-tipi- Posted February 21, 2017 Author Posted February 21, 2017 Autotalo Laakkosen korikorjaamon korjauskustannuslaskelma on 2748,96€ Quote
Heebah Posted February 21, 2017 Posted February 21, 2017 (edited) Mistä Laakkonen meinas löytää uuden orkkisloksun tai orkkispuskurin? Vai meinasko leipoo noi ehjäks? Edited February 21, 2017 by Heebah Quote
-tipi- Posted February 21, 2017 Author Posted February 21, 2017 Lokarin hinta-arvio perustuu tähän. Tosin rahteihin se ei ota kantaa. Puskurin pystyy oikasemaan. Quote
Tanhis Posted February 21, 2017 Posted February 21, 2017 Ilmeisesti puskurissa ei siis ole pahaa vauriota nimittäin on aika jämäkkää tavaraa oikastavaksi ilman uudelleen kromausta. 1 Quote
lasse haukkavuori Posted February 21, 2017 Posted February 21, 2017 Lokarin hinta-arvio perustuu tähän. Tosin rahteihin se ei ota kantaa. Puskurin pystyy oikasemaan.. Siis onko tuolla werk34.de ssä takalokasuoja 189€ peltinen uusi Quote
-tipi- Posted February 21, 2017 Author Posted February 21, 2017 (edited) Käytettyä purkuosaa, tuohon hintaa ei ole ollut varmaan hääppönen, taidettu myydä jo. Kuten tuo kuskinpuolen etuloksukin. Edited February 21, 2017 by -tipi- Quote
Roope Posted February 22, 2017 Posted February 22, 2017 Pystyisköhän pätevä peltiseppä oikaisemaan tuon vanhan lokarin, vai onko sitä jo paljonkin paikkailtu? Quote
-tipi- Posted February 22, 2017 Author Posted February 22, 2017 (edited) Kyllähän ne oikeat sepät ihmeitä tekee, mutta kuten DWL:n someen kirjotin: "Aika velho saa olla jos siitä etulokarista suoran tekee, koko valon kohta on ihan norsunvitulla ja keskellä karjalanpiirakkarypytys" Tietysti jos leikkaa ja liimaa toisesta joitain kohtia, niin sitten ehkä helpompaa. Harmi kun tämä ei edes ollut mätä valoympäriltä, mistä nämä yleensä mätii. Noita takanurkkia on helpompi hitsailla, kun ei ole moneen suuntaan muotoa. Pelkääjän puolellehan mulla oliskin ollut loksu ittellä. Oli muuten erittäin asiallinen vakuutustarkastaja, oltiin suurinpiirtein samoilla linjoilla auton ja osien arvosta. Edellisen kerran kun jouduin asioimaan SVK:n kanssa 15 vuotta sitten, ei jäänyt sama fiilis. Silloin ensikommentti alla olevasta oli: "Auto on pilattu noilla vanteilla, se on täysin arvoton" Edited February 22, 2017 by -tipi- Quote
-tipi- Posted February 22, 2017 Author Posted February 22, 2017 Kertakorvaus olisi noin 1400€, ja ihan hyvin se oli perusteltu. Osien hinnoissa pieniä eroja, lokari 350€ Laakkosen 440€ vastaan ja ajovalo 130€ vs. 300€. Muut melko pitkälti saman hintaisia kanssani sovittuja. Isoin ero tulee siitä että Laakkonen käyttää työstä yli 90€/tuntiveloitusta ja kertakorvauksessa maksetaan 50€/tunti. Joka on mielestäni suht OK veroton korvaus vapaa-ajan menetyksestä. Quote
Tanhis Posted February 23, 2017 Posted February 23, 2017 Saakeli on se hätänen kaveri :) Itsellä ei käynyt edes mielessä ruveta omaani korjaamaan kun harrasteaika on muutenkin ihan hiton kortilla. Sitten taas oli vahinkokin vähän erilainen lokarin vaihto. Quote
-tipi- Posted September 1 Author Posted September 1 Hupsista, hetkinen vierähtäny Timmy!n viime statuspäivityksestä. 2017 tosiaan käytiin HO17 ja EBIssä, ja kun Ebissä ollaan, niin pakkohan se on 16km lenkki heittää, että saa kehua käyneensä ilmajäähyllä Ranskassa asti. Ebissä unohtui lasikuitulokariin ohikulkijoilta muutama tarra. 1 Quote
-tipi- Posted September 1 Author Posted September 1 Ai mistäkö tämä tuli mieleen? No Tomaatti-Tellun muutettua KKPssä Vaasaan, kehkeytyi ajatus, että olisi aika herätellä Timmy! 5 vuoden talviuniltaan ajoon kesäksi 2025. Tässä kuussa tulikin sopivasti 10v siitä, kun vaihdoin tuon samaisen tomaatti-tellun Timmy!yn. Pitihän se myydä TL toiseen kertaan, että voi vielä kolmannen kerran ostaa saman auton. 😁 Viikko sitten sunnuntaina kävin hakemassa Timmy!n landelta omaan talliin. 5 Quote
-tipi- Posted September 1 Author Posted September 1 2017 tuli EBIstä ostettua peltilokari tuon kolarikorjauksessa lasikuituun vaihtuneen tilalle. Nyt otin sen työn alle, pientä laittoa siitäkin löytyy. Reunoilla on pintaruostetta, muttei niitä perinteisiä reikiä takaylänurkassa ja lampun ympärillä. Irrotin takareunan vahvikepellin, koska sitä joutuu hieman hitsaamaan. Ja samalla saa hiekkapuhallettua/hapotettua ruosteet välisaumasta. Sama pitänee tehdä varmuuden vuoksi valokuvullekin. Quote
-tipi- Posted September 1 Author Posted September 1 Sisustaa pitää myös ehostaa. Ainakin penkin päälliset ja kaikkien kattopilarien verhoukset menee uusiksi. Itse kattoverhous sen sijaan on melko hyvä. Quote
-tipi- Posted September 1 Author Posted September 1 Muita tehtäviä hommia on vaihdelaatikon vaihto, koska pakki ei pysy/kautta mene päälle. Myös moottori vilkutteli öljynpainevaloa lämpimänä tyhjäkäynnillä, joten se avataan ja samalla muutetaan 69x92 -> 78x90,5 uusilla kansilla. Kori pitää saada myös yhtenäiseen väriin, kun nyt jokainen peltiosa on vähän erisävyinen. Tai oikeastaan melkein joka osassa on useaa sävyä. Eli lokarit irti, että sisäloksut voidaan tarkastaa. Tähän menessä vaikuttaa hyvältä. Jos jollakulla on tiedossa harrastevehkeisiin suopeasti suhtautuvaa maalaria Itä-Suomesta, laittakaa yv:tä tai vuestiä puhelimeen. Numero näkyy tuossa sivussa ainakin tietokonesivustolla. Quote
-tipi- Posted September 1 Author Posted September 1 Kuituloksu, josta löytyy myös 2017 reissun reitti, löysi paikkansa tallin seinältä. Vaatii näköjään vähän säätöä istuakseen paremmin. 2 Quote
Etelän Hetelmä Posted September 2 Posted September 2 Meinaatko pientä kotimaan ajoa, vai Länsi-Euroopan tapahtumiin 2025? Quote
-tipi- Posted September 2 Author Posted September 2 Ehkä sisäänajoa 2025 ja sit 2026 Eurooppaan. Quote
-tipi- Posted September 4 Author Posted September 4 Jos ei löydy ruostetta helmoissa, niin sitten lasin tiivisteiden välissä. 😵 Quote
-tipi- Posted September 10 Author Posted September 10 (edited) Kokeilin myös liimata täysin irronneita vinyyleitä takaisin ovipahveihin Erikeepperillä. Hyvin vaikuttaisi toimivan. Reunat vielä käsittelemättä. Edited September 10 by -tipi- 1 Quote
-tipi- Posted September 11 Author Posted September 11 (edited) Taidan laittaa tämän NOS lokarin pelkääjän puolelle. Hinkkasin sitä rutosti tänään. Edited September 18 by -tipi- 6 Quote
-tipi- Posted September 13 Author Posted September 13 (edited) Kattilaakin hinkattu. Loput hapolla. Edited September 13 by -tipi- 6 Quote
-tipi- Posted September 14 Author Posted September 14 (edited) Tänään oli agendalla istuinpäällisten irrotusta, loputonta hiontaa ja tulipa eka paikkakin hitsattua. Etunurkassa oli pieni repeämä tuon 2017 keulakolarin jäljiltä. Niinpä piti pikku paikkapala laittaa. Ja Faceballs ilmoitti että Autometerin istutuksesta on päivälleen 10 vuotta. Edited September 16 by -tipi- 6 Quote
-tipi- Posted September 16 Author Posted September 16 (edited) Sunnuntaina hyökkäsin sen haastavimman korjauskohdan kimppuun. Edited September 16 by -tipi- 5 Quote
-tipi- Posted September 18 Author Posted September 18 (edited) Ei irronnut ihan helpolla viimeinen pop-outin ruuvi oikealta puolelta. Mutta rälläkällä ja mikin lämmöllä suostui poistumaan. Edited September 19 by -tipi- Quote
-tipi- Posted September 19 Author Posted September 19 (edited) Penkinpäällisiin tilasin kankaan Saksasta Döpper profilelta. Se on 1959-60 vihreiden Kuplien kangasta 52 Dust green P9111203 ja mätsää hyvin Timmy!n Safari beigeen väriin. Penkinpäällisten alkuperäiset keinonahkaiset sivu- ja takaosat, sekä terenauhat, on tarkoitus säilyttää. Ne ovat suhteellisen ehjät. Edited September 19 by -tipi- Quote
-tipi- Posted September 19 Author Posted September 19 (edited) Tässä muuten 2007 Florida Bug Jam showssa kuvattu Safari Beige Notsi TheSamba.comin gallerystä. Mulla tavoitteena hyvin lähelle sama lookki, takalasin kaihtimia myöden. Ja kenkinäkin Timmy!llä on pyörinyt OEM Sprintit jo ainakin 23 vuotta. Empi GT ja Bergin keppikin löytyy, mutta voi olla että laitan Petri Sportin. Sen nätimmin käypää rattia kun ei Kolkkiin ole. Edited September 19 by -tipi- 4 Quote
-tipi- Posted September 30 Author Posted September 30 (edited) On hapotettu, ja puhalluttanut, niin Timmy!ä, kuin harrastelijoitakin pari edellistä viikonloppua. Karkkilan swapissa käyty ja samalla Espossa juhlittu nuoruuden ystävän puolikasta vuosisataa, sekä DWL:n perinteikästä Oktoberfestiä. Kuskin loksuun pitää pieniä paikkapaloja sisäpeltiin tehdä. Miksikähän varhaisissa Kolkeissa on tämmönen töötinritilä keulassa, joka on kuitenkin ummessa muovilla ja tööttikin puskurin alla? Olikohan nuo ritilät auki, jos oli tehdas asenteinen bensalämppäri etukontissa? Lämmitysilman se toki imee sisältä autosta. Edited October 1 by -tipi- 2 Quote
-tipi- Posted October 4 Author Posted October 4 (edited) Ja sitten sovitteluun. On tuo keula 5-8mm sisässä kuskin puolelta sen mällin jäljiltä. Loksu ottaa oveen alareunastaan. Nossiloksu pelkääjän puolella istuu kauniisti. Edited October 4 by -tipi- 5 Quote
-tipi- Posted October 9 Author Posted October 9 (edited) Nyt on soviteltu sen minkä minun taidoilla ja kärsivällisyydellä saapi soviteltua. Etuluukun ja loksun välisen raon sain puolitettua. Oven ja loksun väli on ok.Tää etunurkka on mällätty ainakin kahdesti, joten pikkusen pitää loksua jättää eteen, n.5mm, muuten ei ovi aukea ollenkaan. Mutta eihän tästä mitään näyttelypeliä olla tekemässäkään. Edited October 9 by -tipi- 3 Quote
-tipi- Posted October 9 Author Posted October 9 (edited) Pelkääjän puolella nossiloksu istuu nätimmin. Edited October 9 by -tipi- 3 Quote
metake Posted October 9 Posted October 9 Nyt kun lokari on irti niin eikös tuo kuskin puoli olisi aika helppo työntää koritunkilla kohdalleen? Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla 2 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.