Jump to content
Guest IkuinenProjekti

Metsälöytö

Recommended Posts

Guest IkuinenProjekti

Pannaan tännekin....

Naapurin papan metsiköstä olen bongannut kleinbussin raadon, joka vois olla vielä pelastettavissa. Toinenkin siellä oli mutta siitä oli leikattu katto ja tehty siitä vene :) Kertokaa minulle mitä nuo numerot kertovat, joita poimin vänkärin penkin takaa:

18 6

FJ 2212 121783

5168176

 

ja katon rajasta ilmeisesti runkonumero 225168176

 

...jos sais vielä paperit...

Share this post


Link to post
Guest IkuinenProjekti

Voisko tuolla alustanumerolla kysellä AKE:sta rekisteröintitietoja? Papereita ei ole mutta viimeinen omistaja on tiedossa.

Onko alkuperäiset mikrobussit kuinka harvassa? Tuossa on nimittäin paljo töitä mutta vois koittaa vielä pelastaa.

Share this post


Link to post

No yhtään uutta niitä ei enää tuu ;) Joten talteen vaa. Kannattavuus on kiinnostuksesta kiinnni, tietty voihan tuonkin trokaa vaikka Englantiin.

Share this post


Link to post

Voi tiedustella ja tilata kantakorteista kopiot. Voit myös Saksasta tilata autosi Syntymätodistuksen allaolevan ohjeen mukaisesti.

 

The Stiftung AutoMuseum Volkswagen can give you the manufacturing information for your Volkswagen. To get a copy of this "Birth Certificate," send the Museum your VIN number and a request a birth certificate. Since January 1, 2002, with the European conversion to the Euro, the fee is now 15.00 EURO or $15.00 U.S.

 

Stiftung AutoMuseum Volkswagen

Brieffach 1003

Frau Neefe

Dieselstrasse 35

D-38436 Wolfsburg

Germany b

 

E-Mail Contact: EXT1.AUTOMUSE@VWMAIL.DE

 

Stiftung AutoMuseum Volkswagen accepts check, cash, or credit card. With a credit card send cardholder name, card number, type of card, and the expiration date. With a credit card you will get charged whatever the exchange rate happens to be the day they process it. Contact by e-mail is reportedly the fastest way to obtain a Birth Certificate. Be sure to include all the necesary Credit Card information in the e-mail.

 

You will receive a nice document from the Siftung AutoMuseum that is suitable for framing with the following info on it.

 

Customer Name

Vehicle Ident. Nr.

Model

Engine Number

Color

Extras/Options

Date it was built

Date it left the factory

Country of Destination

Date Certificate is issued

Plus any addition info they may have such as wheel rim color, upholstry marerial, M codes, etc.

 

 

It will be signed by Dr. Wiersch and Chr. Neefe

Share this post


Link to post

Tuskin mikään vanhojen volkkareitten kanssa harrastaminen on rahallisesti kannattavaa. Paitsi paalaaminen tietty. Romuraudasta saa nykyään ihan hyvän hinnan.

Share this post


Link to post
Guest IkuinenProjekti

Mä en sais vielä noita paalausrahoja koska auto ei oo (vielä) mun, mutta saisin auton ilmeisesti ilmaiseksi, siis 0 €. Pelastettava on joka tapauksessa sillä kaikki on plussaa. Saan joko sitte paalirahat (kun on vaihdettu omistajaa), osina miljoonia tai kunnostettuna miljardeja... :)

Share this post


Link to post

Kunnostukseen menee miljardeja ja siinttä saa kunnostettuna miljoonia. Enemminkin niin päin. Mutta jos kerran pelastettavissa on, niin kannattaa se ehottomasti sieltä pelastaa. Jos ei itellä löydy intoa, niin jollain varmaan löytyy.

 

Se on kuitenkin hieno juttu aina jos on junakeula tuotu pois mettästä ruostumasta. Niitä ei liikaa näe.

Share this post


Link to post

onhan noita normibusseja, tod näk eniten niistä mitä on liikenteessä. Hyvä umppari on pritsun ja doppelin kanssa vissiin harvinaisimmat tällä hetkellä. Sondereitakin ku näyttää olevan jo kohta kaikilla, toisilla useampikin...

Share this post


Link to post

Muista pyytää nykyiseltä omistajalta omistustodistus vähintään 10 vuoden takaa.. Pitemmältäkin ajalta ei haittaa...

Share this post


Link to post
Guest IkuinenProjekti

Viimeinen omistaja auton ollessa rekisterissä on mennyt aikaa sitten manan maille, mutta hänen puoliso on elossa. Onnistuukohan jos hän tekee miesvainaansa puolesta luovutuspaperit?

Share this post


Link to post

Eiköhän hän edusta vainajan omaisuutta tällähetkellä. Laita kuvia palstalle mimmonen peli tuli pelastettua.

Share this post


Link to post

'Auto' pitäisi olla mainittuna rekisteriin merkityn omistajan perunkirjassa ja sen jälkeen luovari pitää saada koko perikunnalta, mikäli kuolinpesää ei ole jaettu.

Share this post


Link to post

Pikkasen ehkä sivuun topicista mut tosta syntymätotarista ja sen hinnasta bongasin Sambasta seuraavaa:

 

We are pleased to research data of your Volkswagen and to draw up a birth certificate with the recorded data regarding original engine, colour, date of manufacture, port of destination...

 

The price for this service is 25 euros which you have to pay „cash with order“, please. Our terms of payment are cash or via Visa/Mastercard – card number and expiry date.

 

Our bank account

Volksbank Wolfsburg

BIC: GENODEF1WOB

Konto / IBAN: DE32 2699 1066 0811 8400 00

 

or you send the credit card number via fax,

our fax number is +49 - 53 61 – 5 20 10.

 

We need to know the chassis number of your vehicle, the name of the vehicles‘ owner and the complete address where we should send the certificate to.

 

We are looking forward to hearing from you.

 

Yours faithfully,

 

Christine Neefe

AutoMuseum Volkswagen

 

Dieselstrasse 35

D – 38446 Wolfsburg

 

For the research we need 4 – 5 weeks!

 

Viestin päiväys oli 31.08.2005

Eli hinta olis vähän pompsahtanu..

Share this post


Link to post

Mikäs sitä nostaessa ku kysyntää taitaa riittää :P Taitaa päästä tehtaan Doctorit tuntipalkoille noita printatessa.. :)

Share this post


Link to post

Ei tuolla rahalla kyllä montaa minuuttia arkistoja kaivella kalliin työvoiman Saksassa...

 

Ja muuten tuo syntymätodistus ei juuri lämmitä Suomen papereita etsittäessä. Olikohan niin että auton on pitänyt olla rekisterissä vuonna 1975, että sen tiedot löytyisivät mikrofilmeiltä? Jos poistettu tuota ennen, ainut vaihtoehto on saada alkuperäinen rek.ote/kantakortti jostain mobilisti yhdistyksestä. Siis jos haluaa löytää alkuperäiset tiedot.

Share this post


Link to post
Ei tuolla rahalla kyllä montaa minuuttia arkistoja kaivella kalliin työvoiman Saksassa...

 

Ja muuten tuo syntymätodistus ei juuri lämmitä Suomen papereita etsittäessä. Olikohan niin että auton on pitänyt olla rekisterissä vuonna 1975, että sen tiedot löytyisivät mikrofilmeiltä? Jos poistettu tuota ennen, ainut vaihtoehto on saada alkuperäinen rek.ote/kantakortti jostain mobilisti yhdistyksestä. Siis jos haluaa löytää alkuperäiset tiedot.

 

Ei sekään mikään ongelma... Omaan Hebsterin splitin kantakortin sain Vaasan automuseon mikrofilmiarkistosta. (Sieltä löytyy Vaasanläänissä olleista ajoneuvoista tiedot.) Se oli poistettu rekisteristä -67.. Niillä taitaa olla 2-300.000 ajoneuvoa joten jos sattuu olla vanha rekisterinumero tiedossa niin helpottaa... Samaten Oulun autoharrastekerholla saman verran noita tietoja löytyy Oulun läänissä olleista.. Maksaa n. 20 euroa...

Share this post


Link to post
Guest IkuinenProjekti

Tänään panin Akeen kyselyyn alustanumeron perusteella tuon auton. Aikovat lähettää kotiin laput, jossa näkyy joko viimeiset rekisteröintitiedot tai sitte, että tietoja ei löydy. Saas nähdä mitä tulee...Jos tuossa kävis onnellisesti, nii alkaa seuraava show, eli kaikkien perillisten metsästys. On nimittäin oikein suurperheen entinen kapistus. Mielenkiintoinen proggis :)

Share this post


Link to post

Joku voisi oikaista ja tekaista sopivat 10v-paprut, koska asia sinänsä on selvä. Säästyisi turhalta vaivalta. Yleensä isoista perikunnista kun löytyy se yksi joka ei suostu mihinkään tai pyytää älyttömän rahakorvauksen nimestään. Niin, siis joku saattaisi noin tehdä, olen kuullut tai jotain.... :-)

 

t. Mika

Share this post


Link to post

Aivan, vaikka sen paprun sieltä AKE:lta saakin niin tuo 10v takaperin on kyllä melkein arvokkaampi tulevaa rekisteröintiä... Sillä ei ole väliä vaikka "Viimeinen omistaja" ei olis koskaan ollu sen rekisteröity omistaja.

Share this post


Link to post
Guest Raggare

jep, 10 vuotta voi taikoo aika nopeesti: "isällä ollu jemmassa 20v" ja nimi alle..

toki kandee varmistaa ettei se oo sit ollu kenelläkään tuona aikana oikeesti :D

 

mm kaverillakin on mr mopon omistaja historiassa tjtn pikku aukkoja oikeiden omistajien kohdalla ku ei niitä luovareita oo tehty aina..

Share this post


Link to post

ja se on juuri se harrastuksen palkitsevin puoli kun on itse nähnyt vaivaa auton pelastamisessa alusta loppuun.. siitä on sitten vaikeampi luopua kun "läheisyys" harrasteautoon kasvaa ja siitä tulee lopuksi perheen jäsen..

t. nimimerkki pari autoa alustaloppuun ja ne ei ole myynnissä..

Share this post


Link to post
Guest IkuinenProjekti

Asia onkin tosiassiassa niin, että auto on ollut myyty yhdelle toiselle naapurille joskus 15 vuotta sitten, mutta auto ei ole ollut hänellä rekisterissä, eikä mitään papereita ole tehty. Miten siis neuvoisitte toimittavan? Riittääkö tämän viimeisen omistajan kanssa tehdyt paprut? Ois nimittäin hiukan helpompi homma...

Share this post


Link to post
Guest Raggare

siinähän sitä on jo yli 10v historiaa tiedossa, go for it.

Share this post


Link to post
Asia onkin tosiassiassa niin, että auto on ollut myyty yhdelle toiselle naapurille joskus 15 vuotta sitten, mutta auto ei ole ollut hänellä rekisterissä, eikä mitään papereita ole tehty. Miten siis neuvoisitte toimittavan? Riittääkö tämän viimeisen omistajan kanssa tehdyt paprut? Ois nimittäin hiukan helpompi homma...

 

mulla oli 64 kuplan kanssa sama juttu.. ostin sen viime syksynä karkkilasta johon se oli "valunut" turusta eri paikkakuntienkautta ja auton rekisterinumerolla pääsin omistajan jäljille joka sen oli myynyt jo 87 varaosiksi eteenpäin.. no aikamme puhelimessa turistuamme lupasi tehdä luovarin suoraan mulle kyseisestä autosta ja niin oli taas kaikki kunnossa..

 

että edellisen/viimeisen rekisteriin merkityn omistajan luokse hopi hopi.. siitä se lähtee..

Share this post


Link to post

Siitä vain kirjoitat paperin jossa selviää että kyseinen henkilö (mielellään henkilötunnuskin) on omistanu kyseisen auton mallia sitäjatätä alustanumerolla XXXXX vuodesta 1990.

 

Ja sitten jatkoksi samaan paperiin että esim. Päivämäärästä 21.11.2005 omistus siirtyi häneltä sinun omistukseen (ja henkilötunnus)

 

Sitten vain allekirjoitukset ja todistajat.

Share this post


Link to post

Edellisen/viimeisen rekisteriin merkatun luovarin voi olla vaikeampaa mikäli se henkilö on 2 metrin syvyydessä...

Share this post


Link to post
Guest IkuinenProjekti

Joo, ja välissä on pesänjaossa riitautunut 10-lapsinen perikunta, jotka kaikki asuvat ympäri maata/maailmaa...:=)

Share this post


Link to post
Guest IkuinenProjekti

Laitan kuvia kunhan saan Ifi:ltä vanhalla Canonin manuaalijärkkärillä otetut kuvat CD:llä. Voin sanoa, että on se aika lohdutonkin näky, ku renkaat on uponneet kokonaan turpeeseen, katto lommolla jne. Mut oli siinä vielä jonkin verran kopisevaa peltiäki, suht suorapeltinen muuten ja melkein kaikki lasit ehyet. :?

Share this post


Link to post
Joo, ja välissä on pesänjaossa riitautunut 10-lapsinen perikunta, jotka kaikki asuvat ympäri maata/maailmaa...:=)

 

ja tästä tuli mieleen meidän edellinen kämppä kun ostettiin se perikunnalta.. siinä sitten puolitoista kuukautta hierottiin sitä viimeistä hintaa kun yksi tytär asui sveitsissä toinen ruotsissa poika työkomennuksella puolassa ja vain yksi oli suomessa mutta se halusi varmistaa aina jokaiselta mitä pitivät tarjouksesta ja muista käytännön asioista..

 

niin ja se tärkein

 

pyydä sen maan omistajalta jonka tontilla kyseinen auto on että tekee tosiaan sulle sen todistuksen viimeiseltä 10-20 vuoden ajalta vaikka haluaisi pienen korvauksen niin se on sen vaivan arvoinen.. helpottaa kummasti asiaa..

Share this post


Link to post
Guest IkuinenProjekti

Tiedot löyty Akelta ja nopeesti. Kesti 1 vrk. Nyt on tiedossa kaikki omistajat, auton rekisteristä poisto ajankohta, tyyppitiedot ja rekisterinumero. Nyt vain naapurin isännältä omistuspaperi 20 v ajalta nii ois paprut selvät :)

Share this post


Link to post
Guest IkuinenProjekti

Tässä vihdoin hiukan kuvia...Katollaan olevan katosta on tehty aikanaan vene. Tuostakin sais jotain osia. Taitaa olla vanhempi kun tuo takalampun reikä on pieni. Viisaammat kommentoikaa...

post-1105-13888358047002_thumb.jpg

post-1105-13888358047669_thumb.jpg

post-1105-13888358048141_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Kyllä tuon kanssa saa illat kulumaan, mutta kaikki on tehtävissä. Eikä tuo näytä olevan ollenkaan sieltä huonoimmasta päästä. Hommaat kohtuullisen pallokeulan tekniikan luovuttajaksi, kunnon hitsauskoneen ja peltiä... :-)

 

t. Mika

Share this post


Link to post
Guest IkuinenProjekti

Ainakin yksi tuossa pihan perällä ja vähä toinenkin pallokeula tallissa huutelee halukkuuttaan luovuttaa elimiä näin jaloon tarkoitukseen...:)

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...