Guest Kimmo Antikainen Posted December 9, 2005 Posted December 9, 2005 Otetaas taas esille tämmönen aihe, kun alkaa tuo tontittaminen olla avainsanoja ensikesän kruisinkeihin, ja viimevuoden tontituskisan tulokset kismittää edelleen (en edes kehannu osallistua). osina siis: -4x100 levyt & rummut -2.5" madaltavat olat -15" aluvanteet (muutamaa mallia testattu) Ongelmanahan on se, että vanne tahtoo ottaa kiinni alapalloon, ja näinollen estää pyörän asentamisen. 16" aluvanne ratkaisisi ongelman, muttaku... tuo 15" jotenkin miellyttää enemmän silmää kuplassa. Onko muut törmänny samaan ongelmaan ? Quote
Guest Mika Raussi Posted December 9, 2005 Posted December 9, 2005 Onks siinä muuten paljosta kiinni? Tuli vaan mieleen, että mitä jos suurentais vähän alapallon kartiota niin, että se menis syvemmälle olkaan. Kumi jäis vähän ahtaalle, mutta siinä vois joitain millejä ehkä voittaa. Quote
Guest Kimmo Antikainen Posted December 9, 2005 Posted December 9, 2005 Hyvä idea! Empä tullu ajatelleeksi edes. Ei se tosiaan paljosta ollu kiinni mutta liikkumatilaahan tuo vaatii kans hieman, sanotaan että 3-5 milliä tarttee lisää tilaa. Voi siinä joutua kumi ahtaalle kyllä jos tuota paljonkin enemmän upottaa, toisaalta tukivarsi tulee olemaan kohtuu suorassa toisin kuin ilman olkia.. Quote
Guest Posted December 9, 2005 Posted December 9, 2005 ihan sama ongelma oli mulla, siksi laitettiin 17" pyörät. :) ihan oikeasti 15" pyörän kanssa toimii varmasti jos on normaaliajossa tukivarsi suorassa ja sitten ulosjoustolle laittaa rajottimen ettei pääse koskettamaan pallo vanteeseen. Quote
Guest Mika Raussi Posted December 9, 2005 Posted December 9, 2005 Voi kyl väittää, että vaikka kumit meneekin aika länään, niin ei se niitten kestoikään pitäs kovin ratkasevasti ainakaan vaikuttaa. Se on sit taas suurempi kysymys, että millä sitä reikää suurentaa. Taitaa vaihtoehtoja olla tasan cnc-jyrsin tai oikeen kartioinen kalvain. Toki sorviinkin saa pyörimään kun kikkailee. Quote
Guest Kimmo Antikainen Posted December 10, 2005 Posted December 10, 2005 Kyllähän tuo rajoittaminenkin kävi juu mielessä, tällä sais pelattua varmaan sen pari milliä.. Kyösti: Kyllähän siitä alatukivarresta varmaan muutaman millin saa ihan rälläköityäkin kriittisistä kohdista, täytys ottaa uudestaan laiton alle ja tuumailla tuota. Sitten viimesenä silauksena kun sais pari milliä syvemmälle tuon kartion niin sehän alkas varmaan jo olemaan sopiva. Quote
Guest Posted December 10, 2005 Posted December 10, 2005 mä rajoittaisin vain joustoa. ei kuplan keulan tartte joustaa niin sikana ulospäin mitä se droppiolkien+säätöakselin kanssa tekee, tai teki ainakin omassa autossa.......paskamaista tunkata rengasta ilmaankin..... Quote
Guest Kimmo Antikainen Posted December 10, 2005 Posted December 10, 2005 Olisko ideoita miten ton rajotuksen toteuttaisi fiksuiten ? Quote
Guest Raggare Posted December 10, 2005 Posted December 10, 2005 laitat orkkis pohjaanlyöntisarven toiseen asentoon O_o Quote
Guest Posted December 10, 2005 Posted December 10, 2005 laitat vaikka vanhasta kytkinvaijerista vaijerit tohon iskarin kiinnityspulttiin tukivarressa ja yläpää iskaritorniin, voiko enää yksinkertaisemmin tehdä? :) Quote
Racing Posted December 10, 2005 Posted December 10, 2005 Komean näköinen kun auto parkissa pyörät käännettynä ja vaijerit etuakselissa ...=) Quote
Ketsa Posted December 10, 2005 Posted December 10, 2005 Mahtaakohan olla rajoitinvaijerit ei-ei katsastuksessa? Quote
Guest Posted December 10, 2005 Posted December 10, 2005 Mahtaakohan olla rajoitinvaijerit ei-ei katsastuksessa? nois rakenteluun liittyvissä lakipykälissä oli muistikuvien mukaan kielto ettei mitään remmi tms jokkistyyppisiä joustonrajotushässäköitä. katsastuksessa joka tapauksessa tarkistetaan toi ettei mikään ota kii jos nokka nousee. pohjaanlyöntigummit varmaan kelpais. tai sit vaan lyhyemmät iskarit jotka ei jousta niin ulos. ja voi noita iskareita hitsatakki lyhkäsemmiks kunhan muistaa peittää huolella jälkensä ;) nimimerkillä kerran liian lyhyet etujouset katsastuksessa.. Quote
Guest Posted December 11, 2005 Posted December 11, 2005 aijaa.....mikähän siinäkin taas on.... :( Quote
Ketsa Posted December 11, 2005 Posted December 11, 2005 Singahtaisi civikki/golffi/muuteinivaunu näreeseen, kun yhden kulman rajoitin vaijeri pääsisi irti ja jousi pompsahtaisi 10cm muita pidemmäksi... Quote
Guest Raggare Posted December 11, 2005 Posted December 11, 2005 heh, joissai peleissä toi o melkei pakko olla, ja vakiona onkin, ettei tuu pikamadallusta ku jousi lentää pellolle rajussa ulsojoutossa esim hypystä ajaessa .... :D Quote
-AP- Posted December 11, 2005 Posted December 11, 2005 Jousi ei saa missään olosuhteessa jäädä löysäksi, kun autoa nostetaan korista. Jonkinlainen liikkenrajoitus siis pitää olla ja/tai jousen pitää olla riittävän pitkä tilaansa. Quote
mikan Posted December 11, 2005 Posted December 11, 2005 heh, joissai peleissä toi o melkei pakko olla, ja vakiona onkin, ettei tuu pikamadallusta ku jousi lentää pellolle rajussa ulsojoutossa esim hypystä ajaessa .... :D 96 Saabissa on vakiona rajoitinremmi. t. Mika Quote
Guest Posted December 11, 2005 Posted December 11, 2005 mistähän mä oon ton saanu päähäni.. lukasin noita pykäliä ni ei siellä kyllä näy nyt tosta mainintaa, ehkä mä missaan jotain.. tämmöne oli kyl: 14 §Heilahduksenvaimentimien vaihto 1. Auton heilahduksenvaimentimet saa muuttaa tyypiltään alkuperäisestä poikkeaviksi ja niiden määrää saa lisätä. Jos muuttaminen tai lisääminen edellyttää uusien kiinnikkeiden asentamista, eivät ne saa merkittävästi lisätä akselisto-, kori- tai runkorakenteisiin kohdistuvia rasituksia. Muutetut tai lisätyt heilahduksenvaimentimet eivät saa toimia jousituksen rajoittimina joustovaran loppuessa. toi siis ainoo mitä näin joustovaraan liittyen. eipä tollasia vakaajia kyllä ole kuplaan enää aikoihin myytykkään. Quote
Guest Mika Raussi Posted December 11, 2005 Posted December 11, 2005 " Muutetut tai lisätyt heilahduksenvaimentimet eivät saa toimia jousituksen rajoittimina joustovaran loppuessa." Eli ei siis saa toimia pohjaanlöyntikumeina. Mitään ei ennenaikasesta rajottamisesta oo kielletty. Quote
metake Posted December 12, 2005 Posted December 12, 2005 Varmaan miltei jokaisessa autossahan iskarit nimenomaan toimii ulosjouston rajoittimina. Eli jos vaihdat lyhemmät jouset, pitää vaihtaa myös lyhemmät iskarit, sitähän se tarkoittaa. Monet katsastuskonttorit testaavat asian siten, että nostavat auton niin että pyörä roikkuu vapaasti ja kierrejousien ollessa kyseessä yrittävät pyöräyttää jousta. Jos jousi kupissaan pyörähtää käsivoimin, niin ei kelpaa. Quote
Guest Posted December 12, 2005 Posted December 12, 2005 Juu tuotahan tuossa kerroinkin jo aiemmin että tuon testaavat, ja kerran olen joutunut autosta lyhentämään iskarit kun jousista oli vähän poikkastu. Muistelin vaan että tuolla olis ollu joku pykälä nimenomaan noista remmi tms vaijerirajottimista mutta ei sitä nyt tuolla näkynytkään.. Quote
Racing Posted December 12, 2005 Posted December 12, 2005 Kyllä jouset saa pyöriä käsin mutta pitää pysyä tilassaan. Quote
metake Posted December 12, 2005 Posted December 12, 2005 Näkyy olevan siinä(kin) sitten eroja konttoreitten välillä. Paikallinen hyvinkin järkevästi rakennettuihin autoihin suhtautuva valtion konttori ainakin hylkäs kun jouset pyörähti kupissa :( Quote
Guest ritariässä Posted December 12, 2005 Posted December 12, 2005 eivät aina testaa konttorilla madallusjousien kanssa meneekö jousi löysäksi vai ei. broidin ex bemu compactiin tilattiin alustasarja iskareineen ja asentaessani huomasin et huonolta näyttää. takajouset jäi tunkatessa vapaaseen tilaan, hyvä jos eivät päässeet puhaltamalla tipahtamaan kolostaan. kaks katsastusta tais mennä ilman kiinni jääntii kunnes bemu vaihto omistajaa. en muista enää mikä oli merkki noilla. Quote
Guest Keiteleen Kone Posted December 13, 2005 Posted December 13, 2005 Mistä löytyy edullisin, uusi T1 vm.-69 levyjarrumallin madaltava olka-akseli pari tällä hetkellä ? Hinta ? Quote
Guest Mika Raussi Posted December 13, 2005 Posted December 13, 2005 Eiks keitelen koneeseen pitäny tulla omiakin, niin ei tarvii muilta ostaa? Persaukisten hommaa muutenkin halvimman metsästäminen :p Quote
Guest Keiteleen Kone Posted December 13, 2005 Posted December 13, 2005 Vastauksesi ei ollut vastaus kysymykseeni. Yritä uudelleen kun luet kysymykseni uudelleen. Quote
Guest Mika Raussi Posted December 13, 2005 Posted December 13, 2005 Keiteleen koneesta siis ei saa edelleenkään halvimpia droppiolkia? Ois kyl ollu kiva nähhä ainakin, että minkä näköset ne on. Quote
Guest Keiteleen Kone Posted December 13, 2005 Posted December 13, 2005 Niitä ei ole näyttelytarkoitukseen tulossakaan , vaan myyntitarkoitukseen. Quote
Guest Mika Raussi Posted December 14, 2005 Posted December 14, 2005 No piru vie. Onneks on mahdollisilla tulevilla kk-droppiolkien ostajilla kameroita, niin sitten tietää minkä näköset on. Kun eikös niitten pitäny olla jollain tapaa cb-olasta poikkeavat? Mahtuukohan niitten kanssa 15" vanne kuin hyvin? Quote
Lasse Posted December 15, 2005 Posted December 15, 2005 Mites noissa halvoissa akseleissa on laakerointi ? Onko kahdet neulalaakerit per tukivarsi niinkuin alkuperäisissä ? Vaiko jotkut pakeliitit ? Quote
seppo mäntykivi Posted December 15, 2005 Posted December 15, 2005 pakeliitti oli ainakin minun akselissa sisempänä "laakerina" Quote
-tipi- Posted December 15, 2005 Posted December 15, 2005 Mistä löytyy edullisin, uusi T1 vm.-69 levyjarrumallin madaltava olka-akseli pari tällä hetkellä ? Hinta ? Oisko tuossa: http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=146251 Suomeen tietty vielä rahti, tulli ja alvari päälle. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.