Jump to content

Kupla -61 Topi


Recommended Posts

Jatketaan taas vähän eteenpäin.

 

Kuskinpuolen takalokasuojan korinpuoleisia kiinnityspintoja piti uusia hieman kun puhalluksessa tuli täyteen rakkoa ja nuppineulareikiä.

 

post-386-0-66981500-1437329917_thumb.jpg

 

post-386-0-21596600-1437329926_thumb.jpg

 

post-386-0-20616200-1437329935_thumb.jpg

 

post-386-0-73656400-1437329943_thumb.jpg

 

Takapuskurin kiinnityskorva korista pistehitseistä irti, pieni puhallus koriin ja korvan takapuoleen, hieman maalia ja takaisin kiinni. Ei ruostu niin helposti enää sieltäkään.

 

post-386-0-64781800-1437329956_thumb.jpg

 

post-386-0-42202400-1437329967_thumb.jpg

 

Sitten alkoi apukuskin puoleisen takakulman kanssa painiminen. Virtasen vahvikepelti tulppahitseillä paikoilleen.

 

post-386-0-10083000-1437329978_thumb.jpg

 

post-386-0-11700000-1437329990_thumb.jpg

 

Sitten takakyljen alaosan vaihto Gersonin korjauspeltiin.

 

post-386-0-68297200-1437330003_thumb.jpg

 

post-386-0-95478000-1437330014_thumb.jpg

 

 

  • Like 4
Link to comment

post-386-0-97238300-1437330454_thumb.jpg

 

post-386-0-75952100-1437330465_thumb.jpg

 

Metalliviivaimen kanssa katselin joka kohdan läpi, että saisi minimoitua spaakelin käytön sitten pohjientekovaiheessa.

 

post-386-0-15007700-1437330476_thumb.jpg

 

post-386-0-88329400-1437330485_thumb.jpg

 

post-386-0-30722500-1437330494_thumb.jpg

 

Tulppahitseillä taas kiinni ja sinkkiprimeria palojen väliin.

 

post-386-0-31905100-1437330503_thumb.jpg

 

Sitten hieman happaman näköisen kiinnityspinnan poisto.

 

post-386-0-41313500-1437330513_thumb.jpg

 

post-386-0-54377200-1437330521_thumb.jpg

 

Pieni puhallus ja primeria ennen korjauspalan askartelua.

 

post-386-0-04411300-1437330530_thumb.jpg

 

Samassa puhalsin korjauspalan, takapuskurin kiinnityskorvan tältäkin puolelta.

 

post-386-0-40253100-1437330541_thumb.jpg

 

  • Like 7
Link to comment
  • 1 month later...

Laitetaan tätä taas ajan tasalle. Joitain päiviä päässyt pajalle viime päivityksen jälkeen.

 

Puhallettu ja sinkkiprimerilla vedetty takakulma ja puskurinkiinnike paikalleen.

 

post-386-0-24688600-1440954863_thumb.jpg

 

Samassa rytinässä puhallettu loistavakuntoinen pissapojansäiliön kaukalo paikalleen.

 

post-386-0-09975200-1440954873_thumb.jpg

 

Sitten alkoi tuon viime päivityksessä laikatun takakyljen hierominen. Paljon sovittelua ja hiljalleen heppailua ja etenemistä.

 

post-386-0-71682900-1440954886_thumb.jpg

 

post-386-0-01093800-1440954898_thumb.jpg

 

post-386-0-92654800-1440954905_thumb.jpg

 

post-386-0-61302100-1440954917_thumb.jpg

 

post-386-0-47741300-1440954925_thumb.jpg

 

post-386-0-43765500-1440954934_thumb.jpg

 

post-386-0-62998500-1440954942_thumb.jpg

 

Tuo apukuskin puolen kynnys oli lopulta niin silvottu kun kaikki sai paikalleen, että alkoi tympäseen sen näkyviin jääneet muokatut muodot niin, että oli aloitettava sen teko uudelleen. Kynnys oli ropellilla, mutka A-pilarin kohdalla muutettu ja takakyljen alaosan saamiseksi oikealle paikalleen, kynnystä oli kavennettava yläreunastaan pitkältä matkalta pari kolme senttiä.

 

post-386-0-27729500-1440954951_thumb.jpg

 

Vaikka tuota uutta kynnystä piti aukoa, kun siinä oli pohja hitsattu sentin puolitoista liian taakse niin muuten sen muodot osuivat hyvin kohdalleen, että nyt tuntuu hyvältä, että aloitin alusta.

 

post-386-0-01739300-1440954962_thumb.jpg

 

post-386-0-55059000-1440954970_thumb.jpg

 

Tuota seuraavaksi sitten paikalleen.

  • Like 5
Link to comment
  • 2 weeks later...

Nyt uudestaan tehty apukuskin kynnyskotelo hitsattu paikalleen.

 

post-386-0-56055300-1442157758_thumb.jpg

 

post-386-0-19152700-1442157765_thumb.jpg

 

Sitten kuskin puolen takakyljen hitsaus loppuun B-pilarin osalta ja se vaati tuon sisäpuolen irroituksen. Irroittaa se piti muutenkin, että saa senkin korjailtua myöhemmin.

 

post-386-0-13929500-1442157775_thumb.jpg

 

post-386-0-69485800-1442157783_thumb.jpg

 

Sitten tinasin tuon kuskin puolen takakyljen sauman vihdoin.

Ensin pohjuste lämmitetty ja pyyhitty.

 

post-386-0-17855500-1442157793_thumb.jpg

 

Sitten tina lämmitetty

 

post-386-0-80536300-1442157801_thumb.jpg

 

Tasoittelu on jäänyt kuvaamatta, hiottu kylki tässä.

 

post-386-0-14849800-1442157810_thumb.jpg

 

Ja lopuksi vähän maalia päälle, näkee tilanteen. Ihan ok.sti se onnistui. Tämän kuskin kyljen hitsaus oli eka ja se ei onnistunut niin hyvin kuin tuo apukuskin puolen, jonka tinaus on edessä vielä.

 

post-386-0-31011300-1442157819_thumb.jpg

 

post-386-0-45885600-1442157828_thumb.jpg

 

post-386-0-94609600-1442157836_thumb.jpg

  • Like 2
Link to comment

Hyvänäköistä jälkeä, taitaa olla kohta tehty hitsihommat? Meinaatko vielä vaihtaa sen etu lokasiiven uuteen?

 

Kiitti! On niitä jonkin verran vielä jäljellä, ainakin apukuskin taka sisälokasuojaan pitää keskittyä vielä jossain vaiheessa kun on mennyt niin pitsiksi monesta kohtaa. Sitten ne molemmat etu sisälokasuojat ajattelin vaihtaa vielä. Siinä suurimmat. Jotain pikkujuttuja siihen lisäksi.

 

Mites se sun delivery -projekti, näyttääkö yhtään siltä että saisi alkaa etenemään siihen suuntaan?

Link to comment

Ei ole mun projekti edistynyt oikeen yhtään. Talomme julkisivu remppa ja lapset vieneet harrastus aikaa kuplan parissa,mutta kohta varmaan pääsen taas aloittaan. Lupahakemus on vielä lähettämättä,koska fhra:n "poikkeuslupatarkastaja"ei ole vielä päässyt käymään kiireiltään,hän siis auttaa hakemuksen täytössä. Kyseinen henkilö on trafin hyväksymä autoharrastaja puolen tarkastaja,joka siis auttaa poikkeuslupahakemuksen täytössä,tulee tehtyä hakemus sitten oikein. Itse en näe estettä luvan saamiseen,tosin siinä saattaa kestää kauan. Siihen mennessä rakennan autoa muilta osin,ja jätän tuota peräpäätä vielä tekemättä. On vielä hiukan muutakin tekemistä kuplassa :) .

Link to comment
  • 2 weeks later...

Tuli tuossa hitsattua apukuskin puolen takakylki myös loppuun tuosta B-pilarin kohdalta. Tinaus tähän kylkeen vielä pitäisi tehdä.

 

post-386-0-71415500-1443365080_thumb.jpg

 

post-386-0-75921600-1443365091_thumb.jpg

 

Sitten molemmat B-pilareiden alapäät hitsasin kunnolla kynnyksiin ja fiksailin saumat näteiksi.

 

post-386-0-92123400-1443365098_thumb.jpg

 

post-386-0-87950000-1443365107_thumb.jpg

 

Etutulipelti varaosapahnasta irti ja pisteistä erilleen. Puhallus ja alanurkkien korjailut ja ehkä jotain yksityiskohtien muokkausta sopimaan tähän -61 vuosimalliin kun on erilainen -65 varaosa pellin kanssa.

 

post-386-0-52157700-1443365117_thumb.jpg

 

post-386-0-41831800-1443365125_thumb.jpg

 

post-386-0-10293600-1443365136_thumb.jpg

 

 

  • Like 2
Link to comment
  • 1 month later...

Päivitetäänpä tännekin vähä viime kerrasta tehtyjä juttuja.

 

Siihen puhallettuun ja pisteistä irroitettuun etutuliseinään piti tehdä alanurkkiin korjauspalat.

 

Päädyin tekemään korjauspalat itse suorasta niin sai oikean peltivahvuuden paloihin joka helpottaa tekemistä. Tai jotain paloja sai hyväksikäytettyä vanhoista raato tuliseinistä.

 

post-386-0-25046100-1447522668_thumb.jpg

 

post-386-0-82899400-1447522677_thumb.jpg

 

post-386-0-58156600-1447522686_thumb.jpg

 

post-386-0-37537100-1447522696_thumb.jpg

 

post-386-0-83305500-1447522711_thumb.jpg

 

post-386-0-29019900-1447522721_thumb.jpg

 

post-386-0-26511600-1447522729_thumb.jpg

 

post-386-0-26778600-1447522739_thumb.jpg

 

post-386-0-63422900-1447522748_thumb.jpg

 

post-386-0-73399300-1447522758_thumb.jpg

 

post-386-0-23004600-1447522769_thumb.jpg

 

post-386-0-35798400-1447522778_thumb.jpg

 

post-386-0-37925600-1447522789_thumb.jpg

 

post-386-0-92914700-1447522797_thumb.jpg

 

post-386-0-92971300-1447522811_thumb.jpg

  • Like 5
Link to comment

No sittenhän oli aika paistaa tuliseinä paikalleen.

 

post-386-0-53807100-1447523306_thumb.jpg

 

post-386-0-04290600-1447523315_thumb.jpg

 

post-386-0-30768500-1447523324_thumb.jpg

 

post-386-0-36725600-1447523333_thumb.jpg

 

post-386-0-44094800-1447523340_thumb.jpg

 

Tänään sitten aloitin, tai siis eilen, ja tänään jatkoin oikean etusisälokasuojan irroitusta ja kun sattui joku aika takaperin löytymään NOS pelti tähän paikkaan niin koitinpa sitä paikalleen. Aika hyvin sopi. Kiitos jarakulle tästä!

 

post-386-0-15719700-1447523347_thumb.jpg

 

post-386-0-04856700-1447523354_thumb.jpg

  • Like 4
Link to comment
  • 1 month later...

No joo tullut tässä välissä paistettua apukuskin etukylki kiinni. Ensin puhallusta ja kemikaaleja pintaruosteisiin, piiloon jääviin osiin.

 

post-386-0-99899600-1451578618_thumb.jpg

 

post-386-0-24483400-1451578626_thumb.jpg

 

Heppailtu

post-386-0-50364300-1451578633_thumb.jpg

 

post-386-0-57482800-1451578640_thumb.jpg

 

post-386-0-14968300-1451578648_thumb.jpg

 

post-386-0-86149000-1451578654_thumb.jpg

 

Se tuli valmiiksi ja siirryin kuskin puolelle. vanha pois ja tähän hommasin uudempaan tarkoitetun sisäloksun aircooledista. OEM-tuote mutta kun uudempaan tehty niin eroja on. Kahden vaiheilla jaksanko muuttaa sen vanhemman näköiseksi vai odottelenko sen osion kanssa ja katselen kuskin puolellekin NOSsin etusisäloksun ja teen jotain muuta sillä välin. Oli se niin mukava laittaa apparin puolelle kun kaikki on juuri kuin pitääkin.

Jos nyt jollain sattuu olemaan tietoa NOSsista kuskin etukyljestä tai omistaa, voi ottaa yhteyttä, ostaisin mielelläni.

 

post-386-0-81736100-1451578663_thumb.jpg

 

post-386-0-13317900-1451578672_thumb.jpg

 

post-386-0-14000600-1451578679_thumb.jpg

 

Pommittelkaa varovasti, hyvää uutta vuotta palstalaisille!

 

  • Like 2
Link to comment
  • 1 month later...

Laitetaan vähän uudenvuoden jälkeisiä tapahtumia tännekin ylös

 

Korinkiinnityskorvat takasisälokasuojissa kaiken muun lailla on mennyt pehuksi vuosien varrella ja otin sitä irti apparin puolelta, joka on pahempi. Värkkäsin pikku jigin kiinnityskorvalle, toivottavasti helpottaa myöhemmissä vaiheissa palapeliä.

 

post-386-0-87616200-1455046575_thumb.jpg

 

post-386-0-03601300-1455046584_thumb.jpg

 

Kun tuolla nurkilla touhuttiin, katsottiin tuonkin alle samalla.

 

post-386-0-95532900-1455046593_thumb.jpg

 

post-386-0-86178100-1455046605_thumb.jpg

 

Raadosta sain laikattua korjauspaloja onneksi tuonne kulmaan, ilman sitä vaikea homma.

 

post-386-0-49577300-1455046613_thumb.jpg

 

post-386-0-31037300-1455046622_thumb.jpg

 

Sitten korvan alta tuplapellin ehostus.

 

post-386-0-00605900-1455046631_thumb.jpg

 

post-386-0-56285200-1455046639_thumb.jpg

 

post-386-0-47544500-1455046647_thumb.jpg

 

Jäi vielä päivityksiä, jatketaan tästä joku ilta niin pääsee ajan tasalle taas.

 

  • Like 7
Link to comment

Raadosta sain apparin takasisälokariin korjauspalan, joka sekin kyllä tarvii korjauspalan, jonka tilasin Virtaselta.

Mutta parempi lähtökohta tämä oli kuin alkuperäinen, joka oli pehu ihan ylhäältä alas asti.. Jostain lokarin kiinnitysmutterin alta lähteneestä ruostereiästä on vuodet suoltanu sontaa koteloon niin ei siinä hyvin käy.

 

post-386-0-93870000-1455289717_thumb.jpg

 

Tossa kohtaa kun odottelin korjauspalaa Virtaselta, niin aloitin kuskin puolen etusisälokarin muutostyöt, joita olin lykännyt jo tarpeeksi.

Ei löytynyt NOSsia etukylkeä niin piti tuosta aircooledista aikaa sitten ostetusta uudempaan tarkoitetusta paneelista muuttaa vanhempaan paremmin sopivaksi.

 

Päämuodot istui kyllä aika hyvin lähtiessä.

 

post-386-0-06652800-1455289728_thumb.jpg

 

post-386-0-06965700-1455289743_thumb.jpg

 

Tuota mallaillessa huomasin että ylälippa joka taittuu sisäänpäin, ja josta saa aika hyvin pihdeillä pidettyä sen ylhäällä paiston aikana, oli paljon lyhyempi kuin NOSsissa apparin puolessa. Aloitin sen levennyksellä.

 

post-386-0-34467200-1455289755_thumb.jpg

 

post-386-0-55770300-1455289763_thumb.jpg

 

post-386-0-43923600-1455289772_thumb.jpg

 

Sitten oli hauska huomata, että tankin tukipalkki paneelin sisälaidassa oli pistehitsattu ihan metsään. Etureuna oli sellasen 8cm liian ylhäällä. Joten se irti ja myöhemmässä vaiheessa sitten oikeaan kohtaan.

 

post-386-0-47748700-1455289782_thumb.jpg

 

post-386-0-39992500-1455289792_thumb.jpg

 

  • Like 3
Link to comment

Huomasin onneksi tässä vaiheessa enkä kylkilistoja kiinnitellessä, että näissä uudemmissa ei ainoastaan ole listareiät pienemmät kuin vanhemmissa malleissa vaan n.sentin verran ylempänäkin. Nytpä tietää. Nämä siis piti sulkea ja tehdä myöhemmin uudet oikeisiin kohtiin.

 

post-386-0-39995800-1455312626_thumb.jpg

 

post-386-0-37517300-1455312637_thumb.jpg

 

Ja tietysti antenninreikä samalla reissulla umpeen myös.

 

post-386-0-03269200-1455312646_thumb.jpg

 

Suurin muutos vanhempaan suuntaan oli keulapala. Laitan puskurinkiinnikkeen kiinni vasta kun on kylki autossa kiinni ja pääsee mittaamaan mihin kohtaan sen paistaa kiinni.

 

post-386-0-57889900-1455312661_thumb.jpg

 

post-386-0-09617300-1455312669_thumb.jpg

 

post-386-0-92254600-1455312678_thumb.jpg

 

post-386-0-97865400-1455312686_thumb.jpg

 

post-386-0-64759800-1455312696_thumb.jpg

 

Tästä paneelista piti jarrunestesäiliö porata pistehitseistä irti sekä uudemman mallin ylhäälläpitojousen pidike.

Sittenhän tästä puuttui ylhäälläpitoraudan teline jonka otin vanhasta etukyljestä ja paistoin tähän kiinni.

 

post-386-0-04193500-1455312706_thumb.jpg

 

post-386-0-16880700-1455312714_thumb.jpg

 

Vielä noi pistehitsien porausjäljet pitää hepata umpeen.

 

  • Like 4
Link to comment

Tässä tehdään jo metallikässyjä oikeella otteella. Näissä projekteissa monesti joku täällä ruudun takana miettii, että kannattaako jne.kun ei saa omiaan pois ja menee paljon aikaa 'a 10 euroo tuntia. Oikeesti tämähän on kuin rahaa pankkiin laittais. Palkkatöissä ei koskaan saa sellaista henkistä palkkaa kun omakätisesti nysvää jonkun biitin mielestään ok.

  • Like 6
Link to comment

Mukava huomata, että samoin ajattelijoita löytyy!

 

Monenlaisiin kommentteihin on kyllä tottunut ja muutamat tutut ihmiset kyselee tasaisin kk väliajoin samat "joko on pian valmis" -kysymykset. Kun sitä on koko talvi jo taas hitsattu.

Mutta eipä niihin enää paljon jaksa edes yrittää mitään järkevää vastata kun tietää että ajatusmaailmat ovat aika kaukana toisistaan.

 

Tehtyjä tunteja en ole kertaakaan ajatellut laskevani, kuka siitä tiedosta hyötyisi. Paljon niitä varmaan on mutta jos haluaa hyvin tehdä eikä myyntiin tehdä, niin kannattaa keskittyä muuhun kuin eurojen laskemiseen.

Jos itsellä on ajatus minkälaisen auton haluaa ja siihen menee äx-määrä rahaa ja aikaa, niin sitten se ottaa niin kauan aikaa, kuin se ottaa. Jos teet sen oikomalla jokatoisessa asiassa, niin se ei ole haluamasi auto.

  • Like 2
Link to comment
  • 2 weeks later...

Vihdoin on saatu viime päivityksen jälkeen se muuteltu kuskin puolen sisälokasuoja stemmailtua ja hitsailtua paikalleen.

 

Muuteltu ja prepattu hitsausta varten.

 

post-386-0-97333200-1456683114_thumb.jpg

 

post-386-0-78797200-1456683122_thumb.jpg

 

Korin puolta prepattu hitsausta varten.

 

post-386-0-38165300-1456683131_thumb.jpg

 

post-386-0-97033200-1456683140_thumb.jpg

 

Ja vihdoin tuet pois.

 

post-386-0-01879100-1456683150_thumb.jpg

 

Ja lopulta paneeli paikallaan, hoh hoi. Iso työ oli molemmat puolet vaihtaa mutta onneksi tuli tehtyä!

 

post-386-0-66715900-1456683158_thumb.jpg

 

  • Like 6
Link to comment
  • 1 month later...

Jatkoin apparin takasisäloksun parissa muilta harrastuksilta, toiseen volkkariin moottorin laakereiden ym. vaihtoa ja vähän muutosta moottorin kokoonpanoon muutenkin tullu tehtyä.

 

post-386-0-65149300-1459582846_thumb.jpg

 

Virtasen korjauspala saapui ja tulppasin aiemmin korjaamani vahvikepellin siihen kiinni.

 

post-386-0-00350300-1459582855_thumb.jpg

 

post-386-0-51214000-1459582863_thumb.jpg

 

Sitten koitin vähän askartelua kun tuntuu arvokkaita olevan nämä korikiinnityskorvat sisäloksuihin. Jos ei olis onnistunu niin sitten olis pitäny tilata mutta sehän onnistu ihan ok.

 

post-386-0-33305100-1459582872_thumb.jpg

 

post-386-0-08495400-1459582882_thumb.jpg

 

post-386-0-58768600-1459582891_thumb.jpg

 

Tulppasin korvan vahvikepeltiin kiinni ja aloitin kompleksin sovittamisen sisäloksuun. Oli aika työläs homma, on niin paljon vahvuutta ja kaarevuuksia tuossa paikassa, että sai ihan tosissaan vääntää, että sai kaikki kohdat istumaan ja lisäksi pitää korvan kiinnitysreikä jigin pultissa kohdillaan. Nyt on enää tuo pari metriä saumaa hitsattava ja siivottava.

 

post-386-0-49789300-1459582900_thumb.jpg

 

post-386-0-94603600-1459582908_thumb.jpg

 

  • Like 6
Link to comment
  • 2 months later...

Laitetaan pitkästä aikaa kevään kuvasatoa tänne. Rookerin rakennus vei aika pitkälti koko kevään niin täällä tapahtunut vähemmän mutta jotain.

 

Apparin takasisäloksun 2m saumaa tuli paistettua loppuun. Siivous puuttuu.

 

post-386-0-11930300-1465231866_thumb.jpg

 

Sitten sisäpuolelta takakulman kimppuun. Vähän ensin paneelin tekoa ja sen hitsuutusta.

 

post-386-0-01499400-1465231875_thumb.jpg

 

post-386-0-83834900-1465231883_thumb.jpg

 

post-386-0-21433700-1465231892_thumb.jpg

 

Ja paikoilleen laittoa.

 

post-386-0-94111600-1465231900_thumb.jpg

 

post-386-0-66395300-1465231908_thumb.jpg

 

Sitten tuo alue takasisäpaffin alapuolelta käsittelyyn. Raadosta sain kohtuukuntoisen lähtökohdan mihin muutamat peltilirvut kiinni.

 

post-386-0-09835400-1465231919_thumb.jpg

 

post-386-0-98494100-1465231928_thumb.jpg

 

post-386-0-58115100-1465231937_thumb.jpg

 

post-386-0-28530300-1465231946_thumb.jpg

 

post-386-0-10790100-1465231954_thumb.jpg

 

post-386-0-47763800-1465231961_thumb.jpg

 

post-386-0-89584100-1465231968_thumb.jpg

 

Vielä tuo pitää puhaltaa ennenkuin sitä laitetaan paikoilleen.

  • Like 5
Link to comment
  • 1 month later...

Murkula tuli puhallettua ja paistettua paikalleen.

 

post-386-0-49230000-1469622977_thumb.jpg

 

post-386-0-69893000-1469622988_thumb.jpg

 

post-386-0-50050200-1469623001_thumb.jpg

 

Sitten siirryin pykälän ylemmäs ja puhalsin tuolta kotelon sisältä pintarosteet pois ja paikoitin raadosta ottamani korjauspalan kohdilleen.

 

post-386-0-01972300-1469623013_thumb.jpg

 

post-386-0-41403000-1469623026_thumb.jpg

 

post-386-0-29974700-1469623040_thumb.jpg

 

Samojen siistimistä vielä tuolta jäljellä.

 

Siirryin toiselle puolelle, mistä tuo korin kiinnityskohta pullisteli siihen malliin, että alla muhii.

 

Poistin kohdan ensin kokonaan autosta.

 

post-386-0-45658000-1469623054_thumb.jpg

 

Onneksi kiinnitysosio oli kunnossa tällä puolella.

 

post-386-0-32791300-1469623072_thumb.jpg

 

Pistehitsit auki ja osat erilleen. Kyllä näissä yleensä aina on jotain sanottavaa, vaikka ulospäin näyttäisikin ookoolta.

 

post-386-0-50907500-1469623084_thumb.jpg

 

post-386-0-06555200-1469623095_thumb.jpg

 

Sitten aloitin tuon taustapellin paikkaamista.

 

post-386-0-37190500-1469623106_thumb.jpg

 

post-386-0-58288400-1469623116_thumb.jpg

 

  • Like 1
Link to comment

Kiitos! Kuskin puolelta vielä kans toi takasisäpahvin alunen pitäisi askarrella ja lähtökohta on aika surkee.

Että siihen menee vielä vähän aikaa.

 

Etu- ja takahelma on korjattu mutta en oo vielä tohtinu hitsata kiinni kun puuttuu lokarit, joilla oikeesti tuon kasaan. Apparin etuloksu on hyvä ja orginaali mutta muut on vähän surkeita tai puuttuu. Tuntuu että omalla onnella se on tasan sitten sentin pari väärässä kohtaa se helma kun saa jotkut loksut siihen ja hammastaa.

 

Aika pieniä ongelmiahan noi on mutta lopputuloksen kannalta tärkeitä, että kaikki istuu. Ja sit ne ovet fiksata niinkuin olikin puhetta...

Link to comment
  • 2 months later...

Laitetaas kuvasatoa jälleen tänne, syksyn ajalta. Liian vähän ehtinyt taas olla pajalla, kuin mitä haluaisi. Mutta pääasia, että etenee.

 

Tuli se apparin sisäpuolen takanurkka siivottua viime kuvista.

 

post-386-0-09598400-1475171033_thumb.jpg

 

post-386-0-02397400-1475171048_thumb.jpg

 

Sitten jatkoin kuskin puolen takapään korikiinnityskohdan hierontaa.

 

post-386-0-64248200-1475171071_thumb.jpg

 

post-386-0-78084000-1475171084_thumb.jpg

 

post-386-0-35038100-1475171098_thumb.jpg

 

post-386-0-22205100-1475171109_thumb.jpg

 

post-386-0-64832300-1475171120_thumb.jpg

 

Taustapeltiä sai alkaa sovittamaan paikkaansa takaisin.

 

post-386-0-01354600-1475171134_thumb.jpg

 

post-386-0-80067800-1475171149_thumb.jpg

 

post-386-0-80805000-1475171159_thumb.jpg

 

Ja kun se oli hierottu, niin takanurkan reikä umpeen. Se jäi vielä siivoamatta.

Kutistaja/venyttäjä olis kyllä hyvä työkalu näiden kaarevien osien tekoon. Venytyksen kanssa pärjää vielä ilman, vaikka hidasta etenemistä on.

 

post-386-0-11692500-1475171171_thumb.jpg

 

post-386-0-56143300-1475171183_thumb.jpg

 

post-386-0-24712700-1475171194_thumb.jpg

 

 

  • Like 7
Link to comment
  • 3 months later...

Laitetaan uuden vuoden kunniaksi vähän kuvasatoa loppusyksyltä ja alkutalvelta. Jotain saatu räävittyä kasaan ja koppa takas grilliin korikiinnikkeiden korjaamisen jälkeen. Yhden kuukauden ulkomaankomennuskin tuli välissä tehtyä.

 

post-386-0-38559200-1483200119_thumb.jpg

 

Taustapelti hierottu valmiiksi vahvikepeltiä varten.

post-386-0-10455600-1483200130_thumb.jpg

 

Vahvikepelti paikoilleen.

post-386-0-27778900-1483200143_thumb.jpg

 

post-386-0-43343200-1483200157_thumb.jpg

 

Ja tännekkin puolelle korikiinnikkeen teko.

post-386-0-63539700-1483200167_thumb.jpg

 

post-386-0-45337900-1483200178_thumb.jpg

 

Tuohon tavaratilan lattiapellin alakulmaan piti samankaltainen paikka askarrella kuin toisellekkin puolelle.

post-386-0-02905200-1483200189_thumb.jpg

 

Alkuperäinen takakyljen sisäosa, josta paikkaamalla tein tähän palan kun ei näitä paikkoja oikein ehjänä oo missään autossa ja kukaan ei valmista tarviketta tänne.

post-386-0-96842800-1483200200_thumb.jpg

 

post-386-0-85278900-1483200215_thumb.jpg

 

post-386-0-75928100-1483200226_thumb.jpg

 

post-386-0-02262400-1483200238_thumb.jpg

 

post-386-0-62072000-1483200245_thumb.jpg

 

post-386-0-50008500-1483200255_thumb.jpg

 

post-386-0-87378400-1483200264_thumb.jpg

 

post-386-0-00132700-1483200274_thumb.jpg

 

Ja viimeisenä tämän päivän viimeinen otos. Tuon saa seuraavaksi paistaa paikalleen kiinni.

post-386-0-69149300-1483200283_thumb.jpg

  • Like 7
Link to comment
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Takakyljen sisäosan sovittelua paikalleen hitsin kanssa. Valmiista siivotusta osasta ei nyt ollut kuvaa otettu.

 

post-386-0-02019600-1490890274_thumb.jpg

 

post-386-0-34917500-1490890287_thumb.jpg

 

Sitten siirryin etupäähän välillä. Raatokorista sain hyvän lähtökohdan varapyörän kotelon pohjaksi.

Sille puhallus alkuun.

 

post-386-0-81362000-1490890302_thumb.jpg

 

post-386-0-15169200-1490890321_thumb.jpg

 

 

Ei ollu ku vähän reunoista hapan. Apukuskin puoli.

 

post-386-0-35812200-1490890332_thumb.jpg

 

post-386-0-56447300-1490890348_thumb.jpg

 

post-386-0-79033800-1490890364_thumb.jpg

 

post-386-0-72179900-1490890408_thumb.jpg

 

 

Kuskinpuolelle vähän samaa showta.

 

post-386-0-38338400-1490890439_thumb.jpg

 

post-386-0-76450200-1490890477_thumb.jpg

 

Sitten vielä kuskin puolelle kiinnityshuulen tekoa. Apukuskin puoli vielä vähän jäi kesken.

 

post-386-0-96107900-1490890489_thumb.jpg

 

post-386-0-92122500-1490890495_thumb.jpg

 

post-386-0-91756700-1490890502_thumb.jpg

 

  • Like 7
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...