Jump to content

Iso 5 jakoiseen type3 lyhkäset vetarit ->jarrut


Recommended Posts

Posted (edited)

Eli nyt mulla on 65 t34 ghiassa orggis 5x205 rummut takana ja pitkät vetarit ja suojaputket.

 

Tarkoitus olis vaihtaa lyhkäset vetarit ja suojaputket.

 

Tarvitseeko jarrurummusta sipaista siivu pois että saa mutterin kiinni tai onko homma bolt on?

 

Tai vaihtoehtoisesti mitkä jarrut pitäisi hommata että saisi leveät jarrukamat säilytettyä takana tehtaan osin.

Edited by Tanhis
Posted

Ei mene bolt on vaan rummuista pitää ottaa siivu pois, sen jälkeen toimii. En kuitenkaan muista miten paljon, taisi olla joku 15 - 20 mm.

 

t. Kotten

Posted

Kuten Kotten yllä sanoo, et saa mistään orkkis jarruista bolt-onnina lyhkäseen vetariin kolkin rummun halkaisijalla olevaa rumpua.

Posted

Ok eli sorvari reissuun pitää varautua myös. Ja halkaisijalla ei väliä kunhan vaan leveän hihnan saisi säilytettyä.

Posted

Voipi olla että kolkin rummut omalla kilvellä toimii ilman sitä 4mm sisäpinnasta mut sit pitäs vissiin ottaa enemmän ulkopinnasta?

Posted

Minä olen ottanut 15 mm ulkopinnasta. Eikä ole ihan millintarkkaa. Kunhan mutteri menee niin syvälle, että saa sokan paikoilleen eikä mutteri pohjaa, niin hyvä tulee.

Posted

Tiedoks muille että kolkin isoviisrummut ovat isommalla halkaisijalla kuin kuplan isoviis rummut ja tietty sit eri kilpi ja sisuskalutkin... Niille jotka haluaa vaihtaa uudempiin pitkiin vetareihin mutta säilyttää isoviis vanteet nää ovat bolt-on 68 ja uudempiin vetareihin. Mutta tosiaan tarvitaan koko jarrupaketti kaikkine osineen..

Posted

Paitsi suht harvinaiset pre-S kolkin (61-8/63) isoviis rummut, jotka on samalla Ø kuin kuplankin rummut, mutta leveemmällä hihnalla. nää menee heittämällä nelipulttikuplaan taakse.

  • Like 2
Posted (edited)

64-65 ison rummun kans pystyy käyttämään 66-> jarrukilpeä.

 

Edit: siis jos kolkin osista puhutaan.

Edited by Sakke
  • Like 1
Posted

Kyl kaikki kolkin isomman halkasijan neli ja viispultti rummut on menny keskenään mitä mie oon kokeillu. Eli miksi ei toimisi '66 ja '67 kilvetkin?

  • Like 1
  • 2 years later...
Posted

Aiheeseen liittyvää, joten jatkan tästa..

 

-63 notsi ja vaihdettu 4×130 jaolla olevat jarrut, ja halu olis 5×205 jaolle ja takapää muutettu IRS, ja edessä levyt. Minkälaisia muutoksia tarttee tehdä,

jotta saan 5p rummut kiinni?.tai onko edes mahdollista ??

 

Eteen varmaan ainut vaitoehto csp:n jarrusetti tai orkkisjarrukamat, mutta levyt olis tarkoitus säilyttää..

 

Adapterit on viimeinen vaitoehto..

Posted (edited)

Toinen vaihtoehto on 4mm spacer rummun ja laakerin väliin ja 12mm spacer rummun ja mutterin väliin ihan tavallisten kuplan kukkarummuilla.

20150122_132953.jpg

20150122_133240.jpg

 

Vasen setti

20150121_145502.jpg

Edited by Hebster52
  • Like 1
Posted

Sleepercooler ne varhaiset kolkin jarrukilvet näyttää ihan Kuplan kilviltä, on vaan hihnojen säätöjen potikka leveämmille hihnoille. Käviskö ihan vaan Kulpan nelipulttisista takajarruista?

  • Like 1
Posted

Hyvin varhaisen Kolmosen takajarru lienee varsin lähellä (uudemman?) Kuplan jarruja, mutta kyllähän nyt yleismaailmallisesti Kolmosen jarrut on aivan jotain muuta kuin Kuplan pysäyttimet?

  • Like 2

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...