Guest Posted March 22, 2006 Posted March 22, 2006 Oli se nätti aluks... http://www.volkkaripalsta.com/keskustel ... pic_id=205 Ja nyt se sit on... http://www.volkkaripalsta.com/keskustel ... pic_id=300 Kyläseppä tako pyllypeltiin pyöreyttä... eikä näillä näkymin tuu pelti raolleen ;) http://www.volkkaripalsta.com/keskustel ... pic_id=301 Saa nähä liikahtaako vapuks... ;) ?? Quote
Guest ritariässä Posted March 22, 2006 Posted March 22, 2006 aika leveet takalokarit. tää kaipaa parän tontitusta:) Quote
Guest Posted March 23, 2006 Posted March 23, 2006 aika leveet takalokarit. tää kaipaa parän tontitusta:) Sieltä puuttuu sielu perästä... eli motti... tulee matalammaks kyllä kuten ekasta (ennen mun raiskaustapahtumaa) otetussa kuvassa näkyy moottorin kanssa!! Ja jäähdytyksestä on villejä ... jopa lennokkaita ideoita... joista toivottavasti joku toimii ennen kun kone leikkaa... ;) Kyllä sinne puhallinkopan imuaukkoon olis tarkoitus johtaa viileät ilmat suoraan ulkoa.. mutta toteutuksia on nyt aikamonta mielessä.. Yhtenä on paloseinän läpi putkella ja ilman otto tosta etupenkkien takaa.. Toinen on et scooppi johonki kohtaa ja siittä suoraan imulle... +Muita lennokkiajatuksia... ;) Quote
nalleolut Posted March 23, 2006 Posted March 23, 2006 hmm asiaa sen enempää tuntematta ,mutta kuulostaa tuhoon tuomitulta ajatukselta... mites kaasari/T? Quote
Guest Posted March 23, 2006 Posted March 23, 2006 hmm asiaa sen enempää tuntematta ,mutta kuulostaa tuhoon tuomitulta ajatukselta... mites kaasari/T? Kiitos kysymästä... hyvin voi... läpäkki liikkuu jo... eli toipilaana.. Halusikko tietää muuta ;)...?? Pysty 40mm lortto keskellä... samasta paikasta aattelin ilman johtaa sinnekki... Miks "tuhoon tuomittu"?? Puhallin kopassa on ropelli... ropelli imee ilmaa ja puhaltaa alas... antaa helkkarin isolla tuubilla suoraan imupuolelle raitista... eiks se ole parempi kuin että se imis konehuone lämmintä + "coolairkitin" sekottamaa ilmaa kone tilasta?? Mun mielest "puhdas ulkoilma" puhaltimelle on ihan ok... Saa laittaa kumoavia väitteitä... sikshän tääl ollaan...!! ;) Olen funtsinu et esim tolla takaluukun raottamisella saadaan koneen takapuolelle ilman vaihtoa ... mutta puhallin kopan imuhan on paloseinän ja puhallin kopan välissä... eli luukun raotus auttaa laturia saamaan ilmaa... eihän se sitä tarvi ?? Saa neuvoa oikealle polulle ;) ! Quote
Ketsa Posted March 23, 2006 Posted March 23, 2006 Jusen RedHotPapaBastardizing- ähtärissä on tulolla ihan siistit ja toimivan näköiset kylkiskuupit. Eli Juselta voisi saada vinkkiä osien saannista ja toteutuksesta... Quote
Guest Posted March 23, 2006 Posted March 23, 2006 Olisko muilla lukijoilla kuvia / ideoita scoopille tai ilmanotolla poislukien pellinraotus ja ritilät peltiin/rek.kilven taakse?? Quote
-tipi- Posted March 23, 2006 Posted March 23, 2006 Scooppi tohon quassimodokyttyrän päälle, tai NACA-tyylin ilmanotot takakylkiin. Quote
Guest Posted March 23, 2006 Posted March 23, 2006 Scooppi tohon quassimodokyttyrän päälle, tai NACA-tyylin ilmanotot takakylkiin. Ajattoman tyylikkäät TESTAROSSA kyljet ja ilmanotto sinne just ennen takaloksuja :D Jan Quote
Guest hörbie Posted March 23, 2006 Posted March 23, 2006 joo oon kuullu et se jos raottaa sitä luukkua ylä reunasta ni se vetää lämmint ilmaa sielt eli ei auta,kuulin tutulta jolla oli koneita leikannu sen takia. Quote
Guest Posted March 23, 2006 Posted March 23, 2006 joo oon kuullu et se jos raottaa sitä luukkua ylä reunasta ni se vetää lämmint ilmaa sielt eli ei auta,kuulin tutulta jolla oli koneita leikannu sen takia. Paskapuhetta!!! Minullä koneen öljynlämmöt tippui 15 astetta kun raotin luukun yläreunaa! Ja sitä konetta on viritetty ihan aikuisten oikeesti! Mistä se sitä kuumaa ilmaa ylhäältä vetää? Hei haloo! Ja jos voimaa halutaan kone tarvitsee imuilmana pyörteetöntä ja raikasta ilmaa ja tarpeeksi! Jo tuplilla alkuperäinen ilmansaanti ei välttämättä riitä sekä jäähdytykseen että koneeseen minkä seurauksena lämmöt nousee! Quote
Guest hörbie Posted March 23, 2006 Posted March 23, 2006 joo oli silläkin empin setti siel konees sano vaan et vetää sielt takas ne ilmat mitkä on lämpimii. Quote
-tipi- Posted March 23, 2006 Posted March 23, 2006 Alareunankin raottaminen jäähdyttää konetta, on mitattu. Koneet ei saletisti leikkaa kiinni luukun raottamisen tai poistamisen takia. Quote
nalleolut Posted March 23, 2006 Posted March 23, 2006 joo oli silläkin empin setti siel konees sano vaan et vetää sielt takas ne ilmat mitkä on lämpimii. empin setti... appiukkokin totes ku näytin käärmeenpesää sille et komee empin putki.... heh! juu 100 lasissa niin ei varmaan kerkee lämpimät ilmat takas kone huoneeseen.... suhina kuuluu vaan Quote
Guest Sami W Posted March 23, 2006 Posted March 23, 2006 Kyllähän se luukun raottaminen auttaa varmasti jäähtymisessä. Vauhdissa menee ilmanvirtaus sisään ja paikallaan käydessä päästää lämpimästä varmaan osan ulos. Itsellä olis suunnitelmissa sellainen sähköllä avautuva ja sulkeutuva luukku. Estäis mahdolliselta ilkivallaltakin. Quote
Guest hörbie Posted March 23, 2006 Posted March 23, 2006 joo empin setillä meinasin niit kaikkia empin viriosia mitä sillon sai.kyl mäkin ihmettelin sitä et miten se voi lämmetä siit kun luukkua raottaa. Quote
Sami Leskinen Posted March 23, 2006 Posted March 23, 2006 joo oon kuullu et se jos raottaa sitä luukkua ylä reunasta ni se vetää lämmint ilmaa sielt eli ei auta,kuulin tutulta jolla oli koneita leikannu sen takia. eiköhän se kone alunperinki vedä sitä ilmaa sieltä ylhäältä takalasin alta rituloiden välistä Quote
Essi Posted March 24, 2006 Posted March 24, 2006 Vai tarkoitetaankohan tässä nyt sitä peltiä, joka on konehuoneen takaosassa, pakosarjan päällä? Jos se puuttuu ja konehuone on muuten tiivis, niin silloin lämmöt voipi nousta, kun käärmeenpesä oikein punottaa.. Quote
Guest Karppa Posted March 24, 2006 Posted March 24, 2006 Moikka Omakohtaisesta kokemuksesta voin sanoa etä minulla ainakin auttoi ratkaisevasti kun luukkua raotti alareunasta muutaman sentin. Kone n 100 hv 1835cc ja kesäkuumalla yli 90 ajettaessa kone alkoi aina käymään liian kuumana ( mm pälkänelle mennessä sulatettu tulpat.) Lämmöt nousi aina yli 100 asteen ( vdo:n tikkumittarilla mitattuna). Kerran sitten ajattelin testata tuota alareunana avaamista koska en halunnut yläpäätä raolleen. Muutaman centin kumiputki lukon kohdalle väliin ja testaamaan. Lämmöt pysy 90 asteessa kiltisti. Eli ei varmaan voi yleistää mutta minulla auttoi . ps kaikki konehuoneen tiivisteet oli pois eli sekin oli varmaan osasyy miksi kone lämpesi, eli käärmeenpesä hohti aikas hyvin sitä lämpöä sisään. Putkena oli vielä hi tuck joka oli lähes kiinni koneessa ja tosi ylhäällä. t: Karppa Quote
Guest ritariässä Posted March 24, 2006 Posted March 24, 2006 edellä mainituilla öljylämpötiloilla ei vielä tule ongelmia jos ja kun sylinterikannen lämpötilat ovat jees. tässä tapauksessa vaikuttaa siltä että öljyt olleet ihan jees lämpötilassa mut kannet olleet sulamispisteessä ja tulppa heikoimpana lenkkinä päätti pettää. oliko syynä laihat seokset vai jokin muu??? mitä tästä voidaan päätellä, pelkkä öljynlämpö ei kerro vielä koko totuutta miten kuumana kuplan kone käy, uskokaa pois. edit, lukuvirhe korjattu:) Quote
Guest Posted March 26, 2006 Posted March 26, 2006 joo oon kuullu et se jos raottaa sitä luukkua ylä reunasta ni se vetää lämmint ilmaa sielt eli ei auta,kuulin tutulta jolla oli koneita leikannu sen takia. eiköhän se kone alunperinki vedä sitä ilmaa sieltä ylhäältä takalasin alta rituloiden välistä Mutta oletteko kattonu mihin ne ilmakanavat menee kuppelin takalasin alta?? Ne menee paloseinän ja puhallinkopan väliin.. ainakin itse olen näi ollut katsovinani.. Pyrinki nyt siihen että raitista viileetä tarvii puhallinkopan imu.. joka paloseinän puolella ja tietenki lortto... mutta ilman ohjaus tulisi saada imulle.. Koetan jotain kehitellä ;) Toi sähköllä raottuva on kanssa jo aateltu.. ja toi hainkidukset kylkiin ;) Quote
Guest laiska`s custom Posted March 26, 2006 Posted March 26, 2006 saakos jostain noita scuuppeja mitä näkyy volsujen kyljissä ja ikkunoissa?? Quote
Ketsa Posted March 26, 2006 Posted March 26, 2006 Racers place:sta kuulemma saa. http://www.racersplace.fi/home.php Quote
Hebster52 Posted March 28, 2006 Posted March 28, 2006 Minäpä olisin takonu tämmöisen luukun sileäksi tai ainakin ymppäisin noi ritilät nykyiseen. ;) Quote
Guest Posted March 28, 2006 Posted March 28, 2006 Minäpä olisin takonu tämmöisen luukun sileäksi tai ainakin ymppäisin noi ritilät nykyiseen. ;) Minäpä en... luukku on tämä... ja sit eletään sen mukaan... luovuteta ei visioista ennenku leikkaa ;) ... eikä pilata läskipersettä ritilöillä.. niitähän on mellekein jokasella ;) http://www.volkkaripalsta.com/keskustel ... pic_id=299 Edit: Millä ketulla ton kuvan saa tuolta albumista näkyyn tässä tekstin joukossa ku ei onnistu img nappuloilla?? ;) Quote
Guest Mika Raussi Posted March 28, 2006 Posted March 28, 2006 Millä ihmeellä toi luukku on oikeen piesty ja onks toi muka valmis? Quote
Guest Posted March 28, 2006 Posted March 28, 2006 Millä ihmeellä toi luukku on oikeen piesty ja onks toi muka valmis? Näyttikö se susta valmiilta?? ... Et tohon siniseen sopii ripaus keltaista ja paljasta peltiä ;) Peltiä on "piesty" kolmella erikokoisella pallopäisellä vasaralla + tasapäisellä.. luukku on vasta raakile eli homma alussa... keltainen alkuperäinen osuus vielä vallan tekemättä... kuva otettu "sovitus vaiheessa" kun haimme sopivaa muotoa tolle keltaiselle alueelle.. Eli ei ole valmis... takomista... pakkelia.. pohjamaali...maalaus ja lakkaus... hodrodissa kuvan maalaus ... sit kait valmis.... Tosta pellistähän on poistettu reunasta alkuperäiset pokkaukset ja rekisterikilven paikka joka on suora kohta pellissä... lisäksi muotoa pyöristetty... paremmin tuolle ... joku taisi nimittää kyttyräksi.. et paremmin kyttyrään sopivaksi... Quote
-Puide- Posted March 28, 2006 Posted March 28, 2006 Eiks olisi helpompi tehä kusilaidusta? ei muutaku lekaa =) hyvä siitä tuloo... Quote
Guest Posted March 29, 2006 Posted March 29, 2006 Eiks olisi helpompi tehä kusilaidusta? ei muutaku lekaa =) hyvä siitä tuloo... Kusilaidun lämmönkestävyys ja et maali pysyis siinä.. se on kuulemma herkkää lämmölle... kokeilen tota... siit se siliää.. ja jos ei toimi niin sitten se hylätään.. Jos ei kokeile ei voi tietää.. hieno se on tollasena ritilättömänä yms... mutta jos ei lämpöjä hallintaan niin sitten kehitetään vaikka sähkö scooppi josta ilmaa sisään.. ;) Quote
-Puide- Posted March 29, 2006 Posted March 29, 2006 Jos et halua scoopeja näkyviin niin laita pohjaan ohjauspellit tms. josta moottoritilaan ilmaa... Sitä en tiä paljonko sietlä kautta tulee paskaa mukana mutta on yks vaihtoehto kyllä... Joo ei voi tietää mitään jos ei kokeile joskus... =) Quote
Guest Posted March 29, 2006 Posted March 29, 2006 Jos et halua scoopeja näkyviin niin laita pohjaan ohjauspellit tms. josta moottoritilaan ilmaa... Sitä en tiä paljonko sietlä kautta tulee paskaa mukana mutta on yks vaihtoehto kyllä... Joo ei voi tietää mitään jos ei kokeile joskus... =) Se on harkinnassa... joku täällä väläytti et sieltä mahanalta tulee kuumaa asfaltista... mutta luulen sen auttavan... sit tohon paloseinään laitan flektit puhaltamaan konetilaan... ;) Kokeillaan kunnes leikkaa... tai alkaa pelaan ;) Quote
Ketsa Posted March 29, 2006 Posted March 29, 2006 Jos yrittää ottaa ilmaa auton alta, niin pitää nostaa sitten keula ylös, ettei synny alipainetta auton alle... Quote
mikan Posted March 29, 2006 Posted March 29, 2006 Aiheeseen liittyen: http://www.cal-look.com/tech/keepingcool.shtml Mulla on hieman samantapainen systeemi omassani, mutta vaikutuksesta ei ole tietoa koska se on ollut mulla kokoajan olemassa. Nimimerkillä "bugfuel" oli aikoinaan ISO putki suoraan flektiltä mahan alle, joten hänellä vois olla paremmin kokemuksia. t. Mika Quote
Guest Posted March 29, 2006 Posted March 29, 2006 joo tota putkea sinne vahdelaatikon viereen ottaan ramairina ilmaa on kyllä mietitty... mutta luulempa et kokeilen ensin ISOa putkea puhallinkopan ja paloseinän väliin suoraan... tai sitten paloseinään "tavaratilan" puolelle flekti vaan puhaltaan ilmaa moottoritilaan ja puhallikopan imulle.. kun avossa se "tavaratila" hengittää aika hyvin.. No jos Vapuks ton kasaan saan niin sitten näemme mikä on ratkasu... Quote
Guest Hannu Mattila Posted March 29, 2006 Posted March 29, 2006 Jos yrittää ottaa ilmaa auton alta, niin pitää nostaa sitten keula ylös, ettei synny alipainetta auton alle... Eiks se alipaine auton alla ole just se tarkoitus, silloinhan volsu suorastaan imeytyy kiinni tien pintaan ja mahdollistaa päätähuimaavat kaarrenopeudet.. ;) Quote
Hebster52 Posted March 29, 2006 Posted March 29, 2006 Jos yrittää ottaa ilmaa auton alta, niin pitää nostaa sitten keula ylös, ettei synny alipainetta auton alle... Eiks se alipaine auton alla ole just se tarkoitus, silloinhan volsu suorastaan imeytyy kiinni tien pintaan ja mahdollistaa päätähuimaavat kaarrenopeudet.. ;) Ja imee moottorin jäähdytys ilmat sitä putkea kautta väärään suuntaa... Quote
Guest Posted April 3, 2006 Posted April 3, 2006 Rakenteli vkloppuna yhdessä Touhumaa.comin isännän ja emännän kanssa takapellin istuvaksi ja Touhumaan emäntä veisteli uretaanilevystä matalan scoopin perään keskelle. kusilaidutettuna se sie odottelee hiontaa ja vahvistuksia... siittä vokkelon päältä sen pitäis sit haukata siivu ilmaa ränniä pitkin imukopalle.. Rojekti etenee.. Jos pellin pohjat ja maalaus valmistuu ajoissa on pelti straipattavana HotRodissa vkloppuna... Quote
Guest Posted April 24, 2006 Posted April 24, 2006 Scooppi tohon quassimodokyttyrän päälle, tai NACA-tyylin ilmanotot takakylkiin. Noniin... eilen illalla (yöllä) veti tyyninki-pikkuveli hiontavärin roadsterin niskaan... ei pahoja virheitä (lue: en ole tekemässä uutta) ... eli paklaus aika onnistunut... Ilman otossa päädyttiin Tipin ehdotukseen eli taka"kyttyrän" päälle tuli vessanpöntönkantta muistuttava scooppi päälle... ja siittä ilmaputki termariflektin läpi 71X15X15cm isoon kylmäkoneen lauhduttimeen josta ilma virtaa 71X15cm kokoisesta ritilästä paloseinän läpi moottoritilaan... ja ritilä osui vielä puhallinkopan imun kohdille... eli sinne virtaa sitten ilmaa.. flekti ainakin puhalsi jo ankarasti ilmaa... ja jos ... siis jos scooppi toimii... niin sen pitäis sitten vie tehostaa ilman liikkumista... Flektiin tulee lisäöljypohjasta tunnistimella päällemeno... joten flektin ei tarvi huhtoo (toivottavasti) kokoajan... Tiistaina maaliin... Torstaina katsastus... ja jos suikkalakit suo niin pe kasaan lopulliseen Vappuiskuun Tampereen yötä varten ;) !! Niin ja Roadsterin nimeks tuli ilmeisesti BETTIE PAGE ... on kuulemma takapeltissä olevan naisen nimi... kuulemma aikojen ensimmäinen virallinen PinUp-mallityttö.... ;) Kuvia tulee jahka... EDIT: Nimi korjattu ilmeisen oikeaksi... Quote
Guest Posted April 24, 2006 Posted April 24, 2006 Kirjoitattehan sitten sen nimen oikein... BETTIE PAGE Ymmärsinköhän mä nyt pieleen jotain tosta ilmanotosta? Et kai vaan esilämmitä jäähdytysilmaa ajamalla sen kaiken jonkun öljynjäähdyttimen kennon läpi, ja koitat sitten lämmenneellä ilmalla jäähdyttää konetta? Kuolleena syntynyt idea... cooleri pitää laittaa erilleen konehuoneesta, niin ettei moottoritilaan MISTÄÄN pääse kuumaa ilmaa, vain kylmää. Ja wotoja lisää kiitos :) Jan Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.