Tanhis Posted March 22, 2016 Share Posted March 22, 2016 (edited) Eli nyt mulla on 65 t34 ghiassa orggis 5x205 rummut takana ja pitkät vetarit ja suojaputket. Tarkoitus olis vaihtaa lyhkäset vetarit ja suojaputket. Tarvitseeko jarrurummusta sipaista siivu pois että saa mutterin kiinni tai onko homma bolt on? Tai vaihtoehtoisesti mitkä jarrut pitäisi hommata että saisi leveät jarrukamat säilytettyä takana tehtaan osin. Edited March 22, 2016 by Tanhis Quote Link to comment
Kotten Posted March 28, 2016 Share Posted March 28, 2016 Ei mene bolt on vaan rummuista pitää ottaa siivu pois, sen jälkeen toimii. En kuitenkaan muista miten paljon, taisi olla joku 15 - 20 mm. t. Kotten Quote Link to comment
-tipi- Posted March 28, 2016 Share Posted March 28, 2016 Kuten Kotten yllä sanoo, et saa mistään orkkis jarruista bolt-onnina lyhkäseen vetariin kolkin rummun halkaisijalla olevaa rumpua. Quote Link to comment
Tanhis Posted March 28, 2016 Author Share Posted March 28, 2016 Ok eli sorvari reissuun pitää varautua myös. Ja halkaisijalla ei väliä kunhan vaan leveän hihnan saisi säilytettyä. Quote Link to comment
Hebster52 Posted March 28, 2016 Share Posted March 28, 2016 Väittäisin että 4mm sisältä ja 12mm ulkoa pois. Voin muistaa väärin joten kannattaa mitata ja varmistaa.... :) Quote Link to comment
-tipi- Posted March 29, 2016 Share Posted March 29, 2016 Mie kyl otatin vain ulkoa ja toimi. Quote Link to comment
Hebster52 Posted March 29, 2016 Share Posted March 29, 2016 Voipi olla että kolkin rummut omalla kilvellä toimii ilman sitä 4mm sisäpinnasta mut sit pitäs vissiin ottaa enemmän ulkopinnasta? Quote Link to comment
x-pj Posted March 29, 2016 Share Posted March 29, 2016 Minä olen ottanut 15 mm ulkopinnasta. Eikä ole ihan millintarkkaa. Kunhan mutteri menee niin syvälle, että saa sokan paikoilleen eikä mutteri pohjaa, niin hyvä tulee. Quote Link to comment
Hebster52 Posted March 29, 2016 Share Posted March 29, 2016 Tiedoks muille että kolkin isoviisrummut ovat isommalla halkaisijalla kuin kuplan isoviis rummut ja tietty sit eri kilpi ja sisuskalutkin... Niille jotka haluaa vaihtaa uudempiin pitkiin vetareihin mutta säilyttää isoviis vanteet nää ovat bolt-on 68 ja uudempiin vetareihin. Mutta tosiaan tarvitaan koko jarrupaketti kaikkine osineen.. Quote Link to comment
-tipi- Posted March 29, 2016 Share Posted March 29, 2016 Paitsi suht harvinaiset pre-S kolkin (61-8/63) isoviis rummut, jotka on samalla Ø kuin kuplankin rummut, mutta leveemmällä hihnalla. nää menee heittämällä nelipulttikuplaan taakse. 2 Quote Link to comment
Sakke Posted March 30, 2016 Share Posted March 30, 2016 (edited) 64-65 ison rummun kans pystyy käyttämään 66-> jarrukilpeä. Edit: siis jos kolkin osista puhutaan. Edited April 7, 2016 by Sakke 1 Quote Link to comment
-tipi- Posted March 31, 2016 Share Posted March 31, 2016 Kyl kaikki kolkin isomman halkasijan neli ja viispultti rummut on menny keskenään mitä mie oon kokeillu. Eli miksi ei toimisi '66 ja '67 kilvetkin? 1 Quote Link to comment
Sakke Posted April 7, 2016 Share Posted April 7, 2016 Mulla men numerot sekasi, tarkoitin nelipulttista. Eli 66->. Quote Link to comment
sleepercooler Posted December 22, 2018 Share Posted December 22, 2018 Aiheeseen liittyvää, joten jatkan tästa.. -63 notsi ja vaihdettu 4×130 jaolla olevat jarrut, ja halu olis 5×205 jaolle ja takapää muutettu IRS, ja edessä levyt. Minkälaisia muutoksia tarttee tehdä, jotta saan 5p rummut kiinni?.tai onko edes mahdollista ?? Eteen varmaan ainut vaitoehto csp:n jarrusetti tai orkkisjarrukamat, mutta levyt olis tarkoitus säilyttää.. Adapterit on viimeinen vaitoehto.. Quote Link to comment
Hebster52 Posted December 22, 2018 Share Posted December 22, 2018 Isot Typ-3 5x205 takajarrut käy suoraan jos löytyy. Ovat isommat kuin kuplan. Tarvii kaikki kilvissä rumpuihin. Quote Link to comment
-tipi- Posted December 22, 2018 Share Posted December 22, 2018 On noita halvempiakin, kuin CSP, Wide5-levysettejä sovitettu kolkkien keulille. 1 Quote Link to comment
sleepercooler Posted December 23, 2018 Share Posted December 23, 2018 (edited) 12 hours ago, -tipi- said: On noita halvempiakin, kuin CSP, Wide5-levysettejä sovitettu kolkkien keulille. Tossa olis bolt on versio? Aniakin txt:n mukaan https://www.vwispwest.com/311498440E.html?p=YzE9MTM4 Olisko jollakin harrastajalla kuvaa, minkälaiset jarrukilvet on 61-63 takana rummuissa??? Edited December 23, 2018 by sleepercooler Quote Link to comment
Hebster52 Posted December 23, 2018 Share Posted December 23, 2018 Mulla on tallissa täydellinen typ-3 takajarrusetti. Quote Link to comment
Hebster52 Posted December 23, 2018 Share Posted December 23, 2018 (edited) Toinen vaihtoehto on 4mm spacer rummun ja laakerin väliin ja 12mm spacer rummun ja mutterin väliin ihan tavallisten kuplan kukkarummuilla. Vasen setti Edited December 23, 2018 by Hebster52 1 Quote Link to comment
-tipi- Posted December 24, 2018 Share Posted December 24, 2018 Sleepercooler ne varhaiset kolkin jarrukilvet näyttää ihan Kuplan kilviltä, on vaan hihnojen säätöjen potikka leveämmille hihnoille. Käviskö ihan vaan Kulpan nelipulttisista takajarruista? 1 Quote Link to comment
Tutkija Posted December 24, 2018 Share Posted December 24, 2018 (edited) Kuplan nelpultti jarrukilpi käy Edited December 24, 2018 by Tutkija 1 Quote Link to comment
-AP- Posted December 24, 2018 Share Posted December 24, 2018 Hyvin varhaisen Kolmosen takajarru lienee varsin lähellä (uudemman?) Kuplan jarruja, mutta kyllähän nyt yleismaailmallisesti Kolmosen jarrut on aivan jotain muuta kuin Kuplan pysäyttimet? 2 Quote Link to comment
Tanhis Posted December 29, 2018 Author Share Posted December 29, 2018 Tuolla paljon kuvia varhaisen kolkin jarruista. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.