Guest Toheltaja Posted January 2, 2006 Share Posted January 2, 2006 Kukas o laskennu minkäverran menee uutta pulttikamaa splitti ja ovaali-ikäiseen. Tarve ois tietää: -Korin ja pohjan väliset pultit, koko ja pituus -Lokareihin menevät eteen sekä taakse (ei tarttis jäädä sojottamaan sisäpuolelle ne ylimääräiset jengat) -Puskurin rautoihin korinpuoleen yhteensä 8kpl M8x16mm -Oviruuvit, eiks nekin ollu M8, ristisenkkikanta ja pituus about 10mm -Etuluukkuun menevät (kahva ja sanarat -Takaluukkuun menevät 6kpl M6x16mm Pitäis kolmeen autoon hommata ruuvit rosterisena, tulis kerralla kaikki, ja ei ämpärikaupalla ylimääräisiä, nuo ku ei ilmaisia ole hyllyyn ottaa turhana... Jos jollain o Erzatsteile katalog ni siit löytyy takasivuilta pulttimäärät ja mitat eri osiin... Miulla ku ei o kö T-2 eikä moisesta o täs nyt apua. Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted January 2, 2006 Share Posted January 2, 2006 Ei ole pulttien määristä tietoa, mutta en liene sotke liikaa tätä Janin topiikkia jos pikku kysymyksen esitän. Eli, jos pyörittelee rosteripultin ja tavallisen ruostuvan mutterin yhteen, niin eikös se tavallinen mutteri ala siitä sitten ruostumaan herkemmin? Vai onko pojat tehtaalla puhuneet ihan palturia? Entä minkälaista kilohintaa niillä sitten on? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted January 2, 2006 Share Posted January 2, 2006 ei miun insinöörituntemuksella vaikuta moiseen mitenkään. Enkä o käytännössäkään sitä huomannu... Hinnat on rosterikamoissa usein kappalehintoja, ei tarjoustalon kilohintoja. Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted January 2, 2006 Share Posted January 2, 2006 Ok, harmi kun ei tajunnut aikoinaan töistä kantaa niitä pultteja jemmaan... Ei silloin tullut mieleen miten kalliita ne olis. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted January 2, 2006 Share Posted January 2, 2006 Rosterit ja happoset on yleensä joo kappalehinnoilla ja maksaa ihan riittävästi. Ja kumpis siinä säkömagneettisessa parissa oli se, joka syöpyy? Oliks se jalompi mentalli? Ja sit päässään siihen kysymykseen, että tuleeko teräksestä sen jalompi kun siihen kromia ja nikkeliä lisätään? Pulttien määrään jälleen ei ollenkaan apua, sori. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted January 2, 2006 Share Posted January 2, 2006 halvin M8x16 kuusiopultti mitä löysin -Rosterisena maksaa 0,13€/kpl. -Happosena sama 0,195€/kpl -Titaanisena ois vaivaiset 10€/kpl -Kovuudessa 10.9 mustana 0,19€/kpl -8.8 sinkitty (se tarjoustalopultti) 0.04€/kpl -8.8 kuumasinkitty 0.06€/kpl eli normaaliin verrattuna kolminkertainen hinta. Sitte hitusen erikoisemmat koot tai jengat maksaakin helposti 10-15 kertaa saman ku mitä sinkitty Quote Link to comment
mikan Posted January 2, 2006 Share Posted January 2, 2006 Kuusioruuvi DIN 933 Ruostumaton A2 M08x016 0.1278 Kuusioruuvi DIN 933 Haponkestävä A4 M08x016 0.1951 Kuusioruuvi DIN 933 8.8 Kiiltosinkitty M08x016 0.0404 Kuusioruuvi DIN 933 10.9 Musta M08x016 0.1564 Kuusioruuvi DIN 933 8.8 Kuumasinkitty M08x016 0.0572 Kuusioruuvi M08 x 1 x 16 8.8 zn kiiltosinkitty DIN 961 täysk.minimi 100 kpl 0.0336/kpl Lähde: www.ruuvi.net t. Mika Quote Link to comment
Ketsa Posted January 2, 2006 Share Posted January 2, 2006 Ihan normikoon happoset löytyy kohtuulliseen hintaan ja kätevästi pikkupusseihin muutamien kappaleiden satseihin pakattuna Bilteemasta. Niillä on mun splitti kasattu :-) Quote Link to comment
mikan Posted January 2, 2006 Share Posted January 2, 2006 Ihan normikoon happoset löytyy kohtuulliseen hintaan ja kätevästi pikkupusseihin muutamien kappaleiden satseihin pakattuna Bilteemasta. Niillä on mun splitti kasattu :-) Kuusioruuvi, DIN933, haponkestävä, M8x20 10 kpl 2,50 t. Mika Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted January 2, 2006 Share Posted January 2, 2006 Bilteemasta saa hyvin, mutta perkeleet vissiin alottaa sitä rakentamaan vasta ens kesällä. Quote Link to comment
Ketsa Posted January 2, 2006 Share Posted January 2, 2006 Työmatkaan +500m biltemassa käynti :) Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted January 3, 2006 Share Posted January 3, 2006 mikan, samasta paikasta löit sitte hinnat perään :) mie en kaikkia desimaaleja huitassu perään sentään... Quote Link to comment
mikan Posted January 3, 2006 Share Posted January 3, 2006 mikan, samasta paikasta löit sitte hinnat perään :) mie en kaikkia desimaaleja huitassu perään sentään... Copy-pastetin ilmeisesti sen aikaa että olit ehtinyt laittaa oman viestisi siinä välissä. Tais tulla joku keskeytys muksuilta mun viestin kirjoitukseen kun noin kauan kesti. :-) t. Mika Quote Link to comment
Guest Saleksi Posted January 8, 2006 Share Posted January 8, 2006 Jani, olisiko pyhä mahdottomuus saada juniksen pulttilistaa? vaikka sähköisessä muodossa? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted January 8, 2006 Share Posted January 8, 2006 voin mie kaivella tässä jokupäivä ku kiireiltä joudan. Quote Link to comment
Hebster52 Posted January 8, 2006 Share Posted January 8, 2006 Ei ole pulttien määristä tietoa, mutta en liene sotke liikaa tätä Janin topiikkia jos pikku kysymyksen esitän. Eli, jos pyörittelee rosteripultin ja tavallisen ruostuvan mutterin yhteen, niin eikös se tavallinen mutteri ala siitä sitten ruostumaan herkemmin? Vai onko pojat tehtaalla puhuneet ihan palturia? Entä minkälaista kilohintaa niillä sitten on? Kemistinä voin sanoa että pitää paikkansa. Rosteri on jalompi kuin sekä tavallinen teräs että sinkitty. Kromi taas on jalompi kuin rosteri. Toisaalta noi pitäis sitten myös olla upotettuna suolaveteen tms. jotta se oikeesti alkaa haittamaan... Kaiken lisäksihän useimmat paikathan joko ruostesuojataan taikka maalataan kumminkin sekä vielä peitetään alustamassalla autoissa joten ei pitäis olla suurta vaikutusta... Quote Link to comment
Guest Posted January 9, 2006 Share Posted January 9, 2006 Splitin loksuihinhan (ovatko muutkin M8 pultit samanlaiset splitissä??) kuuluu 14mm avainvälillä olevat 'vanhan Saksan' M8-pultit joissa kiinteä aluslevy (tai miksikä sitä nyt sanotaan). Pituuden voin katsoa Janille huomenissa jos muistan. Quote Link to comment
-tipi- Posted January 9, 2006 Share Posted January 9, 2006 Onko tuo kiinteä aluslevy faktaa? Tavattu tavallisia 14mm kannalla olevia M8 pultteja noissa vanhoissa... Quote Link to comment
Guest TiKi Posted January 9, 2006 Share Posted January 9, 2006 Ei ollut ainakaan mulla Splitissä mitään kiinteitä aluslevyjä 14mm kantasissa lokarien pulteissa. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted January 9, 2006 Share Posted January 9, 2006 ei o kiinteitä ollu, mutta korkeammalla kannalla AV14 kyllä. En moisia ihmeellisytyksiä halaja, normi AV13 aattelin ostaa... Quote Link to comment
mikan Posted January 9, 2006 Share Posted January 9, 2006 ei o kiinteitä ollu, mutta korkeammalla kannalla AV14 kyllä. En moisia ihmeellisytyksiä halaja, normi AV13 aattelin ostaa... Mielestäni olikin jo aika selvää että AV13 kelpaa koska etsittiin happosia pultteja. Eihän ruostumattomat edes kävis MR-peliin. t. Mika Quote Link to comment
-tipi- Posted September 24, 2006 Share Posted September 24, 2006 Kukas o laskennu minkäverran menee uutta pulttikamaa splitti ja ovaali-ikäiseen. Purkujärjestys edit: KORIN KIINNITYS: 18kpl M8 pulttia (ilmeisesti kynnyskoteloiden alapuoliset pultit) 4 kpl M10 pulttia etukannattimessa (kuskin ja pelkurin jalkatilojen etunurkissa alapuolella) 2 kpl M10 takatukien pultteja 4 kpl M10 jotka kiinnittävät korin rungon taaemman poikittaisputken laakeritukiin 4 kpl M8 pulttia takannattimessa (takapenkin alla) 2 kpl M10 pulttia kiinnittää korin etuakseliin Eli tehtaan manuskan mukaan ois 22kpl M8 pultteja ja 12 kpl M10 pultteja, pituuksia ei ole tossa mainittu. Kiristysmomentit M10 3mkg ja M8 2mkg. Quote Link to comment
Anssi Posted September 25, 2006 Share Posted September 25, 2006 Kyllä noi ruostumattomat pultit alkaa vuosien myötä ympäristöään ruostuttamaan, mulla on yksi auto ollut noilla kasattu. Riippuu tietysti ajatko syksyllä / onko sateinen kesä... ja splitillä et taida muutenkaan kymmeniä tuhansia kilsoja vuodessa ajaa? :) ja tottakai auttaa jos pultin ja korin välissä on kalvo jotain muuta, ehkä ihan perus kotelosuojaöljy tai pulttiterva riittää? Quote Link to comment
busgods Posted September 25, 2006 Share Posted September 25, 2006 Kyseiseen ruostumisilmiöön tutustuin tuossa ihan perunoiden kuorinnan jälkimainingeissa seuraavana aamuna kun menin katsomaan keittiön RST allasta. Jätin siihen pohjalle pötköttämään leikkuuveitsen minkä terä lienee jalompaa kuin perus allasmateriaalin. Vettä oli tietty pesualtaassa tipoittain kostukkeena ja reaktio oli yhden yön aikan niin voimakas terän ja altaan välillä että ruostetta sai teräsharjalla altaasta hangata irti... Siis sinällään mielenkiintoista. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.