peruskallio Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 Elikkäs olis tarkotuksena vaihtaa splitin kattopala "ison" ikkunan tilalle.splitin kattopala on irrotettu vesikourua myöten ja halkastu sisä ja ulkopuolisko erilleen,mutta miten kannattaa kiinnittää koriin?onnistuuko pisteillä vanhan päälle ja pakkelilla häivyttää muotoon.jos onnistuu pysyykö siistinä,vai vai onko talkoot jonkin ajan päästä edessä? Vai pitäiskö leikata tarkalleen muotoonsa ja kiroilla pellin vetelyn kanssa?ei taida jälkimmäiselläkään pakkelitta säästytä...jos kokemuksia jakakaa ihmeessä! Sitten kiukaan tehoista,paljonko hv:a saa löytyä että saa leimat lappuihin?pitääkö toi n.60hv paikkansa?eli jos haluaa enemmän hummia pitääkö hommata jotain lupia jne.siis että pysytään lain ja kirjaimen sisällä... Quote Link to comment
Racing Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 Toivottavasti emme tule näkemään 70 luvun kuplaa johon asennettu splitti-ikkuna vanhan päälle! Moottori 25%1584 kuutioon lisää tilavuutta ja 7kg/kw rajaan asti.ilman muutoskatsastusta saa käytännössä 1.6 papereilla olevaan kuplaan laittaa kasikasit pytyt laillisesti ilman muutoskats. ) = 1679cm3 koko pitää muutoskatsastaa jos nousee yli 10%. Ja tehoista pitää olla toditus jos kasvatat iskutilavuutta yli 20% 60Hv maks. Muutoskatsastuksen jälkeen taas saa sitä 60 heppaistakin virittää 7kg/kw rajaan asti. Vaikeeta mutta helppoa. Quote Link to comment
peruskallio Posted March 2, 2006 Author Share Posted March 2, 2006 pitihän se arvata että ikkunasta tulee tääl sanomisia,ehkä kuitenkin parempi et raiskaan jonkun jo valmiiks irtileikkaaman kattopalan kun orkkis 52?oli miten oli kiinni menee..neuvot olis vaan kullanarvosia. eli siis 1600 paperilla lähetään leimaan Kiitoksia! Quote Link to comment
-MITO- Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 Täällä splittipalan laitosta tarinaa http://www.pajalle.com/cars.php?id=003&lang=fi&page=8 Quote Link to comment
peruskallio Posted March 2, 2006 Author Share Posted March 2, 2006 tutkailin samaa sivustoa aiemmin,mutta jotta säästyis tolta tarkan reunan leikkaukselta voisko sinne jättää aluperäistä kattoa vaikka pari senttiä alle,porata reijät päälle tulevaan (spiltin palaan) hitsta pisteillä reijistä kiinni ja häivyttää sitten sauma pakkeloimalla? Quote Link to comment
-MITO- Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 Tinaaminen toimivampi ratkaisu. Quote Link to comment
peruskallio Posted March 2, 2006 Author Share Posted March 2, 2006 Tinaaminen toimivampi ratkaisu. eipä onneks oo vehkeitä ettei tohon tartte alkaa harjotteleen... Quote Link to comment
-MITO- Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/2185-tinausohjeita/ Quote Link to comment
Guest Raggare Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 kaasutöhötin ja muutama pötkylä tinaa taskurahoil ja kestävä sauma. tee ny ees kunnolla :D oikkee kuvia: http://www.touhumaa.com/arkisto/imuriin ... tinaus.htm Quote Link to comment
Guest Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 Paklaa pois vaan ei siitä sen hirveempää tule, ja kestää taatusti sen aikaa lohkeamatta että tulet järkiisi. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 Eli käytännöss noin kaks viikkoa. Oikeesti paras ratkasu on jättää se takalasi ihan normiksi ja pelkästää laittaa se splittilasi siihen päälle poppareilla. Sitten pakkelilla sileeks ja maali päälle. Ei tarvii kato hitsata, niin ei vetele ja se orgis lasinkarmi pitää korin kuosissa. Muista laittaa mangelssit alle! Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 Mikäs jeesustelijapalsta tästä on tullut? Quote Link to comment
Racing Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 Sori jos loukkasin jotain kommentillani,mutta alkuperäisen lasin reijän päälle hitsattu splittilasikehikko ei vaan mee jakeluun! Eikä myöskään se että ohuttolppaiseen laitetaan splittilasi ainakaan ilman choppausta.paksutolppaiseen sen vielä hyväksyn. Ja tämä on vaan tosin mun mielipide siitä ei kannata kenekään ottaa nokkiinsa. Onnea vaan projektiin toivottavasti saat itseäsi miellyttävän lopputuloksen. Ja tinaa ne saumat jotta pysyy,ohjeet löytyy täältä palstaltakin muistaakseni Bugfuelin kirjoittamana. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 Jeesustelua vaiko vittuilua? Tosin onko miulla muka varaa? Quote Link to comment
Guest Sami W Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 Itselläni on tuollainen "sekasikiö" hallussa, joskaan ei ole kyllä omatoimisesti tehty. Ei se omasta mielestäni pahalta näytä, mutta omaani on myös vaihdettu lokasuojat ja etu-/takaluukku vanhempaan. Nyt on auto menossa osiin ja hiukan jännittää mitä tuon maalipinnan alta paljastuu. 68:n alustalle tehty siis. Quote Link to comment
-MITO- Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 No itelleen ko rakentaa ni sama se mitä muut hyväksyy.. Ei muutaku laikka laulamaan ja miggi tulille. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 Kannattaa tehä kuitenkin kunnolla ettei vituta jälkikäteen. Quote Link to comment
mikan Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 Ja joskus kannattaa antaa idean kypsyä hieman pidempään. Nimimerkillä onneksi en aikoinaan plagioinut TM:n lookkeria. t. Mika Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 Eli siintä oikeesti on hyötyäkin kun ei käytännössä harrasta kun virtuaalisesti? :p Quote Link to comment
mikan Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 Eli siintä oikeesti on hyötyäkin kun ei käytännössä harrasta kun virtuaalisesti? :p Tsop-tsop, kyllä sitä on silti tallissa vietetty iltoja ja öitä harrastamassa. Mutta oikeasti kannattaa joskus visioida hieman pidempään ennen toteutusta jotta on sitten varma siitä mitä tekee. t. Mika Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 Iltoja aja öitä tallilla kaljaa litkimässä ja vaimoa karussa... No mut oikeesti kannattaa kyl suunnitella suht hartaasti. Sitä saattaa asiat vaikkapa parissa vuodessa muuttua kovastikin. Mut ehkä ensimmäinen projekti pitää yleensä olla semmonen, josta ei aina kovin ylpee voi olla. Moni tekee ähtärin. Quote Link to comment
-tipi- Posted March 3, 2006 Share Posted March 3, 2006 Harvaa noi sekasikiöt jaksaa kauaa innostaa. Eikä niistä kovin helpolla pääse eroon, ellei ilmasiks anna. Mut sama kai se on vapaa-aikansa tollaseen laittaa. Tästäkin '58:sta ois saanu pitempään nauttia, kun oisin kunnostanu korin orkkis kuosiin, ja laittunu orkkisalustalle. Mutta nuoruuden innosta joutuu maksamaan. Itse hitsasin orkkisikkunan mutkaan, silleen että jäi orkkiskaarta sinne vahvikkeeksi. Sitten tinaa ja loput pakkelilla, ei halkeillut ainakaan sen 5-6 vuoden aikana mitä mulla oli. Nyt aikaa jo kymmenen vuotta, auto vissiin edelleen ajossa jossain pääkaupunkiseudulla. http://www.dwl.fi/shows/otr/otr/P0002433.html Pintapeltejä en menis päällekkäin hitsaamaan ja sitten pakkelilla häivyttämään. En usko että kestää pellin paksunen kittikerros halkeamatta siinä rajassa. Tinallakin hurja homma saada muotoon häivytettyä. Quote Link to comment
Guest Posted March 3, 2006 Share Posted March 3, 2006 Jeesustelua tai ei, mutta osu ja uppos. En kuitenkaan arvostellut Sepi sun projektia. Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted March 3, 2006 Share Posted March 3, 2006 Khyl minun tekeleitä saa arvostella, ihmettelin vaan tuota negatiivista keskustelun sävyä. Omaani teen itselleni, enkä todellakaan välitä mitä muut ovat mieltä. Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted March 3, 2006 Share Posted March 3, 2006 mikä siinä on negatiivista savyä jos raaka fakta on ettei paksut pakkelikerrokset tahdo kestää isältä pojalle. kittikasat on aina kittikasoja. Quote Link to comment
Lasse Posted March 3, 2006 Share Posted March 3, 2006 Ja joskus kannattaa antaa idean kypsyä hieman pidempään. Nimimerkillä onneksi en aikoinaan plagioinut TM:n lookkeria. t. Mika Olisit plagioinu vaan ihan surutta... Kumpis on pahempi: laittaa pienempi klasi suuremman tilalle vaiko toisin päin. Kumpaakin on tässä maassa harrastettu. Mulle saa tulla tarjoamaan tollasta paksutolppasta koska vaan, kunhan on em."puoli ilmainen". Ei noi museohommat ja nahkahousut kiinnosta, että alkuperäisyydella ei niin väliä. Quote Link to comment
Guest Posted March 4, 2006 Share Posted March 4, 2006 Vai ei Saksalaisten autojen harrastajaa kiinnosta nahkahousut?? Quote Link to comment
JaniM Posted March 4, 2006 Share Posted March 4, 2006 Joo ja massasta pitää erottua! Ja ulkonäöstä ei tingitä! Kyllähän jotkut aikoinaan WasserWiimaanikin epäili, mutta eipä tuo menoa haittaa. Ja itellehän näitä tehdään. Yhenkin ovaalin persikaksi maalannut. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted March 4, 2006 Share Posted March 4, 2006 Joo ja massasta pitää erottua! No se kyllä onnistuu ;) Quote Link to comment
Guest Hannu Mattila Posted March 4, 2006 Share Posted March 4, 2006 Joo, itelleen kun tekee niin saa mun mielestä tehä millasen haluaa, eikös just tuo rakentelu oo aika iso osa tätä harrastusta kuitenkin...? Osta tai lainaa joltakin semmoset pellin pokkauspihdit, niin ei tarvi tehdä päittäissaumaa. Silloin pellit tulee noin 10mm päällekkäin eikä pakkelia edes kulu niin paljon... Nyt ei oo kuvaa näyttää semmosista, mut joku varmaan osaa selventää mitä tarkotan.. Ja eikun laikka laulamaan! Quote Link to comment
Guest laiska`s custom Posted March 4, 2006 Share Posted March 4, 2006 ei peltejä ikinä noin päällekkäin..eikös toi nyt ole kuitenkin helpoin ja parhain tapa tehdä ähtäri hitsata se vanhaan ikkuna aukkoon.. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted March 4, 2006 Share Posted March 4, 2006 Aivan varmasti helpointa nimeomaan jättää vanha karmi paikoilleen ja hitsata siihen nurkkaan. Vedellä tiuhoilla hepeillä kiinni ja tinata. Sitten sisäpuolelle vaikka pari reikää, joista saa kotelomassaa sinne sisälle. Quote Link to comment
Guest Hannu Mattila Posted March 5, 2006 Share Posted March 5, 2006 ei peltejä ikinä noin päällekkäin.. Jäi pois tuosta vastauksestani, että se sauma pitää silloin tinata.. Itellä kestäny n.10v, kun muistaa sen ruostesuojauksen. Quote Link to comment
Guest zemial Posted March 5, 2006 Share Posted March 5, 2006 biltemalta tuo paineilmakäyttöinen pokkauskone, leikkaa korisahalla orggispeltiin sopivasti pienemmän aukon, pokkaa reunat ja koriliimalla kiinni, sauman suojaa sikalla sisäpuolelta. ja ei muuta ku made in ähtäri -tarrat laseihin. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.