Jump to content

Kupla -61 Topi


Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Ja jatketaan apukuskin puolen kiinnityshuulen teolla varapyöräkotelon pohjaan.

 

post-386-0-86474800-1492887643_thumb.jpg

 

post-386-0-37279100-1492887653_thumb.jpg

 

post-386-0-33277100-1492887663_thumb.jpg

 

Sitten piti pikkasen jatkaa sisälokasuojien etuosia alaspäin. Oon törmännyt tähän ongelmaan muillakin sivustoilla projekteissa, joihin on vaihdettu etuhelma. Kaikki osat oli löyhästi pulteilla paikallaan etupäässä ja kun lokarit ja etuhelma istui keskenään, niin tähän väliin jäi reilu rako.

 

post-386-0-89200900-1492887675_thumb.jpg

 

post-386-0-06055300-1492887686_thumb.jpg

 

post-386-0-46701600-1492887695_thumb.jpg

 

post-386-0-03173300-1492887708_thumb.jpg

 

 

Sitten oli aika paistaa varapyöräkotelon pohja paikalleen.

 

post-386-0-91700600-1492887717_thumb.jpg

 

post-386-0-40952700-1492887726_thumb.jpg

 

post-386-0-27857900-1492887734_thumb.jpg

 

post-386-0-66482100-1492887744_thumb.jpg

 

  • Like 6
Link to comment
  • 2 months later...

Eteen puskurinkiinnikettä uudestaan kiinni.

post-386-0-70974000-1500476916_thumb.jpg

 

Ja lopulta muutaman vuoden työskentelyn jälkeen sai etuhelmaa laittaa ihan hitsin kanssa paikalleen.

 

post-386-0-14321800-1500476986_thumb.jpg

 

post-386-0-21993600-1500476996_thumb.jpg

 

 

Varaston kaikki glecot plus muutama peltiruuvi että sai alareunan piukalle tulppahitsausta ajatellen.

post-386-0-30095400-1500477004_thumb.jpg

 

post-386-0-31373500-1500477022_thumb.jpg

 

Ja siivoustalkoita

post-386-0-92550600-1500477031_thumb.jpg

 

post-386-0-69137900-1500477049_thumb.jpg

 

  • Like 3
Link to comment

Koska tästä luultavasti Cal-look suuntaan tuleva auto valmistuu aikanaan, niin ajattelin mahdollisia tuplakaasareita varten

värkätä ikkunat. Ja varsinkin tuplakaasareiden kanssa tulpanvaihtoa ajatellen kun tämänhetkisen -64.n rookerin kanssa on saanu huomata

kuinka aanuksesta ne toimenpiteet on ilman ikkunoita. Näihin ajattelin alumiinilevystä sitten kannet jossain vaiheessa.

 

post-386-0-29414000-1500477444_thumb.jpg

 

post-386-0-03568400-1500477452_thumb.jpg

 

post-386-0-49021300-1500477460_thumb.jpg

 

 

Sitten kauan aikaa jo takaraivossa painanut kohde, johon oli pakko lopulta ryhtyä. En odottanut yhtään tätä, mutta

se onnistui onneksi todella hyvin. Tankin yläpuolella oleva pellinkulma.

 

post-386-0-47333900-1500477472_thumb.jpg

 

post-386-0-48114600-1500477482_thumb.jpg

 

post-386-0-40375300-1500477490_thumb.jpg

 

post-386-0-77237200-1500477499_thumb.jpg

 

post-386-0-82861400-1500477509_thumb.jpg

 

  • Like 9
Link to comment

Kiitos paljon positiivisista kommenteista!

Hitaasti kun etenee, niin pystyy keskittymään yksityiskohtiin tarkemmin. Välillä menee metsään ja tehdään jokin uusiksi mutta nyt alkaa jo näyttää paremmalta. Pieniä juttuja vielä kuitenkin paljon tekemättä ja niihin palaa aikaa.

 

Tarkoituksena oli, että olisin ennen syksyä saanut kopan siihen malliin, että saisi puhaltaa koko moskan ja laittaa happopohja päälle. Sen jälkeen luukkuihin ja oviin käsiksi. Loma vielä edessä, niin voi ehkä onnistuakin.

Link to comment

Happopohja ja päälle hiontamaali eli semmonen fillerityyppinen oli maalikaupasta suositus. Onko kokemusta ettei tällainen yhdistelmä sopisi? Vai millä lailla ei kestä? Vinkit tervetulleita kun ei ole maaleista mitään kokemusta.

Ajatuksena vain oli, että saisin viimeisen puhalluksen jälkeen jonkun pohjamaalin heti pintaan että saa sellaisena sitten viedä maalarille.

 

Eikö epoksissa ole se huono puoli jatkoa ajatellen, että kun se kuivuu ja kovettuu, niin seuraava maalikerros ei tartu ilman, että pinta hiodaan joka paikasta, nurkasta ja sopesta ja siinä sitä työmaata on jos haluaa pintamaalin tarttumaan joka paikkaan?

Link to comment

happomaali ei pidä ruostetta yhtään. Kokeiltu pariinkin autoon. Esim Teknoksen inerta primer tai Nor-Maalin 2k epoksit pitää ruosteen loitolla. Noitten päälle voi maalata millä vaan. Kyl noi kuivuu melko hätäseen, päälle maalaus pitää kattoa purkin kylestä mut seuraavana päivänä ihan ok. 

Laita pohjalle epoksi ja heti perään hiontaväri.

 

Ostat 10l kannun epoksia niin riittää koko autoon ja pikku osiinkin. Maksaa ehkä 150€.

Link to comment

Omien kokemusten perusteella happomaali tarraa paremmin kiinni peltiin. Suoraan pellille vedetty epoksi on tuntunut lohkeilevan helpommin irti kuin hapon päälle vedetty. Tiedä sitten onko maalaustekniikkaan liittyvä juttu vai ei.

 

Eli oma resepti:

- happomaali saumoihin ja muille ruostealttiille paikoille + sinne missä minne kivet lentää tai työkalut kopsahtelee.

- epoksi ulkopintaan eristemaaliksi ja hiukan eri värisävyllä kuin hiomaväri, jotta tietää lopettaa pakkelin hiomisen kun tämä sävy tulee näkyviin.

- hiomaväri epoksin päälle niille alueille minne pitää tehdä pohjatöitä + auton sisäpinnoille pohjamaaliksi.

  • Like 1
Link to comment

Kannattaa kuitenkin muistaa , että maalattujen pintojen kerrosvahvuudella on olennainen osa säänkestävyydessä ,oli sitten epoksia tai happopohjaa . Maalattaessa on niin monta muuttujaa , oikeat sekoitussuhteet , lämpötila ,ohennus , kerrosvahvuudet , maalattavan pinnan puhtaus ,  kokemus ... että ei kaikki aina osu kohilleen vaikka kuinka tekis ohjeiden mukaan .

Link to comment
  • 3 weeks later...

Vähän hiplailtu perän peltejä paikoilleen. Puhalsin takatuliseinän alaosan ja sen sovitin takaisin.

 

post-386-0-53083200-1502692692_thumb.jpg

 

post-386-0-69898800-1502692702_thumb.jpg

 

Sitten nuo konehuoneen sivuhyllyt otin uudelleen käsittelyyn, kun niitä aiemmin jo parsin takaisin kasaan, kun oli katkottu irtoperää tehdessä. Tiivistekourut pisteistä irti ja osien puhallus. Sen jälkeen kourut takaisin.

 

post-386-0-30497000-1502692714_thumb.jpg

 

post-386-0-32051900-1502692723_thumb.jpg

 

Takahelman kanssa hyllyjen katselu paikalleen ja takaisin kiinni.

 

post-386-0-83068200-1502692733_thumb.jpg

 

post-386-0-64832500-1502692744_thumb.jpg

 

post-386-0-24047800-1502692753_thumb.jpg

 

post-386-0-93983500-1502692760_thumb.jpg

 

  • Like 4
Link to comment
  • 1 month later...

Tarpeeksi monta kertaa osunut silmään tämä alue, johon en ollut yhtään tyytyväinen sen jälkeen kun sille jotain aikoinaan tein. Mitä enemmän sitä katsellut, sitä enemmän se ärsytti. Pakko tehdä uudestaan. Vielä aika näkyvällä kohdalla valmiissa autossa.

 

post-386-0-56245500-1506783323_thumb.jpg

 

post-386-0-67720400-1506783339_thumb.jpg

 

post-386-0-66456000-1506783354_thumb.jpg

 

post-386-0-03990900-1506783368_thumb.jpg

 

Nyt sai mielenrauhan tästä.

 

Sitten oli takahelman vuoro kun olin saanut konehuoneen hyllyt paikalleen. Takalokasuojien kanssa mallasin paikoilleen. Muodot natsasi hyvin, mutta jostain syystä takahelman kiinnityssuikaleen väistöt lokasuojien pulteille jäi sivuun. Kun on kiinnostusta ja alkaa tämäkin ärsyttää, teen asialle jotain. Nyt saa välttää ja siirryn eteenpäin.

 

post-386-0-89571500-1506783381_thumb.jpg

 

post-386-0-03945100-1506783398_thumb.jpg

 

post-386-0-39335800-1506783410_thumb.jpg

 

post-386-0-87306600-1506783425_thumb.jpg

 

post-386-0-09172000-1506783437_thumb.jpg

 

post-386-0-74734300-1506783449_thumb.jpg

 

Lasien alakulmien normihappamat kohdat otin työn alle seuraavaksi. Ekan sain tehtyä, vesireiät jäi vielä poraamatta. Ei ollut akkukoneessa virtaa.

 

post-386-0-91121900-1506783459_thumb.jpg

 

post-386-0-11559600-1506783472_thumb.jpg

 

  • Like 3
Link to comment
  • 2 months later...

Loppusyksyn aikana sain loppuja tuulilasin ja takalasin nurkkia paikattua.

 

Kuskin taka

 

post-386-0-03218000-1512208217_thumb.jpg

 

post-386-0-07366900-1512208227_thumb.jpg

 

Apparin etu

 

post-386-0-30603000-1512208235_thumb.jpg

 

post-386-0-79975300-1512208246_thumb.jpg

 

Kuskin etu

 

post-386-0-96952300-1512208284_thumb.jpg

 

post-386-0-00527200-1512208297_thumb.jpg

 

post-386-0-49873200-1512208305_thumb.jpg

 

Apparin puolelta helman pohjapellin reiät puolet liian sisällä. Samalla rytinällä molemmat irti ja tilasin Hookyn paneelista uudet kurmujen tilalle. Niissä reiät oli edes sivusuunnassa, joka tärkeämpi, kohdillaan. Pituussuunnassa pientä hierontaa vielä tiedossa. Puhalsin kotelot sisältä ja vetelin maalin sinne.

 

post-386-0-61342000-1512208312_thumb.jpg

 

post-386-0-12413200-1512208320_thumb.jpg

 

post-386-0-00268900-1512208329_thumb.jpg

 

Pohjien paisto muutamasta kohdasta paikalleen ja vielä kerran kopan koitto pohjalle varmistukseksi että osuu paremmin. Sitten saa alkaa tosissaan tulppaamaan.

 

post-386-0-47712400-1512208336_thumb.jpg

 

post-386-0-10852400-1512208343_thumb.jpg

 

  • Like 7
Link to comment
  • 2 months later...

Päivitetäänpä tilannetta taas välillä.

 

Kynnyskoteloiden pohjat tuli lopulta valmiiksi. Oli aika savotta, en uskonut tuollaiseksi työmaaksi mutta hyvä, että tein. Useamman viikon pajaillat niiden kanssa meni.

Törkeä määrä tulppahitsejä ja lukkopihtien kanssa asuilua, hidasta puuhaa. Sen päälle vielä noiden kaikkien siivoaminen.

 

5a81fd381f4b7_Topi1583.thumb.jpg.a83e30ea1c9cadee86b806ecd39430c2.jpg

 

5a81fdc45dfb0_Topi1585.thumb.jpg.bd5bac8bd78900950c7a8479a6ce4f30.jpg

 

5a81fdf07d468_Topi1588.thumb.jpg.987abc764aebeeb62799f138692fa3ad.jpg

 

5a81fe3834193_Topi1592.thumb.jpg.3faa2c0672dead47e50f5f5c3caf81b8.jpg

 

5a81fe4ae15f6_Topi1593.thumb.jpg.aece3ffa1d434721a5e2b279be15d879.jpg

 

5a81fe51b1828_Topi1594.thumb.jpg.9444018daf31d7f8a02d949f171d8011.jpg

 

5a81fe5a74bcd_Topi1600.thumb.jpg.c6f9357d0767f5acef10b0370d40b1c4.jpg

 

5a81fe62ed283_Topi1604.thumb.jpg.0c550f722b114a87399177ae44b288d8.jpg

 

 

Sitten viimeistelin etukylkien vaihdon jälkeen jääneet taitokset kuntoon. Vasaraa ja vastetta. Vähän hitsiäkin. Ja hiomakonetta.

 

5a81fe6a8639b_Topi1607.thumb.jpg.f58966bc7e733a17bcd383ca61972d9c.jpg

 

5a81fe713f094_Topi1609.thumb.jpg.9ea907ec7f3a94324417773d3c824625.jpg

 

Noihin saumoihin valan vielä tinat. Oli niin anus homma ottaa nuo etukyljet irti kun nuo on alunperin juotettu messingillä niin en halua sitä tehdä.

 

Sisustan riisumista ylimääräisistä koukuista. Tähän tulee stanu -mallin sisäverhoilu joten näitä ei tarvitse enää.

 

5a81fe775ab19_Topi1611.thumb.jpg.a076ad4ab44ba7318e534c6b9b86e6bc.jpg

 

5a81fe7ca9ff4_Topi1612.thumb.jpg.2039b799a6e7af21c7583b812bfdfae1.jpg

 

5a81fe8a8e821_Topi1615.thumb.jpg.ea9ffeba1d5d6b61843b8187ddaaa6a0.jpg

 

5a81fe8f624aa_Topi1616.thumb.jpg.6e726140e0008979742e2a2a01fa2fbd.jpg

 

5a81ff00a81bd_Topi1617.thumb.jpg.8bfb7470b3105903ee60aacd1ba9cfb8.jpg

 

5a81ff08ce465_Topi1618.thumb.jpg.b9374ec067821b3ccf8dff8faa5f2ffd.jpg

 

5a81ff12a5afd_Topi1620.thumb.jpg.00df1258f5a84195e5fab7fd9e10f87d.jpg

 

5a81ff17a7466_Topi1621.thumb.jpg.b3183801d947f14faad18fc6d297c6a5.jpg

 

5a81ff2156da8_Topi1622.thumb.jpg.14ffad966d71e3784e251a3a7dcc43b1.jpg

 

5a81ff2a09619_Topi1624.thumb.jpg.b599be1e3ed7ca163381ab42132cb2d4.jpg

 

5a81ff30eaaab_Topi1625.thumb.jpg.42c6f68b69f06b9290181942fbfeebf3.jpg

 

5a81ff356db2b_Topi1626.thumb.jpg.d29ca386ad63f862e50f26953eaf0bcc.jpg

 

 

Ja eilisilta päättyi tulppien hinkkaamiseen kynnyksien yläpuolelta.

 

5a81ff6e5b32f_Topi1627.thumb.jpg.c7d8b26c1ef5251fb5367705354543ed.jpg

 

  • Like 8
Link to comment
  • 2 months later...

Koppa kun alkaa olemaan peltitöiltä valmis, vain jotain pieniä customihommia plus töötin teline kiinni, joka on vielä sitruunahapossa, niin sillä välin luukkujen entrausta.

Tuli toiseen kuplaan talven aikana moottorinohjain johdotettua ja laatikko vaihdettua niin mennyt siinäkin harrasteaikaa aika reippaasti.

Mutta pala kerrallaan.

 

Perus kyljestä ja etureunasta revennyt etuluukku ekana. Mutta kun on -61 alkuperäinen niin oli se tehtävä. On niin kiven alla hyvät tähän vuosimalliin.

 

5adc79ef832df_Topi1628.thumb.jpg.f7f17783f9c2cf8d1f925256004db307.jpg

 

5adc79f0f20c0_Topi1631.thumb.jpg.035e9321f8a50f598e3798836faea5c0.jpg

 

5adc79f28816b_Topi1635.thumb.jpg.6913153516ee4b23c9ab22e576650050.jpg

 

5adc7a1742cfd_Topi1636.thumb.jpg.0f2dfe4b5a18606c786b8682292c1290.jpg

 

5adc7a18be8cb_Topi1644.thumb.jpg.264acd13cdf5169bbd487a8f6a36b807.jpg

 

5adc7a1a26910_Topi1645.thumb.jpg.e3b140d6ca48b3d9508a401e406ffa95.jpg

 

5adc7a1b93100_Topi1646.thumb.jpg.566e71954f2ada6a66ecb55d21c7c3de.jpg

 

5adc7a1d3161c_Topi1647.thumb.jpg.dca7fcaf6d1be3dc1d45109c4b06cc1e.jpg

 

5adc7a1ebd5b5_Topi1649.thumb.jpg.c1762d5de84d626c1ded9de339b9afa1.jpg

 

5adc7a49da6ab_Topi1650.thumb.jpg.f6d1e9c610d46eb9aff6fbfb30702b8e.jpg

 

5adc7a4b5c499_Topi1656.thumb.jpg.6a9a41c15dd09c86c2aefec72d88d147.jpg

 

5adc7a4e6dfe6_Topi1659.thumb.jpg.d7d112aca4b33282dd83d7ab4298fe75.jpg

 

5adc7a4ce755a_Topi1658.thumb.jpg.686c52baeb7324b3543d0f2fe26d12a8.jpg

 

 

  • Like 2
Link to comment

Sitten ovihuttua välillä. Pitää saada saranat tiukiksi ennen kuin alkaa ovien sopivuutta koriin viimeistelemään.

 

5adc7c26bf7cb_Topi1660.thumb.jpg.f6d32e0c8560dd46a84f34c3807a185d.jpg

 

5adc7c287828a_Topi1661.thumb.jpg.882629ff6c9ca60587d0c4d66ee39c8b.jpg

 

 

Takaluukku näytti ihan ookoolta mutta lähempi tarkastelu osoitti että joku valanu vain tinat ruostereikien päälle niin piti ottaa auki koko mööpeli.

 

5adc7c2a08c9a_Topi1662.thumb.jpg.3f0244a973c522a85a33fde97441de45.jpg

 

5adc7c2c39a22_Topi1664.thumb.jpg.9eb5f518a616e243927e09acd42cef77.jpg

 

5adc7c2e92123_Topi1665.thumb.jpg.397487f90831b563432d8ad186d7c5bb.jpg

 

5adc7c30dc169_Topi1666.thumb.jpg.e024d1938a89f1a03bfd40d21a8c7f04.jpg

 

5adc7c32e5ef0_Topi1673.thumb.jpg.02b5bedac6e8502a0580066d7c88ec32.jpg

 

5adc7c34f3545_Topi1678.thumb.jpg.40447d1bd598e3fd04bd484dff1f046b.jpg

 

5adc7c3766491_Topi1681.thumb.jpg.04fc65d3243e15c78a9c7e6e457caa92.jpg

 

5adc7c39291ef_Topi1683.thumb.jpg.afa20cf815457aaa04bdf0036edebddc.jpg

 

5adc7c3b238ec_Topi1688.thumb.jpg.a1ca13bf2197e072f2da29fbb3904f71.jpg

 

 

  • Like 4
Link to comment

Jos noista mätähommista tykkää, niin junis talliin äkkiä! :-)

 

Kuvia katsella aloin miettimään, että olen itse tehnyt asioita aina toisin. Fiksumpaa olisikin tehdä noin, että hitsaa korjauspalan ensin kiinni ja vasta sen jälkeen leikkaa siihen oikean muodon.

 

t. Mika

Link to comment
2 hours ago, mikan said:

Jos noista mätähommista tykkää, niin junis talliin äkkiä! :-)

 

Kuvia katsella aloin miettimään, että olen itse tehnyt asioita aina toisin. Fiksumpaa olisikin tehdä noin, että hitsaa korjauspalan ensin kiinni ja vasta sen jälkeen leikkaa siihen oikean muodon.

 

t. Mika

 

Tuo on ihan hyvä lähestymistapa, silloin kun se on mahdollista. Ei tarvi olla kuin siellä päin ja saa jättää paljon extraa jolloin lämmön aiheuttama vääntelykin helpottaa.

 

Joskus kun ei ole mahdollista niin pitää vaan trimmata ja trimmata kunnes on hyvä tai menee liikaa :)

Link to comment
59 minutes ago, Urbantoy said:

Apteekista ei löydy lääkettä tuohon.. Mätäjunis on hyvää lääkettä

 

No onhan tuossa vuoden päivät odotellut vuoroaan ei niin kauhean mätä varhaispallo, joka oli tarkoitus tehdä reissuautoksi tyyliin Tuomo Pelli.

Mutta ei ollut tarkoitus hieroa niin perin pohjin vaan ainoastaan tyydyttävään kuntoon.

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment

Kuulostaa hyvältä, jätä silti silikoni/sikamassa etulasinreunan  korjauksessa vähemmälle ku Tuomon TouriBussissa :-)

Omassa kokeilin samaa ja kyllä se sulakkeet paukku kokoajan ja releet täynnä vettä

Edited by Urbantoy
  • Like 1
Link to comment

Laita kummiskin maita myöten neitokainen.. Tuomo joskus sanonut ttä tuuli ottaa ihan hyvin otti mullakin ku jenkeistä kotiutui, melkein motarilla pöpelikköön ku sivutuulihönkäs, huonot tummelit ranteissa ja narulihakset..  Maitamyöten ku laittoi naruillakin pärjää ihan hyvin

Link to comment
  • 2 months later...

Välillä tännekkin päivityksiä. Pikkuhiljaa.

 

Takaluukun ylimääräisiä reikiä piti tulppailla.

 

5b4e56d094836_Topi1693.thumb.jpg.67ef7650c8f0f3e4bf889fdef3418581.jpg

 

5b4e56d2b8199_Topi1694.thumb.jpg.736c69789e3ad97ab2086d68bc7c47da.jpg

 

5b4e56d54115c_Topi1695.thumb.jpg.07ed6029df3c39f460d1bb3f338274ff.jpg

 

 

Sitten tykkään Cal-look autoissa enemmän sileästä takahelmasta, kun pakosarja on yleensä jokin muu kuin vakiotyylinen. Niin kottikärryn sarvien reiät umpeen hep.

 

5b4e56d77d6ef_Topi1697.thumb.jpg.0689d9db676cc9ef081ad963efae66ab.jpg

 

5b4e56d9d7893_Topi1703.thumb.jpg.4a9021aa27be602ce1e4d0509977bfcf.jpg

 

5b4e56dbe7572_Topi1707.thumb.jpg.8a903d9c3384c6eeb4bf289940a1b343.jpg

 

5b4e56de67ce0_Topi1720.thumb.jpg.77e8e6b03c6366e76fe9897c4ad747d8.jpg

 

5b4e56e0c3f44_Topi1721.thumb.jpg.34652718ff57eed7da2f4143bc46c4f4.jpg

 

 

Mua on aina häirinnyt tuo takalasin ritilän tausta. Ruostetta ei oikein saa puhallettua eikä muutenkaan varmasti pois.

Pistehitsit veks ja paneeli irroitettavaksi niittimuttereilla ja kiinnihitsatuilla kierretangon pätkillä. Nyt saa ruosteet pois.

 

5b4e56e2e6f71_Topi1722.thumb.jpg.072d4b3f68338b3d2183184bda1ac5b3.jpg

 

5b4e56e56b085_Topi1728.thumb.jpg.d479aa73ade9d047c80327c377f256c0.jpg

 

5b4e56e7cde7d_Topi1731.thumb.jpg.8558652301e499ef6f40457061eb5bff.jpg

 

5b4e56ea793f4_Topi1732.thumb.jpg.fd15a2569e6dd0ac7e505f16c3042a43.jpg

 

5b4e56ed1b0de_Topi1735.thumb.jpg.cc5ac7850454d86d627e6446f7a41614.jpg

 

5b4e56ef2d8b1_Topi1736.thumb.jpg.1eb947d25e98c13fcc0ad4018d7cf9dd.jpg

 

 

Sitten ylimääräisten reikien tulppaus.

 

5b4e56f26762c_Topi1738.thumb.jpg.4f287fefdbdd171f9817b19b17d42480.jpg

 

Ja paikoilleen kokeilu. Istuu.

 

5b4e56f4b17da_Topi1739.thumb.jpg.2e5e0c25d8f62507f0ff605acf632061.jpg

 

5b4e56f6e5753_Topi1741.thumb.jpg.9782a5ad4d30aecdca63b52ab8d4482f.jpg

 

 

Loppuun vielä tappihommia. Ja saranat kiinni oveen. Oven koekäyttö paikallaan ilman lukkomekanismia. Oli reikä vielä oven muotoinen. Oon tyytyväinen.

 

5b4e56f964486_Topi1743.thumb.jpg.33d78b95257314c2dd374cdede18b48e.jpg

 

5b4e56fb4fea4_Topi1745.thumb.jpg.12db89e57a70f3f3b2336606ffbad351.jpg

 

5b4e56fe22658_Topi1750.thumb.jpg.bd3767f0e17a853c0a54af4b54a5749f.jpg

 

5b4e57007e1a0_Topi1751.thumb.jpg.4b35fb65e47e260b59f4834456afb0df.jpg

 

  • Like 9
Link to comment
  • 2 months later...

Olisko aika päivitellä taas.

 

Jatkoin takaluukun parissa loppuun. Muutamat ruostepaikat vaihdettu tuoreempaan peltiin.

5bb38243264dc_Topi1752.thumb.jpg.d30561b1fcb7a56e66ebde59109b87c4.jpg

 

5bb382458e983_Topi1753.thumb.jpg.f67a9f8d21a2f1a94483891266974a36.jpg

 

5bb38247bbe25_Topi1754.thumb.jpg.0a0898a945c41de8de28d6b95b1b0597.jpg

 

5bb3825d383a2_Topi1756.thumb.jpg.c560d3fa902600e79014dcfab3e9161e.jpg

 

5bb382603ac8b_Topi1758.thumb.jpg.899085a474d56447225a46d44c89c508.jpg

 

5bb38261f1d8e_Topi1760.thumb.jpg.e79e0bb388da4fc95f34cf57dfe31294.jpg

 

5bb3826416069_Topi1761.thumb.jpg.64632f889999dd099661c62200fd7da2.jpg

 

5bb3826672949_Topi1762.thumb.jpg.302d416231a8037c869eac2e64685639.jpg

 

5bb38268c354e_Topi1763.thumb.jpg.74f858c2e417667ae8d404339422f61b.jpg

 

 

Ja sitten aiemmin entrattu alaosan sisävahvike puhallettu, sinkkimaalattu ja tulpattu paikalleen.

5bb3826b58274_Topi1764.thumb.jpg.be7d4f0cdd065547131d0da6574f8fdb.jpg

 

5bb3826debfc7_Topi1765.thumb.jpg.258fe8bb3e7776eae5afd689ebac9c8f.jpg

 

5bb3829599d09_Topi1767.thumb.jpg.fc98538a9c2f363ac889ec9b9c516660.jpg

 

 

Nämä etukylkien yläsaumathan on alunperin juotettu messingillä umpeen ja kiinni. Ei ollut himoja sellaiseen niin päätin koittaa tinalla.

5bb382985aef0_Topi1772.thumb.jpg.01078fca7901a55d276879be3486cf46.jpg

 

5bb3829b7642a_Topi1775.thumb.jpg.5735b6211ffa6cd57a8e1fbd7175eda9.jpg

 

5bb3829e68227_Topi1776.thumb.jpg.4de1d6dd31d7726aad4bc4f0e84ad4aa.jpg

 

5bb382a175837_Topi1777.thumb.jpg.a3b10ebe35e6a025a4dd59d148c731e9.jpg

 

5bb382a4719af_Topi1780.thumb.jpg.cfd83a37f56e369f870cff1fa2cfbeef.jpg

 

5bb382a74176f_Topi1781.thumb.jpg.5abb028188f3b553a02499817aa34ecf.jpg

 

 

Pistehitsien aukaisua etuluukun tiivisteuriin. Tähän tulee sileetä pintaa tälle puolelle ja tiiviste luukun puolelle.

5bb382a9e2f6b_Topi1782.thumb.jpg.445d1cbac37466a7c77a876400c63a04.jpg

 

5bb382cad22e8_Topi1784.thumb.jpg.7e4571c1fbe57d664e549e6ffdb4e0fc.jpg

 

 

 

Kuskin puolen oven saranat jäi aiemmin vaiheeseen kun ei riittänyt edes Virtaselta hommatut 3.ylikoon saranat. Oli liikaa kananmunan muotoa rei'issä. Holkitin lopuksi molemmat saranat.

5bb382cdacb00_Topi1786.thumb.jpg.d771c52b486dffd0269b983b3fd3c0e5.jpg

 

5bb382d03f234_Topi1787.thumb.jpg.9f50cbc54eab0d07e5bd9de27907b8ce.jpg

 

 

Ja sehän istuu.

5bb382d2c1db2_Topi1791.thumb.jpg.fe18253704422f09daabcd8e17c11e20.jpg

 

 

 

Apparin puolen takakyljen tinaus oli lopultakin edessä.

5bb382d5bec46_Topi1792.thumb.jpg.8f10bbc5993e2954795a94d1af347b65.jpg

 

5bb382d920a33_Topi1795.thumb.jpg.c739d65396b5c76ff3f42d63f6ea7934.jpg

 

 

Ja tähän kohtaan pitää mainita, että se oli Seppo siinä korin osalta! Kaikki on tehty.

 

Vielä vuosi sitten kesälläkin tuntui, että ei tämä peltien taittelu lopu ikinä. Mutta vähän jopa yllätyksenä itelle tuli tämä eteen kun tajusin että ei oo enää mitään.

 

Harmittavan myöhälle syksyyn meni, joten viimeinen korin puhallus ja pohjamaalit jää kevääseen. Puhaltaa vielä vois mutta on niin iso halli että sen lämmitys maalaukselle sopivaksi saa jäädä nyt tekemättä.

 

Seuraavana otan vielä tuota pohjalevyä työn alle ja siistin ja teen pikkujuttuja siihen. Ehkä tuossa korissakin vielä juolahtaa jotain pikkujuttua mieleen mitä on hyvä tehdä ennen pohjamaalausta.

 

Ja ovien alareunat pitää vaihtaa.

  • Like 12
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...