Jump to content

AvoRoadster rojekti etenee... vai?


Guest Iso_G

Recommended Posts

Kirjoitattehan sitten sen nimen oikein... BETTIE PAGE

 

Ymmärsinköhän mä nyt pieleen jotain tosta ilmanotosta? Et kai vaan esilämmitä jäähdytysilmaa ajamalla sen kaiken jonkun öljynjäähdyttimen kennon läpi, ja koitat sitten lämmenneellä ilmalla jäähdyttää konetta? Kuolleena syntynyt idea... cooleri pitää laittaa erilleen konehuoneesta, niin ettei moottoritilaan MISTÄÄN pääse kuumaa ilmaa, vain kylmää.

 

 

Ja wotoja lisää kiitos :)

 

Jan

 

Jaa se nimi sanottiin mulle väärin.. tekijä suusanallisesti sano ,ja ymmärsin väärin ... kiitos.. oikaisen..

 

Taasko mulla kuolleena syntyneitä ideoita... Jeps "esilämmitettyä ilmaa" joo laitan... laskeskelin vaan että jos sitä ilmaa menee riittävästi... ja kenno on kuitenki laaja... niin lämmön nousu ei ole ihan älytön... eli parempi ku umpipelti?? Ja mulla on "optio" laittaa vie erillinen flekti ottamaan raitista perään... kuten edellä mainitsin ... kokeillaan... ja jos leikkaa .. leikkaa... ja jos toimii... niin sitte haistatan ;) kaikille epäilijöille... pelle peloton-hommaa tää on vähän... mutta ei sitä tie jos ei koita... vakio kuplassa lauhdutin on konetilassa puhallinkopan sisällä lämmittämässä ilmaa yhdelle pytylle?? eikös vain..??

Luulis tän parempi olevan...

Mut jossei leikkaa Parkano- Tampere välille... Ja menee katsastuksesta läpi... niin Vappuna se on ihmeteltävänä Hakamettän hallin pihassa... kaikkine innovaatioineen......

 

 

PS: Musta täällä on aika monella "kuolleena syntyneitä ideoita" ja jopa puheita ... et tänks kannustuksesta... ;)

Link to comment
vakio kuplassa lauhdutin on konetilassa puhallinkopan sisällä lämmittämässä ilmaa yhdelle pytylle?? eikös vain..??

Kehitys siirsi öljynjäähdyttimen pois kuumentamasta jäähdytysilmaa...varmaan syystäkin.

Link to comment

>Taasko mulla kuolleena syntyneitä ideoita... Jeps "esilämmitettyä ilmaa"

>joo laitan... laskeskelin vaan että jos sitä ilmaa menee riittävästi... ja

>kenno on kuitenki laaja... niin lämmön nousu ei ole ihan älytön... eli

>parempi ku umpipelti??

 

No sitä se varmaan on. Luulis.

 

>vakio kuplassa lauhdutin on konetilassa puhallinkopan sisällä

>lämmittämässä ilmaa yhdelle pytylle?? eikös vain..??

 

Kun tehdas siirtyi tehokkaampiin ja isompiin koneisiin, niin konepeltiin tuli ritilät jotta ilmaa kulkisi tarpeeksi, ja öljynjäähdytin siirrettiin erilliseen koteloon (Doghouse) josta lämmennyt ilma ohjattiin auton alle, sitä ei enää yritetty käyttää koneen jäähdyttämiseen, vaan kaikki pytyt saivat kylmää ilmaa yhtä paljon.

 

 

>PS: Musta täällä on aika monella "kuolleena syntyneitä ideoita" ja jopa

>puheita ... et tänks kannustuksesta... ;)

 

Koitan vain säästää sinut turhilta murheilta, ettet sitten joudu kärsimään ja muuttamaan vaivalla tehtyjä systeemejä kun ne ei toimikaan. Joskus kannattaa luottaa kokeneempien sanaan.. mullekkin suuri osa kokemuksesta on sitä tehokkaampaa, kantapään kautta hankittua. Mielelläni autan kaveria välttämään ne sudenkuopat joihin itse olen pudonnut, tai jotka ovat muuten hyvin tiedossa. Ei maksa mitään :)

 

Jan

Link to comment
>

Koitan vain säästää sinut turhilta murheilta, ettet sitten joudu kärsimään ja muuttamaan vaivalla tehtyjä systeemejä kun ne ei toimikaan. Joskus kannattaa luottaa kokeneempien sanaan.. mullekkin suuri osa kokemuksesta on sitä tehokkaampaa, kantapään kautta hankittua. Mielelläni autan kaveria välttämään ne sudenkuopat joihin itse olen pudonnut, tai jotka ovat muuten hyvin tiedossa. Ei maksa mitään :)

 

Jan

 

Hyvä... ettei maksa... mulle se maksaa motin sit jos maksaa ;) ... Joskus kun serkkupoika rakensi desert dogin 1600tbo ja lähti katuautoluokkaan vetäseen kiihdytystä... monista sen ideoista kokeneet sanoivat että ketuilleen menee pojan homma.. ja tais se olla -89-90 Suomen nopein katuauto... ei ne isot pojat aina oikeessa ole... ja kuten aikasemmin kyselin neuvoja jähdytys ongelmiin niin neuvot on tervetulleita...

Onks joku kokeillut paljonko lämmön nousua tekeen tommosen kennon läpi työnnetty ilma?

Vastaus tulee viikon päästä... kun voin vaikka mittailla sen paljonko ulkoilma lämpiää sen kennon läpi... Sitteppä tietää... ;)

Aika monella on vie kenno konehuoneessa... ja mulla kun ei ole mikään "2.3 turbo.. kaikki irti"- moottori vaan pikkunen motti kivaan katuajeluun kesäisellä kelillä..

 

Mä kokeilen tän... teen muutoksia... jos nyt ei tunnu toimivan ... ens vkloppuna on sitten rakennettu aivan toisenlainen laite...

Kantapään kautte kokeillaan.. ties vaikka vasta-alkajalla kerranki kävis tuuri...

Link to comment

Viime yönä klo 3 otettiin savut koneesta... vajaa tunnin starttaamisen jälkeen... hienosti nosti heti öljynpaineet... ja starttailu johtu siittä puolenvuoden sateessa + lumessa + pakkasesta seisomisesta... kaikki hapettunu... nokkapellin alla vuodesta 71 asti tehtyjä sähkövirityksiä + katkoja hapettuneena... mutta kun kipinä saatiin akulta tulpannokkaan asti... niin heti heräs tyttö ;) !!

Saundit oma suunnittelemassa/tekeleessä "tupla-suorareikäputki- molemmille sivulle-peräänpoikittain-putkistossa" oli kohallaan ... riittävän kuplamaiset ;) ...

Nyt sitte tytteli kohtaa tänään suikkalakit.. ja jos läpi niin lähetään koittaan koneen kestävyyttä Tampereen suuntaa vkloppuna..

Näyttää se sittenki valmistuvan Vapuksi ;) !!

Link to comment

No nyt sitte tuli todistettua että kesti se kone leikkaamatta... Treen vappuajeluissa on kuva...

öljytilavuudeks tuli 6 litraa.. lämmöt ei 100km matkalla noussu öljypohjasta yli 50 asteen.. vaikka mittarissa oli + 120km/h koko matkan...

 

Hyvin pelas Vappuviikonlopun eikä katsastusmiehelläkään ollu mitään kärryä vastaan...

 

PS: Mulla ei ole kuvaa vappuajelusta... jos jollakin on Mun kiesistä kuvaa niin viittittekö laittaa vaikka tähän jatkeeks... Tänks ;)

Link to comment

Siinähän se... Porukat nimitti jopa "kuuluisuudeks" tota kiesiä... ku kuulemma niin kovaa kyselyä oli sillon sen seisominen aiheuttanu molemmilla nettipalstoilla....

 

Siinä se sit.. Taitaa ulkomuoto jakaa mielipiteet puolesta ja vastaa ??

Saa kommentoida... ;)

Link to comment
No jos ei muuta niin valot sisäänpäin ja suoraan. Astinlaudat kaipaa selkeesti vaihtoa.

 

Joo just ketsa kanssa sano astinlaudoista ja etuvaloista... vilkut on patenttikiskolla katsastuksen takia... muuttavat umpioihin tai rossin reunaan...

 

Mitäs astinlaudoille tekis... pois ei viittis ottaa ku paskoo kyljen ja kivee takaloksut..

 

Valot on harkinnas.. ku rossit ruostees... mimmoset tohon kuuluu??

 

Ja edit Mimmoset on makaavat lamput (usa) Miten poikkee suomi malleista??

Link to comment

Kylläpäs tuli pyöreä ja sileä peppu.. ;)

 

Vaikka kokonaisuuden tyyli ei olekaan ihan minun makuun niin kokonaisuus on hieno, eikä scooppikaan ole ihan pahan näköinen. Kulttuuriteon teit kumminkin kun pelastit sen takaisin liikenteeseen.

Link to comment
Hieno se on vaikkei ole ihan minunkaan makuuni. Ehkä tarvis olla vähän maanläheisempi...

 

Itekki harkittin tontittamista... mutta nykki jo on kivireki ajaa.. ku on uskomattoman jäykkä... kaikki jousto tulee oikeestaan renkaista...

Ja katsastuksessa lisäöljypohja otti jo kiinni jarrudynolle ajettaessa... et kyllä aika matala... keulassa on 2cm rekkarin alareunaan varaa tontittaa...

Tarttee ens talvena kattella muutoksia... nyt jo taoin tarpeeksi rahaa siihen ;)...

Link to comment
  • 3 years later...

Pakko kirjoitella vanhaan tarinaan jatkoa kun siihen törmäsin..

uskomattoman motin oli joku tähän mun löytööni rakentanut.. Avaamatta ollaan taivallettu nyt jo tosta 2006 vapusta .. konees ei mitään vikaa... Jatkuvasti oon pelolla ootellu et koska siihen joku vika tulis.. No koputan puuta..

Lämmöt pysynyt öljyilla matka-ajossa 60-70 asteisina ja jossain motarilla kun pitempään ajettu 120+km/h on lähtenyt flekti päälle (eli moottorilta lauhduttimelle lähtevä öljy 90+ astetta).. mutta sekin on sitten laskenut kun palataan tohon 100km/h matkanopeuteen..

Motilla ajettu joku päälle 20000km nyt tolla kokoonpanolla.

 

Kävihän tyttönen mun kanssa Ruottissakin..

 

Hitto kun en ottanut koneen rakentaneen kaverin yhteystietoja kun tapasin jannun sillon 2006 hakamettänhallin pihassa.. Jos jannu löytyy täältä tai joku tuntee niin YVtä vois laittaa.. Jostaki Valkeakoskelta tais olla??

 

BugRunissa tuli uusia visioita Sweduroadsterin rakentajalta (sillä jolla oli kaasunaamari ilmanputsarina).. peltinen-taitettava-kovakatto on tossa suunnittelussa korvien välissä.. käytännöllisempi olis ja sivulasipleksikki sais sitten siihen väkästeltyä.. Noo talvella kait sitten..

 

Ai niin.. laitoin uudet takakummit 245/60/15 tilalle 275/60/15 .. ensin ei meinannu olla mahollista... mutta sitten yhel katsastamolla olikin... kuulemma sais 345/60/15 vie laittaa pelkällä muutoskatsastuksella.. Mutta se vaatii jo kusilaituhommia..

 

Iso-G

Link to comment
Onko tästäkin tosiaan näin paljon aikaa... Ite ei ole saanut tänä aikana juuri mitään tehtyä.

Moro! Minä aikanaan tein koneen siskonmiehen AvoRoasteriin!

Ja onhan auto ollut välillä sään armoillakin.

T.jani

Link to comment
Onko tästäkin tosiaan näin paljon aikaa... Ite ei ole saanut tänä aikana juuri mitään tehtyä.

Moro! Minä aikanaan tein koneen siskonmiehen AvoRoasteriin!

Ja onhan auto ollut välillä sään armoillakin.

T.jani

 

 

Niin sääkö sen koneen olit sit tehnyt... kiinnostais miten sen teit kun se on kestänyt... Voisit laitella YVnä hiukan infoo..

 

Ja Uudet kuvat nyt ei mitään auta kun se on ollut samassa kuosista kun noissa kuvissa on tässä viestiketjussa.. Talven aikana se kovapeltikatto tulee kait tehtyä.. laitan sitten infoo ja kuvaa.. Kauheita suunitelmia mutta katotaan nyt...

Link to comment

Mihinkäs palstan kuvat on kadonneet uudistuksen myötä??... Täytyy koettaa kaivaa jostaki kuvia.. Mulla oli palstan kuvissa kuvani :(

 

EDIT: Sivulla 2 on Jokelan ottamat kuvat 2006 Tampereen vappuajelusta... täytyy koettaa laittaa muita...

Link to comment
  • 1 month later...

No niin... Hienostihan tuo motti pelasi ton 4 vuotta ja n 20000km.. + mitä edellinen sillä oli ajanut.

Nyt loppui sitten puristukset hanttarin puoleisista pytyistä.. 8kg etummaises ja 10 kg takimmaises.. 13 kg terveellä puolella..

motti pöydälle ja syykin selevis.. Tulpanreijän molemmin puolin kohti venoja halkeamat.. molemmissa tietty..

Kyselin jo hitsausta.. Erikoishitsaus raatikainen sano pystyvänsä hitsaileen.. On niitä kuulemma tehny ja yhtään ei oo paskaa tullu..

TammerDiesel laittais tulpan jengat ja venan renkaat..

 

Mutta onko muilla kokemuksia hitsatuista kansista??

Kun nuo on hieman jujuttu niin ajattelin et vaikee tehdä jostakin uudesta kannesta toista samanlaista..

 

JA mites on kannattaisko samalla tehä pitkätulppasen kierteet kun aletaan kerta hitsaileen reikiä ja niihin kierteitä tekemään??

 

Mutta kesäkausi loppui.. ja tallikausi alkoi.. Katotaan taasen keväällä miten pörisee..

Link to comment

Joo.. Tammer Riisseli kai tekee aikanaan noi kierteet ja laittaa ne venttiilien renkulat paikoilleen... Mietin vain et kun toinen kansi kunnossa niin jos hitsailee tulpanreijän niin meneekö kanssa venan renkaat vaihtoon??

Jotakin 100e kansi kehu Treen Riisseli operaation maksavan.. kaippa osaavat suoraan sen vetää..

Link to comment
Onko tosta liilasta autosta kuvia nähtävilä, minkä perä näkyy tos tokan sivun kuvas?

 

Kysyppä asiaa tolta Jani Jokelalta joka nuo kuvat alunperin toimitti... Räpsi kyllä paljon kuvia.. saattaa olla ko pirssistä jotain tarttuneena muistikortille..

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...