Jump to content

AvoRoadster rojekti etenee... vai?


Guest Iso_G

Recommended Posts

aika leveet takalokarit. tää kaipaa parän tontitusta:)

 

Sieltä puuttuu sielu perästä... eli motti... tulee matalammaks kyllä kuten ekasta (ennen mun raiskaustapahtumaa) otetussa kuvassa näkyy moottorin kanssa!!

 

Ja jäähdytyksestä on villejä ... jopa lennokkaita ideoita... joista toivottavasti joku toimii ennen kun kone leikkaa... ;)

 

Kyllä sinne puhallinkopan imuaukkoon olis tarkoitus johtaa viileät ilmat suoraan ulkoa.. mutta toteutuksia on nyt aikamonta mielessä..

 

Yhtenä on paloseinän läpi putkella ja ilman otto tosta etupenkkien takaa..

Toinen on et scooppi johonki kohtaa ja siittä suoraan imulle...

 

+Muita lennokkiajatuksia... ;)

Link to comment
hmm asiaa sen enempää tuntematta ,mutta kuulostaa tuhoon tuomitulta ajatukselta... mites kaasari/T?

 

Kiitos kysymästä... hyvin voi... läpäkki liikkuu jo... eli toipilaana..

Halusikko tietää muuta ;)...??

 

Pysty 40mm lortto keskellä... samasta paikasta aattelin ilman johtaa sinnekki...

 

Miks "tuhoon tuomittu"??

 

Puhallin kopassa on ropelli... ropelli imee ilmaa ja puhaltaa alas... antaa helkkarin isolla tuubilla suoraan imupuolelle raitista... eiks se ole parempi kuin että se imis konehuone lämmintä + "coolairkitin" sekottamaa ilmaa kone tilasta?? Mun mielest "puhdas ulkoilma" puhaltimelle on ihan ok... Saa laittaa kumoavia väitteitä... sikshän tääl ollaan...!! ;)

 

Olen funtsinu et esim tolla takaluukun raottamisella saadaan koneen takapuolelle ilman vaihtoa ... mutta puhallin kopan imuhan on paloseinän ja puhallin kopan välissä... eli luukun raotus auttaa laturia saamaan ilmaa... eihän se sitä tarvi ??

 

Saa neuvoa oikealle polulle ;) !

Link to comment
Scooppi tohon quassimodokyttyrän päälle, tai NACA-tyylin ilmanotot takakylkiin.

 

 

Ajattoman tyylikkäät TESTAROSSA kyljet ja ilmanotto sinne just ennen takaloksuja :D

 

 

Jan

Link to comment
Guest hörbie

joo oon kuullu et se jos raottaa sitä luukkua ylä reunasta ni se vetää lämmint ilmaa sielt eli ei auta,kuulin tutulta jolla oli koneita leikannu sen takia.

Link to comment
joo oon kuullu et se jos raottaa sitä luukkua ylä reunasta ni se vetää lämmint ilmaa sielt eli ei auta,kuulin tutulta jolla oli koneita leikannu sen takia.

Paskapuhetta!!!

Minullä koneen öljynlämmöt tippui 15 astetta kun raotin luukun yläreunaa! Ja sitä konetta on viritetty ihan aikuisten oikeesti!

Mistä se sitä kuumaa ilmaa ylhäältä vetää? Hei haloo!

Ja jos voimaa halutaan kone tarvitsee imuilmana pyörteetöntä ja raikasta ilmaa ja tarpeeksi! Jo tuplilla alkuperäinen ilmansaanti ei välttämättä riitä sekä jäähdytykseen että koneeseen minkä seurauksena lämmöt nousee!

Link to comment
joo oli silläkin empin setti siel konees sano vaan et vetää sielt takas ne ilmat mitkä on lämpimii.

 

empin setti... appiukkokin totes ku näytin käärmeenpesää sille et komee empin putki.... heh! juu 100 lasissa niin ei varmaan kerkee lämpimät ilmat takas kone huoneeseen.... suhina kuuluu vaan

Link to comment
Guest Sami W

Kyllähän se luukun raottaminen auttaa varmasti jäähtymisessä. Vauhdissa menee ilmanvirtaus sisään ja paikallaan käydessä päästää lämpimästä varmaan osan ulos. Itsellä olis suunnitelmissa sellainen sähköllä avautuva ja sulkeutuva luukku. Estäis mahdolliselta ilkivallaltakin.

Link to comment
Guest Karppa

Moikka

 

Omakohtaisesta kokemuksesta voin sanoa etä minulla ainakin auttoi

ratkaisevasti kun luukkua raotti alareunasta muutaman sentin.

Kone n 100 hv 1835cc ja kesäkuumalla yli 90 ajettaessa kone alkoi aina käymään liian kuumana ( mm pälkänelle mennessä sulatettu tulpat.)

Lämmöt nousi aina yli 100 asteen ( vdo:n tikkumittarilla mitattuna).

Kerran sitten ajattelin testata tuota alareunana avaamista koska en halunnut yläpäätä raolleen. Muutaman centin kumiputki lukon kohdalle väliin ja testaamaan. Lämmöt pysy 90 asteessa kiltisti.

 

Eli ei varmaan voi yleistää mutta minulla auttoi .

 

ps kaikki konehuoneen tiivisteet oli pois eli sekin oli varmaan osasyy miksi

kone lämpesi, eli käärmeenpesä hohti aikas hyvin sitä lämpöä sisään.

Putkena oli vielä hi tuck joka oli lähes kiinni koneessa ja tosi ylhäällä.

 

t: Karppa

Link to comment
Guest ritariässä

edellä mainituilla öljylämpötiloilla ei vielä tule ongelmia jos ja kun sylinterikannen lämpötilat ovat jees. tässä tapauksessa vaikuttaa siltä että öljyt olleet ihan jees lämpötilassa mut kannet olleet sulamispisteessä ja tulppa heikoimpana lenkkinä päätti pettää. oliko syynä laihat seokset vai jokin muu???

 

mitä tästä voidaan päätellä, pelkkä öljynlämpö ei kerro vielä koko totuutta miten kuumana kuplan kone käy, uskokaa pois.

 

edit, lukuvirhe korjattu:)

Link to comment
joo oon kuullu et se jos raottaa sitä luukkua ylä reunasta ni se vetää lämmint ilmaa sielt eli ei auta,kuulin tutulta jolla oli koneita leikannu sen takia.

 

eiköhän se kone alunperinki vedä sitä ilmaa sieltä ylhäältä takalasin alta rituloiden välistä

 

Mutta oletteko kattonu mihin ne ilmakanavat menee kuppelin takalasin alta??

Ne menee paloseinän ja puhallinkopan väliin.. ainakin itse olen näi ollut katsovinani.. Pyrinki nyt siihen että raitista viileetä tarvii puhallinkopan imu.. joka paloseinän puolella ja tietenki lortto... mutta ilman ohjaus tulisi saada imulle..

 

Koetan jotain kehitellä ;)

Toi sähköllä raottuva on kanssa jo aateltu.. ja toi hainkidukset kylkiin ;)

Link to comment
Minäpä olisin takonu tämmöisen luukun sileäksi tai ainakin ymppäisin noi ritilät nykyiseen. ;)

 

Minäpä en... luukku on tämä... ja sit eletään sen mukaan... luovuteta ei visioista ennenku leikkaa ;) ... eikä pilata läskipersettä ritilöillä.. niitähän on mellekein jokasella ;)

http://www.volkkaripalsta.com/keskustel ... pic_id=299

 

Edit: Millä ketulla ton kuvan saa tuolta albumista näkyyn tässä tekstin joukossa ku ei onnistu img nappuloilla?? ;)

Link to comment
Millä ihmeellä toi luukku on oikeen piesty ja onks toi muka valmis?

 

Näyttikö se susta valmiilta?? ... Et tohon siniseen sopii ripaus keltaista ja paljasta peltiä ;)

 

Peltiä on "piesty" kolmella erikokoisella pallopäisellä vasaralla + tasapäisellä.. luukku on vasta raakile eli homma alussa... keltainen alkuperäinen osuus vielä vallan tekemättä... kuva otettu "sovitus vaiheessa" kun haimme sopivaa muotoa tolle keltaiselle alueelle..

Eli ei ole valmis... takomista... pakkelia.. pohjamaali...maalaus ja lakkaus... hodrodissa kuvan maalaus ... sit kait valmis....

 

Tosta pellistähän on poistettu reunasta alkuperäiset pokkaukset ja rekisterikilven paikka joka on suora kohta pellissä... lisäksi muotoa pyöristetty... paremmin tuolle ... joku taisi nimittää kyttyräksi.. et paremmin kyttyrään sopivaksi...

Link to comment
Eiks olisi helpompi tehä kusilaidusta? ei muutaku lekaa =) hyvä siitä tuloo...

 

Kusilaidun lämmönkestävyys ja et maali pysyis siinä.. se on kuulemma herkkää lämmölle... kokeilen tota... siit se siliää.. ja jos ei toimi niin sitten se hylätään..

Jos ei kokeile ei voi tietää.. hieno se on tollasena ritilättömänä yms... mutta jos ei lämpöjä hallintaan niin sitten kehitetään vaikka sähkö scooppi josta ilmaa sisään.. ;)

Link to comment

Jos et halua scoopeja näkyviin niin laita pohjaan ohjauspellit tms. josta moottoritilaan ilmaa... Sitä en tiä paljonko sietlä kautta tulee paskaa mukana mutta on yks vaihtoehto kyllä...

 

Joo ei voi tietää mitään jos ei kokeile joskus... =)

Link to comment
Jos et halua scoopeja näkyviin niin laita pohjaan ohjauspellit tms. josta moottoritilaan ilmaa... Sitä en tiä paljonko sietlä kautta tulee paskaa mukana mutta on yks vaihtoehto kyllä...

 

Joo ei voi tietää mitään jos ei kokeile joskus... =)

 

Se on harkinnassa... joku täällä väläytti et sieltä mahanalta tulee kuumaa asfaltista... mutta luulen sen auttavan... sit tohon paloseinään laitan flektit puhaltamaan konetilaan... ;)

 

Kokeillaan kunnes leikkaa... tai alkaa pelaan ;)

Link to comment

joo tota putkea sinne vahdelaatikon viereen ottaan ramairina ilmaa on kyllä mietitty... mutta luulempa et kokeilen ensin ISOa putkea puhallinkopan ja paloseinän väliin suoraan... tai sitten paloseinään "tavaratilan" puolelle flekti vaan puhaltaan ilmaa moottoritilaan ja puhallikopan imulle.. kun avossa se "tavaratila" hengittää aika hyvin.. No jos Vapuks ton kasaan saan niin sitten näemme mikä on ratkasu...

Link to comment
Guest Hannu Mattila
Jos yrittää ottaa ilmaa auton alta, niin pitää nostaa sitten keula ylös, ettei synny alipainetta auton alle...

Eiks se alipaine auton alla ole just se tarkoitus, silloinhan volsu suorastaan imeytyy kiinni tien pintaan ja mahdollistaa päätähuimaavat kaarrenopeudet.. ;)

Link to comment
Jos yrittää ottaa ilmaa auton alta, niin pitää nostaa sitten keula ylös, ettei synny alipainetta auton alle...

Eiks se alipaine auton alla ole just se tarkoitus, silloinhan volsu suorastaan imeytyy kiinni tien pintaan ja mahdollistaa päätähuimaavat kaarrenopeudet.. ;)

 

Ja imee moottorin jäähdytys ilmat sitä putkea kautta väärään suuntaa...

Link to comment

Rakenteli vkloppuna yhdessä Touhumaa.comin isännän ja emännän kanssa takapellin istuvaksi ja Touhumaan emäntä veisteli uretaanilevystä matalan scoopin perään keskelle. kusilaidutettuna se sie odottelee hiontaa ja vahvistuksia... siittä vokkelon päältä sen pitäis sit haukata siivu ilmaa ränniä pitkin imukopalle..

Rojekti etenee.. Jos pellin pohjat ja maalaus valmistuu ajoissa on pelti straipattavana HotRodissa vkloppuna...

Link to comment
  • 3 weeks later...
Scooppi tohon quassimodokyttyrän päälle, tai NACA-tyylin ilmanotot takakylkiin.

 

Noniin... eilen illalla (yöllä) veti tyyninki-pikkuveli hiontavärin roadsterin niskaan... ei pahoja virheitä (lue: en ole tekemässä uutta) ... eli paklaus aika onnistunut...

 

Ilman otossa päädyttiin Tipin ehdotukseen eli taka"kyttyrän" päälle tuli vessanpöntönkantta muistuttava scooppi päälle... ja siittä ilmaputki termariflektin läpi 71X15X15cm isoon kylmäkoneen lauhduttimeen josta ilma virtaa 71X15cm kokoisesta ritilästä paloseinän läpi moottoritilaan... ja ritilä osui vielä puhallinkopan imun kohdille... eli sinne virtaa sitten ilmaa.. flekti ainakin puhalsi jo ankarasti ilmaa... ja jos ... siis jos scooppi toimii... niin sen pitäis sitten vie tehostaa ilman liikkumista... Flektiin tulee lisäöljypohjasta tunnistimella päällemeno... joten flektin ei tarvi huhtoo (toivottavasti) kokoajan...

 

Tiistaina maaliin... Torstaina katsastus... ja jos suikkalakit suo niin pe kasaan lopulliseen Vappuiskuun Tampereen yötä varten ;) !!

 

Niin ja Roadsterin nimeks tuli ilmeisesti BETTIE PAGE ... on kuulemma takapeltissä olevan naisen nimi... kuulemma aikojen ensimmäinen virallinen PinUp-mallityttö.... ;)

 

Kuvia tulee jahka...

 

EDIT: Nimi korjattu ilmeisen oikeaksi...

Link to comment

Kirjoitattehan sitten sen nimen oikein... BETTIE PAGE

 

Ymmärsinköhän mä nyt pieleen jotain tosta ilmanotosta? Et kai vaan esilämmitä jäähdytysilmaa ajamalla sen kaiken jonkun öljynjäähdyttimen kennon läpi, ja koitat sitten lämmenneellä ilmalla jäähdyttää konetta? Kuolleena syntynyt idea... cooleri pitää laittaa erilleen konehuoneesta, niin ettei moottoritilaan MISTÄÄN pääse kuumaa ilmaa, vain kylmää.

 

 

Ja wotoja lisää kiitos :)

 

Jan

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...