Guest Metu2 Posted January 15, 2006 Posted January 15, 2006 Mihi kohtaan vakio venakoppiin kannattaa nuo lisähuohotin letkut laittaa onko kellään kuvia kohdasta ja minkähä kokoset ne liittimet mahtaa olla. Quote
-MITO- Posted January 15, 2006 Posted January 15, 2006 Omiin venakoppiin laitoin ylänurkkiin ja vauhtipyörän puoleisiin päätyihin. Quote
nalleolut Posted January 15, 2006 Posted January 15, 2006 tuo miun sarja olikin empi. sa siinä on letku liitin 13mm halkaisija ja eli olisiko se reikä sit jotakin 14 /15mm kanta avaimeen joka siihen sopii 19mm Quote
-MITO- Posted January 15, 2006 Posted January 15, 2006 Itellä on kanssa ne pultattavat EMPI alukopat ja niissä Keiteleestä ostettu huohotinsetti missä on ne läpivienti jutut koppiin. Quote
nalleolut Posted January 15, 2006 Posted January 15, 2006 mul o ihan vakio venakopat joihin porattu reikä.... tarvii hakea parempi teku siihen sarjaan ja paremman klemmarit! Quote
Guest Metu2 Posted January 15, 2006 Posted January 15, 2006 Just . Pitää irrottaa nuo kopat ja kehitellä poranterä millä tollasen reijän saa tehtyä taitaapi olla 10 mikä menee tavalliseen poraan. Quote
Guest laiska`s custom Posted January 15, 2006 Posted January 15, 2006 poranteriä saa 10mm istukkaan johonkin 18mm asti ainakin.. Quote
nalleolut Posted January 15, 2006 Posted January 15, 2006 reikä sellaiseen kohtaa ettei ota mihkään kiinni! keskelle ylös tai päätyyn ylös kuitenkin että on "ilmatilassa". Quote
-MITO- Posted January 15, 2006 Posted January 15, 2006 Ja sorvissa tekee isommastakin sopivan :) Quote
nalleolut Posted January 15, 2006 Posted January 15, 2006 sit tulee väljä.....heh. jees otetaan kuvia ja käydään jelppimässä kaveria niin homma luonaa ku saadaan kalenterit kohtaamaan! Quote
-MITO- Posted January 15, 2006 Posted January 15, 2006 Noissa alukopissa on paikka tossa kohtaa. Quote
nalleolut Posted January 15, 2006 Posted January 15, 2006 nuo on niitä high tech jutskia tuollaset alumiina kopat sun muut ....peltiä sen olla pitää ja reiät tehään ite heh! mie meen huomen letkun hakuun! näytti paketissa olevan 2m40cm letkua riittääkö tuo pituus .... ottaa 3m niin riittää varmasti! Quote
joksa Posted January 15, 2006 Posted January 15, 2006 Ainaskiin Type-4:iin kovasti suosittelevat systeemiä, missä venakoppiin johdetaan suodatettua ilmaan ja lohkoon sitten kehitetään alipaine joko imu- tai pakosarjasta. Tämmönen siis on ainaskiin 2.0-ruiskuissa - pitäis auttaa stefoja kestämään ja öljykin palautuu kansista. Quote
Guest Metu2 Posted January 16, 2006 Posted January 16, 2006 Jees pitää ottaa töihi mukaan kasa vanhoja ruosteisia koppia ja tehä koe porauksia ,elikkäs kokeillaan sitä taka yläreunaa. Quote
Per Jernström Posted January 16, 2006 Posted January 16, 2006 Kartiopora on varmaan sopiva vakiokoppien reikäoperaatioon, niin tulee pyöreät reiät eikä vain kolmioita. Quote
Guest Posted January 16, 2006 Posted January 16, 2006 Mä käytän samantapasta kartioporaa mutta askellettua. Joka askelmassa lukee lisäksi minkä kokoisen reiän se tekee. Ei hulahda niin helposti liian isoksi kun joka "askelmaan" pysähtyy hetkeksi. Jan Quote
Guest Mika Raussi Posted January 16, 2006 Posted January 16, 2006 Joulukuusipora on ihan kiva peli. Ja hyvälaatuset reikäsahat on vielä näpäärämpiä, kun ne ei sieppaa niin tuhottomasti voimaa. Tai siis täähän on se kuuluisa reikäpora :p Quote
nalleolut Posted January 16, 2006 Posted January 16, 2006 jees ny on uudet letkut hommattu ! poijaat teho hydros pyöritteli päätänsä et mitkä nää o ku vein yhen liittimen malliksi sinne ku reikä on tois puoleinen..... no halvalla sain kohtuu hyvät letkut.... ny odottaa asennusta! no huomenna joutuu taas käymään samas puljus ku käyttiksestä kajahti ohjaustehostimelta putki poikki! Quote
Racing Posted January 16, 2006 Posted January 16, 2006 Ja eivät saa tehdä ohjaus / jarruletkua ja putkia. Vaan alkuperäistävastaavaa tai tehdasvalmisteista saa käyttää. Quote
nalleolut Posted January 16, 2006 Posted January 16, 2006 hmm mielenkiintoinen pointti...... onko tuo ihan yleispätevä.....? Quote
Racing Posted January 16, 2006 Posted January 16, 2006 On,mutta voivathan ne tehdä,jos joudut onnettomuuteen ja syyksi tulee tuon letkun hajoaminen ko.pulju on kusessa hommasta varsinkin jos tulee kuolonuhreja,nämä on taas tälläsiä jos ja jos juttua ja mitä voi tapahtua,tulipa vaan kerrottua,autoalalla kun olen. Quote
nalleolut Posted January 16, 2006 Posted January 16, 2006 Ja eivät saa tehdä ohjaus / jarruletkua ja putkia. Vaan alkuperäistävastaavaa tai tehdasvalmisteista saa käyttää. hmm kuorma autoihin ainakin tekevät jarrulputket ja autoihin! hmm mielen kiintoinen jutska..... jos ne kerta tekevät 300bar kestäviä liitoksia niin mikseivät saa tehdä max3bar jutskia.....? noh huomenna meen kysymään! ajelen ilman ohjaustehostinta haba kasvaa! Quote
Racing Posted January 16, 2006 Posted January 16, 2006 Sanotaan vielä että putkista en ole 100% varma niitä voivat saada tehdä,mutta letkuja eivät. Quote
nalleolut Posted January 16, 2006 Posted January 16, 2006 ok! meni taas aiheen ohi että ropisi! kiitoksia kyösti kumminkin vinkeistä! en rupea kumminkaan maksamaan alkuperäis osasta 3 numeroista lukua jos saan saman käppyrän 2 numeroisella luvulla ! jees homma toimii ja tulee palautetta! Quote
mikan Posted January 16, 2006 Posted January 16, 2006 Tee-se-itse-jarruletkuilla on tullut katsastettua monta kertaa. Kerran tosin kysyivät että mitkäs nämä on. Selitin että rallivehekeissä käytetään tälläisiä ja syyt miksi. Inssi oli sitä mieltä, että tuohan kuulostaa hyvältä. :-) t. Mika Quote
hanski. Posted January 16, 2006 Posted January 16, 2006 tossa oma huohotinsysteemi. hiukan isommat kun joku bugpack!!! Quote
Guest TiKi Posted January 17, 2006 Posted January 17, 2006 Vaan alkuperäistävastaavaa tai tehdasvalmisteista saa käyttää. Mitäs jos ne tekeekin just alkuperäistä vastaavan ?? Jarruputkista olen kuullut aikaisemminkin juttua, mutta ettei muka ohjaustehostimessa saisi käyttää hydrauliikkaliikkeessä teetettyjä letkuja! Autostahan ei mene ohjausta vaikka putki pettää. Ohjaustehostimella varustettua autoa ei muuten voisi hinata lainkaan ellei moottori kävisi. Noh, minähän en ole autoalan asiantuntija....... Quote
Guest Raggare Posted January 17, 2006 Posted January 17, 2006 no kyllä se vaan on aika pirun vaikee hallita vaikka jotai jenkkilotjaa ilman tehostimii jos ne siihen on suunniteltu :D Quote
nalleolut Posted January 17, 2006 Posted January 17, 2006 kulkineet on erillaisia! ihan hyvä tuo on ajaa ilman tehostintakin ei o jenkki tosin..... jenkit on niin yli tehostettuja että olis varmaan ihan hyvä jos se ei tehostais maantiellä ollenkaan! heh Quote
Guest 72 Kuppeli Posted January 17, 2006 Posted January 17, 2006 Kyllä se on kuule ChevyVani paskamainen vääntää kun tehostin leviää vauhdissa... ... nimittäin kokemusta on ja juuri ja juuri mettähallituksen ovea koputeltiin... ... kyllä sydän hakkas pari ylimääräkertaa sen jälkeen kun jätti ne pari ekaa sykettä väliin... Ei kannata kokeilla kotona ! Quote
nalleolut Posted January 17, 2006 Posted January 17, 2006 kuten sanoin kulkineet on erillaisia käytökseltään! jees Quote
Racing Posted January 17, 2006 Posted January 17, 2006 No laittakaa perkele vaikka puutarhaletkua sitten ihan sama mulle,ei jaksa vääntää asiasta jos porukka on linjalla "kaikkea pitää kokeilla". Quote
metake Posted January 17, 2006 Posted January 17, 2006 No laittakaa perkele vaikka puutarhaletkua sitten ihan sama mulle,ei jaksa vääntää asiasta jos porukka on linjalla "kaikkea pitää kokeilla". Ei se hyväksyntä sitä osaa hyväksi tee jos valmistaja fuskaa ja hyväksymätönkin osa voi olla kunnollinen. Tämän varmasti Kyöstikin on huomannut monta kertaa autoja laitellessaan. Jos joku firma tekee hydrauliletkuja vaikkapa Hornettiin ja se nyt ei sitten olekaan hyväksytty autokäyttöön, niin ei se silti taida tarkoittaa että osa olisi huono. Vai mitä? Vaaralliseksihan asia muuttuu kun tehdään jotain tietämättä mitä tehdään. Jos on kokemusta (kelläpä meistä ei omasta mielestään olisi, hehheh) ja tietää mitä tekee, niin miksi laadukas hydrauliikkapajan tekemä letku olisi huonompi, kuin kiinanpojan tekele? Quote
nalleolut Posted January 18, 2006 Posted January 18, 2006 jees! isot pahoittelut kyöstille eivät tehneet mulle uutta putkea! en kysynyt syytä.... putki koeponnistettiin ja todettiin toimivaksi ja ostin uudet tiivisteet päihin... jahka pakkanen laskee niin asennetaan ehkä ens viikolla tai kesällä! Quote
Guest Posted January 18, 2006 Posted January 18, 2006 Pienenä vinkkinä. Jos ohjaustehostin hajoo. Tai vaikka sitä pyörittävä hihna menee poikki. Tai jos ootte hinauksessa ja mottia ei pysty käyttää. Ottakaa molemmat öljyletkut irti. Kääntyy paljon kevyemmin, kun pyörimätön pumppu ei ole vastustamassa. Jeesaa ainakin Letukassa. Konehuone on kyllä aika öljynen sen jälkeen, mut se on eri asia. Quote
Guest Metu2 Posted January 19, 2006 Posted January 19, 2006 Tuosta huohotinsarjasta vielä.Kun otetaan venakopasta ulos tulo niin varmaankin yleisesti se just otetaan sieltä takaata yläältä tai mistä nyt tykkää mut yläältä,siinä varmaan kannattaa käyttää teräspunos letkua kun vissiin joutuukoha niistä moottori pelleistä repimään paloja pois että saa letkun konehuoneen puolelle näyttää olevan senverran tiivis.Mites muuten ootteko käyttäneet sitä moottorin etupeltiä paikalla mikä on sielä vaihelootan ja koneen välissä vai onko turha kapistus ,silloha sieltä sais ne letkutkin viriteltyä aika mukavasti. Quote
Ketsa Posted January 19, 2006 Posted January 19, 2006 Ei ole kuplan moottorissa yhtään tarpeetonta peltiä vakiona. Quote
nalleolut Posted January 19, 2006 Posted January 19, 2006 tuleviin peltiin on jyrsitty kolo letkulle! Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.