyt vielä uutta jousta runnoa

Posted

Vihdoin sain koneen paikalleen uudella levyllä ja painelaakerilla. Nyt toimii, tosin kytkin irrottaa tosi ylhäältä. Eli kumpaan suuntaan sitä pitikään nyt säätää?

  • 11 months later...
Posted

Jatketaas tähän.

Mikä mahtaa kanittaa? Säädin kytkimen niin, että varmasti irrottaa, mutta vaihteet ei mene rutisematta päälle. Menee kyllä kun tarpeeksi kauan jaksaa odottaa kytkin pohjassa. Ihan kuin joku edelleen pyörittäisi vaihteistoa vaikka kytkin on pohjassa. kep stage 2 -asetelma ja uudehko levy.

Putki tunnelin sisällä näyttäisi olevan kiinni ja kunnossa. Samoin vaijerinsuoja.

Posted (edited)

Onkos levy-paineasetelma-vauhtipyörä setti ollut aiemmin käytössä ja toiminut yhteen? Kanittava boori tekee ton, myös väärin sorvattu vauhtipyörä ja liian paksu levy.

Edited by Anpu
Posted

Jumittava silmälaakeri tekee tuollaista myös, ehkä siltikin epäilisin Anpun lailla että levy ei liiku spooreissaan kunnolla.

Posted

Jos X-pj:llä on Daikin niin kannattaa jynssää levyä akselilla edes takas, ja laittaa nökö molyrasvaa.. (on jäptit boorit)

 

-Pete-

Posted

Daikin siellä on. Sitä on jo vähän käytetty, mutta ei tuon vaihteiston kanssa. Kytkinlevy, paine- ja silmälaakeri on ainoat osat jotka mulla on ollut aikaisemmin käytössä. Vauhtipyörä sorvattu, asetelma ja vaihteisto uusia.

Nyppäsin äsken koneen pois, mutta en havainnut silmämääräisesti mitään selitystä. Kytkintä en vielä purkanut. Täytyy huomenna kokeilla kuinka tiukka tuo boori on.

Palaan asiaan, kiitos vinkeistä!

Posted

Nyt on nylkytetty levyä boorissa. Aika jämpti se oli ja takertui tosi tiukasti, jos vähänkin yritti vinossa liikuttaa. Pyöristin vielä levyn booria kolmioviilalla pikkasen molemmista päistä, jottei takerru niin helposti. Tuntui hoito auttaneen, tosin kokeilin vaihtoja vain sisällä pyörät ilmassa, kun on niin ikävä ilma ettei tonne autoa viitsi viedä.

Kytkipinnoista päätellen levy oli ottanut tasaisesti ja silmälaakerikin oli kunnossa.

  • Like 1
  • 4 years later...
Posted (edited)

Jatketaan tähän, taas sama yksilö kyseessä ja kytkin ravistaa aivan sikana. Liikkeelle pääsee kun lähtee todella hissukseen jos antaa kaasua niin alkaa julmettu ravistus. Mutka on samnalainen kun alla olevassa kuvassa? Mikähän nyt on vikana. Laatikon kiinniketyynyt on uudet ja ok. Olisko asetelma tullut tiensä päähän? Perää tiputettu yksi napsu ja mielestäni ongelmat alkoivat sen jälkeen jos sillä nyt on vaikutusta?

On 4/25/2014 at 9:39 AM, UltraVW said:

Nyt taas aikaa ropata, pitääkö tuon vaijerin suojuksen näyttää tuolta? Se on näköjään mutkalla hieman alas ja vasemmalle???

post-163-0-28980800-1398407999_thumb.jpg

 

Edited by UltraVW
Posted

Perän tiputus vaikuttaa myös, ja kaikki muutokset vaikuttaa. Myös iskunvaimentajien vaihto. Samoja oireita omassa, vika voi olla toki kytkinakselin rasvauksen puute. Itse joudun aloittamaan jousen kumilaakerien vaihdolla, aurausta tullut taka-akseliin. Se rytkyttää myös.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...