Jump to content

Huohotinsarja


Guest Metu2

Recommended Posts

Ainaskiin Type-4:iin kovasti suosittelevat systeemiä, missä venakoppiin johdetaan suodatettua ilmaan ja lohkoon sitten kehitetään alipaine joko imu- tai pakosarjasta. Tämmönen siis on ainaskiin 2.0-ruiskuissa - pitäis auttaa stefoja kestämään ja öljykin palautuu kansista.

Link to comment

Mä käytän samantapasta kartioporaa mutta askellettua. Joka askelmassa lukee lisäksi minkä kokoisen reiän se tekee. Ei hulahda niin helposti liian isoksi kun joka "askelmaan" pysähtyy hetkeksi.

 

Jan

Link to comment
Guest Mika Raussi

Joulukuusipora on ihan kiva peli. Ja hyvälaatuset reikäsahat on vielä näpäärämpiä, kun ne ei sieppaa niin tuhottomasti voimaa. Tai siis täähän on se kuuluisa reikäpora :p

Link to comment

jees ny on uudet letkut hommattu ! poijaat teho hydros pyöritteli päätänsä et mitkä nää o ku vein yhen liittimen malliksi sinne ku reikä on tois puoleinen..... no halvalla sain kohtuu hyvät letkut.... ny odottaa asennusta! no huomenna joutuu taas käymään samas puljus ku käyttiksestä kajahti ohjaustehostimelta putki poikki!

Link to comment

Ja eivät saa tehdä ohjaus / jarruletkua ja putkia. Vaan alkuperäistävastaavaa tai tehdasvalmisteista saa käyttää.

 

hmm kuorma autoihin ainakin tekevät jarrulputket ja autoihin!

hmm mielen kiintoinen jutska..... jos ne kerta tekevät 300bar kestäviä liitoksia niin mikseivät saa tehdä max3bar jutskia.....?

noh huomenna meen kysymään! ajelen ilman ohjaustehostinta haba kasvaa!

Link to comment

Tee-se-itse-jarruletkuilla on tullut katsastettua monta kertaa. Kerran tosin kysyivät että mitkäs nämä on. Selitin että rallivehekeissä käytetään tälläisiä ja syyt miksi. Inssi oli sitä mieltä, että tuohan kuulostaa hyvältä. :-)

 

t. Mika

Link to comment
Vaan alkuperäistävastaavaa tai tehdasvalmisteista saa käyttää.

 

Mitäs jos ne tekeekin just alkuperäistä vastaavan ??

 

Jarruputkista olen kuullut aikaisemminkin juttua, mutta ettei muka ohjaustehostimessa saisi käyttää hydrauliikkaliikkeessä teetettyjä letkuja! Autostahan ei mene ohjausta vaikka putki pettää. Ohjaustehostimella varustettua autoa ei muuten voisi hinata lainkaan ellei moottori kävisi.

 

Noh, minähän en ole autoalan asiantuntija.......

Link to comment
Guest 72 Kuppeli

Kyllä se on kuule ChevyVani paskamainen vääntää kun tehostin leviää vauhdissa...

 

... nimittäin kokemusta on ja juuri ja juuri mettähallituksen ovea koputeltiin...

 

... kyllä sydän hakkas pari ylimääräkertaa sen jälkeen kun jätti ne pari

ekaa sykettä väliin...

 

Ei kannata kokeilla kotona !

Link to comment
No laittakaa perkele vaikka puutarhaletkua sitten ihan sama mulle,ei jaksa vääntää asiasta jos porukka on linjalla "kaikkea pitää kokeilla".

 

Ei se hyväksyntä sitä osaa hyväksi tee jos valmistaja fuskaa ja hyväksymätönkin osa voi olla kunnollinen. Tämän varmasti Kyöstikin on huomannut monta kertaa autoja laitellessaan. Jos joku firma tekee hydrauliletkuja vaikkapa Hornettiin ja se nyt ei sitten olekaan hyväksytty autokäyttöön, niin ei se silti taida tarkoittaa että osa olisi huono. Vai mitä?

 

Vaaralliseksihan asia muuttuu kun tehdään jotain tietämättä mitä tehdään. Jos on kokemusta (kelläpä meistä ei omasta mielestään olisi, hehheh) ja tietää mitä tekee, niin miksi laadukas hydrauliikkapajan tekemä letku olisi huonompi, kuin kiinanpojan tekele?

Link to comment

Pienenä vinkkinä. Jos ohjaustehostin hajoo. Tai vaikka sitä pyörittävä hihna menee poikki. Tai jos ootte hinauksessa ja mottia ei pysty käyttää.

Ottakaa molemmat öljyletkut irti. Kääntyy paljon kevyemmin, kun pyörimätön pumppu ei ole vastustamassa. Jeesaa ainakin Letukassa. Konehuone on kyllä aika öljynen sen jälkeen, mut se on eri asia.

Link to comment

Tuosta huohotinsarjasta vielä.Kun otetaan venakopasta ulos tulo niin varmaankin yleisesti se just otetaan sieltä takaata yläältä tai mistä nyt tykkää mut yläältä,siinä varmaan kannattaa käyttää teräspunos letkua kun vissiin joutuukoha niistä moottori pelleistä repimään paloja pois että saa letkun konehuoneen puolelle näyttää olevan senverran tiivis.Mites muuten ootteko käyttäneet sitä moottorin etupeltiä paikalla mikä on sielä vaihelootan ja koneen välissä vai onko turha kapistus ,silloha sieltä sais ne letkutkin viriteltyä aika mukavasti.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...