Guest Kimmo Antikainen Posted December 9, 2005 Share Posted December 9, 2005 Otetaas taas esille tämmönen aihe, kun alkaa tuo tontittaminen olla avainsanoja ensikesän kruisinkeihin, ja viimevuoden tontituskisan tulokset kismittää edelleen (en edes kehannu osallistua). osina siis: -4x100 levyt & rummut -2.5" madaltavat olat -15" aluvanteet (muutamaa mallia testattu) Ongelmanahan on se, että vanne tahtoo ottaa kiinni alapalloon, ja näinollen estää pyörän asentamisen. 16" aluvanne ratkaisisi ongelman, muttaku... tuo 15" jotenkin miellyttää enemmän silmää kuplassa. Onko muut törmänny samaan ongelmaan ? Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted December 9, 2005 Share Posted December 9, 2005 Onks siinä muuten paljosta kiinni? Tuli vaan mieleen, että mitä jos suurentais vähän alapallon kartiota niin, että se menis syvemmälle olkaan. Kumi jäis vähän ahtaalle, mutta siinä vois joitain millejä ehkä voittaa. Quote Link to comment
Guest Kimmo Antikainen Posted December 9, 2005 Share Posted December 9, 2005 Hyvä idea! Empä tullu ajatelleeksi edes. Ei se tosiaan paljosta ollu kiinni mutta liikkumatilaahan tuo vaatii kans hieman, sanotaan että 3-5 milliä tarttee lisää tilaa. Voi siinä joutua kumi ahtaalle kyllä jos tuota paljonkin enemmän upottaa, toisaalta tukivarsi tulee olemaan kohtuu suorassa toisin kuin ilman olkia.. Quote Link to comment
Guest Posted December 9, 2005 Share Posted December 9, 2005 ihan sama ongelma oli mulla, siksi laitettiin 17" pyörät. :) ihan oikeasti 15" pyörän kanssa toimii varmasti jos on normaaliajossa tukivarsi suorassa ja sitten ulosjoustolle laittaa rajottimen ettei pääse koskettamaan pallo vanteeseen. Quote Link to comment
Racing Posted December 9, 2005 Share Posted December 9, 2005 Voisko jostain sorvata tavaraa pois? Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted December 9, 2005 Share Posted December 9, 2005 Voi kyl väittää, että vaikka kumit meneekin aika länään, niin ei se niitten kestoikään pitäs kovin ratkasevasti ainakaan vaikuttaa. Se on sit taas suurempi kysymys, että millä sitä reikää suurentaa. Taitaa vaihtoehtoja olla tasan cnc-jyrsin tai oikeen kartioinen kalvain. Toki sorviinkin saa pyörimään kun kikkailee. Quote Link to comment
Guest Kimmo Antikainen Posted December 10, 2005 Share Posted December 10, 2005 Kyllähän tuo rajoittaminenkin kävi juu mielessä, tällä sais pelattua varmaan sen pari milliä.. Kyösti: Kyllähän siitä alatukivarresta varmaan muutaman millin saa ihan rälläköityäkin kriittisistä kohdista, täytys ottaa uudestaan laiton alle ja tuumailla tuota. Sitten viimesenä silauksena kun sais pari milliä syvemmälle tuon kartion niin sehän alkas varmaan jo olemaan sopiva. Quote Link to comment
Guest Posted December 10, 2005 Share Posted December 10, 2005 mä rajoittaisin vain joustoa. ei kuplan keulan tartte joustaa niin sikana ulospäin mitä se droppiolkien+säätöakselin kanssa tekee, tai teki ainakin omassa autossa.......paskamaista tunkata rengasta ilmaankin..... Quote Link to comment
Guest Kimmo Antikainen Posted December 10, 2005 Share Posted December 10, 2005 Olisko ideoita miten ton rajotuksen toteuttaisi fiksuiten ? Quote Link to comment
Guest Raggare Posted December 10, 2005 Share Posted December 10, 2005 laitat orkkis pohjaanlyöntisarven toiseen asentoon O_o Quote Link to comment
Racing Posted December 10, 2005 Share Posted December 10, 2005 Pallonivelkeulas ei niitä ole Quote Link to comment
Guest Raggare Posted December 10, 2005 Share Posted December 10, 2005 no sit siihe pitää laittaa :D Quote Link to comment
Guest Posted December 10, 2005 Share Posted December 10, 2005 laitat vaikka vanhasta kytkinvaijerista vaijerit tohon iskarin kiinnityspulttiin tukivarressa ja yläpää iskaritorniin, voiko enää yksinkertaisemmin tehdä? :) Quote Link to comment
Racing Posted December 10, 2005 Share Posted December 10, 2005 Komean näköinen kun auto parkissa pyörät käännettynä ja vaijerit etuakselissa ...=) Quote Link to comment
Ketsa Posted December 10, 2005 Share Posted December 10, 2005 Mahtaakohan olla rajoitinvaijerit ei-ei katsastuksessa? Quote Link to comment
Guest Posted December 10, 2005 Share Posted December 10, 2005 Mahtaakohan olla rajoitinvaijerit ei-ei katsastuksessa? nois rakenteluun liittyvissä lakipykälissä oli muistikuvien mukaan kielto ettei mitään remmi tms jokkistyyppisiä joustonrajotushässäköitä. katsastuksessa joka tapauksessa tarkistetaan toi ettei mikään ota kii jos nokka nousee. pohjaanlyöntigummit varmaan kelpais. tai sit vaan lyhyemmät iskarit jotka ei jousta niin ulos. ja voi noita iskareita hitsatakki lyhkäsemmiks kunhan muistaa peittää huolella jälkensä ;) nimimerkillä kerran liian lyhyet etujouset katsastuksessa.. Quote Link to comment
Guest Posted December 11, 2005 Share Posted December 11, 2005 aijaa.....mikähän siinäkin taas on.... :( Quote Link to comment
Ketsa Posted December 11, 2005 Share Posted December 11, 2005 Singahtaisi civikki/golffi/muuteinivaunu näreeseen, kun yhden kulman rajoitin vaijeri pääsisi irti ja jousi pompsahtaisi 10cm muita pidemmäksi... Quote Link to comment
Guest Posted December 11, 2005 Share Posted December 11, 2005 :D niin tietysti... :D Quote Link to comment
Guest Raggare Posted December 11, 2005 Share Posted December 11, 2005 heh, joissai peleissä toi o melkei pakko olla, ja vakiona onkin, ettei tuu pikamadallusta ku jousi lentää pellolle rajussa ulsojoutossa esim hypystä ajaessa .... :D Quote Link to comment
-AP- Posted December 11, 2005 Share Posted December 11, 2005 Jousi ei saa missään olosuhteessa jäädä löysäksi, kun autoa nostetaan korista. Jonkinlainen liikkenrajoitus siis pitää olla ja/tai jousen pitää olla riittävän pitkä tilaansa. Quote Link to comment
mikan Posted December 11, 2005 Share Posted December 11, 2005 heh, joissai peleissä toi o melkei pakko olla, ja vakiona onkin, ettei tuu pikamadallusta ku jousi lentää pellolle rajussa ulsojoutossa esim hypystä ajaessa .... :D 96 Saabissa on vakiona rajoitinremmi. t. Mika Quote Link to comment
Guest Posted December 11, 2005 Share Posted December 11, 2005 mistähän mä oon ton saanu päähäni.. lukasin noita pykäliä ni ei siellä kyllä näy nyt tosta mainintaa, ehkä mä missaan jotain.. tämmöne oli kyl: 14 §Heilahduksenvaimentimien vaihto 1. Auton heilahduksenvaimentimet saa muuttaa tyypiltään alkuperäisestä poikkeaviksi ja niiden määrää saa lisätä. Jos muuttaminen tai lisääminen edellyttää uusien kiinnikkeiden asentamista, eivät ne saa merkittävästi lisätä akselisto-, kori- tai runkorakenteisiin kohdistuvia rasituksia. Muutetut tai lisätyt heilahduksenvaimentimet eivät saa toimia jousituksen rajoittimina joustovaran loppuessa. toi siis ainoo mitä näin joustovaraan liittyen. eipä tollasia vakaajia kyllä ole kuplaan enää aikoihin myytykkään. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted December 11, 2005 Share Posted December 11, 2005 " Muutetut tai lisätyt heilahduksenvaimentimet eivät saa toimia jousituksen rajoittimina joustovaran loppuessa." Eli ei siis saa toimia pohjaanlöyntikumeina. Mitään ei ennenaikasesta rajottamisesta oo kielletty. Quote Link to comment
metake Posted December 12, 2005 Share Posted December 12, 2005 Varmaan miltei jokaisessa autossahan iskarit nimenomaan toimii ulosjouston rajoittimina. Eli jos vaihdat lyhemmät jouset, pitää vaihtaa myös lyhemmät iskarit, sitähän se tarkoittaa. Monet katsastuskonttorit testaavat asian siten, että nostavat auton niin että pyörä roikkuu vapaasti ja kierrejousien ollessa kyseessä yrittävät pyöräyttää jousta. Jos jousi kupissaan pyörähtää käsivoimin, niin ei kelpaa. Quote Link to comment
Guest Posted December 12, 2005 Share Posted December 12, 2005 Juu tuotahan tuossa kerroinkin jo aiemmin että tuon testaavat, ja kerran olen joutunut autosta lyhentämään iskarit kun jousista oli vähän poikkastu. Muistelin vaan että tuolla olis ollu joku pykälä nimenomaan noista remmi tms vaijerirajottimista mutta ei sitä nyt tuolla näkynytkään.. Quote Link to comment
Racing Posted December 12, 2005 Share Posted December 12, 2005 Kyllä jouset saa pyöriä käsin mutta pitää pysyä tilassaan. Quote Link to comment
metake Posted December 12, 2005 Share Posted December 12, 2005 Näkyy olevan siinä(kin) sitten eroja konttoreitten välillä. Paikallinen hyvinkin järkevästi rakennettuihin autoihin suhtautuva valtion konttori ainakin hylkäs kun jouset pyörähti kupissa :( Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted December 12, 2005 Share Posted December 12, 2005 eivät aina testaa konttorilla madallusjousien kanssa meneekö jousi löysäksi vai ei. broidin ex bemu compactiin tilattiin alustasarja iskareineen ja asentaessani huomasin et huonolta näyttää. takajouset jäi tunkatessa vapaaseen tilaan, hyvä jos eivät päässeet puhaltamalla tipahtamaan kolostaan. kaks katsastusta tais mennä ilman kiinni jääntii kunnes bemu vaihto omistajaa. en muista enää mikä oli merkki noilla. Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted December 13, 2005 Share Posted December 13, 2005 Mistä löytyy edullisin, uusi T1 vm.-69 levyjarrumallin madaltava olka-akseli pari tällä hetkellä ? Hinta ? Quote Link to comment
Ketsa Posted December 13, 2005 Share Posted December 13, 2005 Nyylundilta vähän käytettynä? Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted December 13, 2005 Share Posted December 13, 2005 Eiks keitelen koneeseen pitäny tulla omiakin, niin ei tarvii muilta ostaa? Persaukisten hommaa muutenkin halvimman metsästäminen :p Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted December 13, 2005 Share Posted December 13, 2005 Vastauksesi ei ollut vastaus kysymykseeni. Yritä uudelleen kun luet kysymykseni uudelleen. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted December 13, 2005 Share Posted December 13, 2005 Keiteleen koneesta siis ei saa edelleenkään halvimpia droppiolkia? Ois kyl ollu kiva nähhä ainakin, että minkä näköset ne on. Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted December 13, 2005 Share Posted December 13, 2005 Niitä ei ole näyttelytarkoitukseen tulossakaan , vaan myyntitarkoitukseen. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted December 14, 2005 Share Posted December 14, 2005 No piru vie. Onneks on mahdollisilla tulevilla kk-droppiolkien ostajilla kameroita, niin sitten tietää minkä näköset on. Kun eikös niitten pitäny olla jollain tapaa cb-olasta poikkeavat? Mahtuukohan niitten kanssa 15" vanne kuin hyvin? Quote Link to comment
Lasse Posted December 15, 2005 Share Posted December 15, 2005 Mites noissa halvoissa akseleissa on laakerointi ? Onko kahdet neulalaakerit per tukivarsi niinkuin alkuperäisissä ? Vaiko jotkut pakeliitit ? Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted December 15, 2005 Share Posted December 15, 2005 pakeliitti oli ainakin minun akselissa sisempänä "laakerina" Quote Link to comment
Lasse Posted December 15, 2005 Share Posted December 15, 2005 No onnee ja menestystä sitten vaan. Quote Link to comment
-tipi- Posted December 15, 2005 Share Posted December 15, 2005 Mistä löytyy edullisin, uusi T1 vm.-69 levyjarrumallin madaltava olka-akseli pari tällä hetkellä ? Hinta ? Oisko tuossa: http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=146251 Suomeen tietty vielä rahti, tulli ja alvari päälle. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.