Jump to content

Timmy! The Notch


-tipi-

Recommended Posts

Posted

Ilmeisesti puskurissa ei siis ole pahaa vauriota nimittäin on aika jämäkkää tavaraa oikastavaksi ilman uudelleen kromausta.

  • Like 1
Posted (edited)

Käytettyä purkuosaa, tuohon hintaa ei ole ollut varmaan hääppönen, taidettu myydä jo. Kuten tuo kuskinpuolen etuloksukin.

Edited by -tipi-
Posted (edited)

Kyllähän ne oikeat sepät ihmeitä tekee, mutta kuten DWL:n someen kirjotin: "Aika velho saa olla jos siitä etulokarista suoran tekee, koko valon kohta on ihan norsunvitulla ja keskellä karjalanpiirakkarypytys" Tietysti jos leikkaa ja liimaa toisesta joitain kohtia, niin sitten ehkä helpompaa. Harmi kun tämä ei edes ollut mätä valoympäriltä, mistä nämä yleensä mätii. Noita takanurkkia on helpompi hitsailla, kun ei ole moneen suuntaan muotoa. Pelkääjän puolellehan mulla oliskin ollut loksu ittellä.

 

Oli muuten erittäin asiallinen vakuutustarkastaja, oltiin suurinpiirtein samoilla linjoilla auton ja osien arvosta. Edellisen kerran kun jouduin asioimaan SVK:n kanssa 15 vuotta sitten, ei jäänyt sama fiilis. Silloin ensikommentti alla olevasta oli: "Auto on pilattu noilla vanteilla, se on täysin arvoton"

post-34-0-92821300-1487760003_thumb.jpg

Edited by -tipi-
Posted

Kertakorvaus olisi noin 1400€, ja ihan hyvin se oli perusteltu. Osien hinnoissa pieniä eroja, lokari 350€ Laakkosen 440€ vastaan ja ajovalo 130€ vs. 300€. Muut melko pitkälti saman hintaisia kanssani sovittuja. Isoin ero tulee siitä että Laakkonen käyttää työstä yli 90€/tuntiveloitusta ja kertakorvauksessa maksetaan 50€/tunti. Joka on mielestäni suht OK veroton korvaus vapaa-ajan menetyksestä.

Posted

Saakeli on se hätänen kaveri :) Itsellä ei käynyt edes mielessä ruveta omaani korjaamaan kun harrasteaika on muutenkin ihan hiton kortilla. Sitten taas oli vahinkokin vähän erilainen lokarin vaihto.

  • 4 years later...
Posted

Hupsista, hetkinen vierähtäny Timmy!n viime statuspäivityksestä. 2017 tosiaan käytiin HO17 ja EBIssä, ja kun Ebissä ollaan, niin pakkohan se on 16km lenkki heittää, että saa kehua käyneensä ilmajäähyllä Ranskassa asti. Ebissä unohtui lasikuitulokariin ohikulkijoilta muutama tarra.

Screenshot_20240901_200101_Gallery.jpg

Screenshot_20240901_195721_Gallery.jpg

  • Like 1
Posted

Ai mistäkö tämä tuli mieleen? No Tomaatti-Tellun muutettua KKPssä Vaasaan, kehkeytyi ajatus, että olisi aika herätellä Timmy! 5 vuoden talviuniltaan ajoon kesäksi 2025. Tässä kuussa tulikin sopivasti 10v siitä, kun vaihdoin tuon samaisen tomaatti-tellun Timmy!yn. Pitihän se myydä TL toiseen kertaan, että voi vielä kolmannen kerran ostaa saman auton. 😁

 

Viikko sitten sunnuntaina kävin hakemassa Timmy!n landelta omaan talliin.

20240825_125446.jpg

  • Like 5
Posted

2017 tuli EBIstä ostettua peltilokari tuon kolarikorjauksessa lasikuituun vaihtuneen tilalle. Nyt otin sen työn alle, pientä laittoa siitäkin löytyy. Reunoilla on pintaruostetta, muttei niitä perinteisiä reikiä takaylänurkassa ja lampun ympärillä. Irrotin takareunan vahvikepellin, koska sitä joutuu hieman hitsaamaan. Ja samalla saa hiekkapuhallettua/hapotettua ruosteet välisaumasta. Sama pitänee tehdä varmuuden vuoksi valokuvullekin.

20240821_191055.jpg

20240821_190344.jpg

Posted

Sisustaa pitää myös ehostaa. Ainakin penkin päälliset ja kaikkien kattopilarien verhoukset menee uusiksi. Itse kattoverhous sen sijaan on melko hyvä.

20240826_172615.jpg

Posted

Muita tehtäviä hommia on vaihdelaatikon vaihto, koska pakki ei pysy/kautta mene päälle. Myös moottori vilkutteli öljynpainevaloa lämpimänä tyhjäkäynnillä, joten se avataan ja samalla muutetaan 69x92 -> 78x90,5 uusilla kansilla.

 

Kori pitää saada myös yhtenäiseen väriin, kun nyt jokainen peltiosa on vähän erisävyinen. Tai oikeastaan melkein joka osassa on useaa sävyä. Eli lokarit irti, että sisäloksut voidaan tarkastaa. Tähän menessä vaikuttaa hyvältä.

 

Jos jollakulla on tiedossa harrastevehkeisiin suopeasti suhtautuvaa maalaria Itä-Suomesta, laittakaa yv:tä tai vuestiä puhelimeen. Numero näkyy tuossa sivussa ainakin tietokonesivustolla.

20240901_155654.jpg

Posted

Kuituloksu, josta löytyy myös 2017 reissun reitti, löysi paikkansa tallin seinältä. Vaatii näköjään vähän säätöä istuakseen paremmin.

20240901_145620.jpg

  • Like 2
Posted (edited)

Kokeilin myös liimata täysin irronneita vinyyleitä takaisin ovipahveihin Erikeepperillä. Hyvin vaikuttaisi toimivan. Reunat vielä käsittelemättä.

IMG-20240910-WA0008.jpeg

Edited by -tipi-
  • Like 1
Posted (edited)

Taidan laittaa tämän NOS lokarin pelkääjän puolelle. Hinkkasin sitä rutosti tänään.

 

20240911_180048.jpg

 

Screenshot_20240911_203425_Gallery.jpg

Edited by -tipi-
  • Like 6
Posted (edited)

Tänään oli agendalla istuinpäällisten irrotusta, loputonta hiontaa ja tulipa eka paikkakin hitsattua. Etunurkassa oli pieni repeämä tuon 2017 keulakolarin jäljiltä. Niinpä piti pikku paikkapala laittaa. Ja Faceballs ilmoitti että Autometerin istutuksesta on päivälleen 10 vuotta.

 

20240914_134423.jpg

 

20240914_144554.jpg

 

FB_IMG_1726289485971.jpg

Edited by -tipi-
  • Like 6
Posted (edited)

Sunnuntaina hyökkäsin sen haastavimman korjauskohdan kimppuun.

 

IMG-20240915-WA0015.jpeg

 

 

20240915_200827.jpg

 

20240915_211805.jpg

 

Edited by -tipi-
  • Like 5
Posted (edited)

Ei irronnut ihan helpolla viimeinen pop-outin ruuvi oikealta puolelta. Mutta rälläkällä ja mikin lämmöllä suostui poistumaan.

 

20240917_192930.jpg

Edited by -tipi-
Posted (edited)

Tässä muuten 2007 Florida Bug Jam showssa kuvattu Safari Beige Notsi TheSamba.comin gallerystä. Mulla tavoitteena hyvin lähelle sama lookki, takalasin kaihtimia myöden. Ja kenkinäkin Timmy!llä on pyörinyt OEM Sprintit jo ainakin 23 vuotta. Empi GT ja Bergin keppikin löytyy, mutta voi olla että laitan Petri Sportin. Sen nätimmin käypää rattia kun ei Kolkkiin ole.

 

image.thumb.png.fa5bb10872e4aee756d40b970802635a.png

 

image.thumb.png.0a6703c907f82cb433ce796fe0298cb3.png

 

image.thumb.png.b94605ecc1884106aaae4cf11c126ec1.png

Edited by -tipi-
  • Like 4
  • 2 weeks later...
Posted (edited)

On hapotettu, ja puhalluttanut, niin Timmy!ä, kuin harrastelijoitakin pari edellistä viikonloppua. Karkkilan swapissa käyty ja samalla Espossa juhlittu nuoruuden ystävän puolikasta vuosisataa, sekä DWL:n perinteikästä Oktoberfestiä.

 

20240928_192737(0).jpg

 

Kuskin loksuun pitää pieniä paikkapaloja sisäpeltiin tehdä.

 

20240930_205933.jpg

 

Miksikähän varhaisissa Kolkeissa on tämmönen töötinritilä keulassa, joka on kuitenkin ummessa muovilla ja tööttikin puskurin alla? Olikohan nuo ritilät auki, jos oli tehdas asenteinen bensalämppäri etukontissa? Lämmitysilman se toki imee sisältä autosta.

 

20240930_204247.jpg

Edited by -tipi-
  • Like 2
Posted (edited)

Ja sitten sovitteluun. On tuo keula 5-8mm sisässä kuskin puolelta sen mällin jäljiltä. Loksu ottaa oveen alareunastaan. Nossiloksu pelkääjän puolella istuu kauniisti.

 

20241003_232557.jpg

Edited by -tipi-
  • Like 5
Posted (edited)

Nyt on soviteltu sen minkä minun taidoilla ja kärsivällisyydellä saapi soviteltua. Etuluukun ja loksun välisen raon sain puolitettua. Oven ja loksun väli on ok.Tää etunurkka on mällätty ainakin kahdesti, joten pikkusen pitää loksua jättää eteen, n.5mm, muuten ei ovi aukea ollenkaan. Mutta eihän tästä mitään näyttelypeliä olla tekemässäkään.

 

20241009_183645.jpg

 

20241009_183622.jpg

 

20241009_183617.jpg

Edited by -tipi-
  • Like 3
Posted (edited)

Pelkääjän puolella nossiloksu istuu nätimmin.

 

20241009_183635.jpg

 

20241009_184702.jpg

Edited by -tipi-
  • Like 3
Posted

Nyt kun lokari on irti niin eikös tuo kuskin puoli olisi aika helppo työntää koritunkilla kohdalleen?

Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla

  • Like 2

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...