Guest Marko72 Posted September 8, 2015 Posted September 8, 2015 Tosiaan on ässäkuplan ohjauksen kanssa ongelma joka ilmenee näi. Ajaessa noin 70-80 kymppiä niin aivan hirveä tärinä ratissa. Tai oikeastaan ei se ees tärise, se vatkaa. Ja siitä vauhista kun hiljentää kunnolla vaikka risteykseen tms. ja kiihyttää samaan nopeuteen, niin voi lakata. Eli ei välttämäti aina esiinny. Vaihoin heti ojausiskarin, ei apua. ja auto katsastettiin keväällä niin luulis olevan ainaki pyörän ripustukset ok. Ja nyt kun muistelen, niin kyllä vika on esiintynyt jo muutamana kesänä tosin ei näin voimakkaana kuin nyt. Jarrut ei täristä yhtään. Mistä sitä voisi vikaa lähteä pöyhiin? Kertokaas viisaammat onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa??? Quote
metake Posted September 8, 2015 Posted September 8, 2015 Vakaajan puslat loppu, joko ne joilla vakaaja kiinnittyy koriin tai ne millä kiinnittyy tukivarsiin, tai molemmat. Seurauksena pyörä pääsee taaksepäin ja caster menee persiilleen ja seuraus on juuri tuo. Voi se vika toki olla muuallakin mutta tuo on yksi vaihtoehto. Quote
Guest Marko72 Posted September 8, 2015 Posted September 8, 2015 ok. täytyy alkaa tutkiin kun pistetään talviteloille. mitenkä jos tankin irroittaa, niin onko ohjaustanko ja simpukka ym. hilppeet heti näkösällä? Ja voisko sielä olla mitään mikä aiheutaa ongelman? Quote
mikko k Posted September 8, 2015 Posted September 8, 2015 Paremmin kyllä näkyy kun tankki on poissa. Tuskin siellä mikään erityisesti aiheuttaa ongelmaa, ellei nivelet ole väljiä. 03 omistajaa saattaa kiinnostaa oheinen sivusto. http://toplineparts.com/ Quote
mikko k Posted September 8, 2015 Posted September 8, 2015 Tässä vielä aiheesta enklannin murteella. http://www.aircooled.net/vw-super-beetle-shimmy-death-shake/ Quote
Guest Marko72 Posted September 8, 2015 Posted September 8, 2015 Kiitti kaikille vinkeistä. on kupla ollut vasta kolmatta kesää, ja on aika vihreä koko pelin kanssa,mutta täältä on hyvä kysyä neuvoa kokeneimmilta. Ja aina näiden harrasteautojen kanssa oppii uutta. Kuulostaisi todennäköiseltä tosiaan toi puslan väljyys jossakinpäin.? Videosta sen havaitsi hyvin. Kiitti vielä, ja kysellään lisää ongelmien ilmaantuessa. Quote
Guest Marko72 Posted September 8, 2015 Posted September 8, 2015 joo en muistanu laittaa ekaan viestiin, et viimeviikol heitin uudet kumit kun vanhat oli kyljistä murteissa, ja myös toisella vanne/rengas-sarjalla kokeiltu heti alussa, kun luulin kanssa viaksi renkaita. Quote
Hebster52 Posted September 9, 2015 Posted September 9, 2015 Tankkia poistamalla et näe juurikaan mitään muuta kuin rattiakselinpätkää Ässäkuplassa. Quote
ARTO Posted September 9, 2015 Posted September 9, 2015 Puslat, vanteiden ja renkaiden suoruus, pyöränkulmat, laakerivälykset jne... Helvetin herkkä kaikesta ja kaikki vaikuttaa kaikkeen. Koskee niin simpukallista kuin hammastangollista möhköä. Quote
68maatti Posted September 9, 2015 Posted September 9, 2015 Iskari(t) ihan finaalissa? Vois tehdä noin ja syö renkaan 8-12 kulmaiseksi. Quote
tolvana Posted September 9, 2015 Posted September 9, 2015 Ja kaikkien edellämainittujen lisäksi väärät eli liian suuret rengaspaineet. Quote
Guest Marko72 Posted September 9, 2015 Posted September 9, 2015 Kallistun kyllä niihin vakaajan pusliin itekkin, mutta tutkitaan kun auto menee talviunille. Quote
ARTO Posted September 9, 2015 Posted September 9, 2015 Monesti pusla antautunut pehmeäksi muualta tulleen vapinan/värinän johdosta eli suosittelen kyllä tuplatarkastamaan kaiken ja renkaiden tasapainon lisäksi pyöreyden. Quote
VolksMachine Posted September 10, 2015 Posted September 10, 2015 Veikkaisin noita alatukivarren puslia, jotka tuossa videossakin havainnollisesti näytetty. Mulla on aikanaan omassa 1302:ssa vaihdettu uretaanipuslat alkuperäisten kumisten tilalle alatukivarteen ja hyvin on pelannut. Samalla vaihdoin molemmat raidetangot kokonaan uusiin, kun ei saanut enää säätömuttereita edes lämmittämällä auki. Vakaajan puslia en vaihtanut, mutta nekin varmaan samoilla lämpimillä kannattaa vaihdella uusiin. En osaa sanoa millasia on laadultaan alkuperäisten tilalle myyytävät kumipuslat. Rengaskulmat kannattaa sitten säätää kohdilleen, kun vaihtelet puslia uusiin. Camperin saa säädettyä siitä alatukivarren kiinnitys pultista, siinä on sellainen epäkesko kanta. Nekin kannattaa tilata samalla, kun muita osia otat. Noita pultteja ei suoraan ole missään pulttiliikkeessä myynnissä. Auraus ihan normaalisti raidetangoista säätämällä. Quote
Guest Marko72 Posted September 14, 2015 Posted September 14, 2015 joo katoin kans sen videon, ja kyllä ne puslat ekaksi on tarkistettava/ vaihdeltava.Todennäköisesti se vika sieltä löytyy. Renkaat ja vanteet ovat edessä uudet ja tasapainotettu. Mikä muuten vois tehdä tällaisen vian? kun ajaa lämpöiseksi ja hetken seisoo, ja lähtee taas puolilämpimänä ajaan, niin tasaisesti kun kiihdyttää ni nykii aikaslailla. Mutta kun painaa kunnolla kaasua melkein pohjaan niin sit kyl menee. Kalvo on vaihdettu kaasariin ja kiihdytyspumppu toimii. Tarvisko vaan alkaa päivittää kaasaria uuteen? Quote
tolvana Posted September 14, 2015 Posted September 14, 2015 Tasakaasulla menee laihalle syy joko imuvuoto taikka liian pieni pääsuutin, nykybensa vaatii isomman suuttimen toimiakseen kunnolla. Quote
Guest Marko72 Posted September 15, 2015 Posted September 15, 2015 lämpösenä pelaa kyllä kun ihmisen mieli. Mutta puolilämpösenä pitää sitä nykimistä sen aikaa kun taas on kunnolla lämmennyt. Eli vika esiintyy vain siinä hetkessä. Voisiko imuvuoto vaikuttaa vain puolilämpimällä koneella tehden nykimisen? Quote
Tutkija Posted September 15, 2015 Posted September 15, 2015 Ryypyn toiminnan tarkastelu puolilämpöisenä kannattaa tehdä. Joko liikaa päällä tai liian vähän. Quote
Guest Marko72 Posted September 15, 2015 Posted September 15, 2015 taitaa olla jo väljää läppäakselissa yms. Mistähän kandeis kysyä kohtuuhintaista uutta kaasaria? Quote
mikko k Posted November 29, 2015 Posted November 29, 2015 Hot VWs nrossa 01/2008 on ollu juttua noista 03 ravisteluista. En nyt tosin kerinny kaivelemaan juttua esiin. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.