Soukka Posted August 24, 2015 Author Posted August 24, 2015 En täysin ymmärtäny tätä, saitko selville konevaurion todellisen aiheuttajan? Siitä voisi olla hyötyä kanssaharrastajille. Em. perustella käsitin että imuventtiili olisi ollu käyttäessä koko ajan auki, ja epäilet että sen takia on bensa ohentanut öljyt? Kuulostaa minusta aika oudolta.Uskon että ollut tuo syy kun koneesta tuli ulos n. 4,5-5 litraa "öljyä". Quote
JaniM Posted August 24, 2015 Posted August 24, 2015 On ollut jollakin että bensapumpun läpi tulee bensaa öljyyn. En nyt lukenut oliko vakiopaikalla pumppua.. Quote
Soukka Posted August 24, 2015 Author Posted August 24, 2015 On ollut jollakin että bensapumpun läpi tulee bensaa öljyyn. En nyt lukenut oliko vakiopaikalla pumppua..Ei oo vakio pumppu vaan sähköinen keulilla. Quote
-tipi- Posted August 24, 2015 Posted August 24, 2015 Eli antaako sähköpumppu liian kovan paineen, jota ei neulaventtiili kestä, ja pumppasi koneen täyteen bensaa jo ennen käyttöä tms? Vai onko bensapaineensäädin käytössä? 1 Quote
Soukka Posted August 24, 2015 Author Posted August 24, 2015 Eli antaako sähköpumppu liian kovan paineen, jota ei neulaventtiili kestä, ja pumppasi koneen täyteen bensaa jo ennen käyttöä tms? Vai onko bensapaineensäädin käytössä?Siellä on säädin ja pumppu on päällä vain kun sytytysvirta on. Itse uskon että tuosta kaasuvaijerin säädöstä tuo johtui kun tuli monta kertaa koitettua liikettä että läpät aukeaa kokonaan ja välissä en käyttänyt konetta. Paljonkohan tuollanen weberi ruuttaa kerralla kiihdytyspumpusta? Quote
Paavuli Posted August 24, 2015 Posted August 24, 2015 Perstuntumalta vois sanoa, ettei se nyt aivan kauheasti bensaa pumppaa keralla. Riippuu tietty miten monta kertaa vipstaakia kokeilee. Uimurikammio kaasarissa kuin kaasarissa ei kovin suuri ole. En tietty väitä tässä, etteikö mahdollista olisi.... ehkä jopa ainut mahdollisuus? Quote
KalleJ Posted August 24, 2015 Posted August 24, 2015 (edited) Aikamoinen säätösessio on ollut, jos ~2l aka 8000x0,25cc kertaa tullut pumpattua (jos pumpun säätö ok). Jos noin paljon on mennyt tavaraa sisään, niin jostain on pakko vuotaa reilummin. Edited August 24, 2015 by KalleJ Quote
Kemin Karavaanari Posted August 24, 2015 Posted August 24, 2015 Aikamoinen säätösessio on ollut, jos ~2l aka 8000x0,25cc kertaa tullut pumpattua (jos pumpun säätö ok). Jos noin paljon on mennyt tavaraa sisään, niin jostain on pakko vuotaa reilummin. Ja jos välillä ei ole ollut edes virrat/sähköinen pumppu päällä niin ei kai sitä bensaakaan riitä kaasareissa loputtomiin ? Quote
Soukka Posted August 24, 2015 Author Posted August 24, 2015 Ja jos välillä ei ole ollut edes virrat/sähköinen pumppu päällä niin ei kai sitä bensaakaan riitä kaasareissa loputtomiin ?Täytyy mitata paine kun saa käyntiin taas huomenna. Quote
Soukka Posted August 25, 2015 Author Posted August 25, 2015 (edited) Vittu että vituttaa perkele. Eilen laitettiin kone takasin kiinni ja asenneltiin polttoainelinjat sun muut ja tänään sitten öljyt koneeseen ja paineet ylös. Sitten laitoin sähköt bensapumpulle ja hörähteli käyntiin ja nyt kolisee niin perkeleesti, mutta kolinaa ei kuulu kun pyöritti ilman tulppia. Omasta mielestä laitoin männät oikeinpäin mutta en tiedä koliseeko noin kovaa jos männät on väärinpäin? Kokoonpano nyt muuten sama mutta laitoin lash capit venoihin ja sitten kun loppui vara venavälyksien säätöruuvista niin laitoin myös korokelevyt keinuvipuakselin alle, koitin myös ilman venakoppia niin kolisee samalla tapaa. Edited August 25, 2015 by Soukka Quote
Anpu Posted August 25, 2015 Posted August 25, 2015 http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/22487-ter%C3%A4v%C3%A4-nakutus/?hl=%2Bm%C3%A4nt%C3%A4+%2Bv%C3%A4%C3%A4rinp%C3%A4in&do=findComment&comment=203418 Quote
Soukka Posted August 25, 2015 Author Posted August 25, 2015 http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/22487-ter%C3%A4v%C3%A4-nakutus/?hl=%2Bm%C3%A4nt%C3%A4+%2Bv%C3%A4%C3%A4rinp%C3%A4in&do=findComment&comment=203418Kävi mielessä mutta ei jotenkin huvittanut ettii endoskooppia, vois huomenna tulpan reiästä koittaa katella. Nuoli kohti vauhtipyörää jokaisessa? Quote
Paavuli Posted August 27, 2015 Posted August 27, 2015 Kylläpä vastustaa. Voimantoivotukset tähän väliin, mielenkiinnolla seuraan. 1 Quote
Soukka Posted August 28, 2015 Author Posted August 28, 2015 Löytyhän se vika! Ei tullut moottorin sisältä mutta kuitenkin moottorista. Veikkauksia mikä oli? Quote
Soukka Posted August 28, 2015 Author Posted August 28, 2015 Tuuletin otti koppaan kiinni?Kyllä, koitin sitä vielä ennen asennusta niin että ei ollut hihna kiinni mutta jostain syystä hihna kiinni ja käydessä ottaa. Hain testiin 2 tuuletinta niin täytyy huomenna testata kun tuo nykyinen on jo shimmattu niin kauas taustalevystä kuin kierre ja se hahlo antaa periksi. 1 Quote
janskuk Posted August 29, 2015 Posted August 29, 2015 Käytitkö siis konetta ilman hihnaa ja kolina loppui? Tuon videon äänen perusteella sanoisin kyllä että ääni tulee jostain muualta kuin tuulettimesta. Hyvä kuitenkin jos olen väärässä. Quote
Soukka Posted August 29, 2015 Author Posted August 29, 2015 Käytitkö siis konetta ilman hihnaa ja kolina loppui? Tuon videon äänen perusteella sanoisin kyllä että ääni tulee jostain muualta kuin tuulettimesta. Hyvä kuitenkin jos olen väärässä. Joo eilen koitin ilman hihnaa ja nätisti kävi. Quote
Soukka Posted September 1, 2015 Author Posted September 1, 2015 Vastustaa nyt jo niin paljon että naurattaa jo itteäkin. Oli pieni öljyvuoto öljypumpun kannen välistä niin ajattelin että voisi tilkitä sen ennenkuin laittaa lokarit ja irtoperän takasin kiinni ja kun otin pumpun irti niin näytti tältä. Sormella kun koittaa niin kannessa tuntuu kunnolla urat, ei kuitenkaan vielä kymppiä ole varmaan, joku 5 satkua vois olla. Kun purin tuon niin paksu tiiviste oli pumpun ja kampikammion välissä ja ohut missä juorureiät niin kannen ja pumpun välissä. Mietin että voisi hio kannen tasaiseksi ja laittaa paksun tiivisteen ja koittaa toimiiko, vai pitäisikö rattaista hioa ennemmin? Jännä että nyt otti rattaat kanteen mutta talvella kun rakensin niin ei ottanut ja silloin vielä hion pumpun runkoa että sai oikean välyksen. Quote
Tanhis Posted September 1, 2015 Posted September 1, 2015 Eikös nuo nyt ole ihan peruskulumaa ainakin kannessa. Quote
Soukka Posted September 1, 2015 Author Posted September 1, 2015 Eikös nuo nyt ole ihan peruskulumaa ainakin kannessa. Paljonkohan sitä kuuluisi/saisi olla? Onko eroa jos alumiinikansi? Quote
Tanhis Posted September 2, 2015 Posted September 2, 2015 Paljonkohan sitä kuuluisi/saisi olla? Onko eroa jos alumiinikansi? Quote
Soukka Posted September 2, 2015 Author Posted September 2, 2015 Paljonkohan sitä kuuluisi/saisi olla? Onko eroa jos alumiinikansi? Sama tuo kymppi mikä oli bentleyn kirjassa minkä laitoin talvella, ollut varmaan sarjassa eri paksuinen tiiviste. Täytyy tarkistaa tuo nyt kuitenkin kun on irti. Quote
Soukka Posted March 19, 2016 Author Posted March 19, 2016 Tuli joku idea myydä kaasarit pois ja tilalle tuli jotain muuta. Vielä kun keksis minne laittaa öljynpaluu niin vois koittaa käyntiin. 3 Quote
Soukka Posted March 24, 2017 Author Posted March 24, 2017 Kaasari oli tosi huono ajaa ja en edes yrittäny katsastaa sillä. Nykyään tän näkönen, viikko koiteltu jo käyntiin mutta joku vastustaa. 1 Quote
Soukka Posted March 26, 2017 Author Posted March 26, 2017 Onko kipinä vai bensapuolen ongelma..?Oli ennen 12-1 trikkeri ja eilen laitoin 24-1 niin alko pelittää. 1 Quote
Soukka Posted April 26, 2017 Author Posted April 26, 2017 No nyt se olis jo koeponnistettu ja irtoperän kiinnitystä ja muutamaa muuta pikku juttua vailla valmis leimalle. https://youtu.be/vPdn9wwVb7w 2 Quote
Soukka Posted May 24, 2017 Author Posted May 24, 2017 (edited) Se olis nyt katsastettu turbolle ja ruiskulle. Nyt voi aloittaa uuden pohjan sekä korin metsästämisen talvea varten. Edited May 24, 2017 by Soukka 4 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.