Tuomo Lehmikangas Posted January 2, 2006 Share Posted January 2, 2006 Katsastussedän tyly tuomio: "Avain poistuu virtalukosta virta kytkettynä." Kyseessä siis -64 Kupla. Ensinnäkin, kai siellä pitäisi jotakin olla mikä sen avaimen siellä pitää? Toiseksi, kun pelkkä crc ja lukkosula ei ole auttanut, niin miten sen saa purettua? Yrittänyt pyöritellä avainta samalla kun takaa sitä akselin päätä hypistellyt, mutta ei tunnu irtoavan. EDIT: Jo lähti se pikku rikka sieltä... Tosin kaikki osat eivät ihan säilyneet ehjänä. EDIT2: No niin ja asia kunnossa. Kiitoksia kaikille jotka oli hengessä mukana... Quote Link to comment
Racing Posted January 2, 2006 Share Posted January 2, 2006 Kysyppäs huviksesi siltä katsastusmieheltä miksi hän hylkää 64 vuosimallin auton jos avain lähtee virtalukosta,koska 64 ei ole edes rattilukkoa (pakollinen vasta 70->). Eikä avaimen lähtemisellä ole mitään merkitystä auton ohjauksen kanssa toisin kun esim. uudemmissa jossa virtalukko on rattipylväässä. 64:sessahan on kojetaulussa!! Quote Link to comment
-AP- Posted January 2, 2006 Share Posted January 2, 2006 (pakollinen vasta 70->). !! '68 > Quote Link to comment
Racing Posted January 2, 2006 Share Posted January 2, 2006 Äh niin tais ollakkin sekoitin tuon turvavyöpakkoon... Quote Link to comment
veku Posted January 2, 2006 Share Posted January 2, 2006 Tulla perusteella sais melkein joka toisen 80 luvun toytan hylättyä niissä avaimen pois lähteminen on yleistä Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted January 2, 2006 Author Share Posted January 2, 2006 Joo, kävi mielessä se kyseenalaistaminen ja siitä katsastajan kanssa keskusteltiinkin vähän. Oli se itsekin sitä mieltä ettei se ole kovin paha ongelma kun ei ole rattilukkoakaan. Luulen että jos ei olis ollut mitään muuta niin ei olis tarvinnut mennä näyttämään, mutta kun oli muutakin pikkku säätöä. Kaikki viat yksikseen aika pieniä tosin (valojen säätö, pyyhkijän sulat, simpukan kiristys). Quote Link to comment
mikan Posted January 2, 2006 Share Posted January 2, 2006 Ainakaan katsastuksen arvosteluperusteista ei löydy mitään syytä miksi tuosta tulisi vikamerkintä. http://www.ake.fi/pdf/katsastuksen_arvo ... E-2002.pdf t. Mika Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted January 3, 2006 Author Share Posted January 3, 2006 Aion kyllä ottaa puheeksi kun menen uudestaan konttorille, mutta en sen kummemmin ala meuhaamaan kun on aina ollut muuten niin asiallista palvelua. Quote Link to comment
Rofa.com Posted January 3, 2006 Share Posted January 3, 2006 Menee vähä oftopikiksi mutta eräässäkin autossa tuli hylky ja jollen väärin muista niin peräti ajokielto koska: 1) Ajoneuvvo vero maksamatta (vuosittainen, ei maahan tuonti) 2) varapyöräkotelossa pohjassa 4*5,5cm kokoinen reikä. 3) etuvalojen suuntaus hieman pielessä (kyseiseen autoon oli laitettu valoluomet = kupla) Auton sai siirtää kotio saman päivän puitteissa konttorilta kirjallisella luvalla. Kysyin jostakin maksullisesta numerosta voinko saada uuden maksukuitin ja että onko vero todella maksamatta. -> "On maksamatta" Sitten soi kohta puhelin ja siellä sanottiin että "kyseisen auton vero onkin maksettu, emme lähetäkkään kuittia." Meni vähän into katsastamiseen ja en sitten sen koommin katsastanut koko autoa enää. Quote Link to comment
Racing Posted January 3, 2006 Share Posted January 3, 2006 Maksamattomasta Ajoneuvoverosta tulee automaattisesti hylky. Jos se olisi ollut kunnossa nuo kaksi vikaa olisi varmasti mennyt korjauskehotuksena.Ja jos kone näyttää ettei veroa maksettu niin silloin ei leimaa yleensä tipu,muulla et voi todistaa kun kuitilla. Quote Link to comment
Guest Posted January 4, 2006 Share Posted January 4, 2006 Tähän asti JOKA kerta kun avain on tullut virtalukosta vetämällä ulos väärässä asennossa, on vika ollut kuluneessa avaimessa!!! Teetä uusi avain vanhan mallin mukaan ja pyydä hiojaa jättämään harjanteet aavistuksen verran korkeammiksi. On toiminut minulla. Jan Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted January 4, 2006 Author Share Posted January 4, 2006 Tähän asti JOKA kerta kun avain on tullut virtalukosta vetämällä ulos väärässä asennossa, on vika ollut kuluneessa avaimessa!!! Voipi olla yleistäkin, en tiedä, mutta tosiaan mulla se korjaantui ihan sillä kun käytin lukon auki, putsasin osat ja vähän voitelin niitä haittoja tai mitä ne onkaan. Valotkin oli tosiaan mulla pielessä (on myös luomet), katsastaja meinasi että osoittaa päin taivasta. Kaveri että ne osoittaa päin helvettiä, tiedä sitten. Quote Link to comment
Guest peppokani Posted June 26, 2006 Share Posted June 26, 2006 Millä tavalla virtalukon saa irti? Yritin kurkkia sinne ratin alle, mutta sieltä ei omaan silmääni sattunut ainakaan, miten se lähtisi. Alfamerin korjausopaskaan ei sitä kertonut. Quote Link to comment
Guest Forsbacka Posted June 26, 2006 Share Posted June 26, 2006 Löytyy se sieltä katsastuksen arvosteluperusteista. Harvoin ne sitä onneksi testaavat. Sivu 38. Kohta E10. "E10 Lukkolaite / luvattoman käytön estävä laite: Avaimen poistaminen mahdollista useassa lukkolaitteen asennoissa." http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/59595D42-E7A0-4E51-BF06-E8AADC262D89/0/3452082002_versio20_korjattu.pdf Quote Link to comment
Art_Zi Posted June 26, 2006 Share Posted June 26, 2006 Itsellä tuli vain maininta katsastuslappuun, muttei korjauskehotusta saatikka hylkyä, kun avain läks irti virtojen ollessa kytkettynä -87 bimmerissä.. Quote Link to comment
Guest Posted June 26, 2006 Share Posted June 26, 2006 No se virtalukko irtoo kun irrottaa ruuvin mikä on sen lukon alla heti peltitaitoksen jälkeen. Pitää vähän kyyristyä. Jos katot tavaratilan puolelta, niin näät itekin. Ja sinne joudut kattoo kuitenkin, että saat johdot irti. Uus maksaa sit noin 15€. Että kauheasti ei kandee joogaa avainten teetättämisen kanssa, paitsi jos haluu että vanha koodi säilyy. Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted June 26, 2006 Share Posted June 26, 2006 Millä tavalla virtalukon saa irti? Yritin kurkkia sinne ratin alle, mutta sieltä ei omaan silmääni sattunut ainakaan, miten se lähtisi. Alfamerin korjausopaskaan ei sitä kertonut. Tämä taitaa olla hieman uudempi kupla, jossa virtalukko on rattiputkessa. Irrota töötin painike, irrota ratti, irrota vilkun viiksi, avaa kaksi ristipääruuvia jotka pitävät kiinni pientä virtalukon päällä olevaa peltiä, laita avain lukkoon ja käännä virta-asentoon, vedä virtalukko irti. Lukko-osan saa irti pohjaosasta painamalla piikillä lukon kyljessä olevasta pienestä reijästä ja vetämällä lukkopatruuna ulos. Quote Link to comment
Guest peppokani Posted June 26, 2006 Share Posted June 26, 2006 Millä tavalla virtalukon saa irti? Yritin kurkkia sinne ratin alle, mutta sieltä ei omaan silmääni sattunut ainakaan, miten se lähtisi. Alfamerin korjausopaskaan ei sitä kertonut. Tämä taitaa olla hieman uudempi kupla, jossa virtalukko on rattiputkessa. Irrota töötin painike, irrota ratti, irrota vilkun viiksi, avaa kaksi ristipääruuvia jotka pitävät kiinni pientä virtalukon päällä olevaa peltiä, laita avain lukkoon ja käännä virta-asentoon, vedä virtalukko irti. Lukko-osan saa irti pohjaosasta painamalla piikillä lukon kyljessä olevasta pienestä reijästä ja vetämällä lukkopatruuna ulos. Auto on -69. Autossa oli (on) siis semmoinen vika, että vaikka avainta kuinka käänsi, ei startti/solenoidi sanonut pihahdustakaan. Virrat kyllä tuli päälle ihan normaalisti. Työnsin kuplan käyntiin ja kävin pienellä lenkillä. Tulin takaisin pihaan ja kokeilin uudelleen käynnistää avaimesta. Ja niinhän se samantien lähtikin käyntiin. Eli mistäköhän tuota vikaa nyt sitten pitäisi lähteä etsimään? Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted June 26, 2006 Share Posted June 26, 2006 Auto on -69. Autossa oli (on) siis semmoinen vika, että vaikka avainta kuinka käänsi, ei startti/solenoidi sanonut pihahdustakaan. Virrat kyllä tuli päälle ihan normaalisti. Työnsin kuplan käyntiin ja kävin pienellä lenkillä. Tulin takaisin pihaan ja kokeilin uudelleen käynnistää avaimesta. Ja niinhän se samantien lähtikin käyntiin. Eli mistäköhän tuota vikaa nyt sitten pitäisi lähteä etsimään? Ehkä kannattaisi tarkastaa akun kunto. Akku latautui tuolla ajolenkillä ja jaksoi sen jälkeen pyörittää starttia. Onko akku kuinka vanha, purkautuuko itsekseen, purkaako jokin laite akkua vaikka virrat on katkaistu, onko latausjännite riittävä? Quote Link to comment
Guest peppokani Posted June 26, 2006 Share Posted June 26, 2006 Auto on -69. Autossa oli (on) siis semmoinen vika, että vaikka avainta kuinka käänsi, ei startti/solenoidi sanonut pihahdustakaan. Virrat kyllä tuli päälle ihan normaalisti. Työnsin kuplan käyntiin ja kävin pienellä lenkillä. Tulin takaisin pihaan ja kokeilin uudelleen käynnistää avaimesta. Ja niinhän se samantien lähtikin käyntiin. Eli mistäköhän tuota vikaa nyt sitten pitäisi lähteä etsimään? Ehkä kannattaisi tarkastaa akun kunto. Akku latautui tuolla ajolenkillä ja jaksoi sen jälkeen pyörittää starttia. Onko akku kuinka vanha, purkautuuko itsekseen, purkaako jokin laite akkua vaikka virrat on katkaistu, onko latausjännite riittävä? Akku näyttää kieltämättä vanhahkolta. Tarkemmin akun iästä ei ole tietoa. Akku ei ole ainakaan tätä ennen purkautunut, enkä kyllä usko, että nyt yhtäkkiä alkaisi purkautumaan. Latausjännite näyttää kylmällä koneella hiukan vajaata 13V ja lämpimällä koneella himppusen yli 14V, eli pitäisi ainakin latautua kunnolla. Quote Link to comment
-tipi- Posted June 26, 2006 Share Posted June 26, 2006 Kulunut startin pusla voi aiheuttaa ajoittaista starttaamattomuutta. Quote Link to comment
Guest Posted June 27, 2006 Share Posted June 27, 2006 Millä tavalla virtalukon saa irti? Yritin kurkkia sinne ratin alle, mutta sieltä ei omaan silmääni sattunut ainakaan, miten se lähtisi. Alfamerin korjausopaskaan ei sitä kertonut. Tämä taitaa olla hieman uudempi kupla, jossa virtalukko on rattiputkessa. Irrota töötin painike, irrota ratti, irrota vilkun viiksi, avaa kaksi ristipääruuvia jotka pitävät kiinni pientä virtalukon päällä olevaa peltiä, laita avain lukkoon ja käännä virta-asentoon, vedä virtalukko irti. Lukko-osan saa irti pohjaosasta painamalla piikillä lukon kyljessä olevasta pienestä reijästä ja vetämällä lukkopatruuna ulos. -64 alunperin oli puhe. Mut nyt vasta huomasin että kysyjä vaihtu vauhdissa. Kandeis kyl heti mainita toi vuosimalli. Quote Link to comment
Guest Posted July 4, 2006 Share Posted July 4, 2006 Äh niin tais ollakkin sekoitin tuon turvavyöpakkoon... Turvavyöpakko katsastussedän mukaan 71- Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.